Dejw Zgłoś #21 Napisano 15 Lipca 2018 Jak odkopany to mam kilka pytań :) Kolega miał 220d i mówił że zimą źle się jeździło, ciągle migała kontrola trakcji i ograniczało moc. Jak wyłączył trakcje to od razu auto szło bokiem. Jak Ty to oceniasz? BMW Cię rozczarowało? Mówisz o nowej serii 5 G30? W testach raczej nikt nie narzeka na nią i S90. Dziwne że z tańszych benzynowych silników jest tylko ten E200 184 KM, brak wersji jak w GLC 250, GLC300. Jakieś awarie? Podejście serwisu? Dzięki, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #22 Napisano 15 Lipca 2018 (edytowane) Włączę się Zimą ewidentnie brakuje 4x4. Jak pada śnieg to kontrola trakcji ingeruje w zasadzie non stop, bo inaczej samochód chodziłby bokiem. Nawet w lato, jak podczas deszczu najedziesz np. na namalowane pasy to tył od razu staje się nerwowy. Trzeba się przyzwyczaić Bo nie jest to tak naprawdę wielki problem. U mnie padło podświetlenie pod lusterkami, zobaczymy co serwis powie. Co do wersji benzynowych - jak to nie ma E250, E300? Są, jeździłem nawet E300, znajomy ma. Szczerze mówiąc, nawet bym preferował ponad moje E220d. Drive Pilot - najlepsze rozwiązanie od długiego czasu, jazda w korku staje się wręcz przyjemnością Żartuje oczywiście, ale ostatnio jak utknąłem na autostradzie to czytałem sobie maile, a samochód sam poruszał się do przodu. Do jakiejśtam prędkości (30 km/h? 40 km/h? 50 km/h?) system nie woła o dotknięcie kierownicy co jakiś czas - sam jedzie, sam się zatrzymuje i w przeciwieństwie do passata sam rusza, nawet po dłuższym postoju. No i fotele, nie ta liga Ogólnie samochód na trasy, długie trasy. Co by nie zasłodzić - nawigacja w passacie o wiele lepsza, niz w Mercu. Informacje o korkach też. Choć navi w passacie nie ostrzegała mnie o zbliżających się opadach, a merc mi sygnalizuje. wybieranie głosowe - w passacie po prostu działa, w mercu nie działa i tyle. Potrafi też parkować bez kierowcy w środku. Tego nie wiedziałem, jak na to wpadłeś? Chcąc spróbować z ciekawości - mam zatwierdzić wybór miejsca, wrzucić wsteczny i co, wysiąść z samochodu? Czy mowisz o tym rozwiązaniu sterowania przez komórkę? Edytowane 15 Lipca 2018 przez kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #23 Napisano 15 Lipca 2018 Godzinę temu, Dejw napisał: Kolega miał 220d i mówił że zimą źle się jeździło, ciągle migała kontrola trakcji i ograniczało moc. Jak wyłączył trakcje to od razu auto szło bokiem. Jak Ty to oceniasz? BMW Cię rozczarowało? Mówisz o nowej serii 5 G30? W testach raczej nikt nie narzeka na nią i S90. Trakcja to urok RWD, ale ja jestem do tego przyzwyczajony. BMW mnie rozczarowało kompletnie, na wielu polach, S90 też. I wybierając z obu to już zdecydowanie S90. Z serwisu korzystałem raz, W213 ma ciekawą przypadłość środkowego schowka, jak się zostawi ładowarkę w gnieździe zapalniczki to łatwo się zamknie, ale już nie otworzy ? Podjechałem do serwisu na Daimlera, jak usłyszeli jaka sprawa to od razu wyskakuje gość z odpowiednim narzędziem i od ręki otwiera schowek. Co zwróciło szczególną uwagę to komplet ściereczek i osłon pozakładanych by nie uszkodzić elementów wnętrza. Miłe. Więcej kontaktu nie miałem. S90 był neutralny, niczym nie urzekał. O ile w Mercu cały czas odkrywasz nowe rzeczy które cię pozytywnie zaskakują i myślisz "świetnie to rozwiązali, pomyśleli o tym" to w BMW co chwilę mówiłem "ale to spieprzyli". Przykład kamer, w passacie po prostu działają, z passata wsiadasz do BMW i nie dość że jakość kamer tak samo przeciętna to ta najważniejsza, cofania, się nie chowa. Brudna non stop. W mercedesie się chowa a jednocześnie zaskakuje jakością, genialną w dzień i zaskakująco dobrą w nocy. 50 minut temu, kubelt napisał: Co by nie zasłodzić - nawigacja w passacie o wiele lepsza, niz w Mercu. Informacje o korkach też. Choć navi w passacie nie ostrzegała mnie o zbliżających się opadach, a merc mi sygnalizuje. wybieranie głosowe - w passacie po prostu działa, w mercu nie działa i tyle. Tego nie wiedziałem, jak na to wpadłeś? Chcąc spróbować z ciekawości - mam zatwierdzić wybór miejsca, wrzucić wsteczny i co, wysiąść z samochodu? Czy mowisz o tym rozwiązaniu sterowania przez komórkę? Co do nawigacji mam odwrotne odczucia, w passacie nie korzystałem wcale w Mercu cały czas. Wybieranie głosowe zaskakująco dobre i działa mi bardzo dobrze. W passacie się poddałem po kilku próbach. Aktualność nawigacji w Mercu to wielki atut. O parkowaniu pisałem oczywiście przez komórkę. Jedyne co mnie denerwuje to że nie mogę zmienić stacji radiowej/utworu przyciskiem na kierownicy albo panelu i muszę przełączyć ekran na radio. Albo jest jakiś sposób którego nie znam. Fotele też kocham, mam wielokonturowe. Ultra wygodne, prawdziwy masaż a nie ten żart z passata. Sterowanie mercedesowskie też wzorowe, szkoda tylko że po wypadku w US&A zablokowali automatyczną pamięć powiązaną z kluczykiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #24 Napisano 15 Lipca 2018 Godzinę temu, dziki_pl napisał: Co do nawigacji mam odwrotne odczucia, w passacie nie korzystałem wcale w Mercu cały czas. Wybieranie głosowe zaskakująco dobre i działa mi bardzo dobrze. W passacie się poddałem po kilku próbach. Aktualność nawigacji w Mercu to wielki atut. O parkowaniu pisałem oczywiście przez komórkę. Jedyne co mnie denerwuje to że nie mogę zmienić stacji radiowej/utworu przyciskiem na kierownicy albo panelu i muszę przełączyć ekran na radio. Albo jest jakiś sposób którego nie znam. Fotele też kocham, mam wielokonturowe. Ultra wygodne, prawdziwy masaż a nie ten żart z passata. Sterowanie mercedesowskie też wzorowe, szkoda tylko że po wypadku w US&A zablokowali automatyczną pamięć powiązaną z kluczykiem. Ja nie mam tej opcji parkowania komórką. Co do foteli, mamy takie same. Wartość dodana to taka, że w pakiecie dostajesz wersję ogrzewania plus, czy jak się to zwie. Chwila moment i pod tyłkiem grzeje Ja mam webasto, ale i tak miło zimową porą W kwestii radia, ja bym zaproponował dwie opcje, sprawdź: - odpal sobie radio między zegarami, wtedy możesz przełączać stacje lewym touchpadem na kierownicy, nawet bez potwierdzania, samym przeciągnięciem. - jeśli nie chcesz w.w. opcji bo masz np. coś innego pomiędzy zegarami i z tego korzystasz, to mając ten touchpad do pisania na konsoli środkowej nad podłokietnikiem zauważ, że ma na dolnej części mała kropkę, wypustkę. Naciśnij ją, otworzy Ci się na wyświetlaczu małe okienko z tym, co aktualnie odtwarza muzykę (radio, media, co tam gra). Następnie możesz przełączać stacje/piosenki przeciągając w dół i w górę po touchpadzie na konsoli środkowej. Mercedes pomyślał Co do nawi - wybiera mi nieoptymalne drogi lub też czasem uważa drogę jako zablokowaną, gdyż jest na niej remont. Jest, ale został wytyczony objazd przez drogę techniczną lub po przeciwległym pasie, tego jednak nawi już nie wie i twierdzi, że droga jest nieprzejezdna. Mi się w S90 bardzo zawieszenie nie podobało, oraz praca skrzyni. W MB nie czuć pracy skrzyni, w Volvo czułem każdą zmianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #25 Napisano 16 Lipca 2018 Dnia 18.03.2018 o 22:14, kubelt napisał: Z pół roku temu pojawił się specyficzny rezonujący dźwięk podczas wkręcania się silnika na obroty pomiędzy 2500-3000 RPM, trwa do dziś. Ja stawiam na rolkę rozrządu, serwis nic nie słyszy. Czy od dobiegał gdzieś ze środka deski? Jakby za ekranem radia? Pytam bo u mnie przy wykręcaniu na 4 biegu i wyżej w okolicach 2000-2200 też taki rezonans się pojawił a widzę, że silniki mamy identyczne, tyle że mój w manualu. Przyczyny jeszcze nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thr Zgłoś #26 Napisano 16 Lipca 2018 11 godzin temu, dziki_pl napisał: Podjechałem do serwisu na Daimlera, jak usłyszeli jaka sprawa to od razu wyskakuje gość z odpowiednim narzędziem i od ręki otwiera schowek. Co zwróciło szczególną uwagę to komplet ściereczek i osłon pozakładanych by nie uszkodzić elementów wnętrza. Miłe. Więcej kontaktu nie miałem. A to nie jest standard w VW? Byłem dwa razy (aktualizacja softu, wymiana oleju) i za każdym razem okladali osłonami cały środek i prosili i potwierdzenie, że dobrze zabezpieczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #27 Napisano 16 Lipca 2018 (edytowane) W ASO VW, w których ja byłem to nie jest niestety standard. Tylko folia na siedzenie i kierownicę-a później ubrudzone słupki, deska rozdzielcza, włącznik swiateł czy inne przyciski... Tylko w Lexusue zawsze otrzymywałem po serwisie auto umyte na zewnątrz i posprzatane w środku. Edytowane 16 Lipca 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejw Zgłoś #28 Napisano 18 Lipca 2018 Dnia 15.07.2018 o 21:13, kubelt napisał: Co do wersji benzynowych - jak to nie ma E250, E300? Są, jeździłem nawet E300, znajomy ma. Szczerze mówiąc, nawet bym preferował ponad moje E220d. Nie ma, patrzę w konfiguratorze i cenniku, może chwilowo wypadły przez dostosowanie do nowej normy. Gratuluje samochodów, jednak co wyższa klasa to wyższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #29 Napisano 18 Lipca 2018 Ciekawą alternatywą dla Passata, przynajmniej w sedanie może być w przyszlym roku nowa Camry, w sumie to nawet będzie większe auto od Passata. Co prawda jednostkami napędowymi nie będzie rozpieszczać, ale w jakości wykonania i w wyposażeniu może być bardzo dobrze-może nawet okaże się ciekawszą opcją. Czas pokaże-za jakieś pół roku może pokażą się cenniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #30 Napisano 18 Lipca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Krawcol82 napisał: Ciekawą alternatywą dla Passata, przynajmniej w sedanie może być w przyszlym roku nowa Camry, w sumie to nawet będzie większe auto od Passata. Co prawda jednostkami napędowymi nie będzie rozpieszczać, ale w jakości wykonania i w wyposażeniu może być bardzo dobrze-może nawet okaże się ciekawszą opcją. Czas pokaże-za jakieś pół roku może pokażą się cenniki. Może i tak ale blokowały by mnie dwie rzeczy: - Jakość wykonania. Ostatnio przez kilka dni jeździłem 3 miesięcznym Avensisem i jakość spasowania była fatalna. Nie wspomnę już o skrzypieniu. - Skrzynia CVT. Może i po mieście można nią jeździć ale przy każdej trasie to katorga dla kierowcy i jego uszu. Edytowane 18 Lipca 2018 przez Starl0rd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #31 Napisano 7 Sierpnia 2018 Dnia 16.07.2018 o 09:19, shibby napisał: Czy od dobiegał gdzieś ze środka deski? Jakby za ekranem radia? Pytam bo u mnie przy wykręcaniu na 4 biegu i wyżej w okolicach 2000-2200 też taki rezonans się pojawił a widzę, że silniki mamy identyczne, tyle że mój w manualu. Przyczyny jeszcze nie znalazłem. Mam te same odczucia i też nie mogę zlokalizować skąd dochodzi ten dzwięk. U mnie pojawia się w okolicach 2.000-2.200 obrotów an 3 i 4 biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #32 Napisano 3 Marca 2019 Gratuluje zamiany. Jak wyglada realne spalanie w cięższym mercu, miasto, trasa? Czy znalezliscie przyczyne halasu w passku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #33 Napisano 3 Marca 2019 (edytowane) 34 minuty temu, Jericho napisał: Gratuluje zamiany. Jak wyglada realne spalanie w cięższym mercu, miasto, trasa? Czy znalezliscie przyczyne halasu w passku? Dzięki Rok już minął w międzyczasie, nie żałuję W mieście tak samo, ok. 7-8l/100 km. W trasie passat nie ma szans z E-klasą. Dzięki skrzyni 9 biegowej przy 160 km/h mam 1900 RPM, przy 180 km/h mam 2100 RPM. Tam, gdzie passat palił na autostradach 9l, merc pali 6-6,5l. Oczywiście w trybie comfort, nie sport lub sport+. Przyczyny hałasu nie znalazłem. Edytowane 3 Marca 2019 przez kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach