Jump to content
Pietiapk1

Czy pchać się w diesla?

Recommended Posts

Nowe TSI/TFSI mają czarne rury bardziej jak diesle ze względu na sadzę. Produkują cząstki stałe więc i tłumiki są oblepione.

Tu powyżej jest DPF więc musi być czysto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, dirve napisał:

Jak ja lubie te dyskusje, wojny lpg vs on vs pb vs elektryk vs hybryda

Kazdy rodzaj napedu ma swoje plusy i minusy i nie ma zasilania idealnego. 

Hybryda ma sens w miesice, w trasie pije tyle samo co kazde inne PB

Elektryk - zobaczcie co sie dzieje z zasiegiem w skrajnych temperaturach np -15 i +30 zasieg leci w dol.

PB - dobra jak ktos malo jezdzi, lub jezdzi glownie po miescie. Skoda octavia 1.0 tsi to parodia , ten silnik dlugo nie pozyje, ale na flote idealny. 

ON - na krotkoch dystansach pije tylko co PB, w trasie pokazuje swoje zalety

Pb - na krótkich dystansach w mieście 5 km: 2,0 TFSI 252KM pali 14-16, 1,4 TSI 125KM pali 7-8

ON - na tych samych dystansach 5 km: 2,0 TDI pali 7-10

w zależności od pory roku i stylu jazdy.

Przyszłość to może http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22369722,powstana-stacje-wodorowe-w-polsce-energetyczny-nosnik-przyszlosci.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie :D 

Spieracie się o czystszy silnik, a jeden i drugi opiera się na spalaniu paliwa i wydalaniu produktów tego spalania. Jeden i drugi to brudas i śmierdziuch z kopcącą rurą wydechową. 

Czysto to będzie jak auta nie będą poruszać się na benzynie i oleju napędowym, nie będzie trzeba do nich wlewać oleju silnikowego który trzeba tworzyć i utylizować w przeogromnych ilościach, a jak już mówicie o elektrykach to niech chociaż prąd do nich płynie z ekologicznych elektrowni a nie śmierdziuchów na węgiel. Znikną z ulicy dizle i benzyny, a powstaną elektrownie które w sekundę wywalają tyle co 1000 aut przez godzinę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że te spaliny z elektrowni węglowej są często wiele razy czystsze niż spaliny aut.

Jak dla mnie sens ekologiczny maja tylko ogniwa paliwowe. Niestety baterie w obecnej postaci są wielką ruchomą bombą chemiczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, dirve napisał:

 

PB - dobra jak ktos malo jezdzi, lub jezdzi glownie po miescie. Skoda octavia 1.0 tsi to parodia , ten silnik dlugo nie pozyje, ale na flote idealny. 

 

A skąd informacje że długo nie pożyje? Jest mniej wysilony niż 2.0 TDI 150, nie wspominając o mocniejszych wersjach.

Jak nie ma wady konstrukcyjnej to może jeździć długo. Nie wiem dlaczego też ma być parodią, podejście wąsatego janusza typu "hłe hłe, ale mała pojemność"?

Pojemności diesla i benzyny nie warto porównywać bo efektywność jej wykorzystania jest zupełnie inna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, chriso napisał:

Dieselgate? To nic innego jak element wojny handlowej między USA a Europą, znowu ubrana w ekologiczne ciuszki, która do tej pory polegała na kopaniu się pod stołem Teraz Trump już otwarcie mówi o wprowadzeniu ceł na import europejskich samochodów.

Ktoś sądził, że chodzi o ekologię?

Problem "dieselgate" w USA jest taki, że są to auta  produkowane w USA! Więc są inaczej opodatkowane i nie ma nich ceł, a oni chcą wprowadzić opodatkowanie zewnętrznych podmiotów (japońskich, chińskich i europejskich).

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, dziki_pl napisał:

Jak nie ma wady konstrukcyjnej to może jeździć długo. Nie wiem dlaczego też ma być parodią, podejście wąsatego janusza typu "hłe hłe, ale mała pojemność"?

Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać :) 

Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. 

Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o dieselgate, to sprawa jest krótka i prosta-VW oszukiwał w sprawie emisji spalin, było instalowane odpowiednie oprogramowanie. Każdy to wie i ubieranie tego w kwestie ekonomicznej wojny celnej między EU i USA nie ma sensu. Było oszukiwanie w kwestii emisji spalin-koniec i kropka. USA swoje już uzyskało od VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Krawcol82 napisał:

Jeśli chodzi o dieselgate, to sprawa jest krótka i prosta-VW oszukiwał w sprawie emisji spalin, było instalowane odpowiednie oprogramowanie. Każdy to wie i ubieranie tego w kwestie ekonomicznej wojny celnej między EU i USA nie ma sensu. Było oszukiwanie w kwestii emisji spalin-koniec i kropka. USA swoje już uzyskało od VW.

Czyli amerykańskie diesle bez wyjątku są eko?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, dirve napisał:

Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać :) 

Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. 

Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane.

Najlepiej takie konstrukcje weryfikuje czas. W przypadku słynnego 1.9 tdi były modele trwałe i beznadziejne, panewki dawały ciała.

Jak mówisz o liczeniu to policz proszę i wskaż jak to robić bo kompletnie nie wiem co masz na myśli. 1.0 będzie lżejszy i "siły" mniej trzeba będzie generować, to co ja potrafię policzyć wskazuje na wysilenie obecnych diesli. A jeżdżą, więc dlaczego mniej wysilony benzyniak ma nie jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko rozbija się o serwisowanie - gdyby do tych 1.0 lać porządne oleje i zmieniać je zgodnie z ich zużyciem (t.j. zapewne co około 6000-8000 km), a nie co 25000-30000 to taki silnik śmigałby nie krócej jak stare jednostki. Co by nie mówić, moc silników rośnie mocno, a jakość środków smarnych spada (może poza produktami premium za około 300 PLN za 4/5 litrów). Do tego wszechobecny Start&Stop, jazda na niskich obrotach (a co za tym idzie duża ilość drgań) i problemy gotowe. Ale to moja teoria :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.03.2018 o 15:17, unreal napisał:

Panowie z dala od nowych diesla po decyzji sądu w Lipsku,  każde niemieckie miasto będzie miało prawo zakazać wjazdu diesla do miasta,  pierwszy jest Hamburg już zamówił tablice zakazujece wyjazdu do centrum diesla,  a to oznacza,  że pojazdy z diesla mi stracą dużo więcej na wartości niż benzyny.  Fiat i toyota już zapowiedziały koniec sprzedaży aut osobowych z diesla mi.  Pegout od 2020 to samo.  Niemcy zostali sami z diesla i.  Jestem ciekaw co oni zaczną sprzedawać w najbliższym czasie do drogich dużym limuzyn,  dwa szykują się cla na europejskie czytaj niemieckie samochodów w USA. 

Hamburg kolego zakaże od końca kwietnia wjazdu diesli na jednej ulicy na długości dokładnie 600 metrów, a na kolejnych 1700 metrach zakaz będzie tylko dla ciężarówek. Także nie wiem skąd bierzesz te informacje o zakazie wjazdu do centrum miasta.

Edited by paolokos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎03‎-‎09 o 08:53, dirve napisał:

Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać :) 

Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. 

Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane.

1. Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników?

2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że silniki trzycylindrowe sia gorszej jakości i wyprodukowane z gorszych materiałów niż silniki czterocylindrowe?

3. Silnik 1,0 TSI i 1,2 TSI i 1,4 STI musi wygenerować tyle samo siły do napędzania tego samego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, d7d napisał:

1. Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników?

2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że silniki trzycylindrowe sia gorszej jakości i wyprodukowane z gorszych materiałów niż silniki czterocylindrowe?

3. Silnik 1,0 TSI i 1,2 TSI i 1,4 STI musi wygenerować tyle samo siły do napędzania tego samego samochodu.

Dokładnie...

Moja żona ma w fiacie 500 silnik o pojemności 0,9l, 2 cylinderki + turbo+automat. Z tego wyciśnięte 85KM czyli prawie 100koni z litra. 

Auto rozpedza się do 180km/h (więcej się już bałem) i niejednego golfa spod świateł odstawiło. 

Auto jeździ bezproblemowo po mieście od 7 lat a jeździ nim kobieta która nie zawraca sobie głowy rozgrzewaniem silnika, schładzaniem turbo, itp. 

A co do wyżyłowania silników to wszystko co ma turbo jest wyżyłowane. Do tego dokłada się dwumasowe koła zamachowe no bo z 4 cylinderków ciśnie się już takie moce i momenty które kiedyś były zarezerwowane dla naturalnie wyważonych silników (V8). Spokojnym silnikiem był 2.0 diesel w 'beczce'. Terkotał sobie spokojnie przy mocy 60KM. Dziś przy tej samej pojemności diesle mają już 4 razy więcej mocy... ale i pewnie 4 razy mniej km przejadą. 

Edited by marcin232

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.03.2018 o 15:17, unreal napisał:

Panowie z dala od nowych diesla po decyzji sądu w Lipsku,  każde niemieckie miasto będzie miało prawo zakazać wjazdu diesla do miasta,  pierwszy jest Hamburg już zamówił tablice zakazujece wyjazdu do centrum diesla,  a to oznacza,  że pojazdy z diesla mi stracą dużo więcej na wartości niż benzyny.  Fiat i toyota już zapowiedziały koniec sprzedaży aut osobowych z diesla mi.  Pegout od 2020 to samo.  Niemcy zostali sami z diesla i.  Jestem ciekaw co oni zaczną sprzedawać w najbliższym czasie do drogich dużym limuzyn,  dwa szykują się cla na europejskie czytaj niemieckie samochodów w USA. 

Decyzja sądu nie dotyczy diesli z  normą spalin E6. Po co głupoty wypisywać.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wystarczy przeczytać nagłówek , po co czytać cały tekst w dodatku ze zrozumieniem ? :D

Edited by d7d

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, d7d napisał:

Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników?

 

Dostacy w sensie producenci np blokow

 

co do sily ...4 cylidnry zawsze beda potrzebowac  mniej sily niz 3.. etc.

17 godzin temu, marcin232 napisał:

Auto jeździ bezproblemowo po mieście od 7 lat

Po miescie, a ile w trasie ? Jaki styl ma zona ? Podaj wiecej zmiennych i obecny przebieg :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dirve Kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Największy problem silników R3 to ich wyrównoważenie (konieczność stosowania wałków wyrównoważających, kół dwumasowych lub skomplikowanego zawieszenia silnika) o ile chcemy i potrzebujemy zachować jakąś marginalną wygodę użytkowania.

To czy silnik ma 1,2 czy 8 cylindrów nie ma żadnego znaczenia w odniesieniu do jego wysilenia i obciążeń. O tym decydują takie parametry jak średnie ciśnienie użyteczne, ciśnienie sprężania, ustawienie zapłonu, ustawienie dawek paliwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy