Skocz do zawartości
asterix_007

Wyciek płynu spryskiwacza oraz problem z elektryką

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie za co odpowiedzialna jest ta niebieska kostka?? Wymieniam właśnie przewód od spryskiwaczy i wtedy kiedy ona była podłączona nie chciał mi dzialac spryskiwacz jak odłączyłem wszystko hula 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do wszystkiego, co jest w klapie. Obejrzyj dokładnie tą kostkę, stan pinów,  wysusz i przeczyść... resztki płynu mogą powodować przepływ prądu między pinami, co powoduje wariacje elektryki. U mnie oprócz klasycznych objawów, czyli otwarta/zamknięta klapa, brak oświetlenia bagażnika pojawiły się także problemy typu: "nie znaleziono kluczyka", włączający się bez powodu alarm (tu akurat podejrzewam problemy z klapą), problem z zamknięciem, otwarciem samochodu...

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra czyli rozumiem że kostka nie ma nic do silniczka spryskiwaczy? W sensie ona nie jest odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie?? 

16108126651775896402241627392861.jpg

16108127213834191937476867525371.jpg

16108127808606541663381754740248.jpg

Edytowane przez urbinio
Dodane zdjęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że wycieraczka i spryskiwacz nie działa gdy klapa jest otwarta. Tak jest na pewno z przednią stroną. Rozłączona wtyczka to brak info o otwarciu klapy. 

Edytowane przez nTomek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz, zamknąłem klapę i wszystko działa. 

Panowie zgubiło mi się kilka klipsow/ zatrzasków gdzie mogę dostać?? 

Edytowane przez urbinio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem , woda leje się po wiązce , sterownik kamery cofania zaśniedziały z urwanym pinem (to co wyczytałem na forum - identycznie) mam pytanie do nTomek zakupiłem wąż igielitowy 5mm jak pisałeś, jak u Ciebie się sprawuje po takim czasie i czym zabezpieczałeś nowy przewód z wiązką, zwykła taśma izolacyjna, czy ta "materiałowa"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do dnia dzisiejszego jest spokój. 

Jako zabezpieczenie proponuję taśmę parcianą np. firmy TESA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, oczywiście znalazłem się tu z tego samego powodu co wszyscy - wężyk spryskiwacza się zdezintegrował i zalało elektrykę. Wczoraj miałem już zamykać boczki, ale zabrałem się za oczyszczenie kostki, tej niebieskiej i jeden z pinów okazał się mało sztywny:) Próbowałem znaleźć jego symbol w necie, opierając się miedzy innymi o ten link: http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker.htm, ale dokładnie tej kostki tam nie ma. Czy dobrze kombinuję że to taki symbol: 000 979 132E ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, mik23 napisał:

Czy dobrze kombinuję

Źle. Lepiej cofnij się do poprzedniej strony, gdzie jest link do numerów tych kostek i pinów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, faktycznie tam nie zajrzałem. Ale w sumie numer się zgadza, chodziło mi o te których jest 8, tylko nie ma literki E. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek też muszę wymienić ten wężyk. Igielitowy wygląda solidnie i chyba też postawię na niego. Mam pytanie czy oprócz wężyka potrzebuję do wymiany jakieś dodatkowe łączniki (np. takie jak na zdjęciu) czy wystarczy to co jest w starej instalacji?

2140869392_Screenshot2022-11-21at11_50_32.png.db51b81e1c2e7c72824c9da8996354dc.png

U mnie sytuacja jest podobna jak u Ciebie, tzn cieknie z wężyka w łączeniu z klapą bagażnika, więc zakładam, że musze wymienić cały wężyk od złączki w prawym boku: 

2035121740_Screenshot2022-11-21at11_54_07.thumb.png.2fadc59802eb074aebbf9a48342ea3d1.png

przez zawias do wycieraczki. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mrlethal napisał:

czy oprócz wężyka potrzebuję do wymiany jakieś dodatkowe łączniki (np. takie jak na zdjęciu) czy wystarczy to co jest w starej instalacji?

Powinno ci wystarczyć to co masz w starej.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję Waszej pomocy/ Udało mi się przeciągnąć wężyk przez gumowy przegub. Wszystko byłoby idealnie, gdyby nie to, że przestał mi działać zamek w bagażniku... 

Obejrzałem całą wiązkę i raczej nigdzie jej nie uszkodziłem. W trakcie wymiany wężyka rozłączyłem na chwilę kostkę (tę niebieską). Czy możliwe, że to przez tą uszkodzoną kostkę nie mogę otworzyć bagażnika? Dziwne jest to, że jak auto jest zamknięte i naciskam przycisk otwierania na klapie - to centralny zamek otwiera drzwi, tylko nie otwiera bagażnika. Może to sam mikrostyk w zamku? Zamierzam w tym tygodniu wymienić kostkę, jak tylko uporam się  z wężykiem, ale wolę się upewnić gdzie szukać przyczyny i czy może istnieje jakiś sposób, żeby zdiagnozować problem?


Z góry dzięki! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostki czy mają dobry styk. Ta przy zamku i ta pod oknem. Mnie zalało kostę pod oknem i musiałemją solidnie czyścić

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mrlethal napisał:

Czy możliwe, że to przez tą uszkodzoną kostkę nie mogę otworzyć bagażnika?

Tak.

3 godziny temu, mrlethal napisał:

Może to sam mikrostyk w zamku?

Podłącz do auta VCDS. Sprawdź czy są jakieś błędy w module komfortu (adres 46).

Wejdź w pomiary i sprawdź stan sygnałów jak poniżej - stan przy zamkniętej klapie:

tylna_klapa_pomiary.png.fe421c85b32e97724d23ad1abe5f6ddd.png

1. to chyba przycisk na pilocie (nie testowałem).

2. to przycisk w klapie (klamka). Powinien się zmieniać gdy będziesz naciskał.

3 i 4 to mikrostyki w zamku. Gdy otworzysz klapę, oba mają zmienić się na "otwarty".

Dodatkowo w "Testach elementów" jest możliwość wymuszenia zadziałania siłownika zamka w klapie. Powinno go być słychać.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek, podpiąłem VCDS. W module komfortu wyrzuca taki błąd: 

1046037379_Screenshot2022-11-28at20_36_38.thumb.png.a21d9c62558e87847aef55ced4aa81f4.png

Zrobiłem pomiary, dla zamkniętej klapy było tak jak wkleiłeś powyżej. Kiedy ją otworzyłem (mechanicznie), miałem takie coś:

195466770_Screenshot2022-11-28at20_38_20.thumb.png.14c84a50364f9b43e80a86ee6982ecf0.png

Zauważyłem dziwną rzecz, po odczytaniu błędów i zrobieniu pomiarów przy zamkniętej klapie, wysiadłem z samochodu i przycisnąłem przycisk klapy - bagażnik się otworzył. Zamknąłem go i spróbowałem jeszcze raz (myślałem, że jakimś cudem się naprawił), ale nic z tego - nie udało mi się już go ponownie otworzyć (nawet po skasowaniu błędów). 

Wygląda chyba na to, że problem jest gdzieś w układzie a mikrostyk działa, więc trzeba chyba będzie wymienić wtyczkę i zobaczymy czy to pomoże. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mrlethal napisał:

Wygląda chyba na to, że problem jest gdzieś w układzie

Albo w wiązce na przegubie, np. pęknięty przewód zasilający "silnik elektrycznego otwierania tylnej pokrywy".

Może też być problem w samym wspomnianym silniku.

Robiłeś test o którym pisałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

16 hours ago, nTomek said:

Robiłeś test o którym pisałem?

Nie zrobiłem, bo nie za bardzo wiem jak to zrobić (nie znalazłem info o kodowaniu :( )

Zastanawiam się czy zmierzenie napięcia na wtyczce do zamka (4-pin) coś da. Aktualnie napięcie jest jedynie pomiędzy 2 a 3 pinem, na pozostałych 0. 

Panowie, dzięki za pomoc, ale myślę, że na razie możemy się wstrzymać z diagnozą dopóki nie wymienię kostki. Kostka jest mocno sfatygowana i diagnozowanie czegokolwiek w takim stanie to może być tylko stratą czasu. 

Edytowane przez mrlethal
Rozszerzenie wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, mrlethal napisał:

Nie zrobiłem, bo nie za bardzo wiem jak to zrobić (nie znalazłem info o kodowaniu

Nie w kodowaniu tylko w testach elementów wykonawczych. Poniżej masz zaznaczone na przykładowym zdjęciu.

xodczyt_silnik.thumb.jpg.ed68cb0d381a7c01295624a079c35bad.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek test wykonany, oprócz testów z kompa zrobiłem jeszcze kilka testów. Wyniki poniżej:

1. Wykonałem test dla dwóch elementów 'Silnik zamka centralnego... (V53)' i 'Jednostka centralnego zamka.... (F327)'. W obu przypadkach nic się nie działo. Podczas testu klapa była zamknięta. Nie otworzyła się, ani nie słyszałem żadnego dźwięku silnika. 

1626787167_Screenshot2022-11-30at11_52_54.thumb.png.e0f4708022987c37a5ee65a72bad2fcf.png

2. Test zwarcia wtyczki od przycisku klapy

- odłączyłem wtyczkę i zamknąłem zamek w klapie

- po zwarciu wtyczki zamek się otwiera

- powtórzyłem zwarcie kilkukrotnie, zamek zawsze się otwierał

- podpiąłem wtyczkę do gniazda i nacisnąłem przycisk - zamek się nie otwiera...

 

Powyższy test sugerowałby, że problemem jest klamka w klapie, ale dlaczego nie otwiera też z pilota i drzwi? Czy może być tak, że przycisk/klamka robi zwarcie lub przerwę i przez to otwieranie nie działa w ogóle?

Czy powyższy test wyklucza problem z kostką w prawym boku bagażnika? Ma do mnie przyjść jutro, ale jeśli to nie jest powiązane to wolałbym się wstrzymać z wymianą na cieplejsze dni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności