Skocz do zawartości
grzeko

Konfiguracja B8 Highline - prośba o opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku tygodni walczę z konfiguracją B8 do produkcji.

Zdecydowałem się na silnik 2.0 TSI 220 PS

Kod mojej konfiguracji: VI3NV8H4

W punktach wygląda to tak:

  • Rline wewnetrzny i zewnętrzny - kwestia gustu, mi się podoba :-)
  • Koła "Marseille" 8J x 18
  • Pakiet Buisness
  • Dopłata do Navi - Discovery PRO - tu się zastanawiam czy jest sens ? Może lepiej dorzucić w to miejsce pakiet drogowy plus 
  • Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, szyby boczne dźwiękoszczelne - czy warto ? W jakim stopniu zmienia to wyciszenie ?
  • Pakiet sportowy dla DCC - progresywny układ kierowniczy - dorzucenie tego nic nie kosztuje w wypadku wyboru opcji powyżej (szyby przyciemniane, dźwiękoszczelne)
  • System dźwięku DYNAUDIO Confidence - lubię mieć dobry dzwięk w aucie
  • AID - tu też się jeszcze zastanawiam, bo klasyczne zegary też są fajne
  • Kamera cofania - tu też mam wątpliwości, ale o tym poniżej

Zastanawiam się nad wywaleniem Discovery pro i kamery cofania . W zamian można dać pakiet drogowy plus - jest tam asystent hamowania przy cofaniu (Rear Traffic Alert )  i parę innych ciekawych rzeczy typu 

Traffic Jam Assist, i detekcja martwego pola.

 

Poproszę Was o opinię co ewentualnie jeszcze warto dołożyć, a co z opcji które wybrałem jest dla Was tylko zbędnym gadżetem.

 

W przyszłym tygodniu chciałbym zamówić auto póki silnik 220 PS jeszcze wskakuje do produkcji.

 

Chodzi mi też po głowie Alltrack, ale ciężko skonfigurować coś sensownego poniżej 200k.

 

 

 

 

 

 

Zastanawiam się też na dodaniem pakietu drogowego plus.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, grzeko napisał:

Dopłata do Navi - Discovery PRO -

Moim zdaniem warto + plus do tego pakiet business z kartą SIM - wtedy samochód jest ciągle online i nawigacje online wtedy też dobrze działa. 

 

27 minut temu, grzeko napisał:

Kamera cofania - tu też mam wątpliwości, ale o tym poniżej

Bardzo potrzebna. Odkąd tylko poznałem wynalazek kamera cofania, nie wyobrażam sobie bez tego manewrów. Fajną opcją jest 360 stopni, ale bez tego da się już żyć :). 

 

28 minut temu, grzeko napisał:

AID

Nie wyobrażam sobie nie mieć tego w aucie . Cyfrowe zegary,  jak korzystasz z wbudowanej navi są genialne. Jeżeli nie korzystasz z navi, to wtedy nie bierz. 

 

29 minut temu, grzeko napisał:

szyby boczne dźwiękoszczelne - czy warto ? W jakim stopniu zmienia to wyciszenie ?

z testów .. jeździłem i takim passkiem i takim nie wiele to poprawia. Ale mogę się mylić

 


Co do reszty wyposażniea:
Traffic Jam Assist -pytanie czy będziesz jeździł dużo w ruchu miejskim i w korkach. Jeżlei tak , możesz to wziąć
Asystent martwego pola - za bardzo nie pomaga, ale często irytuje ALE .. wyjeżdżanie z uliczki i system martwego pola wtedy bardzo pomaga i dlatego warto 
Lane Asisist - fajne polecam 

DCC - bardzo polecam 

 

32 minuty temu, grzeko napisał:

System dźwięku DYNAUDIO Confidence - lubię mieć dobry dzwięk w aucie

Przy słuchania radia nie wyczujesz tego, musisz mieć dobre pliki audio aby usłyszeć różnice 

 

 

32 minuty temu, grzeko napisał:

Rline wewnetrzny i zewnętrzny - kwestia gustu, mi się podoba :-)

zewnętrzny warto, ale czy wewnętrzny hmm... 


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dirve napisał:

Moim zdaniem warto + plus do tego pakiet business z kartą SIM - wtedy samochód jest ciągle online i nawigacje online wtedy też dobrze działa. 

 

Discovery Pro ma zdaje się tekże dysk twardy i możliwość wyświetlania ekranu nawigacji równocześnie na navi i na AID.

Z minusów, to nie podoba mi się brak fizycznych pokręteł

 

Bardzo potrzebna. Odkąd tylko poznałem wynalazek kamera cofania, nie wyobrażam sobie bez tego manewrów. Fajną opcją jest 360 stopni, ale bez tego da się już żyć :). 

Ja jakoś żyje z samymi czujnikami parkowania :-) Mam kamerę w Hondzie Accord, jakoś nie widzę w tym wielkiej wartości dodanej.

 

Nie wyobrażam sobie nie mieć tego w aucie . Cyfrowe zegary,  jak korzystasz z wbudowanej navi są genialne. Jeżeli nie korzystasz z navi, to wtedy nie bierz. 

Pewnie będę korzystał z navi, więc pewnie wezmę :-)

 

z testów .. jeździłem i takim passkiem i takim nie wiele to poprawia. Ale mogę się mylić

 


Co do reszty wyposażniea:
Traffic Jam Assist -pytanie czy będziesz jeździł dużo w ruchu miejskim i w korkach. Jeżlei tak , możesz to wziąć
Asystent martwego pola - za bardzo nie pomaga, ale często irytuje ALE .. wyjeżdżanie z uliczki i system martwego pola wtedy bardzo pomaga i dlatego warto 
Lane Asisist - fajne polecam 

Mógłbyś opisać jak działa Lane Assist i Traffic Jam Assist w praktyce ?

 



DCC - bardzo polecam 

 

DCC jest w standardzie, chodziło mi o progresywne wspomaganie układu kierwoniczego.

 

Przy słuchania radia nie wyczujesz tego, musisz mieć dobre pliki audio aby usłyszeć różnice 

 

Nie zamierzam słuchać radia. Mam kilkadziesiąt GB plików FLAC :-)

 

 

zewnętrzny warto, ale czy wewnętrzny hmm... 

 

Własnie chodzi o to, że zewnętrzny Rline + felgi 18", kosztuje prawie tyle samo co full RLINE, który ma felgi 18" w cenie. 

Minusem jest to, że nie można dorzucić wentylacji foteli.


 

 

Edytowane przez grzeko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Moje przemyślenia (po 3 miesiącach, brałem auto z placu więc mam dużo więcej rzeczy niż brałbym w konfiguratorze)

  • Mnie sie nowy (9.2") Discovery Pro bardzo podoba i imho jest duzo ladniejszy od zwyklego. Ma też lepszą rozdzielczość i pojemnościowy ekran (nie wiem jak zwykła navi). Brak pokręteł to zaleta bo nie szpecą :) A większość funkcji z kierownicy i tak można obsługiwać. Do tego AID chyba w przypadku passata wymaga DP (w tiguanie jesli dobrze pamiętam nie). 
  • Podgrzewana przednia szyba - nie miałem jeszcze okazji skorzystać bo ta zima jakaś średnia (mam garaż więc temat pojawia się tylko pod biurem), ale wraz z podgrzewaną kierownicą to chyba najfajniejsze (i niezbyt drogie) opcje jakie można dołożyć (szyba wymaga instalacji telefonicznej więc jeśli tego nie bierzesz to będzie dość droga). Podgrzewanej kierownicy miałem nie brać gdy konfigurowałem, teraz to byłaby jedna z pierwszych opcji.
  • Elektryczna klapa super sprawa. Nie byłem przekonany, teraz aż mnie denerwują auta w których tego nie ma, więc imho warto wziąć w pakiecie easy open/close bo nie kosztuje duzo.  
  • Instalacja telefoniczna - jeśli brać to tylko business. Mam wersje comfort i brakuje mi slotu na karte SIM do internetu. Nie mówiąc o tym, że nawet nie wiem tak do końca co ona robi a czego nie ma w zwykłym bluetooth w standardzie (ale warto dodać że na codzień korzystam z CarPlay).
  • Pakiet Drogowy Plus...  Za te pieniądze bym tego nie wziął (miałem auto z placu), zdecydowanie wolałbym kupic inne bajery za tą kwotę (patrz wyżej) 
    • Lane Assist - fajna sprawa w trasie, w szczególności na autostradach / ekspresówkach. W mieście nie sprawdza się w ogóle. Tak czy inaczej trzeba tego bardzo mocno pilnować, bo gdybym temu zaufał to bym juz kilka razy w rowie wylądował - przy jakimkolwiek ostrzejszym (> 30st) zakręcie po prostu się wyłączy i pojedzie prosto, bez ostrzezenia. IMHO to ma sens tylko na trasach, i wtedy moze nawet warto rozwazyc caly pakiet ze wzgledu na lane assist (z drugiej strony magicy potrafią to dodać, warto poczytać forum i sprawdzić jakie inne wyposazenie jest wymagane). 
    • Side Assist - fajny gadget ale powinien byc gratis jak dla mnie. Zona jest calkiem zadowolona, ale im dluzej jezdzi tym bardziej przyzwyczaja sie do dlugosci auta i tez mowi ze nie jest to konieczne. To chyba tez pomaga przy wyjezdzie z miejsca parkingowego, ale imho kamera 360 jest dużo pozyteczniejsza. 
    • Traffic Jam Assist, moze nie umiem tego odpalic, ale jak dla mnie tragedia. Jak auto zatrzyma sie na 2-3s to juz sasmo nie ruszy, mozna co prawda ruszyc uzywajac przycisku na kierownicy ale... zostawia tak ogromne przerwy (nawet w trybie sport) ze spokojnie 2-3 auta zmienia pas prosto przed Ciebie, ew. i tak nie zdazysz na swiatlach na ktorych normalnie bys przejechal. Zdecydowanie dla mnie najwieksze rozczarowanie w calym tym aucie. 
    • System rozpoznawania przechodniów - nie zadziałał mi jeszcze nawet raz a IMHO ze 2 razy powinien.
  • Żałuje, że nie mam pakietu Ambiente Plus, całkiem fajnie to podświetlenie wygląda. 
  • Mam skórę i myśle, że latem będę żałował że nie mam wentylowanych foteli ;-) Wmawiam sobie, że ta podgrzewana szyba odbijająca promienie uv da radę.
  • Pakiet R-Line w passacie akurat mi nie odpowiada, ale to kwestia gustu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, shoo napisał:

Hey,

Moje przemyślenia (po 3 miesiącach, brałem auto z placu więc mam dużo więcej rzeczy niż brałbym w konfiguratorze)

Hej.

 

Dzięki za przemyślenia.

Odnośnie Traffic Jam Assist to chyba nie do końca to odpaliłeś, bo samochód powinien ruszać sam po zatrzymaniu w korku.

Do 3 sekund auto rusza na zwykłym ACC.

 

Instalacja telefoniczna komfort ma ładowanie indukcyjne i wzmocnienie sygnału GSM z tego co się dowiedziałem.  Obawiam się, że to nie do końca zdrowe.

 

A jesteś ogólnie zadowolony z Alltracka i silnika 220 PS ?

Bo trochę kusi mnie taki konfig: VI9IEHJI

Wychodzi drożej, ale po zrabatowaniu jest okolo 15k różnicy, a mamy napęd 4x4. A z drugiej strony masa rośnie o 200 kg.

Edytowane przez grzeko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, grzeko napisał:

Odnośnie Traffic Jam Assist to chyba nie do końca to odpaliłeś, bo samochód powinien ruszać sam po zatrzymaniu w korku.

Do 3 sekund auto rusza na zwykłym ACC.

To nie wiem jak to odpalić :-) Przy okazji zatrzymam się w salonie i dopytam jeszcze. 

16 minut temu, grzeko napisał:

Instalacja telefoniczna komfort ma ładowanie indukcyjne i wzmocnienie sygnału GSM z tego co się dowiedziałem.  Obawiam się, że to nie do końca zdrowe.

W passacie nie ma ładowania indukcyjnego, jest o tym wątek (za to w arteonie jest). A to wzmocnienie sygnału to jakaś ściema - czy włożę telefon w szufladkę czy nie to działa tak samo - zarówno przy słabym jak i mocnym zasięgu. Natomiast szyba podgrzewana zdecydowanie blokuje fale bo jest zauważalna różnica przy otwieraniu bramy wjazdowej z daleka.  Zazwyczaj trzymam tel w miejscu na kubki :)

16 minut temu, grzeko napisał:

A jesteś ogólnie zadowolony z Alltracka i silnika 220 PS ?

Bo trochę kusi mnie taki konfig: VI9IEHJI

Wychodzi drożej, ale po zrabatowaniu jest okolo 15k różnicy, a mamy napęd 4x4. A z drugiej strony masa rośnie o 200 kg.

Bardzo jestem zadowolony - póki co chyba jedyny minus to spalanie :) Nie wiem czy to moja ciężka noga czy kwestia 4x4 i wagi, ale średnio po mieście mam 14l (i to gdy staram się jeździć normalnie). Niektórzy na forum ze zwykłym Variant'em mówią że wychodzi im 10l. Przyśpiesza bardzo fajnie, no i napęd 4x4 wraz z mocniejszą skrzynią (DQ500) daje potencjał na zwiększenie mocy jeśli to Cie jara. 

Ja mieszkam na wsi - zależało mi na napędzie 4x4 i podwyższonym zawieszeniu więc nie rozważałem nawet zwykłego Variant'a. Alltrack jest dość drogi ze względu na... fotele. Uważam, że te szmaciane w standardzie to jakaś tragedia za tą kasę (w porównaniu np. do alcantary w HL) więc skóra to konieczność. Problem jest taki, że skóra tutaj kosztuje 4,4k, a wentylacja tylko w pakiecie za kolejne 6 koła :( To w porównaniu do zwykłego HL gdzie wentylowana skóra to chyba 3,5k łącznie, a osobiście nawet nie musiałbym tego brać bo alcantara jest calkiem spoko. 

Co do konfiguracji - weź jeszcze easy open / close :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, grzeko napisał:

dnośnie Traffic Jam Assist to chyba nie do końca to odpaliłeś, bo samochód powinien ruszać sam po zatrzymaniu w korku.

 

Traffic Jam daje tylko to , że lane assist jest dostępny praktycznie od 0, samochód sam nie ruszy w korku musisz mu pomóc. Już o to też pytałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, grzeko napisał:

Witam.

Od kilku tygodni walczę z konfiguracją B8 do produkcji.

Zdecydowałem się na silnik 2.0 TSI 220 PS

Kod mojej konfiguracji: VI3NV8H4

W punktach wygląda to tak:

  • Rline wewnetrzny i zewnętrzny - kwestia gustu, mi się podoba :-)
  • Koła "Marseille" 8J x 18
  • Pakiet Buisness
  • Dopłata do Navi - Discovery PRO - tu się zastanawiam czy jest sens ? Może lepiej dorzucić w to miejsce pakiet drogowy plus 
  • Szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, szyby boczne dźwiękoszczelne - czy warto ? W jakim stopniu zmienia to wyciszenie ?
  • Pakiet sportowy dla DCC - progresywny układ kierowniczy - dorzucenie tego nic nie kosztuje w wypadku wyboru opcji powyżej (szyby przyciemniane, dźwiękoszczelne)
  • System dźwięku DYNAUDIO Confidence - lubię mieć dobry dzwięk w aucie
  • AID - tu też się jeszcze zastanawiam, bo klasyczne zegary też są fajne
  • Kamera cofania - tu też mam wątpliwości, ale o tym poniżej

Zastanawiam się nad wywaleniem Discovery pro i kamery cofania . W zamian można dać pakiet drogowy plus - jest tam asystent hamowania przy cofaniu (Rear Traffic Alert )  i parę innych ciekawych rzeczy typu 

Traffic Jam Assist, i detekcja martwego pola.

Poproszę Was o opinię co ewentualnie jeszcze warto dołożyć, a co z opcji które wybrałem jest dla Was tylko zbędnym gadżetem.

W przyszłym tygodniu chciałbym zamówić auto póki silnik 220 PS jeszcze wskakuje do produkcji.

Chodzi mi też po głowie Alltrack, ale ciężko skonfigurować coś sensownego poniżej 200k.

Zastanawiam się też na dodaniem pakietu drogowego plus.

 

To moja wersja, bo po sprzedaży pastucha zrobiłem podsumowanie tego z czego korzystałem.

Discovery pro - sama nawigacja w passacie jest dość ułomna, aktualizacje są opóźnione, słabo informuje o skrętach, nie ma informacji którym pasem jechać - w efekcie korzystałem non-stop z google maps. Miałem DP i w efekcie było bardzo drogim wyświetlaczem aktualnie słuchanej stacji radia. Nowe DP to brak pokrętła głośności, w połączeniu z brakiem przycisku mute nie mamy opcji szybkiego wyciszenia radia.

Koła 18"  kompletny brak komfortu, zawieszenie B8 nie grzeszy wygodą 18" jeszcze to pogarsza.

Dynaudio - seryjne audio gra przywocie, dynaudio jakoś nie porusza - tzn porusza ale tylko boczki drzwi.

AID - robiąc rachunek sumienia - standardowe są czytelniejsze. Jedyny plus AID to nawigacja przed oczami, ale ponieważ z niej nie korzystałem to był to bajer.

Kamera cofania - na tak, szkoda że nie panoramiczna i średniej jakości jak na dzisiejsze standardy. Pomaga przy wyjeździe z miejsca skośnego, ale przy prostopadłych brakuje widoczności.

Discovery pro, koła 18" i AID poprawiają samochód wizualnie, ale w praktyce mało wnoszą. Ale skoro płacisz za wygląd biorąc r-line to może być dla ciebie ważne.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, ze chyba nie warto brać pakietu drogowego. Acc zrobi robotę z pakietem czy bez. 

Pytanie co warto dorzucić za wolne 5,9 k :-)

W tej chwili jeżdżę na felgach 18” w CC z opcja sportowego zawieszenia  

Jest całkiem komfortowo. Mam nadzieje ze w B8 nie będzie gorzej :-). Zwłaszcza z DCC  w trybie komfort  

Moim zdaniem takie duże auto jak Passat wyglada trochę komicznie na 17 calowych felgach. 

Ale może z innej beczki. Napisz proszę z jakich opcji korzystałeś. Co byś dorzucił do mojej listy ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- AID możesz kupić bez DP. Ja mam DM i mam też AID. Dla mnie to wystarczające, bo mi nawigacja odpowiada. Discovery Pro warto wziąć jeśli będziesz pewnie korzystał z telefonu na tablecie.

- Podgrzewana kierownica bardzo fajnie daje radę i sama się załącza przy uruchamianiu samochodu przy niskiej temperaturze.

- Polecam Pakiet Zimowy z podgrzewanymi fotelami - żona włącza za każdym razem :D  Kosztuje grosze

- Jeśli nie bierzesz przyciemnianych szyb i masz dzieci to zastanów się nad roletami. Póki co mi się sprawdza w trasach kiedy dziecko (tyłem do kierunku jazdy) jest akurat twarzą do słońca

- Elektroniczna klapa - must have - do tej pory żadnych problemów, a używam za każdym razem, nawet jak mam wolne ręce :P 

- Kamera cofania  / 360stopni - wziąłem Area View, ale czy bym wziął drugi raz to nie wiem... chyba sama kamera cofania by mi wystarczyła. Area View używam tylko by sprawdzać czy jestem "idealnie" na kopercie ustawiony ;) 

- Jeśli nie jeździsz po terenach to chyba bym się nie bawił w Alltrack. 
- Pakiet drogowy - odpuściłem, dla mnie za drogo

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dodam od siebie:

  • Full disclosure: sam nie korzystam z nawigacji w Discovery Pro bo jak kolega  @dziki_pl powiedział jest bardzo słaba. Korzystam z Apple Map a najchętniej korzystałbym z Google Maps. Więc ja nie myślę o tym jak o "lepsza nawigacja" a raczej jak o "lepszy system multimedialny" - a przez lepszy mam na myśli m. in. to że jest większy, lepsza rozdzielczość ekranu itp. AFAIK ma też dysk SSD na który możesz wgrać muzykę zamiast bawić się w karty sd czy pendrive. 
    • Jeśli chodzi o ściszanie to wydaje mi się, że wystarczy dotknąć przycisku ON/OFF na radiu i to właśnie wycisza (a przytrzymanie wyłącza).  
  • AID - ponieważ nie korzystam z nawigacji, a do muzyki używam Apple Music, to faktycznie często najważniejsze dla mnie informacje (o muzyce, połączeniu telefonicznym i nawigacji) są niestety niedostępne. Ale tak jak w przypadku DP te zegary są dla mnie koniecznością bo wyglądają nowocześnie, no i lubie gadgety :) Wersja bez nich, z prostokątnym wyświetlaczem, mnie się po prostu nie podoba. Gdyby to było coś w stylu Audi A6 C7 gdzie ekran ma nietypowy kształt (majtek...) i zajmuje całą dostępną powierzchnie między zegarami to jeszcze bym myślał, a tak to wybór był oczywisty. 
  • Obecnie jeżdzę na felgach 18" i jak dla mnie po mieście w trybie comfort jest super. Z fabryki wyjechał na letnich 19" i myślę co z tym zrobić bo mieszkam w kiepskiej okolicy i dojazd do asfaltu to dramat. Ale trzeba powiedzieć, że moje dotychczasowe doświadczenia to auta z niższej półki (np. leon) z jeszcze mniejszymi oponami więc nie mogło być gorzej ;-)  W końcu przy 18" u mnie jest opona 11cm, a w zwykłym variancie to jest chyba 10,5cm a na drugim aucie w domu mam 8cm... No ale jeśli porównać to do aut ze znacznie wyższej półki (jak mercedes E) to pewnie jest gorzej.
  • No i na koniec: nie bierz HUD'a :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, thr napisał:

Podgrzewana kierownica bardzo fajnie daje radę i sama się załącza przy uruchamianiu samochodu przy niskiej temperaturze.

Też mam podgrzewaną kierownicę ale nie zauważyłem, żeby się sama załączała. Trzeba to gdzieś w menu aktywować? Ja włączam przyciskiem przy drążku zmiany biegów.

Polecam jeszcze ogrzewanie postojowe. Super sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mawigacji i asystenta pasa ruchu. Jest taka opcja , tylko trzeba wlaczyc w navi i wyswietla sie takie male okienko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

W zasadzie poza napędem i kolorem rozwazasz identyczną konfigurację jaką odbierałem w lutym. 

 

Rline wew i zewn to podstawa - zdecydowanie mniej nudne auto na zewnatrz a w srodku to juz nie ma czego porownywac, czarne wnetrze do jasnego lakieru robi robote, plus kierownica taka jak powinna byc a nie jak standardowa od dostawczaka

 

discover pro- zmienialem chyba 3 razy zamowienie, ostatecznie zostało pro. Lepsza rozdzielczosc, prezentuje sie bardzo nowoczesnie, funkcjonalnie chyba niewiele roznicy wzgledem malej navi. Na plus jest sterowanie glosowe, gestami i twardy dysk. Od biedy mozesz zostawic małą i dorzucić za tą cenę to co zaproponowałem na koncu wpisu

 

szyby - jak konfigurowalem to koszt byl 3 tys, zaluje ze nie wzialem bo slychac przejezdzajace auta przez cienkie standarxowe szyby, za 1.5k bierz bez zastanowienia.

kamera - dorzucilem rzutem na tasme i przy pierwszym parkowaniu w ciasnej uliczce wiedzialem ze to dobra decyzja

dynaudio - jak ktos pisze ze nie ma roznicy to proponuje posluchac raz jeszcze. Wiadomo ze jak lubisz dobra jakosc dzwieku to z radia sluchac nie bedziesz :) bardzo mocny zestaw - minus ze nie ma zadnego dodatkowego wytlumienia. Uwazam ze powinna byc to integralna czesc systemu dynaudio.

dorzuc sobie koniecznie tak jak przedmowcy pisali ambient plus za 1.1 tys i ewentualnie elektryczna klape - 2tys to sporo ale przydaje sie.

 

z takim wyposazeniem i napedem bedziesz mial rewelacyjne auto

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo

AID - w tej klasie cenowej podstawa, nawet w skodzie powoli wprowadzaja

 

pakiet drogowy - za 5k niewarto. Lane assist zakodujesz za pare groszy, side assist przynajmniej dla mnie nie jest konieczny

tylna kanapa podgrzewana - w sumie za 1k tez warto sie zastanowic,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, farules napisał:

Też mam podgrzewaną kierownicę ale nie zauważyłem, żeby się sama załączała. Trzeba to gdzieś w menu aktywować? 

Nie kojarzę bym to aktywował, ale zawsze jeśli zostawię samochód w temperaturze poniżej 4C to podgrzewanie kierownicy się załącza, jeśli jest cieplej to się nie załącza. Mam zawsze klimatyzację włączoną na "Auto".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzeko, a nie chcesz Arteona? :) Przy takim budżecie dałoby radę... no chyba, że chcesz nadwozie kombi.

Ja sam czekam na B8 2.0 TSI. Najpierw zamówiłem 1.8 manual, potem zmieniłem na 1.8 DSG, a w końcu po wielkim mętliku w głowe i lekturze tego całego narzekania na suche DSG, w końcu zmieniłem na 2.0 TSI. W międczyczasie dołożyłem AreaView, ParkAssist, Easy Open i podgrzewaną kierownicę. AID nie biorę, chociaż to nawet fajnie wyglądający bajer. No i tak czekam na ten planowany 15 tydzień produkcji....

W ogóle to jaram się na myśl o tych 220KM, bo do tej pory jeździłem autami o mocy ~110KM. :)

Teraz tak myślę czy za trochę większy budżet bym nie kupił Arteona zamiast B8...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Rivam napisał:

grzeko, a nie chcesz Arteona? :) Przy takim budżecie dałoby radę... no chyba, że chcesz nadwozie kombi.

Ja sam czekam na B8 2.0 TSI. Najpierw zamówiłem 1.8 manual, potem zmieniłem na 1.8 DSG, a w końcu po wielkim mętliku w głowe i lekturze tego całego narzekania na suche DSG, w końcu zmieniłem na 2.0 TSI. W międczyczasie dołożyłem AreaView, ParkAssist, Easy Open i podgrzewaną kierownicę. AID nie biorę, chociaż to nawet fajnie wyglądający bajer. No i tak czekam na ten planowany 15 tydzień produkcji....

W ogóle to jaram się na myśl o tych 220KM, bo do tej pory jeździłem autami o mocy ~110KM. :)

Teraz tak myślę czy za trochę większy budżet bym nie kupił Arteona zamiast B8...

Myślałem nad Arteonem, ale za bardzo rzuca się w oczy. Nie chcę draznić niektórych klientów samochodem który wygląda jak milion dolarów :-)

A Passat to taki trochę szaraczek w dobrym tego słowa znaczeniu :-)

Dziś byłem w salonie z żoną i dzieciakami i coraz bardziej myślę o Alltracku. Napęd 4x4 robi robotę a my ciągamy czasem przyczepę kempingową na wakacje.

Także mamy dwie opcje: sedan w konfigu powyżej za około 160k i Alltrack za 185k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

jednak ja bym Ci odradzał Alltracka. Podniesiony prześwit + plastikowe nakładki - powiem Ci średnio to wygląda. Na pewno nie trafia to w obecny trend elegancji. Świetny pomysł z felgami 18 cali - zgodzę się z Tobą, że passat na 17 i mniejszych falgach wygląda zabawnie. Myślę, że obecnie oczekiwania bardzo wywindowała Mazda 6 i Talisman gdzie koła 18 i 19 cali to standard. 
Co do Alltraka - faktycznie potrzebujesz ten większy prześwit? Rozumiem gdyby mieszkać w górach ale mieszkać na wsi i kupować Alltracka tylko ze względu na gorszą drogę dojazdową... i tak będziesz musiał jechać tak samo wolno ze względu na felgi i trwałość zawieszenia.

Napęd 4x4 - w góry ok, ale na  płaskich terenach jest sens to taszczyć cały rok? Dodatkowy napęd to blisko 100kg dodatkowej wagi. Realnie dynamika takiego samochodu zbliża się (czytaj:spada) w okolice poziomu Passata 1.8TSI. Tj przy starcie od zera będziesz miał przewagę bo ośka będzie długo walczyła z przyczepnością... ale później? Później przy normalniej jeździe dodatkowe konie silnika 2.0TSI zostaną pożarte przez masę i dodatkowe trybiki które trzeba jakoś napędzić. Takiego 1.8TSI łatwo nie zgubisz ;) Przyczepę samochodem z ośką również zaciągniesz.

Kolejna sprawa to zużycie paliwa - już standardowe Passaty z benzyną spalają sporo. Nie oszukujmy się ale technika VW tutaj nie sprawdza się. Na fajne spalanie można liczyć tylko przy płynnej jeździe z prędkością do 100km. Wszystkie inne sytuacje jak korki, krótkie odcinki, chłód czy dynamiczna jazda są natychmiastowo karane spalaniem +30..50, przy połączeniu kilku warkunków nawet 80% :/  Dodatkowy napęd dołoży do tego pewnie ok 1L.

 

Bardzo fajną konfigurację przedstawiłeś.
Gdybym mógł dodać od siebie - weź licznik elektroniczny. To fajny gadget a taki samochód będzie Ci łatwiej sprzedać za parę lat. Rozważ również przednią szybę solarnianą - w lecie słońce tak nie parzy. Jeśli czesto parkujesz samochód na zewnątrz - pomyśl nad podgrzewaniem przedniej szyby. Jeśli ktoś parkuje samochód pod chmurką to wie jak bardzo jest uciążliwe codzienne poranne skrobanie szyby tuż przed jazdą. 
Choć Ty pewnie dysponujesz garażem.

Co do nagłośnienia - standardowe gra słabo.  Za to stwierdzenie narobię sobie wrogów tutaj na forum ale... w zasadzie to najsłabsze nagłośnienie z jakim miałem doczynienia w tej klasie samochodów. To już muzyka z tych przenośnych głośników Bluetooth które są obenie popularne jest dużo lepsza (te za 200zł). Przynajmniej z nich bas jest ciepły , słychać wszyskie instrumenty. To w Passacie gra czysto ale bas jest płaski, brakuje tonów średnioniskich. Przy prędkości autostradowej w zasadzie tylko słychać tekst piosenki plus bas, cała reszta jest słabosłyszalna. 
Czy Dynaudio jest lepszy... jeździłem samochodem z takim nagłośnieniem ale zbyt krótko aby wyrobić sobie zdanie. Obawiem się jednak, że przy słabym wygłuszeniu boczków Passata nawet dobre głośniki będą miały problem aby zrobić to co do nich należy. 
Wygłuszenie Passata to kolejna sprawa... nawet nie wiecie jak zrobiło mi się przykro gdy kolega przewiózł mnie swoim Citroenem C5 z 2010r i wreszcie nie słyszałem szumu powietrza ze słupków B i innych szumów z kół czy to z dachu. Tam było po prostu cicho. 
Tak, że jeśli możesz  - rozważ dodatkowy pakiet wygłuszenia. Na pewno widziałem taki w Arteonie ale nie jestem pewny co do Passata.

Wreszcie ten Arteon zamiast Passata jak mówi kolega Grzeko to na prawdę fajny pomysł... :D

Na koniec... wybierz sobie samochód dokładnie taki jaki Tobie odpowiada i olej nasze rady :D Tylko samochód skonfigurowaniy pod to co Ty chesz będzie Cię cieszył :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że mieszkam "na wsi" ale tak naprawdę chodziło mi o tereny na granicy miasta. I wiadomo, to zależy od konkretnego miejsca, ale tutaj sprawa zazwyczaj nie wyglada tak różowo jak ci się wydaje (aka "gorsza droga dojazdowa"):

  • Ostatni 1km przed moim domem droga jest w tak kiepskim stanie ze musze nią jechać max 5-10km/h - realnie przejazd tego odcinka zajmuje mi ponda 5 minut. Do tego w okresie wiosennym i jesiennym dziury są tak ogromne, że nie ma opcji abym swoim drugim autem był w stanie przejechać nie zahaczając podwoziem o drogę - więc zwiększony prześwit jest ogromną zaletą
  • Ostatnie 100m, a także alternatywne drogi dojazdowe, to po prostu nieutwardzone drogi przez pole. W okresie roztopów błoto jest tak duże, że można się zapaść w nim po kolana, a w passacie ubłocony mam nawet dach panoramiczny więc to o czymś świadczy
  • Napęd 4x4 jest pewnie zbędny na dziurawej drodze, ale na błotnistej? Jak zakopiesz się w śniegu to zazwyczaj nie ma dramatu, ale jak ugrzęźniesz w błocie to problem z wyjechaniem jest 10x większy niż zimą. Rok temu zakopał się u nas radiowóz i to tak bardzo że błoto wlewało się przez drzwi. Jak przyjechała OSP i wyciągać to też się zakopała (tłumaczyli się automatyczną skrzynią biegów, mnie to śmieszy tak czy inaczej). 

Te auta nie powstały bez potrzeby, naprawdę jest grupa docelowa dla której one mają duży sens. No chyba ze mieszkasz w centrum, wtedy o już tylko i wyłącznie kwestia tego czy Ci sie takie auto podoba, czy chcesz zwiększony prześwit bo wygodniej się wsiada, i czy chcesz napęd 4x4 :) O gustach się nie dyskutuje, mnie się kompletnie nie podoba passat r-line, w szczególności z tyłu, i z dostępnych opcji uważam że alltrack jest najładniejszy (co innego arteon, ten w wersji r-line jest piękny). Rozumiem też, że każdy ma swoje zdanie.

A z tymi osiągami... chyba troche przesadzasz. 200kg to na pewno różnica w spalaniu i na przyśpieszenie ma jakiś wpływ, ale popatrz w katalog - przy codziennych prędkościach (0-80, 0-100) wersje z napędem 4x4 lepiej jedzie od wersji bez. Może przy prędkościach rzędu 100-200 (tylko jak często tak jeździsz, w porównaniu do 0-80?) wersja ośką da sobie lepiej rade, ale nie wierzę że nagle 1.8 TSI będzie porównywalne. Różnica w skrzyni biegów, w momencie obrotowym, mocy - wydaje mi się że to ma większy wpływ niż 200kg różnicy. Trochę jeździłem 1.8 TSI i jak dla mnie się nie umywa. Ale mogę się mylić i być nieobiektywny, jeśli masz jakieś porządne testy to chętnie zobaczę ;)

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności