Jump to content
pankos2

Map sensor / gryzące spaliny.

Recommended Posts

Witam.

Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar, a działanie zaworka wskazywał na skrajne położenia czyli raz 0% i przechodził w położenie 92%. Wyświetlany był błąd kontroli ciśnienia doładowania. Diagnoza - map sensor. Kupiłem nowy Boscha za 160 PLN i wymieniłem. Pastuch odzyskał moc, a nawet płynniej i dynamiczniej przyśpiesza. Wisienką na torcie jest to, że wcześniej z rury wydobywały się gryzące spaliny, a teraz ten problem ustał. Dodam, że wcześniej walczyłem z tym problemem i winą obarczałem wadliwie działający n75, egr lub kierownice. Wcześniejsze logi wskazywały, że komputer miał problem z osiągnięciem odpowiedniego ciśnienia doładowania. Wniosek z tego taki, że map sensor to cichy winowajca, który oszukuje komputer i objawił się dopiero kiedy uległ poważniejszemu uszkodzeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny....

Wie ktoś może?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Peczus napisał:

Idzie jakoś z poziomu VAG sprawdzić ten czujnik? u mnie tak samo brak mocy, gryzące spaliny....

Wie ktoś może?

Logujesz 11 grupe i widzisz jak MAP się zachowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, pankos2 napisał:

Widzisz co pokazuje, ale czy dobrze to nie wiesz. Aby sprawdzić musiał byś dokonać pomiarów i porównać z danymi producenta. Tak jak z alkomatem- rozkalibrowany pokazuje inną rzeczywistość.

Ale to tak nie jest, map jak sie wysypie to pokazuje kompletne brednie a nie ze przeklamuje np. o ~100mbar.

Edited by dartroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wytłumaczyć nagłe polepszenie jakości spalin, które się zbiegło z wymianą czujnika?

Edited by pankos2
Brak wyrazu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.03.2018 o 07:48, pankos2 napisał:

Mój pastuch z dnia na dzień stracił moc. Po podłączeniu kompa wskazania ciśnienia doładowania wynosiło max. , czyli ponad 2900 mbar

Skoro sterownik ciagle mial pomiary maksymalne, a w rzeczywistości byly minimalne i jeszcze dodatkowo zbijane to pomysl jaki byl sklad mieszanki.

EDIT: doczytałem ze gryzace spaliny byly juz wcześniej. Kto wie co wtedy pokazywal map. 

Zeby tak badac czy wartosci sa rzeczywiste to trzeba by miec po 2 zestawy czujnikow każdego rodzaju co wiadomo ze jest bez sensu.

Edited by dartroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Panowie a czy ten czujnik można czyścić??

Czy jak go potraktuje środkiem do czyszczenia Przepływomierza to nic mu się nie stanie??

Edit:

Nic się nie stało po wyczyszczeniu...

Edited by sq1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pankos2 - Po podłączeniu kompa MAP-s  sypał błędami?

*Sorry... ale odkop zrobiłem mamy 2019, a nie marzec 2018 :) Myślałem ze temat w miarę świeży

Edited by chris1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy