bekaz Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2018 Witam, mam problem z oświetleniem kabiny tj. po wyjęciu bezpiecznika nr 21 nie gaśnie, a tylko zmniejsza się jasność (zmniejszenie napięcia). Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? W ostatnim czasie spaliły mi się zegary i wyczytałem na forum, że są one związane z bezpiecznikami: 16 i 21 właśnie. Gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być zmostkowane połączenia (gdy przepalał się licznik) w skrzynce bezpieczników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosam103 Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2018 Jakie masz napięcie na zapalniczce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2018 22 godziny temu, kosam103 napisał: Jakie masz napięcie na zapalniczce? Zapalniczki mam podłączone bezpośrednio do akumulatora (bo mam dość prądożerne urządzenia końcowe), tak więc, napięcie zmierzyłem na zaciskach żarówki głównej oświetlenia kabiny. Po zapaleniu samochodu (różnica 1,10V): - wyjęty bezpiecznik - 12,90 V - z bezpiecznikiem – 14,00 V Zgaszony samochód (różnica 1,13V): - wyjęty bezpiecznik - 12,38 V - z bezpiecznikiem – 11,25 V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosam103 Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2018 Czy drugi pomiar "zgaszony samochód" - zapłon był włączony czy wyłączony? Czy podczas pomiarów była zapalona żarówka czy wyjęta? Ten "drugi" obwód ma lepsze parametry niż dedykowany oraz wygląda jakby "podbierał" prąd. Proponuję (skoro ostatnia przypadłość była z tym związana) odpiąć zegary i ponownie te same pomiary. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2018 19 godzin temu, kosam103 napisał: Czy drugi pomiar "zgaszony samochód" - zapłon był włączony czy wyłączony? Czy podczas pomiarów była zapalona żarówka czy wyjęta? Ten "drugi" obwód ma lepsze parametry niż dedykowany oraz wygląda jakby "podbierał" prąd. Proponuję (skoro ostatnia przypadłość była z tym związana) odpiąć zegary i ponownie te same pomiary. Pozdrawiam Zapłon był wyłączony. Mierzyłem przy włączonej żarówce. Faktycznie odłączę liczniki. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach