VALDI Zgłoś #81 Napisano 21 Lutego 2009 mysle że do relingów będzie OK napewno lepiej i bezpieczniej nich magnes .. ale to moje zdanie. Co do montowania CB w w/w miejscu - hm nie powinno być problemu. Johnny jest mały więc jakoś się wciśnie .. tylko nie wiem co zrobić z zapalniczką? Tzn. kij z tą zapalniczką ale z samym gniazdkiem ... bo używam czesto ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #82 Napisano 21 Lutego 2009 Możesz użyć czegoś takiego, i w tym sposobem masz wpięte CB i jeszcze dwa wolne gniazdka. albo coś takiego, jeśli radyjko jest montowane na stałe i gniazdko zapalniczki masz cały czas wolne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilk0 Zgłoś #83 Napisano 21 Lutego 2009 VALDI załuż sobie przekażnik i zrób zasilanie na stałe a sterowanie przekaźnika podłącz pod chyba czerwony kabel który steruje zasilaniem w radiu i wtedy będziesz miał wolną zapalniczke i po wyjęciu kluczyka wyłączy ci sie radyjko ja mam tak zrobione i myśle że to super rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekpepe Zgłoś #84 Napisano 22 Lutego 2009 (edytowane) OPCJA I: Osobiście mam radio pod siedzeniem kierowcy przypięte opaskami zaciskowymi na stałe. Gruszka włożona jest między fotel kierowcy a środkową konsolę. Radio jest tylko delikatnie schowane za przednią krawędź fotela, ponieważ głębiej nie ma miejsca. Nie mam problemu z obsługą, w końcu tylko je włączam i ściszam/podgłaszam. Kabel zasialający jest podłączony do zapalniczki z tyłu na stałe. Kabel od anteny także idzie pod fotelem > pod tylną wycieraczką, po czym wchodzi do bagażnika. Plusem jest brak jakichkolwiek znaków o tym, że radio jest w samochodzie oraz brak jakichkolwiek kabli. Dużą wadą jest to, że w czasie jazdy jest praktycznie brak możliwości spojrzenia na wyświetlacz radia, lecz mi to akurat nie przeszkadza. OPCJA II nad którą się obecnie zastanawiam to przyczepienie radia (także na opaski zaciskowe) do tylnej części schowka po lewej stronie kierownicy. Nie przeszkadzałoby to w otwieraniu schowka (radio opuszczałoby się razem ze schowkiem) ani w wsiadaniu/wysiadaniu z auta. Kabel od anteny także w ogóle nie widoczny (pod wycieraczką, przednim fotelem i dalej do bagażnika). To samo z kablem zasilającym który także byłby podłączony do tylnej zapalniczki. Problemem jest mocowanie gruszki ale myślałem o przyczepianiu jej na rzep do bocznej ścianki która jest przed drzwiami. Co myślicie? OPCJA III: Umieszczenie radia w schowku o którym pisałem powyżej (po lewej stronie od kierownicy). Prowadzi to jednak do wymuszonego zniszczenia go, lecz osobiście myślałem o kupnie drugiego schowku na allegro (cena około 50-100zł). Wewnętrzna część schowka wykonana jest z bardzo miękkiego materiału. Wycięcie kilku elementów, pozwoliłoby na włożenie do środka radia, a nawet do zamykania schowka z radiem w środku (co z gruszką?) W przypadku takiej instalacji radia, aż prosi się aby podłączyć zasilanie bezpośrednio, co pozwoli na włączania/wyłączanie się radia razem z zapłonem. Kabel anteny podobnie poprowadzony jak w OPCJI II. Czytałem post użytkownika beny2108 który wozi radio w tym schowku (Harry II) lecz nie wiem co zrobił z kablami i czy nie przeszkadza to w wsiadaniu/wysiadaniu. Moje radio (ALAN) niestety nie mieści się do tego schowka. Jeżeli zdecyduję się na opcję III to będzie także trzeba pomyśleć o tym, aby schowek nie opuszczał się zbytnio, tylko do kilku cm (tyle, aby było widać tylko radio) ale to chyba także nie problem, można zablokować to zwykłem drutem. Zastanawiam się jak długo będę jeszcze jeździł Passatem, ale jeżeli kupiłbym go teraz i miał nim jeździć przez kolejne kilka lat to na 100% zdecydowałbym się na opcję III (czyli montaż jak w fabryce) Edytowane 22 Lutego 2009 przez piotrekpepe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
farszu Zgłoś #85 Napisano 22 Lutego 2009 Panowie ja mam w moim b6 unidena 520 i mam go zamotowanego pod lewym schowkiem pod kierownica jest ono przymocowane koło lampki oswietlajacej nogi.Wogule nieprzeszkadza jest łatwo dostepne żadne kable sie niewalają podpiete mam tak że po wylączeniu zapłonu gaśnie.Uważam że to chyba najlepsze miejsce radio jest mało widoczne niewala sie po żadnych schowkach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #86 Napisano 27 Lutego 2009 Koledzy co myślicie o tym do Pasata, oczywiście z ML 145 zamiast tego małego bo sprawdzałem montuje się bez problemu.http://www.allegro.pl/item568859311_antena_cb_fm_sirio_twin_car.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #87 Napisano 27 Lutego 2009 Mi osobiscie nie widzi sie to! szczerze? normalna wioska ... jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego! Radio FM to Radio FM a CB to CB ... a nie jakies dziwne wynalazki ... Chcesz miec CB to bacik na magnes albo do klapy (czyt. na stałe) i tyle ... Ale oczywiscie to tylko moja opinia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #88 Napisano 27 Lutego 2009 Valdi Koledzy na forum pozakładali takie anteny lecz w mjejsce tej krótkiej można dać co się chce i naprawdę dobrze to wygląda i każdy chwali. Pomyśl dałbym uchwyt d/v i antenę lema hmmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilk0 Zgłoś #89 Napisano 28 Lutego 2009 Ale to jest mocowane w mały otwór w dachu i jak założysz do tego antene 150 cm to nie wiem czy to po dłuszym czasie eksploatacji wytrzyma a i gdy wciśniesz gruszke w cb radiu to nie będziesz nic szłyszał w radiu fm bo te dwie anteny są zablisko siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #90 Napisano 28 Lutego 2009 Ta antena jest naprawdę bardzo solidna. Są koledzy, którzy mają na tym sirio turbo 5000. Pod spód daje się dużą podkładkę i trzyma jak jasna cholera. Z anteną od fm to zupełnie nie koliduje i nie ma nic wspólnego, to w srodku zupełnie oddzielne dwie anteny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #91 Napisano 1 Marca 2009 (edytowane) Są koledzy, którzy mają na tym sirio turbo 5000. Już sobie wyobrażam jak to cudnie wygląda. Gratuluję pomysłu . Podkładka wygina dach, bo przy tej grubości blachy dachu trzeba byłoby go wymienić na gr. 4mm żeby się nie odkształcił. Zresztą w B6 sedanie nie ma anteny dachowej a wątpię czy ktoś będzie zainteresowany wierceniem otworów w dachu. Edytowane 1 Marca 2009 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pbalsam Zgłoś #92 Napisano 1 Marca 2009 w kombiaku juz teraz antenki radiowe sa w bocznych szybach z tylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #93 Napisano 2 Marca 2009 Witam co do tematu dziurawienia nowych aut. kolega ma nówkę Alfe R.159, (typowy CBista i KF) wozi się z T5000 centralnie na środku dachu , rozdziewiczyli mu ja w ASO (zdziwienie pracowników ~ bezcenne) + rci 6900 na tunelu środkowym z prawej strony. Do pogodzenia Radia CB i FM proponuje Spliter CB/FM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ariel Zgłoś #94 Napisano 16 Marca 2009 A gdzie zamontować Presidenta Walkera ?? bo nie mam koncepcji ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #95 Napisano 17 Marca 2009 Każde miejsce dobre byle wszystkie Funkcje radia były w zasięgu ręki i nie trzeba było odrywać oczu od drogi podczas korzystania z funkcji w/w radyjka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ariel Zgłoś #96 Napisano 25 Marca 2009 Każde miejsce dobre byle wszystkie Funkcje radia były w zasięgu ręki i nie trzeba było odrywać oczu od drogi podczas korzystania z funkcji w/w radyjka A Ty swojego Walkera gdzie zamontowałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #97 Napisano 25 Marca 2009 ariel ty masz B6 a ja B5FL inna konstrukcja konsoli środkowej . Ja mam zamontowane na konsoli środkowej z prawej strony przy fotelu pasażera pod schowkiem (jak otwieram schowek to opada na radio) W ten sposób widzę na jakim kanale stoję w szybki sposób mogę przeskoczyć na inny oraz mam pokrętła potencjometrów pod ręka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibimk Zgłoś #98 Napisano 23 Kwietnia 2009 Ale pamiętajcie jeszcze o tym, że radio na wysokości kolan podczas ewentualnego wypadku, rozbija wam lub pasażerowi kolana lub piszczele ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #99 Napisano 23 Kwietnia 2009 zibimk a kto mu każe tam pchać nogi jest tak zamontowane że tylko dotyka sie do niego i podczas kolizji tylko sie o nie otrzesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dszyszka Zgłoś #100 Napisano 25 Kwietnia 2009 Witam. Ja mam radyjko Uniden 520 XL i mam zamontowane na oryginalny uchwyt od tego Radia przykręcony na stałe pod fotelem kierowcy. Kabel antenowy schowany (ukryty) w plastikach progowych - da się go upchnąć od fotela kierowcy do tylnej kanapy. Tam przechodzi pod oparciem tylnej kanapy do kufra (passat kombi), a tu już tylko na dach (antena na magnes). Kabelka wyszło ok 4,5 m. Na początku były problemy z korektą radia poczas jazdy obecnie nie ma problemu i lewą i prawą ręką można pokręcić w radyjku a kabel z mikrofonem (przedłużony ) przechodzi między kanapą a tunelem środkowym i leży sobie w schowku (małym). Radyjko zamontowałem tak dlatego że jak żonie powiedziałem iż muszę gdzieś do kokpitu je przykręcić to stwierdziła że nie będzie radia. Pomysł zaczerpnięty od znajomego który ma BMW 3 i ten sam problem. Jedyna wada całości - problemy ze zmianą kanału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach