Skocz do zawartości
asterix_007

Wyciek płynu spryskiwacza oraz problem z elektryką

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od testu nr 1 (V53). Powtórz go przy otwartej klapie.

3 godziny temu, mrlethal napisał:

podpiąłem wtyczkę do gniazda i nacisnąłem przycisk - zamek się nie otwiera

Klapa nadal była otwarta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyłem test i przy otwartej klapie w obu testach (V53 i F327) słychać jak pracuje siłownik :| W tym samym teście przy zamkniętej klapie nic się nie dzieje.. Co jest grane?   Co do drugiego pytania - tak, najpierw sprawdziłem przy otwartej klapie i zamek nie działał, zamknąłem klapę zamek nadal nie działał po wciśnięciu. 

Dodam jeszcze, że jak robiłem pomiary to po wciśnięciu przycisku w drzwiach 'Rear Lid Remote' zmieniał się na załączony (zamek się jednak nie otwierał), a po wciśnięciu klamki w klapie 'Rear Lid Handle' zmieniał się na załączony. 

 

EDIT: Nie dawało mi spokoju to, że przy otwartej klapie zamek działa z kompa, więc sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - czy przy zamkniętej klapie zwarcie na wtyczce klamki otwiera zamek i otwiera. Zwieram wtyczkę i zamek puszcza, nawet jak klapa jest zamknięta. Czy to jednoznaczenie wskazuje na mikrostyk w klamce?

2009056526_Screenshot2022-11-30at18_32_57.thumb.png.2692b14952a6ccf2db15b96c08451651.png

Edytowane przez mrlethal
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mrlethal napisał:

Czy to jednoznaczenie wskazuje na mikrostyk w klamce?

Nie widzę tu takich oznak.

Po pierwsze masz błąd 02483 który jest związany z obwodem siłownika zamka a nie mikrostykiem. Może to siłownik a może kable, albo ta niebieska kostka nie ma dobrego kontaktu?

Jeśli za każdym razem i w każdej pozycji klapy, gdy naciskasz klamkę wartość w VCDS 'Rear Lid Handle' zmienia się to znaczy, że mikrostyk jest dobry. 

Jeśli test siłownika raz działa a raz nie, i być może zależy to od pozycji klapy to problemu bym szukał w instalacji pomiędzy modułem komfortu a siłownikiem zamka, a szczególnie w miejscach gdzie te kable wyginają się gdy klapa zmienia pozycję.

Moduł komfortu jest tu blokiem pośredniczącym, do którego przychodzą sygnały z mikrostyku klamki E234, mikrostyków zamka F256, a wychodzi sygnał sterowania/zasilania siłownika V53.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek dzięki za odpowiedź. Wymieniłem niebieską kostkę, ale problem z bagażnikiem nie zniknął w zupełności. Teraz przy mocniejszym przytrzymaniu i szarpnięciu za klamkę jestem w stanie otworzyć bagażnik, natomiast otwieranie z drzwi kierowcy i pilotem nadal nie działa. Sprawdziłem multimetrem ciągłość wiązek od pinu 7 (silnik elektryczny pokrywy tylnej) oraz od pinu 9 (jednostka zamykająca pokrywy tylnej) do wtyczki przy zamku i nie ma przerwy w wiązce. Zmierzyłem też napięcie na tych dwóch pinach w kostce i na 9 jest napięcie, natomiast na 7 nie ma żadnego. Co dziwne, gdy wtyczka jest podpięta do kostki niebieskiej i napięcie na pinie 9 spada do 0 - czy możliwe, że jest jakieś zwarcie w zamku? I jeszcze jedno pytanie - czy na pinie 7 napięcie powinni być cały czas czy pojawia się tam tylko, gdy próbujemy otwierać bagażnik? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, mrlethal napisał:

Wymieniłem niebieską kostkę

Ze wszystkimy stykami ma się rozumieć, bo chyba sam plastik nie był zgnity?

48 minut temu, mrlethal napisał:

Teraz przy mocniejszym przytrzymaniu i szarpnięciu za klamkę jestem w stanie otworzyć bagażnik

Teraz to brzmi jak problem z mikrostykiem w klamce.

48 minut temu, mrlethal napisał:

otwieranie z drzwi kierowcy i pilotem nadal nie działa

Te służą do zezwolenia na otwarcie bagażnika gdy centralny zamek jest zamknięty, ale nie mają spowodować zadziałania siłownika w klapie. Od tego jest klamka.

51 minut temu, mrlethal napisał:

Sprawdziłem multimetrem ciągłość wiązek

Ruszałeś wtedy klapą? A co z ewentualnym zwarciem pomiędzy kablami? Zdarza się, że pęka tylko izolacja.

54 minuty temu, mrlethal napisał:

gdy wtyczka jest podpięta do kostki niebieskiej i napięcie na pinie 9 spada do 0 - czy możliwe, że jest jakieś zwarcie w zamku?

Oczywiście. To jest mikrostyk (a nawet 2: F256 Main Latch i Pre-Latch) w samym zamku. Zamknij klapę to zwarcie zniknie. Tak ma być.

57 minut temu, mrlethal napisał:

na pinie 7 napięcie

Ten pin jest podłączony do silniczka 12V w zamku. Napięcie pojawia się tam gdy silniczek ma zadziałać, czyli przy otwieraniu zamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.12.2022 o 17:36, nTomek napisał:

Te służą do zezwolenia na otwarcie bagażnika gdy centralny zamek jest zamknięty, ale nie mają spowodować zadziałania siłownika w klapie. Od tego jest klamka.

Ja byłem święcie przekonany, że pilot i przycisk w drzwiach powinny zwolnić zamek, ale jak teraz się nad tym głębiej zastanawiam to ma sens to co piszesz... W pilocie jeszcze rozumiem takie zastosowanie, ale nie rozumiem, po co ten przycisk w drzwiach kierowcy? Zaraz wyjdzie, że nie mam żadnego, no może jedynie z tym mikrostykiem w klamce, który trzeba lekko szarpnąć... Jutro z rana jeszcze raz wszystko posprawdzam, łącznie z tym mikrostykiem w klamce. Dzięki wielkie! 

W dniu 2.12.2022 o 17:36, nTomek napisał:

Ze wszystkimy stykami ma się rozumieć, bo chyba sam plastik nie był zgnity?

Wszystkie piny wymieniłem, użyłem nowej kostki - nie chciało mi się bawić w usuwanie przegnitych pinów ze starej. 

 

Dzisiaj pospinałem wiązki, złożyłem klapę, bok i przycisk przestał działać :( Teraz ewidentnie widać, że problemem jest uszkodzona wiązka w przegubie. Stawiam na przewód od 7 pina we wtyczce - sprawdzałem na nim ciągłość i nie było jej. Przy ruchach klapą czasami klamka działa, czasami nie. Pytanie - jaki jest najlepszy sposób na wymianę pojedynczych przewodów w wiązce? Jakiś zestaw naprawczy? Będę wdzięczny za wszelkie rady. 

Edytowane przez mkpol
nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.12.2022 o 18:32, mrlethal napisał:

Pytanie - jaki jest najlepszy sposób na wymianę pojedynczych przewodów w wiązce?

Jeśli faktycznie ten przewód jest uszkodzony to ja bym wydarł całą wiązkę i oglądnął pozostałe kable bo może to być kwestią czasu gdy kolejne zaczną szwakować.

Rozpiąć tę gumową harmonijkę. Wypatroszyć wiązkę na zewnątrz ile się da i wyooglądać.

Tam są jednokolorowe kable czarne albo białe. Ten od silnika ma przekrój 1mm2, masowy ma 2.5mm2, a reszta 0.5mm2.

Kable są typu FLYR-B do kupienia na metry. Taśma izolacyjna jakaś tesa parciana.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałeś, ale nie zauważyłem na wiązce żadnych uszkodzeń mechanicznych. Może po prostu przewody się porozciągały i popękały w środku. W każdym bądź razie wymieniłem całe przewody od pinu 7 i 9 w niebieskiej kostce do pinu 1 i 4 w kostce przy zamku i wszystko zaczęło działać. Dzięki za wsparcie @nTomek!

Z ciekawych rzeczy - jakiś czas temu padł mi silnik otwierania klapy paliwa, nie działa w ogóle, a w kompie rzuca błąd zwarcia do masy przy każdym otwarciu centralnego zamka. Pomyślałem, że pozbędę się tego błędu i odepnę silnik. Gdy to zrobiłem, zaczęło wywalać błąd tylnego prawego światła pozycyjnego (zwarcie do plusa). Światło jest podpięte do pinu 5 w tej nieszczęsnej kostce, więc przez chwilę bałem się, że to znów kolejna wiązka padła, ale przy rozpiętej kostce w kompie dalej wyrzucało ten błąd. Gdy podpiąłem silnik ponownie - błąd światła zniknął - rzuca tylko nadal zwarcie do masy silnika klapy wlewu. Spojrzałem na schemat i nijak nie mogę sobie uzmysłowić jak te dwa obwody mogą od siebie zależeć. W ostateczności mogę wymienić ten silnik na sprawny (na razie tego nie zrobiłem, bo najpierw musiałbym wymienić klapkę wlewu, którą uszkodziłem przy 'awaryjnym' otwieraniu), ale na razie nie jest to problematyczne. 

Okazało się, że poprzedni właściciel zrobił mi psikusa i wymieniał już tę niebieską kostkę - nie wymienił jednak pinów tylko pospinał przewody na złączki termokurczliwe. Przy majstrowaniu i wymienia pinów jedną złączkę uszkodziłem - tę od światła pozycyjnego M2. Problem rozwiązany. 

Edytowane przez mrlethal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności