Skocz do zawartości
Awir

ELM 327 INTERFEJS OBD2 2.1

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1999

    Witam.

    Mam w planach kupić ELM 327 dokładnie ten: 

    http://allegro.pl/elm-327-interfejs-obd2-2-1-bluetooth-polski-progam-i6978397507.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=MWNiZDE0MjctYjA5Zi00M2Q1LTkzZjctNTE5ZDY5ZDEyZDNmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=519339e7-c563-419a-9106-ab785e8daa26#thumb/1
     

    i moje pytanie brzmi czy działało by to w moim passacie 1.9 TDI 1999 rok

    przyznam że jestem zielony w tych tematach a nie chciałbym kupić czegoś coby miało nie działać.
    Za wszelkie rady dzięki i pozdrawiam ;) 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996

    Będzie działać. Ogólnie jest to sprzęt małej funkcjonalności. Bardzo dobry kiedy np. zepsuły Ci się wskazówki albo wyświetlacz licznika.

    W aukcji napisane jest o funkcjonalności kilka punktów

    Cytuj

    Odczytywanie i skanowanie błędów OBD-II (wszystkie protokoły)

    Kasowanie lampki CHECK ENGINE

    Odczytywanie kodów i błędów oczekujących, kiedy lampka MIL jeszcze się pali

    Odczytywanie kodów i błędów zarejestrowanych, które spowodowały zapalenie lampki MIL

    Odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych producenta

    Podgląd zamrożonych ramek - freeze frames

    Monitorowanie parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym

    Odczyt parametrów online

    Sprawdzanie znaczenia kodów błędów

    Pomiar parametrów miedzy innymi takich jak czas od 0-100km/h

    Pomiar mocy silnika KM

    Ale generalnie można by to zamknąć w trzech punktach.

    Mowa o tym, że komunikuje się jedynie z modułem komputera silnika. A w passacie jest ich więcej - poduszki, komfort, abs, licznik.

    Więc do kasowania błędów i odczytywania danych jest dobry, ale nic więcej. Nie jest to pełenowartościowy interfejs diagnostyczny jak VAG-COM pod USB/COM.

    Cena tego twojego 35,90 - ja zamawiałem z chin za 7 złotych. Używam tylko do kasowania blędów, bo działa fajnie we wszystkich autach gdzie jest OBD. Ale żeby coś przekodować, to słabo.

    Zapraszam do dołączenia do naszej spoleczności głębiej i zaprezentowania swojego passata w działe Mój passat.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    no nie wiem czy będzie działać bo elm 327 działają po canie. 1999 to jeszcze k-line ( przynajmniej w benzynie) przełom 2000-2001 to can choć pewnie 1999 diesle niektóre już miały can

    Edytowane przez janekg16

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    W opisie Elm'a 327 masz podane m.in. protokoły k-line:

    ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4kbaud)
    ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
    ISO KWP (fast init, 10.4kbaud)

    Więc dlaczego ma nie działać?

    Na aliexpress jest tego towaru pełno - cena poniżej 3$.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Witam. 

    Kiedys kupiłem taki gadżet. Niby troszke lepszy bo firmy V-gate. Ogólnie za wiele mozliwosci te Elm'y nie maja. Mozna co prawda skasowac niektóre  błędy ze sterownika silnika i pobawić się aplikacjami na telefon które łączą się z tymi "elmami" i pokazując odczyty z czujników. 

    Teraz gadżet leży gdzieś w szafce nieprzydatny. 

    Jak już kupujecie na Ali to warto kupic chińskiego klona vcds. Lepiej się opłaci. Wiecej się zrobi w aucie. A niektóre versje VCDS'a są juz po polsku. 

    Pozdrawiam. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Zgadza się. Ja mam takiego elma z ali. Miał być z niego podgląd DPF'a (apka VAG DPF) ale niestety nie może się dogadać z moim ECU. Co ciekawe u kolegi w A3 z takim samym oznaczeniem silnika - działa. Na CAYA/Fabia2 też działa. Co do VCDS'a to temat jest znany.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    W sumie moj elm tez lezy w szufladzie jako gadzet uzyty moze raz, a w uzyciu vcds tylko i wylacznie ( nawiasem mowiac moge go nawet sobie aktualizowac do najnowszej wersji polskiej czy dowolnej innej wersji)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności