Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie chce dolozyc do swojego b7 radaru acc , czy ktos orientuje sie czy radar z b8 3q0907561 podejdzie do b7 ??(tj elektrycznie -czy da sie go zakodowac w b7 , i mechanicznie czy bedzie pasowal na seryjne mocowanie bez zbednego druciarstwa)Pytam bo radary z b8 sa duzo tansze niz z b6 czy b7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radar do b7 to chyba najdroższy sterownik ze wszystkich w tym aucie.

Za ten stan odpowiada chyba fakt iż mało aut wyjeżdżało z ACC oraz jest to mocno narażony element przy większych kolizjach/"dzwonach".

Passat b7 to platforma PQ a passat b8 to MQB i z całą pewnością w prosty sposób nie dasz rady zmusić do działania sterownik MQB na platformie PQ.

Nawet bym powiedział iż żaden sterownik z MQB na PQ nie będzie działał.

Oczywiście są sterowniki oznaczone 3Q0 dla platformy PQ ale to odrębny temat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko kilka sterowników MQB działa z BCM i Gateway z B7 - np.: kamera Lane Assist (ale musi mieć konkretną wersję oprogramowania).

Ogólnie ACC to jedna z najdroższych opcji w dołożeniu samodzielnym - fabrycznie kosztowała dużo mniej niż obecnie trzeba liczyć za jego montaż na częściach używanych, chyba że ktoś ma dużo szczęścia. Radar można użyć "dowolny" aby był z początkiem 3AA, większość pomp ABS 3AA daje się przeprogramować na wersję obsługującą ACC. Nie wiem jak wygląda sprawa Gateway w B7, bo w B6 był inny.

Do tego dochodzą takie pierdoły jak manetka czy przekaźnik szyny CAN.

Co do cen jeszcze - radar z B7 jest i tak tańszy niż ten z B6, bo tych było jeszcze mniej, a ceny pomp ABS są chore (okolice 1500-2500 zł gdzie normalna kosztuje 100-200 zł).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc ,pozostaje mi szukac soczewki z b7 ,reszta gratow manetka czy tasma nie jest juz taka droga 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Ogólnie ACC to jedna z najdroższych opcji w dołożeniu samodzielnym - fabrycznie kosztowała dużo mniej niż obecnie trzeba liczyć za jego montaż na częściach używanych, chyba że ktoś ma dużo szczęścia. Radar można użyć "dowolny" aby był z początkiem 3AA, większość pomp ABS 3AA daje się przeprogramować na wersję obsługującą ACC. Nie wiem jak wygląda sprawa Gateway w B7, bo w B6 był inny.

ceny w Pl doganają ceny w DE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że tylko ceny ;)

Ostatnio jak sprawdzałem pobieżnie ceny części do B6 to wyszło mi w okolicach 6-7 tysięcy. Przy założeniu, że nic nie wyjdzie po drodze, a pompę da się kupić za 2000. Na nowych częściach zapewne dobił bym do wartości auta (radar i pompa to 18.000 zł - osiemnaście tysięcy!...) oczywiście gdyby były dostępne.

Teraz spojrzałem na nasze allegro:
- radar 1200
- abs 1600
- gateway 200
- manetki 400 (nowe 480)

W sumie daje to około 3500. Nie doliczyłem wiązki, przekaźnika i emblematu, który również tani nie jest. Ale widać, że dużo zależy od tego kiedy się szuka.
W B7 jest podobnie przy czym nie trzeba zmieniać gateway (przynajmniej według tego co widzę teraz w ETKA).

Kolejna ciekawa sprawa - elektrycznie radar B6 i B7 jest chyba taki sam:
0bca8c1747549eadb7101478518d

673610f14e5681f72aebd6c5948c

"HW" jest identyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano tak, flashuje sie 3C0 na 3AA z powodzeniem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W drugą stronę też? Wystarczy ODIS czy trzeba odprawiać jakieś "egzorcyzmy" z lutownicą? :D (wiem trochę OT). Mnie ten mod też kusi ale ta cena... no i nie wiem czy sterownik z CAXA obsłuży takie udogodnienie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To niestety prawda. Tym bardziej, że nie ma różnicy czy mamy system z Follow to Stop (dla DSG) czy bez tego - osprzęt jest ten sam. Tak jak piszesz, za 500 PLN można by się pokusić ale tak to gra nie warta świeczki. Choć taki Front Assist by był fajną opcją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B7 gateway ma ext.can więc przekaźnik nie jest potrzebny.

Faktem jest jednak iż nie wszystkie gateway mają ext.can

Edytowane przez api13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy przypadkiem przekaźnik nie służy do odcięcia dostępu do CAN z poziomu radaru. Tak było to opisywane w SSP,  że  aby uniemożliwić niepowołany dostęp do sieci pokładowej stosuje się przekaźnik. Ale może faktycznie ext-Can nie potrzebuje takiego odcięcia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności