Jump to content
Sign in to follow this  
wemb

Grzeje się tarcza hamulcowa przód z jednej strony

Recommended Posts

Witam

Wiem, że temat jest szeroko opisywany, ale problem nieco inny.

Zimą zauważyłem, że nagrzewa mi się koło/tarcza hamulcowa przód od strony pasażera.  Mocno - nie da się dotknąć ręką tarczy (po drugiej stronie auta raptem ciepła tarcza). Na podnośniku prawie nie dało się rękami pokręcić kołem. Bardzo duży opór. Już w czasie jazdy czułem stając na górce, że zacisk trzyma, bo nie staczał się jak to powinno mieć miejsce.

Po obejrzeniu klocków (zużyte o wiele bardziej niż z drugiej strony) zakupiłem nowe i wstawiłem nowe klocki (przeczyściłem jarzma, prowadnice) tylko po tej stronie gdzie się grzały. Oprócz zużycia zauważyłem, że miejsce gdzie klocek chodzi po jarzmie jest nieco odkształcony.  Po wymianie problem ustał. Sprawdzałem systematycznie temperaturę po jeździe - tarcze z obu stron były równomiernie albo zimne, albo ciepłe. 

Do wczoraj. Znowu tarcza/felga bardzo gorąca. ALE! jak podniosłem auto, to koło kręciło się lekko, bez żadnych oporów. Więc nie wiem, co mogę teraz sprawdzić. Dodam, że wszystkie elementy (hamulce, przewody) od nowości nie ruszane (2005rok produkcji), płyn hamulcowy na pewno od 5 lat niewymieniany (nie wiem jak wcześniej). 

Prośba o sugestie, co i jak sprawdzić.

pzdr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Jeżeli nie pomogło czyszczenie i smarowanie tłoczka,prowadnic,jarzma. I zakładam,że nie masz nadmiernego luzu na prowadnicach to wymień przewód hamulcowy gumowy. Dobrze będzie jak wymienisz obydwa (prawy,lewy). Po tych grzaniach koła sprawdź stan łożyska bo mogłeś je już przegrzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi.

Na tą chwilę wymieniłem tłoczek, uszczelki, przewód hamulcowy. Działa OK (jak na razie). 

Znaczy się wymienił mechanik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę się włączyć do dyskusji bo miałem podobny problem z prawy zaciskiem.

Po wymianie tłoczka i uszczelek wszystko było okay przez około 20kkm gdyż zaczęła podczas hamowania wibrować tarcza (tak jakby hamowała naprzemiennie mocniej i słabiej) ale żadnego bicia na kierownicy nie było. Wymieniłem tarcze i klocki, oczyściłem zaciski i było super ale tylko przez ponad 20kkm. Wróciły znane już objawy.

Tarcze dam przetoczyć bo prawie nowe, klocki wymienię ale co jeszcze zrobić aby mieć już spokój ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy