Jump to content
Pietiapk1

Czy pchać się w diesla?

Recommended Posts

52 minuty temu, dirve napisał:

Dostacy w sensie producenci np blokow

 

co do sily ...4 cylidnry zawsze beda potrzebowac  mniej sily niz 3.. etc.

Po miescie, a ile w trasie ? Jaki styl ma zona ? Podaj wiecej zmiennych i obecny przebieg :) 

Przebieg 60k

Styl. Zawsze pierwsza spod swiatel i zawsze wszedzie sie jej spieszy. Mandatow nie dostaje bo wiekszosc policjantow z drogowki to faceci wiec wiadomo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, radekrp90 napisał:

@dirve Kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Największy problem silników R3 to ich wyrównoważenie (konieczność stosowania wałków wyrównoważających, kół dwumasowych lub skomplikowanego zawieszenia silnika) o ile chcemy i potrzebujemy zachować jakąś marginalną wygodę użytkowania.

To czy silnik ma 1,2 czy 8 cylindrów nie ma żadnego znaczenia w odniesieniu do jego wysilenia i obciążeń. O tym decydują takie parametry jak średnie ciśnienie użyteczne, ciśnienie sprężania, ustawienie zapłonu, ustawienie dawek paliwa...

Ma znaczenie, nawet wieksze niz myslisz. Aby 3 cylidnry osiagnely taka sama sile , to tak jak mowisz albo musi byc cisnienie zwiekszone lub inne parametry aby sprezenje w 3 cylindrach wygenerowala taka sama sile jak 4 cykindry i zawsze 3 cylindry beda bardziej obciazone w zwiazku z tym. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dirve Czyli sugerujesz, że 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.0 litra i mocy 100 koni będzie mniej obciążony niż silnik 3 cylindrowy o takich samych parametrach? Doprawdy, ciekawa teoria.

Posługujesz się ilością cylindrów jak pojemnością, a to nie jest tożsame. Możesz mieć 4-cylindrowe 1.0 i 3-cylindrowy 1.5 i oczywiście nadal ten 3-cylindrowy to wysilony silnik (według Ciebie)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, dirve napisał:

Ma znaczenie, nawet wieksze niz myslisz. Aby 3 cylidnry osiagnely taka sama sile , to tak jak mowisz albo musi byc cisnienie zwiekszone lub inne parametry aby sprezenje w 3 cylindrach wygenerowala taka sama sile jak 4 cykindry i zawsze 3 cylindry beda bardziej obciazone w zwiazku z tym. 

To pięknie pokazuje że nie bardzo wiesz o czym piszesz. Sprężenie czyli stopień sprężania jest niezależne od ilości cylindrów, sam jesteś posiadaczem silnika o większym stopniu sprężania niż 1.0 TSI. Obciążenie panewek w tym silniku jest mniejsze niż w twoim, dlatego że diesle muszą mieć wyższy moment obrotowy by uzyskać zadaną moc. Czyli ta pierdoła którą wszyscy zachwalają a jest wadą. 

Ten 1.0 TSI ma 200Nm, czyli odpowiednik 266Nm na korbę przy czterocylindrowcu. Miałeś coś liczyć, policz i podaj wyniki bo na razie to żadnych konkretów nie podałeś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym bardziej, że i jeden i drugi jest obecnie wyprodukowany w identycznej technologii (blok ze stopu lekkiego, wraz z cylindrami i pokryciem "plazmowym", korbowody łamane, etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, dirve napisał:

Dostacy w sensie producenci np blokow

I co ten dostawca wie o tych blokach?

Może je projektuje, to się zna.

Ale zna się ten co je projektuje a nie zwykły pracownik producenta bloków.

Bloki silników trzycylindrowych są produkowane z gorszego materiału niż bloki silników czterocylindrowych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam już na Ciebie siły. Piszesz jakby liczba cylindrów = pojemność silnika. Pytam raz jeszcze - masz dwa silnik o pojemności 1.0 litra i mocy 100 koni ale jeden ma 3, a drugi 4 cylindry. W takim wypadku, jak stwierdzisz, że ten drugi będzie trwalszy, bo ja nie widzę żadnych technicznych przesłanek.

Oczywiście chcę mieć to poparte przykładem, a nie (wybacz) gów***m artykułem o downsizing'u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie sam sobie odpowiedziales - posadz ciezkiego czlowieka na krzesle z 4 nogami, i na krzesle z 3 nogami, co pierwsze strzeli. Bardziej lopatologicznie wam nie wyjasnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby chociaż w passacie był silnik trzy cylindrowy ....

, ale może VW wpadnie na ten pomysł to wtedy wrócimy do tematu !

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, dirve napisał:

Wlasnie sam sobie odpowiedziales - posadz ciezkiego czlowieka na krzesle z 4 nogami, i na krzesle z 3 nogami, co pierwsze strzeli. Bardziej lopatologicznie wam nie wyjasnie. 

No jeśli wychodzisz z założenia, że zostawia się takie same nogi i to jeszcze nie równo rozstawione to faktycznie -  słaba konstrukcja. Na całe szczęście inżyniersko-mechaniczny nie wpada na tak idiotyczne pomysły i jeśli jest jakiś elementów mniej to się je wzmacnia (choćby korbowody, sworznie, panewki) czy w Twoim krześle - grubsze nogi. Ale Ty wiesz lepiej ;)

Powtarzam - Ty wychodzisz z założenia, że ktoś bierze silnik R4, "kątówkę" i odcina jeden cylinder, gmera w ECU i dodaje brakujące 25% mocy... na szczęście tak to nie działa.

Kolejna sprawa - nie rozumiesz tego, że porównujesz silniki o różnej pojemności skokowej, a nie różnej ilości cylindrów. Możesz mieć nawet 1.0 V8 i będzie to nadal 1.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jemu chodzi o to, że 4 cylindy mniej się męczą, a przez to mniej zużywają przy napędzaniu auta VS 3 cylindry wykonujące tą samą robotę. Kolega postrzega to tak, że trzech chłopa podnosząc jakiś ciężar " zmęczy i zużyje" się bardziej niż by to robiło czterech chłopa i przekłada to na silnik. 

Edited by StreamHD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale cylinder cylindrowi nie równy. Tak samo jak możesz postawić obok siebie dwóch "karków" i 6 chudzielców tak samo możesz mieć 4cylindrowca o małej pojemności i 3cylindrowca o dużej. Sama liczba cylindrów nic nie mówi o silniku, tak samo jak o samochodzie nie mówi nic to czy ma 2 czy 4 drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.03.2018 o 17:20, dirve napisał:

Wlasnie sam sobie odpowiedziales - posadz ciezkiego czlowieka na krzesle z 4 nogami, i na krzesle z 3 nogami, co pierwsze strzeli. Bardziej lopatologicznie wam nie wyjasnie. 

a kto powiedział że nogi są tej samej grubości?

To jest właśnie ten problem o którym zapominacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dziki_plJa wiem, że inne elementy są przeprojektowane - nie musisz mi tego tłumaczyć. Ale kolega @dirve zdaje się myśleć, że taki VW ma piłę i obcina silnik R4 na R3 i wsadza go do Golfa czy innej Octavii. Gdyby tak robił, faktycznie silnik byłby kiepski i delikatniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręce mi opadają , jak czytam wasze komentarze, o grubszych nogach etc.  Jasne 1.0 litra na 4 to będzie 25  na cylinder, w 3 bedzie 33 cylinder w dużym uproszczeniu. Ale bierzecie pod uwagę , że producent nie wsadzi grubszego tłoka ponieważ spowoduje to większe opory na cylindrze. Więc zmienia się tylko średnia tłoka nic więcej.  I tak wiem, że to nie jest tylko ucięcie , ale tak już pisaliście, wyważenie etc. 

Czy w uważacie , że producent usuwa cylinder dla waszego dobra , czy aby samemu szybciej zarobić ? Jakość materiału vs 4 cylindry nie jest na pewno lepsza. 

 

Edited by dirve

Share this post


Link to post
Share on other sites

No masz rację - ręce opadają.

19 godzin temu, dirve napisał:

(...)nie wsadzi grubszego tłoka ponieważ spowoduje to większe opory na cylindrze(...)

Jak grubość tłoka wpływa na opory ruchu - wytłumacz proszę. Średnica ok - większa powierzchnia styku, ale grubość?!

19 godzin temu, dirve napisał:

(...)Czy w uważacie , że producent usuwa cylinder dla waszego dobra , czy aby samemu szybciej zarobić ? Jakość materiału vs 4 cylindry nie jest na pewno lepsza. 

Usuwa aby zmniejszyć w szybki sposób pojemność i zmniejszyć ilość elementów do obróbki.  Pośrednio umożliwia m.in. upakowanie większego silnika elektrycznego pomiędzy spalinowym, a skrzynią biegów lub użycie mocnej jednostki w małym miejskim jeździdełku. Co więcej czasami mniejsza ilość cylindrów umożliwia poprawienie osiągów silnika ale myślę, że nie ma sensu tego tłumaczyć wobec Twoich argumentów. Żeby nie było jakość materiałów nie różni się w zależności od tego ile cylindrów ma silnik, a w zależności od tego jaką technologię wybierze sobie producent.

Ogarnij się - stale powtarzasz o tych cylindrach, a zapominasz o tym, że z punktu widzenia osiągów to nic nie mówiący parametr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro grubszy tłok, to pewnie też cięższy, a co za tym idzie zwiększone opory, to chyba oczywiste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy