Skocz do zawartości
grzeko

Konfiguracja B8 Highline - prośba o opinie

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, SeBa_ napisał:

 

Wreszcie ten Arteon zamiast Passata jak mówi kolega Grzeko to na prawdę fajny pomysł... :D

Na koniec... wybierz sobie samochód dokładnie taki jaki Tobie odpowiada i olej nasze rady :D Tylko samochód skonfigurowaniy pod to co Ty chesz będzie Cię cieszył :D

Hej.

Dzięki za merytoryczny wpis.

Chciałbym tylko nadmienić że "kolega Grzeko" to ja - autor tego wątku.

To mój konfig jest w pierwszym poście. I nie mieszkam na wsi - wręcz przeciwnie, mieszkam w centrum sporego miasta :-)

Alltrack po prostu mi się podoba i tyle. Podoba mi się także Passat w lini Rline.

Pomysł na 4x4 wziął się stąd, że ciągam w wakacje przyczepę kempingową i mimo to że mam w tej chwili dość moce auto - Accord 2,4 w wolnossącej benzynie (201 ps),

potrafi się ono raz, dwa zakopać na śliskiej trawie , albo w grzązkim piasku (z zapiętą przyczepą). 

Przy ciągnieciu ciężkiej przyczepy (DMC 1500 kg), większa masa auta także jest zaletą. Także te dwie rzeczy są na plus dla Alltracka.

Co do wyglądu to looknij na ten konfig (załącznik). Jak dla mnie na tych 19 wygląda jak milion dolarów :-) 

Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni DSG w Alltracku - jest 7 biegowa.

" Zwykły"220 ps na skrzynię 6 biegową, 280 PS też ma 6 biegową. Czyżby Alltrack miał dedykowaną skrzynię ? A może to pomyłka w specyfikacji ?

Odnośnie osiągów - to myślę że różnica 100 Nm w momencie obrotowym  jest na tyle duża, że mogę spać spokojnie :-)  350 Nm (2.0 TSI) vs 250 Nm (1.8 TSI)

Zrzut ekranu 2018-03-10 18.35.40.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alltrack ma 7 biegów, mnie osobiście się nie podoba aż tak bardzo, ale 4x4 naprawdę warto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to nie błąd - skrzynia biegów jest 7 biegowa o oznaczeniu DQ500 i jest z założenia lepsza (czyt. montowana w autach o większej mocy), więcej info np. na wikipedi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To 4x4 niby jest ale go nie ma. Jak sie dobrze zakopiesz to bez blokady mostow auto bedzie i tak mialo naped na 1 gora 2 kola. Zobacz sobie 4motion test rolek np tu:

https://www.wykop.pl/link/4053923/porownanie-napedow-4x4-volkswagen-tiguan-vs-subaru-forester/

2 lata temu wyciągałem quadem Porsche Cayenne którym to sobie rodzinka przyjechała pojeździć w 'terenie' i zakopała sie po osie w drobnym plażowym piasku. 

Akurat przejeżdżałem, 2 minuty i Porsche wytargałem z piachu (ale rodzinka musiała siedzieć i dociążać quada hehe). W quadzie z tyłu nie ma różnicówki a przedni dyfer ma załączaną blokade także mam na życzenie prawdziwe 4x4, które tak naprawdę bardzo rzadko używam mimo iż zdarza mi się czesto jeździć w 'cieżkim' terenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, shoo said:

(...)

  • Ostatnie 100m, a także alternatywne drogi dojazdowe, to po prostu nieutwardzone drogi przez pole. W okresie roztopów błoto jest tak duże, że można się zapaść w nim po kolana, a w passacie ubłocony mam nawet dach panoramiczny więc to o czymś świadczy

(...)

A z tymi osiągami... chyba troche przesadzasz. 200kg to na pewno różnica w spalaniu i na przyśpieszenie ma jakiś wpływ, ale popatrz w katalog - przy codziennych prędkościach (0-80, 0-100) wersje z napędem 4x4 lepiej jedzie od wersji bez. Może przy prędkościach rzędu 100-200 (tylko jak często tak jeździsz, w porównaniu do 0-80?) wersja ośką da sobie lepiej rade, ale nie wierzę że nagle 1.8 TSI będzie porównywalne. Różnica w skrzyni biegów, w momencie obrotowym, mocy - wydaje mi się że to ma większy wpływ niż 200kg różnicy. Trochę jeździłem 1.8 TSI i jak dla mnie się nie umywa. Ale mogę się mylić i być nieobiektywny, jeśli masz jakieś porządne testy to chętnie zobaczę ;)

Przy pokonywaniu takich ciężkich odcinków - 4x4 faktycznie uzasadnione :hurra
Co do testów 1.8TSI vs 2.0TSI 4x4 - takich nie posiadam. Chyba, że ktoś z kolegów będzie w okolicach Katowic, to niech  da znać to się ścigniemy. Tylko niech da znać wcześniej, żebym załatwił GoPro - niech filmik zostanie dla potomych :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, grzeko said:

Hej.

Dzięki za merytoryczny wpis.
Chciałbym tylko nadmienić że "kolega Grzeko" to ja - autor tego wątku.

Hej, 
oczywiście, że tak - akurat w tym przypadku chodziło mi o to, że kolega Rivam zaproponował Ci Arteona. Inna sprawa, że w tym wątku przewija się (mixuje?) samochód Twój i kolegi Shoo.

 

To mój konfig jest w pierwszym poście. I nie mieszkam na wsi - wręcz przeciwnie, mieszkam w centrum sporego miasta :-)

W takim razie bież podgrzewaną szybę (o ile nie garażujesz samochodu). To tylko 1450zł. Rano przed pracą tylko odpalisz samochód, zrobisz sobie dwie rundki w koło samochodu, zmieciesz z szyby to co się odmroziło i pojedziesz w trasę. Sąsiad obok, który nie ma podgrzewanej szyby, w tym czasie dopiero będzie szukał skrobaczki... :D
Podgrzewana kierownica - 650zł też bym brał :D

Z tego co opisujesz - do czego potrzebujesz samochód - Alltrack sprawdzi się :hurra

Co do felgi 19 cali - zgadzam się - duża felga na prawdę robi robotę. Zupełnie potrafi odmienić samochód.
Sam właśnie kupiłem drugi zestaw na lato - Monterray 18'' i już za kilka dni mój samochód będzie wyglądał tak jak grafika na spodzie (tylko dodatkowo jeszcze tylne szyby przyciemnione).

Jeszcze jedno - jeśli konfigurujesz autko pod siebie - rozważ pakiet Ambient (podświetlone listwy wewnętrzne). Obecnie mają to niemal wszystkie nowe samochody w klasie. Passat bez tego wygląda w środku w nocy dosyć ponuro (np mój egzemplarz). Podświetlanie zdecydowanie nadaje elegancji i nowoczesności.
Kiedyś były tego dwa rodzaje: Ambient (białe podświetlanie) i Ambient Plus - a widziałem ten drugi w akcji. 
Problem jest taki, że nie widzę tej opcji w konfiguratorze Alltracka...
 

Odnośnie osiągów - to myślę że różnica 100 Nm w momencie obrotowym  jest na tyle duża, że mogę spać spokojnie :-)  350 Nm (2.0 TSI) vs 250 Nm (1.8 TSI)

Tych Niutonów to wam Panowie posiadacze 2.0TSI - zazdroszczę. 1.8TSI przyspiesza w zasadzie tylko obrotami (tj każde mocniejsze przyspieszenie wymaga redukcji w DSG). I pomyśleć, że gdyby nie ograniczenie skrzyni, to silnik 1.8TSI mógłby mieć (po lekkim modzie) między 360 a 380Nm po modzie. Są przypadki nawet 400Nm - a wtedy to już by to jeździło miodzio. 

Udanych łowów :hurra

 

PassatB8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 w manualu ma 320 Nm. 

Jakbym brał 1.8 to tylko w takiej wersji. 

Odnosnie podgrzewanej szyby - samochód stoi w hali garażowej, wiec chyba odpuszczę. Zwłaszcza ze szyba tłumi sygnał GSM i trzeba robić sobie dodatkowa puszkę w aucie za pomocą zestawu telefonicznego komfort lub biusness :-) Mam wrażenie ze nie jest to do końca zdrowe. 

Pakiet ambiente jest teraz w standardzie. 

Ambiente + nie widzę w Alltracku. 

Swoja droga trochę dziwi mnie cena Alltracka. 16 tys drożej od Varianta Highline 220 ps. Napęd 4x4 to około 10 tys. A gdzie reszta ? Chyba nie w tych beznadziejnych fotelach 7 summits. 

W HL dopłata do skory to 1400 zł. 

W Alltracku 4,5 k. Paranoja jakaś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, marcin232 napisał:

To 4x4 niby jest ale go nie ma. Jak sie dobrze zakopiesz to bez blokady mostow auto bedzie i tak mialo naped na 1 gora 2 kola. Zobacz sobie 4motion test rolek np tu:

https://www.wykop.pl/link/4053923/porownanie-napedow-4x4-volkswagen-tiguan-vs-subaru-forester/

Spoko wideo, chociaż dopiero druga część pokazuje ze tiguan nie dał rady na dwoch rolkach z przodu i jednej z tyłu. Nie znam się na tym aż tak, ale czy XDS nie powinien rozwiązać tego problemu? No i skoro ten tiguan XDS ma, to może wystarczy jakaś aktualizacja softu po stronie producenta? Tak sobie gdybam. Generalnie nie musiałem oglądać i byłem pewien że forester wygra :) jeśli się nie mylę to ma stały napęd a nie dołączany.

Swoją drogą forester ciekawe auto, podoba mi się z zewnątrz, ten silnik 240KM daje naprawdę rade, jedynie co to ten środek... mnie odpycha, a cena podoba. Stąd passat - dużo przyjemniej mi się nim jeździ. No i nie mam też wygórowanych wymagań, tam gdzie moje auto z ośką ma ogromny problem wjechać to passat daje rade bez problemu i o to chodziło, więc póki co nie żałuję

Wracając do wyposażenia - faktycznie Ambiente + nie ma dostępnego, przeoczyłem to zupełnie - więc nie ma co mi być żal. A dopłata do foteli tez mnie bardzo boli - już nie chodzi nawet o droższą skórę, ale dodatkowo o brak możliwości dołożenia wentylacji za sensowną kasę. 

Z różnic jeszcze z tego co pamiętam:

Na minus:

  • światła tylne są takie jak w Comfotline (a więc bez "zmiennej grafiki") i dopłata do nich to blisko 1000zł (i w ogóle możliwa dopiero od RM2018)
  • pakiet lusterka do opcja a nie standard
  • mały wybór felg

Na plus:

  • lepsza skrzynia biegów (myślę, że to może stanowić część tej kwoty)
  • mnie osobiście podoba się wygląd zewnętrzny (tak jak za r-line jest dopłata tak i tu za te wszystkie zmienione detale się po prostu płaci extra)
  • Większe koło co przekłada się na wyższy profil opony przy danej feldze - można wziąć większe ;-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 hours ago, grzeko said:

Odnosnie podgrzewanej szyby - samochód stoi w hali garażowej, wiec chyba odpuszczę. Zwłaszcza ze szyba tłumi sygnał GSM i trzeba robić sobie dodatkowa puszkę w aucie za pomocą zestawu telefonicznego komfort lub biusness :-) Mam wrażenie ze nie jest to do końca zdrowe. 

Mam szybę solarnianą w drugim samochodzie - Lagunie II - i nigdy nie miałem problemu z sygnałem GSM czy GPS przy nowszych telefonach. 
Jak miałem starszą Nokię E52, którą potrzebowała dłuższą chwilę na złapanie fixa (sygnał GPS), to przykładałem ją na chwilę do szyby w okolicę lusterka, tam gdzie jest ta powierzchnia pozbawiona powłoki solarnianej - pomagało.

Prawdom jest, że ciężko porównać dwa różne samochody. Trzeba by zapytać kogoś kto ma szybę solarnianą w Passacie czy jest problem z zasięgiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z zasięgiem, jest tylko problem z sygnalem GPS, który nie przechodzi. Nie zamówienie tej szyby to bardzo duża głupota, jak na mój gust. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, shoo napisał:

 

Na minus:

  • światła tylne są takie jak w Comfotline (a więc bez "zmiennej grafiki") i dopłata do nich to blisko 1000zł (i w ogóle możliwa dopiero od RM2018)
  • pakiet lusterka do opcja a nie standard
  • mały wybór felg

Na plus:

  • lepsza skrzynia biegów (myślę, że to może stanowić część tej kwoty)
  • mnie osobiście podoba się wygląd zewnętrzny (tak jak za r-line jest dopłata tak i tu za te wszystkie zmienione detale się po prostu płaci extra)
  • Większe koło co przekłada się na wyższy profil opony przy danej feldze - można wziąć większe ;-) 

Pakiet lusterka jest zawarty elektrycznych fotelach za 6 koła - ale to małe pocieszenie :-)

Odnośnie felg - wziąłeś 19" ?

Bo te 18" do Alltracka jakieś takie nijakie są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam Albertville 19" i wyglądają przekozacko. Co więcej, koło zapasowe jest na tej samej feldze. No ale jak pisałem, ja brałem to co stało w salonie, i niestety 19"na moje warunki są troche za duże () więc prawdopodobnie będę się ich pozbywał. Poki co na zimę kupiłem 18" od Audi Q5 o oznaczeniu 8R0601025BM i imho wyglądają całkiem przyzwoicie. Teraz się zastanawiam czy kupować opony na lato do 18" czy założyć te 19" :-)

Generalnie fajna felga wyklucza się z komfortem i musisz się zastanowić na czym Ci zależy. Jak mieszkałem w centrum to jeździłem na 215/40/R17 (86mm) i niby "sportowe" zawieszenie (seat ibiza) no i co mogę powiedzieć - super wygląda, fajnie się jeździ na równych drogach. Na dziurach jest dramat - wystarczy ze jednej nie zauważysz i grzmot jest straszny. O dziwo nigdy nie musiałem tych felg prostować co przekonało mnie że warto jeździć na oryginalnych/markowych felgach, zbieżność i geometria pewnie częściej niż normalnie ale też bez przesady. Jak zakładam zimówki 215/45/R16 (96mm) to komfort jest zauważalnie lepszy. 

W Alltracku przy 19" masz profil 245/40 (98mm) a więc niewiele więcej niż w takiej ibizie na 16". Czy to jest komfortowe? Cięzko powiedzieć - w połączeniu z DCC na pewno bardziej niż przeciętna ibiza na 16" (a to standardowe koło dla wyzszych wersji wyposazenia). Dla mnie, do jazdy po mieście, byłoby więcej niż wystarczające. Ale jeśli zależy Ci na jak najwyższym komforcie to 18" chyba są dobrym kompromisem wygląd / komfort :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, shoo napisał:

Tak, mam Albertville 19" i wyglądają przekozacko. Co więcej, koło zapasowe jest na tej samej feldze. No ale jak pisałem, ja brałem to co stało w salonie, i niestety 19"na moje warunki są troche za duże () więc prawdopodobnie będę się ich pozbywał. Poki co na zimę kupiłem 18" od Audi Q5 o oznaczeniu 8R0601025BM i imho wyglądają całkiem przyzwoicie. Teraz się zastanawiam czy kupować opony na lato do 18" czy założyć te 19" :-)

Generalnie fajna felga wyklucza się z komfortem i musisz się zastanowić na czym Ci zależy. Jak mieszkałem w centrum to jeździłem na 215/40/R17 (86mm) i niby "sportowe" zawieszenie (seat ibiza) no i co mogę powiedzieć - super wygląda, fajnie się jeździ na równych drogach. Na dziurach jest dramat - wystarczy ze jednej nie zauważysz i grzmot jest straszny. O dziwo nigdy nie musiałem tych felg prostować co przekonało mnie że warto jeździć na oryginalnych/markowych felgach, zbieżność i geometria pewnie częściej niż normalnie ale też bez przesady. Jak zakładam zimówki 215/45/R16 (96mm) to komfort jest zauważalnie lepszy. 

W Alltracku przy 19" masz profil 245/40 (98mm) a więc niewiele więcej niż w takiej ibizie na 16". Czy to jest komfortowe? Cięzko powiedzieć - w połączeniu z DCC na pewno bardziej niż przeciętna ibiza na 16" (a to standardowe koło dla wyzszych wersji wyposazenia). Dla mnie, do jazdy po mieście, byłoby więcej niż wystarczające. Ale jeśli zależy Ci na jak najwyższym komforcie to 18" chyba są dobrym kompromisem wygląd / komfort :)

Daj znać na priv za ile byś sprzedał te felgi :-)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co powiecie na ten egzemplarz ?

Właściwie to ma wszystko co chciałem, oprócz dynaudio i navi pro.

Ale za to jest 4motion a i silnik nie byle jaki. :-)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline-2-0-tsi-4motion-280-km-206-kw-dsg-6-stopniowa-ID6zBxAd.html#829cb54f85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, grzeko napisał:

Panowie, a co powiecie na ten egzemplarz ?

Właściwie to ma wszystko co chciałem, oprócz dynaudio i navi pro.

Ale za to jest 4motion a i silnik nie byle jaki. :-)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline-2-0-tsi-4motion-280-km-206-kw-dsg-6-stopniowa-ID6zBxAd.html#829cb54f85

 

super :) Ponegocjuch i niech dołożą dyna i pro - moga to zrobic :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To ja jeszcze dorzucę od siebie, ale z drugiej strony, czyli nie od strony że mam dużo i z czego bym zrezygnował, ale od strony mam mało i czego mi brakuje. Jeżdze już rok po warszawie wersją sedan 1.8 TSI manual Comfortline, czarny + business + przyciemniane szyby + felga 17.

Manual wziąłem żeby mieć te 320 Nm i ze względu na cenę. Jeżdze duuużo w korkach i w sumie gdybym miał budżet wziąłbym automat. Manualem jeżdzie się super w 70% czasu, te 30% to korki po pracy, korki rano... kiedy jesteśmy zmęczeni i nie mamy ochoty na machanie wajchą. Te 70% to czysta przyjemność z tego jak chodzi manual w Passacie, fajnie wskakują biegu (z takim lekkim oporem, ale w punkt precyzujnie), daje to sporo frajdy i to czego jak rozumiem brakuje trochę w DSG, czyli samy decydujemy co dzieje się z samochodem, przyspieszeniem.

Spalanie - pamiętajcie proszę że nie jest tak kolorowo, ktoś już o tym fajnie napisał. W idealnych warunkach, środek dnia jak teraz, trasa do domu jestem w stanie przejechać bez przerwy do 100km i mam 8l/100, czasem nawet odrobinę mniej jeśli nie ma szybkiego przyspieszania. Wszystkie inne warunki po mieście, mam 11l.... chyba że zwracam uwagę i zbijam spalanie np. hamując biegami, dojeżdzając na biegu itd.

Wyposażenie:

  • brakuje mi podgrzewanej kierownicy
  • z 17 mimo tego że są za małem nie zrezygnowałbym na korzyść 18 bo wiem że już się robi różnica, zwłaszcza przy niskoprofilówkach, a mam kraweżniki pod które podjeżdzam codziennie
  • nagłośnieniej jest słabe, ale nie wiem czy Dynaudio rowiązuje problem, nadal będą boczki dawać o sobie znać
  • ekran, tak większy wiele zmienia, ostatnio jeżdziłem przez 3 tyg. Superbem i robi różnicę, natomiast można się do mniejszego przywyczaić i spokojnie da się z tym żyć, nie dajmy sobie wmówić że potrzebny nam do życia iPad w samochodzie
  • zamykanie klapy elektryczne, oj tak, chętnie bym to wział i korzystał... tak samo jak zobaczyłem w Superbie że otwieranie samochodu bez kluczyka, czyli po klamce, taka opcja to zbawienie przy małych dzieciach, zawsze coś jest do zabrania
  • AID , nie .... dla mnie klasyczne zegary są tutaj piękne, problemem jest tylko szybka, którą raz wyczyścisz i już jest porysowana
  • światła z tyłu od HL, oj tak... one w wyglądzie tyłu zmieniają sporo, ale też da się żyć bez nich
  • jeżdziłem dla porównania fajnymi Demo: IS200, A4, Tiguan-em, Superbem itd. z tych samochodów głównie zapamiętałem: super środek Lexus-a, dla mnie bajka , A4 fajne wspomaganie (to w Passacie na manewrach jest za "wymagające"), Superb fajnie mięciutko tłumi dziurki (na dziurach wymięka tak samo jak passat).... tiguan jakoś tak w środku jak skała zrobiony, a najnowsza B8 chyba przez ten pasek nawiewów już taką skałą nie jest

Podsumowując, z mojej strony oczywiście chętnie wziałbym HL, skóry DSG, DCC itd... może to w ogóle jest inne auto... ale właśnie to MOŻE jest tutaj kluczowe, tzn. cena takiego auta to x2 moje (moje auto wziałem lekko używane od dilera, nie konfigurowałem tylko brałem co miał), DALEJ część rzeczy takich jak : wygłuszenie (mówie o dziwnych dzwiękach z drzwi), zawieszenie, prowadzenie .... pozostają takie same mimo ogromnej różnicy w cenie wyposażenia.... potem może się okazać że za spore pieniądze nadal w niektórych kwestiach jest ... średnio.

Jak zawsze jest to kwestia indywidualna, plus zasobność portfela. Tyle OFF topic-u odemnie, chciałem tylko dodać czego mi brakuje... a w sumie mam auto biedne, ale nie do końca , TOP LED jest, Ergo Comfort kierowcy jest, komputer z ekranem jest, podgrzewane fotele są .... więc taka konfiguracja VS auto 10 lat starsze jest sporo bogatsza. Natomiast co do wersji o których rozmawiacie brakuje jej sporo, ale to sporo oddane jest również w cenie.

Powodzenia w wyborach !

Edytowane przez Coxis82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Coxis82 napisał:

Witam,

To ja jeszcze dorzucę od siebie, ale z drugiej strony, czyli nie od strony że mam dużo i z czego bym zrezygnował, ale od strony mam mało i czego mi brakuje. Jeżdze już rok po warszawie wersją sedan 1.8 TSI manual Comfortline, czarny + business + przyciemniane szyby + felga 17.

Manual wziąłem żeby mieć te 320 Nm i ze względu na cenę. Jeżdze duuużo w korkach i w sumie gdybym miał budżet wziąłbym automat. Manualem jeżdzie się super w 70% czasu, te 30% to korki po pracy, korki rano... kiedy jesteśmy zmęczeni i nie mamy ochoty na machanie wajchą. Te 70% to czysta przyjemność z tego jak chodzi manual w Passacie, fajnie wskakują biegu (z takim lekkim oporem, ale w punkt precyzujnie), daje to sporo frajdy i to czego jak rozumiem brakuje trochę w DSG, czyli samy decydujemy co dzieje się z samochodem, przyspieszeniem.

Spalanie - pamiętajcie proszę że nie jest tak kolorowo, ktoś już o tym fajnie napisał. W idealnych warunkach, środek dnia jak teraz, trasa do domu jestem w stanie przejechać bez przerwy do 100km i mam 8l/100, czasem nawet odrobinę mniej jeśli nie ma szybkiego przyspieszania. Wszystkie inne warunki po mieście, mam 11l.... chyba że zwracam uwagę i zbijam spalanie np. hamując biegami, dojeżdzając na biegu itd.
 

Jak zawsze jest to kwestia indywidualna, plus zasobność portfela. Tyle OFF topic-u odemnie, chciałem tylko dodać czego mi brakuje... a w sumie mam auto biedne, ale nie do końca , TOP LED jest, Ergo Comfort kierowcy jest, komputer z ekranem jest, podgrzewane fotele są .... więc taka konfiguracja VS auto 10 lat starsze jest sporo bogatsza. Natomiast co do wersji o których rozmawiacie brakuje jej sporo, ale to sporo oddane jest również w cenie.

Powodzenia w wyborach !

Dzięki za merytoryczną i zdrowo rozsądkową opinię :-)

Też myślałem nad 1.8 w manualu (te 320 Nm), ale w tej chwili jeżdżę CC 1.8 w manualu. Wielkiej róznicy w osiągach pewnie nie będzie, a ja chciałbym poczuć

różnicę jak już wysupłam te min. 100 kPLN. Dlatego postanowiłem dołożyć do silnika 220 ps. A że nie ma go w manualu, to jakoś przeboleję DSG :-)

Druga opcja to zajawka na 4x4 i tu na placu boju zostaje Alltrack albo 280.

Odnosnie środka to powoli dochodzę do wniosku, że wewnętrzny Rline nie jest najlepszym pomysłem.

Biorąc R-line nie można wziąć wentylacji foteli i grzanej kierownicy która nie kosztuje wiele. Czarna podsufitka to też rzecz gustu. Jak dla mnie w aucie robi się strasznie ciemno.

Warto wtedy by mieć okno dachowe, a to kolejne 5k PLN.

 

I jeszcze z innej beczki - ile procent powinno być tańsze nowe auto z rocznika 2017 żeby opłacało się je kupić ?

Wyżej wymieniony 280 ps bez dynaaudio i DP jest w cenie około 6 tysięcy niższej niż identycznie skonfigurowane auto do produkcji ( po uwzględnieniu rabatów jakie dał mi dealer).

6k PLN przy cenie rzędu 190 kPLN to raptem 3% rabatu.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesko. To jest cena wyjsciowa i spokojnie wyrwiesz duzo wiecej. Musisz jechac i negocjowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, dirve napisał:

Grzesko. To jest cena wyjsciowa i spokojnie wyrwiesz duzo wiecej. Musisz jechac i negocjowac.

Wartość katalogowa jest 216k

Wyjściowo jest 194k, zeszli do 182k.

Do produkcji można zamówić za 188k. Czyli promocja szału nie robi :-)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@grzeko dodam jeszcze jedno .

Miałem passat b8 2.0 TDi 150 HP napęd na przód.  Przez pewne okoliczności  w moim garażu pojawił się passat b8 2.0 bitdi 4x4. Oba była w wersji higline ale drugi trochę bardziej doposażony i teraz z moich obserwacji.

1) Napęd 4x4. Uważałem to za zbędną rzecz, ale teraz wiem że każdy następny samochód będzie musiał mieć napęd 4x4 i nawet nie przeszkadza mi haldex. Dlaczego -> choćby szybkie wyjeżdżanie z zakrętu, włączanie się ostre do ruchu, jazda po śniegu, jazda po błocie, czy w końcu jazda po mokrym asfalcie. Mam w domu drugie auto, które  ma 400 nm i napęd na przód i żałuję że nie  ma drugiej ośki 
2) Tak jak mówię r-line dla mnie tylko z zewnątrz, w środku nie widzę tego i nigdy nie podobały mi się siedzenia w pełnej skórze, zawsze wolałem alcantare 
3)  W nowym passacie mam jasną tapicerkę i pięknie to wygląda, ale codziennie mógł bym go sprzątać i szlak mnie trafia. Ale fakt pięknie to wygląda. 
4) DCC mam w nowym passacie i każde następne auto musi to mieć
5) Elektryczną klapę miałem w pierwszym passacie, a w 4x4 nie ma. Szczerze ? Sama się otwara (bo to sedan) a czy trzasnę klapą czy sama się zamknie to mi to gance gall , w kombi może być
6) Szklany dach .. bajer .. bez tego można żyć. W nowym passacie mam, fajna rzecz. 
7) AID I Discvoer pro + wejście SIM - w jednym i drugim to miałem i to było dla mnie must have 
8) Podgrzewane fotele mam i dzięki alcantarze nie muszą być wentylowane, bez problemu daję radę. Grzana tylna kanap, znajomi zadowoleni .. mi to na plaster 


Ja osobiście nie zamawiam nowych aut , tylko szukam takich z max 10 000 tys km z ASO , czy to demo , czy to wystawowy. Wiem że dużo w tych autach można dodać i zmienić i bardzo duży rabat wyrwać.

4 minuty temu, grzeko napisał:

Wyjściowo jest 194k, zeszli do 182k.


To słabo rzeczywiście. A nie chcą dorzucić Dyna audio , albo discover pro ?  MI proponowali Dyna audio w poprzednim passacie, bo discover pro było. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności