Skocz do zawartości
przemek89k

DPF/ERG i inne ekologiczne wynalazki - PASSAT B6 1.6TDI 105KM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Passat jak w tytule (PASSAT B6 1.6TDI 105KM z 2010 roku) - kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka Check Engine, oraz ikona DPF'a co sugeruje zapchany filtr. Spadła moc samochodu, silnik przeszedł w tryb awaryjny, w związku z czym udałem się do warsztatu. W warsztacie faktycznie stwierdzili zapchanie filtra DPF - niestety nie udało się go wypalić przez podłączenie do komputera.

I teraz pytanie - czy opłaca się regenerować filtr, czy może wymienić na nowy - jakie są koszta? Czy ktoś zna dobry warsztat w Katowicach/okolicach? A może całkowicie pozbyć się tego "ustrojstwa", chociaż w warsztacie powiedzieli, że po "wycięciu" może nie przejść badań technicznych. Poczytałem ostatnio sporo o zmianach przepisów i nagonce na "smog", co powoduje częstsze kontrole emisji spalin samochodowych - czy po wycięciu takiego filtra samochód nie przejdzie obowiązujących norm?

W warsztacie z kolei zaproponowali zaślepienie ERG - czy w tym modelu jest to dobre wyjście? Czytałem różnorakie opinie, jedne, że po zaślepieniu ERG auto pracuje znacznie lepiej, jakby dostało "kopa", z kolei inne opinie sugerowały, że może to wpłynąć negatywnie na żywotność silnika, lub innych podzespołów - i komu tutaj wierzyć? Skoro ERG też służy jako "ekologiczny" wynalazek, to dlaczego "wycięcie" filtra DPF miałoby skutkować ewentualnymi problemami z badaniami technicznymi, natomiast zaślepienie ERG już nie?

pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF-u bym nie wycinał 

A egr jeśli silnik jest sprawny nie wpłynie na emisje spalin na tyle aby nie spełnił norm dla modelu czyli nie przeszedł przeglądu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info - czyli DPF jedynie regeneracja. A warto zaślepiać EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem z jednym mechanikiem i całkowicie odradzał zaślepienie EGR - mówiąc, że będzie to ze szkodą dla filtra DPF i jeszcze bardziej będzie się zapychał. Z kolei na kanale moto doradca w serwisie YT jest mowa o tym, że EGR jest całkowicie zbędny (poza aspektem ekologicznym) i pozbycie się go będzie z pożytkiem dla silnika. Jakie jest wasze zdanie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim b5 dopóki nie ma problemu nie ruszam, ale powoli zbiera się regeneracja turbo i chcę to wykorzystać i wtedy zaślepić, jak czegoś nie ma nie robi problemu. Natomiast ja nie mam dpf-u, mimo tego egr działa tak jak to michu m4k wytłumaczył jakbyś jadł swoje gówno i jeszcze raz je trawił, bez sensu (poza ekologią), uważam że nie będzie takiej różnicy. Skoro po zaślepieniu egr-u nie ma problemów na badaniu technicznym oznacza to że nie ma dużej różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności