pankos2 Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2018 Witam. Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar, a działanie zaworka wskazywał na skrajne położenia czyli raz 0% i przechodził w położenie 92%. Wyświetlany był błąd kontroli ciśnienia doładowania. Diagnoza - map sensor. Kupiłem nowy Boscha za 160 PLN i wymieniłem. Pastuch odzyskał moc, a nawet płynniej i dynamiczniej przyśpiesza. Wisienką na torcie jest to, że wcześniej z rury wydobywały się gryzące spaliny, a teraz ten problem ustał. Dodam, że wcześniej walczyłem z tym problemem i winą obarczałem wadliwie działający n75, egr lub kierownice. Wcześniejsze logi wskazywały, że komputer miał problem z osiągnięciem odpowiedniego ciśnienia doładowania. Wniosek z tego taki, że map sensor to cichy winowajca, który oszukuje komputer i objawił się dopiero kiedy uległ poważniejszemu uszkodzeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peczus Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2018 Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny.... Wie ktoś może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2018 3 godziny temu, Peczus napisał: Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny.... Wie ktoś może? Logujesz 11 grupe i widzisz jak MAP się zachowuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pankos2 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2018 Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2018 (edytowane) 58 minut temu, pankos2 napisał: Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość. Ale to tak nie jest, map jak sie wysypie to pokazuje kompletne brednie a nie ze przeklamuje np. o ~100mbar. Edytowane 12 Marca 2018 przez dartroom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pankos2 Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2018 (edytowane) To wytłumaczyć nagłe polepszenie jakości spalin, które się zbiegło z wymianą czujnika? Edytowane 12 Marca 2018 przez pankos2 Brak wyrazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) Dnia 10.03.2018 o 07:48, pankos2 napisał: Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar Skoro sterownik ciagle mial pomiary maksymalne, a w rzeczywistości byly minimalne i jeszcze dodatkowo zbijane to pomysl jaki byl sklad mieszanki. EDIT: doczytałem ze gryzace spaliny byly juz wcześniej. Kto wie co wtedy pokazywal map. Zeby tak badac czy wartosci sa rzeczywiste to trzeba by miec po 2 zestawy czujnikow każdego rodzaju co wiadomo ze jest bez sensu. Edytowane 13 Marca 2018 przez dartroom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sq1 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2018 (edytowane) Witam. Panowie a czy ten czujnik można czyścić?? Czy jak go potraktuje środkiem do czyszczenia Przepływomierza to nic mu się nie stanie?? Edit: Nic się nie stało po wyczyszczeniu... Edytowane 29 Marca 2018 przez sq1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris1987 Zgłoś #9 Napisano 24 Marca 2019 (edytowane) pankos2 - Po podłączeniu kompa MAP-s sypał błędami?*Sorry... ale odkop zrobiłem mamy 2019, a nie marzec 2018 Myślałem ze temat w miarę świeży Edytowane 24 Marca 2019 przez chris1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach