Skocz do zawartości
pablitoman

benzyna Wypadanie zapłonów 1 i 2 cylinder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od tygodnia walczę z wypadaniem zapłonów w moim pasku, silnik jak w opisie. Wypadanie zaczyna się zaraz po odpaleniu, szczególnie na jałowym biegu. Po dodaniu gazu wypadanie spada. Nie wydaje się, żeby silnik stracił moc. Da się nim jeździć, ale na postoju wypadanie jest szczególnie mocne, czasem wyskoczy check engine.

Delikatne objawy pojawiły się już rok temu, ale nie było żadnych błędów. Po odpaleniu trochę potrzęsło silnikiem i przechodziło. Teraz problem jest już stały.

Pokazuje błędy: P0300 P0301 P0302 stałe.

- Wymienione świece, stare były mocno zjechane. Nic nie pomogło.

- Zamienione miejscami cewki, błędy pozostały na 1 i 2 cylindrze.

- Powietrze sprawdzone, nie ciągnie nigdzie lewego.

- Czyszczona przepustnica.

- Mechanik stawiał na czujnik zmiennych faz rozrządu. Wymieniłem na używany. Po wymianie wypadanie zapłonu przeniosło się z 2 na 3. Więc teraz wypadają 1 i 3. Wróciłem do starego czujnika i problem nów wrócił na 1 i 2 cylinder.

Nie pokazuje żadnych innych błędów, żadnego czujnika, nic.

Macie jakieś propozycje, co to może być?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie hałasuje Ci rozrząd? Sprawdź w VCDS jak wygląda kąt skręcenia wałka rozrządu (na jałowym powinno stać sztywne 19.5*) - kanał 90-ty chyba, albo 93.

Ja bym stawiał na wyciągnięty łańcuch albo zalepione kanały dolotowe ale skoro po wymianie czujnika na nowy przeniosło się na inne cylindry to problem jest po stronie rozrządu i zmiennych faz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekrp90 dzięki za odpowiedź, sorry nie dostałem powiadomienia na mail o odpowiedzi. Po wyczyszczeniu zamienionego czujnika błędy jednak powróciły na 1 i 2 cylinder. Mam kabelek Delphi i tam chyba nie ma możliwości sprawdzenia wałka. Podłączaliśmy go i do oryginalnego Boscha i jakiegoś vwagenowskiego programu i nic nie pokazuje oprócz tych samych błędów. W międzyczasie kontaktowałem się z byłym właścicielem i wspominał, że wymieniał uszkodzony katalizator - sonda za katalizatorem wywoływała podobne błędy. Jednak katalizator jest nówka sprawny. Miałem nadzieję, ze uda się go naprawić bez rozbierania silnika, ale niestety trzeba będzie go rozbebeszyć. Po świętach zaczynamy od sprawdzenia rozrządu, może to koło zmiennych faz rozrządu - jak ocenić czy jest zepsute? Później zawory itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności