Jump to content
Sign in to follow this  
Dymekgd

Wymiana częsci tylnego zawieszenia

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007

    Witam,

    Ostatnio pojechałem na stację diagnostyczną, aby sprawdzili mi, co przed wiosną muszę wymienić.

    Gościu ze stacji powiedział mi, że mam wymienić przednie tuleje wahacza przedniego - ok, to wiem.

    Z tyłu mam wymieć jakiś łącznik (na zdjęciu dołączony) oraz mówił, że jest luźna tuleja z tyłu (również na zdjęciu zaznaczona). I tu pojawia się problem, bo nie wiem jak to fachowo się nazywa, abym mógł to zamówić. Można zamówić samą tuleje, czy trzeba wymienić ten wahacz czy jak to się nazywa? Moglibyście numer części bądź nazwę podać? Z góry dziękuję.

     

    Pozdrawiam.

    received_1646838012097360.jpeg

    By rainman777,

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań. Warto abyś sprawdził, czy pytanie lub temat już nie był poruszany na łamach forum! Do tego używamy opcji "Szukaj" lewy górny róg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    to jest  łącznik stabilizatora tył, i wahacz dolny , przedni tylnego zawieszenia, w teorii są wymienne same tuleje tego i pozostałych wahaczy, a w praktyce lepiej jest zakupić cały nowy wahacz wraz z nowymi tulejami, do tego należy to robić parami na obie strony, mało tego tak naprawdę, najlepiej jest wymienić wszystkie wahacze, lub wszystkie tuleje wahaczy na raz, z prostej przyczyny, regulacja geometrii tylnego zawieszenia raz że mało nie kosztuje, dwa zawsze przy okazji wymiany jednego wahacza , okazuje się ,że robota na raty, bo np śruby mimośrodowe zardzewiałe i się nie da wyregulować, lepiej raz wyłożyć większą kasę, zrobić na raz , wyregulować geometrię i na kolejne lata spokój

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007
    1 godzinę temu, ANDRIUBIKER napisał:

    to jest  łącznik stabilizatora tył, i wahacz dolny , przedni tylnego zawieszenia, w teorii są wymienne same tuleje tego i pozostałych wahaczy, a w praktyce lepiej jest zakupić cały nowy wahacz wraz z nowymi tulejami, do tego należy to robić parami na obie strony, mało tego tak naprawdę, najlepiej jest wymienić wszystkie wahacze, lub wszystkie tuleje wahaczy na raz, z prostej przyczyny, regulacja geometrii tylnego zawieszenia raz że mało nie kosztuje, dwa zawsze przy okazji wymiany jednego wahacza , okazuje się ,że robota na raty, bo np śruby mimośrodowe zardzewiałe i się nie da wyregulować, lepiej raz wyłożyć większą kasę, zrobić na raz , wyregulować geometrię i na kolejne lata spokój

     

    Czyli takie coś muszę kupić?

    wahacz-tyl-prawy-dolny-passat-tiguan-cc-

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Dokladnie, jak bedziesz zamawial to z katalogu Ci dadza wlasciwy wahacz, ale obie strony wymien na raz, zebys sie nie zdziwil przy regulacji geomerii, 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    taki wahacz z lemfordera kosztuje 80  zł na strone więc razem 160 zł , nie baw sie w wymiane samych tulejek bo jest to poprostu nieopłacalne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007

    Dziękuję za porady. Zamówiłem dwa wahacze.  :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    domów jeszcze łącznik stabilizatora, tych nie ma konieczności wymieniać parami, i po wymianie koniecznie regulacja geometrii zawieszenia ( jak się uda : ) )

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007

    Zamówiłem dwa łączniki na tył :)

    Czemu ma się nie udać?  :)

     

    Z przodu będę wymieniał sworznie, tuleje wahaczy oraz łączniki stabilzatora, czyli geometria zawieszenia konieczna :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    najwyraźniej nie przeczytałeś uważnie co pisałem wyżej, okazać się może że śruby mimośrodowe są zapieczone i z regulacji nici, zazwyczaj nie da się już zapieczonych śrub wymontować bezinwazyjnie, i albo przy próbie regulacji zerwie się tuleja, albo nie ruszy się wcale i i tak trzeba metodą inwazyjną wahacze ze śrubami regulacyjnymi wymontować i zastąpić je nowymi, ale... zobaczysz , najwyżej na raty będziesz robił tylne zawieszenie ;)

    z przodu ustawiasz jedynie zbieżność, geometrię w przypadku passata b6 robisz na tylnej osi

    Edited by ANDRIUBIKER

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Przód też można regulować ale tylko minimalnym ruchem "wózka" (czyt. wspornikiem silnika).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007
    19 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

    najwyraźniej nie przeczytałeś uważnie co pisałem wyżej, okazać się może że śruby mimośrodowe są zapieczone i z regulacji nici, zazwyczaj nie da się już zapieczonych śrub wymontować bezinwazyjnie, i albo przy próbie regulacji zerwie się tuleja, albo nie ruszy się wcale i i tak trzeba metodą inwazyjną wahacze ze śrubami regulacyjnymi wymontować i zastąpić je nowymi, ale... zobaczysz , najwyżej na raty będziesz robił tylne zawieszenie ;)

    z przodu ustawiasz jedynie zbieżność, geometrię w przypadku passata b6 robisz na tylnej osi

    Kolego, czyli rozumiem, że dałem ciala, bo nie zamówiłem jeszcze jednego kompletu wahaczy na tył? :)

    A geometria to nie oznacza, że będą ustawiali przod i tyl?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    wahaczy na jedna stronę są 3 sztuki, czy dałeś ciała się okaże w trakcie regulacji , jak śruby mimośrodowe , puszczą i się wsio dobrze wyreguluje, to ok, jakiś czas z głowy aż nie wytłuką się tuleje na kolejnych wahaczach, suma sumarum, auto ma swój przebieg, więc ciężko wnioskować ,że wytłukły się tuleje jednego wahacza a na pozostałych jest wsio jak nowe ;), najwyżej będziesz robił na raty, dlatego mimo sporo wyższych kosztów, proponowałem zmienić wszystkie wahacze na nowe, wyregulować i mieć spokój na kolejne lata, jeśli ma samochód kilka lat pojeździć, to ten większy koszt się zwróci... a regulacja geometrii oznacza ,że reguluje się , zbieżność, kąt pochylenia i kąt wyprzedzenia ( to wszystko się reguluje w przypadku tylnego zawieszenia passata b6 czy b7) natomiast w przednim zawieszeniu regulujesz , jedynie zbieżność, i to już nie jest regulacja geometrii, są auta w których w całym zawieszeniu tak przednim jak i tylnym regulujesz jedynie zbieżność, a są i takie gdzie regulacji podlega jedynie zbieżność przedniego zawieszenia, są w w końcu i takie gdzie geometrię zawieszenia regulujesz tak z przodu jak i z tyłu, wszystko zależy od konstrukcji zawieszenia

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007
    30 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

    wahaczy na jedna stronę są 3 sztuki, czy dałeś ciała się okaże w trakcie regulacji , jak śruby mimośrodowe , puszczą i się wsio dobrze wyreguluje, to ok, jakiś czas z głowy aż nie wytłuką się tuleje na kolejnych wahaczach, suma sumarum, auto ma swój przebieg, więc ciężko wnioskować ,że wytłukły się tuleje jednego wahacza a na pozostałych jest wsio jak nowe ;), najwyżej będziesz robił na raty, dlatego mimo sporo wyższych kosztów, proponowałem zmienić wszystkie wahacze na nowe, wyregulować i mieć spokój na kolejne lata, jeśli ma samochód kilka lat pojeździć, to ten większy koszt się zwróci... a regulacja geometrii oznacza ,że reguluje się , zbieżność, kąt pochylenia i kąt wyprzedzenia ( to wszystko się reguluje w przypadku tylnego zawieszenia passata b6 czy b7) natomiast w przednim zawieszeniu regulujesz , jedynie zbieżność, i to już nie jest regulacja geometrii, są auta w których w całym zawieszeniu tak przednim jak i tylnym regulujesz jedynie zbieżność, a są i takie gdzie regulacji podlega jedynie zbieżność przedniego zawieszenia, są w w końcu i takie gdzie geometrię zawieszenia regulujesz tak z przodu jak i z tyłu, wszystko zależy od konstrukcji zawieszenia

    Dzięki wielkie za ogrom przekazanej wiedzy :):)

    Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    to w końcu zawieszenie wielowahaczowe , więc jak sama nazwa wskazuje ;) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009
    3 godziny temu, Dymekgd napisał:

    Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

    Tutaj masz poglądową grafikę:

    008__scaled_600.jpg

    Ja podłączę się pod wypowiedź wyżej - wymieniałbym wszystko za jedną robotą.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    to już tak dla potomnych, i w sumie uciekł mi jeden wahacz, bo jest ich dokładnie 4 na stronę, jest jeszcze wahacz wzdłużny, który także ma swoją tuleję, co prawda ona najpóźniej się zużywa, ale jeśli po wymianie wszystkich , auto mocno myszkuje, to zazwyczaj tuleja wzdłużnego jest winna, niektórzy na nią mówią cukierek ( raczej z  przyzwyczajenia, bo w passacie on już cukierka nie przypomina, ale w fordach które jako pierwsze miały zawias wielowahaczowy np focus I czy mondeoII właśnie ta tuleja wyglądała jak cukierek ;) )

    geometria zawieszenia tył i jej elementy.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    Co do regulacji z tyłu to mniej więcej tak to wygląda:) : 

     

    Edited by kamil1993
    Błąd w piśmie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Naklął sie koles, a chyba nigdy w focusie nie wymienial tulei czy wahaczy ;) w porownaniu z focusem czy mondeo to robota w passacie niemal bulka z maslem;) zawieszenie co do zasady takie samo, ale jednak w vw znacznie lepiej przemyslane (chocby wspomniane wczesniej cukierki, czy laczniki stabilizatora np) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007

    Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc w tym temacie :)

     

    Dzisiaj robiłem zbieżność i geometrie. Na szczęście udało się odkręcić te śruby. Sam gościu ze stacji był zaskoczony, że te śruby puściły - na początku powiedział, że są marne szanse na ich ruszenie :P:P

     

    p.s

     

    Mogę tutaj wstawić wyniki pomiarów? Mam tam czerwone wyniki, które rzekomo (tak twierdził ten co ustawiał) nie mają na nic wpływu.

    Edited by Dymekgd
    .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy