F_Underwood Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2018 (edytowane) Witajcie, mam pytanie, czy ktoś z Was spotkał się ze ściąganiem samochodu w prawą stronę. Oczywiście geometria jest ustawiona poprawnie a dla opon został wykonany tzw. test drogowy" na maszynie HUNTER i nie wykazano wady opon, co więcej mam dwa komplety oryginalnych felg z oponami (17" + 18") i niestety w obu przypadkach to samo. Jazda autem to praktycznie cały czas walka z kierownicą i "zapinanie" kontry w lewo. Samochód: VW Passat B8 (2016r) 2.0 TDI 190km (FWD), DSG, kombi, highline przebieg: ok 22 000km Z góry uprzejmie dziękuje za wszelkie uwagi, Edytowane 7 Marca 2018 przez F_Underwood Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2018 Znajomy miał jakiś czas temu Golfa i też mu ściągał na prawo. Trzy razy był w serwisie i nie potrafili znaleźć przyczyny. Też denerwowała go ich bezradność, aż w końcu upuścił trochę ciśnienie w lewym kole i sprzedał ten egzemplarz. Słyszałem też, że takich przypadków było więcej (objawiających się w różnych modelach) i widocznie do dzisiaj nie ma jasno określonego standardu usunięcia tego problemu (wnioskuję z tego co piszesz F_Underwood). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2018 1 godzinę temu, F_Underwood napisał: czy ktoś z Was spotkał się ze ściąganiem samochodu w prawą stronę. Nie powinno tak być, reklamuj do skutku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
F_Underwood Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2018 Witajcie, reklamuje, reklamuje. Auto już trzy razy było w serwisie - ostatnio ponad 30 dni i... niestety to samo, nadal ściąga. Pytałem Was bo może ktoś miał taki, przypadek, serwis sobie poradził i ja dzięki temu mógłbym naprowadzić serwis na właściwa drogę. Cała sprawa zaczęła się po wjechaniu w dziurę, gdzie uszkodziłem felgę i oponę - od tego momentu jazda autem to prawdziwa "przygoda" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, F_Underwood napisał: Cała sprawa zaczęła się po wjechaniu w dziurę, gdzie uszkodziłem felgę i oponę - od tego momentu jazda autem to prawdziwa "przygoda" Jak wyglądała naprawa? masz nowe opony z obu stron? masz nowe felgi z obu stron? czy naprawiane? Co się dzieje jak przełożysz opony inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
F_Underwood Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2018 46 minut temu, Macmaciek napisał: Jak wyglądała naprawa? masz nowe opony z obu stron? masz nowe felgi z obu stron? czy naprawiane? Co się dzieje jak przełożysz opony inaczej? Auto uszkodziłem na 18", (wymieniona jedna opona + felga), auto odebrałem na 17" z zimówkami (nowymi) i sytuacja jest na obu kompletach opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2018 A geometria? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
F_Underwood Zgłoś #8 Napisano 8 Marca 2018 Geometria jest ok, wszystko w normie. Ściąganie nasila się przy obciążeniu napędu tj. przy dodawaniu gazu, może masz jakieś sugestie? Myślałem ew. o elementach przeniesienia napędu jak skrzynia, czy półosie... Słyszałem też, że kiedyś była akcja naprawcza dla tylnego zawieszenia w B8 (nie pamiętam, które dokładnie elementy) ale nie wiem czy to miałoby jakikolwiek wpływ na mój przypadek. btw dzięki za zainteresowanie moją sprawą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #9 Napisano 8 Marca 2018 Może w normie, ale nie poprawnie. Ja bym stawiał na to. Inny warsztat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
class Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) Generalnie większość dróg projektowana jest pod pewnym nachyleniem, aby lepiej odprowadzać wodę i wtedy delikatne "ściąganie" zawsze będzie. Natomiast jeśli miałeś zdarzenie drogowe i ustawianie geometrii nic nie zmienia, szereg innych uszkodzeń ma znaczenie. Np. niewielkie zniekształcenie (niewidoczne gołym okiem) wahacza, czy zwrotnicy będzie miało wpływ na tor jazdy i nie zawsze geometria to skompensuje... Edytowane 10 Marca 2018 przez class Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafciurafciu Zgłoś #11 Napisano 29 Maja 2020 Mam taki sam problem, tylko w aucie kupionym jako poleasingowy od ARVALA. Generalnie nie jest to aż tak wielki problem bo autem daje się normalnie jeździć, ale jak się na to zafixuje to przeszkadza. Zrobiłem geometrię, wszystko idealnie. Poradziłeś coś kolego z problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach