Jump to content
pankos2

Map sensor / gryzące spaliny.

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam.

    Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar, a działanie zaworka wskazywał na skrajne położenia czyli raz 0% i przechodził w położenie 92%. Wyświetlany był błąd kontroli ciśnienia doładowania. Diagnoza - map sensor. Kupiłem nowy Boscha za 160 PLN i wymieniłem. Pastuch odzyskał moc, a nawet płynniej i dynamiczniej przyśpiesza. Wisienką na torcie jest to, że wcześniej z rury wydobywały się gryzące spaliny, a teraz ten problem ustał. Dodam, że wcześniej walczyłem z tym problemem i winą obarczałem wadliwie działający n75, egr lub kierownice. Wcześniejsze logi wskazywały, że komputer miał problem z osiągnięciem odpowiedniego ciśnienia doładowania. Wniosek z tego taki, że map sensor to cichy winowajca, który oszukuje komputer i objawił się dopiero kiedy uległ poważniejszemu uszkodzeniu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny....

    Wie ktoś może?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    3 godziny temu, Peczus napisał:

    Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny....

    Wie ktoś może?

    Logujesz 11 grupe i widzisz jak MAP się zachowuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    58 minut temu, pankos2 napisał:

    Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość.

    Ale to tak nie jest, map jak sie wysypie to pokazuje kompletne brednie a nie ze przeklamuje np. o ~100mbar.

    Edited by dartroom

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    To wytłumaczyć nagłe polepszenie jakości spalin, które się zbiegło z wymianą czujnika?

    Edited by pankos2
    Brak wyrazu

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    Dnia 10.03.2018 o 07:48, pankos2 napisał:

    Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar

    Skoro sterownik ciagle mial pomiary maksymalne, a w rzeczywistości byly minimalne i jeszcze dodatkowo zbijane to pomysl jaki byl sklad mieszanki.

    EDIT: doczytałem ze gryzace spaliny byly juz wcześniej. Kto wie co wtedy pokazywal map. 

    Zeby tak badac czy wartosci sa rzeczywiste to trzeba by miec po 2 zestawy czujnikow każdego rodzaju co wiadomo ze jest bez sensu.

    Edited by dartroom

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Witam.

    Panowie a czy ten czujnik można czyścić??

    Czy jak go potraktuje środkiem do czyszczenia Przepływomierza to nic mu się nie stanie??

    Edit:

    Nic się nie stało po wyczyszczeniu...

    Edited by sq1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    pankos2 - Po podłączeniu kompa MAP-s  sypał błędami?

    *Sorry... ale odkop zrobiłem mamy 2019, a nie marzec 2018 :) Myślałem ze temat w miarę świeży

    Edited by chris1987

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy