Jump to content
Sign in to follow this  
Dymekgd

Wymiana częsci tylnego zawieszenia

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio pojechałem na stację diagnostyczną, aby sprawdzili mi, co przed wiosną muszę wymienić.

Gościu ze stacji powiedział mi, że mam wymienić przednie tuleje wahacza przedniego - ok, to wiem.

Z tyłu mam wymieć jakiś łącznik (na zdjęciu dołączony) oraz mówił, że jest luźna tuleja z tyłu (również na zdjęciu zaznaczona). I tu pojawia się problem, bo nie wiem jak to fachowo się nazywa, abym mógł to zamówić. Można zamówić samą tuleje, czy trzeba wymienić ten wahacz czy jak to się nazywa? Moglibyście numer części bądź nazwę podać? Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam.

received_1646838012097360.jpeg

By rainman777,

Na forum znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań. Warto abyś sprawdził, czy pytanie lub temat już nie był poruszany na łamach forum! Do tego używamy opcji "Szukaj" lewy górny róg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ANDRIUBIKER napisał:

to jest  łącznik stabilizatora tył, i wahacz dolny , przedni tylnego zawieszenia, w teorii są wymienne same tuleje tego i pozostałych wahaczy, a w praktyce lepiej jest zakupić cały nowy wahacz wraz z nowymi tulejami, do tego należy to robić parami na obie strony, mało tego tak naprawdę, najlepiej jest wymienić wszystkie wahacze, lub wszystkie tuleje wahaczy na raz, z prostej przyczyny, regulacja geometrii tylnego zawieszenia raz że mało nie kosztuje, dwa zawsze przy okazji wymiany jednego wahacza , okazuje się ,że robota na raty, bo np śruby mimośrodowe zardzewiałe i się nie da wyregulować, lepiej raz wyłożyć większą kasę, zrobić na raz , wyregulować geometrię i na kolejne lata spokój

 

Czyli takie coś muszę kupić?

wahacz-tyl-prawy-dolny-passat-tiguan-cc-

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki wahacz z lemfordera kosztuje 80  zł na strone więc razem 160 zł , nie baw sie w wymiane samych tulejek bo jest to poprostu nieopłacalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem dwa łączniki na tył :)

Czemu ma się nie udać?  :)

 

Z przodu będę wymieniał sworznie, tuleje wahaczy oraz łączniki stabilzatora, czyli geometria zawieszenia konieczna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przód też można regulować ale tylko minimalnym ruchem "wózka" (czyt. wspornikiem silnika).

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

najwyraźniej nie przeczytałeś uważnie co pisałem wyżej, okazać się może że śruby mimośrodowe są zapieczone i z regulacji nici, zazwyczaj nie da się już zapieczonych śrub wymontować bezinwazyjnie, i albo przy próbie regulacji zerwie się tuleja, albo nie ruszy się wcale i i tak trzeba metodą inwazyjną wahacze ze śrubami regulacyjnymi wymontować i zastąpić je nowymi, ale... zobaczysz , najwyżej na raty będziesz robił tylne zawieszenie ;)

z przodu ustawiasz jedynie zbieżność, geometrię w przypadku passata b6 robisz na tylnej osi

Kolego, czyli rozumiem, że dałem ciala, bo nie zamówiłem jeszcze jednego kompletu wahaczy na tył? :)

A geometria to nie oznacza, że będą ustawiali przod i tyl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

wahaczy na jedna stronę są 3 sztuki, czy dałeś ciała się okaże w trakcie regulacji , jak śruby mimośrodowe , puszczą i się wsio dobrze wyreguluje, to ok, jakiś czas z głowy aż nie wytłuką się tuleje na kolejnych wahaczach, suma sumarum, auto ma swój przebieg, więc ciężko wnioskować ,że wytłukły się tuleje jednego wahacza a na pozostałych jest wsio jak nowe ;), najwyżej będziesz robił na raty, dlatego mimo sporo wyższych kosztów, proponowałem zmienić wszystkie wahacze na nowe, wyregulować i mieć spokój na kolejne lata, jeśli ma samochód kilka lat pojeździć, to ten większy koszt się zwróci... a regulacja geometrii oznacza ,że reguluje się , zbieżność, kąt pochylenia i kąt wyprzedzenia ( to wszystko się reguluje w przypadku tylnego zawieszenia passata b6 czy b7) natomiast w przednim zawieszeniu regulujesz , jedynie zbieżność, i to już nie jest regulacja geometrii, są auta w których w całym zawieszeniu tak przednim jak i tylnym regulujesz jedynie zbieżność, a są i takie gdzie regulacji podlega jedynie zbieżność przedniego zawieszenia, są w w końcu i takie gdzie geometrię zawieszenia regulujesz tak z przodu jak i z tyłu, wszystko zależy od konstrukcji zawieszenia

Dzięki wielkie za ogrom przekazanej wiedzy :):)

Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dymekgd napisał:

Nie wiedziałem, że aż trzy wahacze z tylu są na jednej stronie :)

Tutaj masz poglądową grafikę:

008__scaled_600.jpg

Ja podłączę się pod wypowiedź wyżej - wymieniałbym wszystko za jedną robotą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do regulacji z tyłu to mniej więcej tak to wygląda:) : 

 

Edited by kamil1993
Błąd w piśmie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc w tym temacie :)

 

Dzisiaj robiłem zbieżność i geometrie. Na szczęście udało się odkręcić te śruby. Sam gościu ze stacji był zaskoczony, że te śruby puściły - na początku powiedział, że są marne szanse na ich ruszenie :P:P

 

p.s

 

Mogę tutaj wstawić wyniki pomiarów? Mam tam czerwone wyniki, które rzekomo (tak twierdził ten co ustawiał) nie mają na nic wpływu.

Edited by Dymekgd
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest czerwono to jest źle. Nie mniej ważnych i bardziej ważnych parametrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎03‎-‎15 o 22:35, ANDRIUBIKER napisał:

to już tak dla potomnych, i w sumie uciekł mi jeden wahacz, bo jest ich dokładnie 4 na stronę, jest jeszcze wahacz wzdłużny, który także ma swoją tuleję, co prawda ona najpóźniej się zużywa, ale jeśli po wymianie wszystkich , auto mocno myszkuje, to zazwyczaj tuleja wzdłużnego jest winna, niektórzy na nią mówią cukierek ( raczej z  przyzwyczajenia, bo w passacie on już cukierka nie przypomina, ale w fordach które jako pierwsze miały zawias wielowahaczowy np focus I czy mondeoII właśnie ta tuleja wyglądała jak cukierek ;) )

geometria zawieszenia tył i jej elementy.jpg

witam proszę o pomoc jak dokładnie nazywają się  tuleje  do regulacji zbieżności plus nowe śruby bo czeka mnie wymiana plus geometria

jakiej firmy kupić?

pozdrawiam

'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Posiadam Passata B6 kombi 2006 rok. Przy próbie ustawienia zbieżności tylnych kół. Okazało się że są zapieczone śruby regulacyjne. Diagnosta powiedział że w takim przypadku konieczna jest wymiana bodajże 10 szt tulei metalowo gumowych i chyba 6 śrub regulacyjnych. Nie znam się stąd moje pytanie czy aż tyle części z tego powodu trzeba wymienić. Proszę o pomoc czy ktoś mnie nie chce naciągnąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że zapieczone masz regulacje w dolnych wahaczach. W górnych rzadziej się zapiekają.

 

Do wymiany tuleje wahacza poprzecznego dolnego oraz zestaw śrub mimośrodowych. Robota na 3-4 godziny, koszt części około 200zł, robocizna mniej więcej drugie tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy