Skocz do zawartości
bekaz

Zapowietrzona pompa ABS TEVES 04

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z zapowietrzonym systemem ABS, proszę Was o pomoc:

 

po wymianie pompy ABS (używana ATE, gdzie zamiast taśmy do zaworów wstawiłem kable)

oraz pompy hamulcowej (nowa ATE) podczas hamowania na śliskim gdy włącza się ABS pedał

hamulca wpada mi w podłogę. Niekiedy pedał wpada lekko, a nieraz praktycznie do podłogi

i hamowanie jest nieskuteczne (tak jak podczas normalnego hamowania z użyciem ABS występują

stuki na pedale tylko do końca hamowania). Nie wyskakują żadne błędy, samochód normalnie

hamuje gdy ABS nie jest użyty. Gdy odłączę pompę czy to na suchej czy mokrej nawierzchni

samochód hamuje – oczywiście koła piszczą, ale pedał nie wpada w podłogę.

 

Układ z przodu został także wymieniony – przewody metalowe i miękkie oraz wymieniłem gumki

w około 3,5 letnich zaciskach (smar wydostający się od dłuższego czasu z przegubu zewnętrznego

spowodował spuchnięcie gumek zacisku na tłoczku i stąd ta wymiana).

 

Pompa ABS ze sterownikiem pod tylną kanapą. Pompa ABS to ATE TEVES 04 numer 10.0501-7847.3

 

Samochód odpowietrzany był tzw. metodą klasyczną jedna osoba pompuje pedałem hamulca,

a druga operuje przy odpowietrznikach. Czy ma ktoś pewną instrukcję odpowietrzania tej pompy

(tego systemu hamulcowego: TEVES 04 zwane też TEVES Mk4)?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić odpowietrzanie przy pomocy VAG (jest procedura odpowietrzania pompy ABS i robi się to odwrotnie niż klasycznie czyli zaczyna od przodu). Ewentualnie skorzystać z warsztatowych urządzeń do wymiany płynu hamulcowego pod ciśnieniem - ładuje się płyn w zbiorniczek pod ciśnieniem 1-bara i odpowietrza. Ta druga metoda powinna pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.03.2018 o 08:50, radekrp90 napisał:

Musisz zrobić odpowietrzanie przy pomocy VAG (jest procedura odpowietrzania pompy ABS i robi się to odwrotnie niż klasycznie czyli zaczyna od przodu).

Myślałem, że odpowietrzanie pompy ABS poprzez VAG-COM czy VCDS dostępna była dopiero od Passata B5 (poprawione, bo przez omyłkę było wpisane B4).

Po wymianie reszty elementów systemu hamulcowego wybiorę się jednak na odpowietrzanie do Centrum Hamulcowego ATE.

          

Edytowane przez bekaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam wszystkie Teves 04 miały pełną diagnostykę po złączu (nawet tym nie OBD na 2-3 wtyczkach).

Poza tym w opisie masz Passata B4 więc tym bardziej to sugeruje, że masz złącze OBD, chyba że problem dotyczy innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, radekrp90 napisał:

Z tego co pamiętam wszystkie Teves 04 miały pełną diagnostykę po złączu (nawet tym nie OBD na 2-3 wtyczkach).

Poza tym w opisie masz Passata B4 więc tym bardziej to sugeruje, że masz złącze OBD, chyba że problem dotyczy innego auta.

Tak, chodzi o Passata B4, który ma OBDII.

 

Pisałem i dzwoniłem na infolinię ATE i tam nie przekazano mi praktycznie żadnych konkretów, choć podałem dokładny numer pompy.

Tak naprawdę jedyną informacją dla mnie nową było to, że zawory wejściowe w pompie ABS są cały czas otwarte i sterownie ABSem

odbywa się tylko za pomocą zaworów wyjściowych. Czy dobrze rozumiem, że podanie napięcia 12V (przy wyłączonym samochodzie)

na danym zawór wyjściowy spowoduje otwarcie go (co pomoże w szybkim odpowietrzeniu układu)?

 

Przekazano mi, że każdy producent inaczej stosował dany system tak jak w tym przypadku Teves 04.

Na stronie www.motofocus.pl znalazłem informację przekazana jak rozumiem przez ATE:

 

"Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.

Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy

i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.

Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS.
Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności:
• Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie)
• Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający)
• Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy.

Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca

( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera

diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis jest poprawny - tak jak piszą dla Teves 04 i 20GI (oba stosowne w B4) ciśnienie ma być ustawione na 1 bar. Odpowietrzanie VAGiem służy do odpowietrzania tylko sekcji pompy ABS.

Co do podania 12V na zawory - nie wiem jakim napięciem są sterowane i jakim prądem więc nie ryzykowałbym podłączania na krótko (ewentualnie przez jakąś żarówkę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam również problem z odpowietrzeniem pompy natomiast u mnie jest to mark20 w golfie trzecim.

Układ był rozebrany więc wchodzi w grę odpowietrzenie suchego układu.

W aucie są zregenerowane wszystkie zaciski, wszystkie przewody są nowe jak również nowa jest pompa hamulcowa.

Odpowietrzania dokonywałem ciśnieniowo wielokrotnie wg opisanej powyżej oficjalnej procedury dla tych absów, z układu nie wydobywa się już powietrze. Odpowietrzałem zarówno stosując procedure z vcds jak i bez niej. Pompa hamulcowa nie ma odpowietrznika natomiast nie wiem gdzie mógłbym go szukać w korpusie ABS? stojąc przed samochodem widzę po prawej jego stronie śrubę na torx zastanawiałem się czy popuszczenie jej nie pomogłoby w odpowietrzeniu? Podaje w załączniku o którą mi chodzi.

Tak czy inaczej bardzo proszę o radę, samochód jeździ ale hamulce to dno. Czuć że tył hamuje świetnie natomiast przód fatalna reakcja, pedał lekko wpada zanim zaczyna przód hamować, często tył już się wtedy blokuje.

POMOCY 😶

N45-0052.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności