radekrp90 Zgłoś #61 Napisano 8 Marca 2018 Nowe TSI/TFSI mają czarne rury bardziej jak diesle ze względu na sadzę. Produkują cząstki stałe więc i tłumiki są oblepione. Tu powyżej jest DPF więc musi być czysto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #62 Napisano 8 Marca 2018 4 godziny temu, dirve napisał: Jak ja lubie te dyskusje, wojny lpg vs on vs pb vs elektryk vs hybryda Kazdy rodzaj napedu ma swoje plusy i minusy i nie ma zasilania idealnego. Hybryda ma sens w miesice, w trasie pije tyle samo co kazde inne PB Elektryk - zobaczcie co sie dzieje z zasiegiem w skrajnych temperaturach np -15 i +30 zasieg leci w dol. PB - dobra jak ktos malo jezdzi, lub jezdzi glownie po miescie. Skoda octavia 1.0 tsi to parodia , ten silnik dlugo nie pozyje, ale na flote idealny. ON - na krotkoch dystansach pije tylko co PB, w trasie pokazuje swoje zalety Pb - na krótkich dystansach w mieście 5 km: 2,0 TFSI 252KM pali 14-16, 1,4 TSI 125KM pali 7-8 ON - na tych samych dystansach 5 km: 2,0 TDI pali 7-10 w zależności od pory roku i stylu jazdy. Przyszłość to może http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22369722,powstana-stacje-wodorowe-w-polsce-energetyczny-nosnik-przyszlosci.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #63 Napisano 8 Marca 2018 To jest dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #64 Napisano 8 Marca 2018 Panowie Spieracie się o czystszy silnik, a jeden i drugi opiera się na spalaniu paliwa i wydalaniu produktów tego spalania. Jeden i drugi to brudas i śmierdziuch z kopcącą rurą wydechową. Czysto to będzie jak auta nie będą poruszać się na benzynie i oleju napędowym, nie będzie trzeba do nich wlewać oleju silnikowego który trzeba tworzyć i utylizować w przeogromnych ilościach, a jak już mówicie o elektrykach to niech chociaż prąd do nich płynie z ekologicznych elektrowni a nie śmierdziuchów na węgiel. Znikną z ulicy dizle i benzyny, a powstaną elektrownie które w sekundę wywalają tyle co 1000 aut przez godzinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #65 Napisano 8 Marca 2018 Tyle, że te spaliny z elektrowni węglowej są często wiele razy czystsze niż spaliny aut. Jak dla mnie sens ekologiczny maja tylko ogniwa paliwowe. Niestety baterie w obecnej postaci są wielką ruchomą bombą chemiczną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #66 Napisano 8 Marca 2018 13 godzin temu, dirve napisał: PB - dobra jak ktos malo jezdzi, lub jezdzi glownie po miescie. Skoda octavia 1.0 tsi to parodia , ten silnik dlugo nie pozyje, ale na flote idealny. A skąd informacje że długo nie pożyje? Jest mniej wysilony niż 2.0 TDI 150, nie wspominając o mocniejszych wersjach. Jak nie ma wady konstrukcyjnej to może jeździć długo. Nie wiem dlaczego też ma być parodią, podejście wąsatego janusza typu "hłe hłe, ale mała pojemność"? Pojemności diesla i benzyny nie warto porównywać bo efektywność jej wykorzystania jest zupełnie inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #67 Napisano 9 Marca 2018 11 godzin temu, chriso napisał: Dieselgate? To nic innego jak element wojny handlowej między USA a Europą, znowu ubrana w ekologiczne ciuszki, która do tej pory polegała na kopaniu się pod stołem Teraz Trump już otwarcie mówi o wprowadzeniu ceł na import europejskich samochodów. Ktoś sądził, że chodzi o ekologię? Problem "dieselgate" w USA jest taki, że są to auta produkowane w USA! Więc są inaczej opodatkowane i nie ma nich ceł, a oni chcą wprowadzić opodatkowanie zewnętrznych podmiotów (japońskich, chińskich i europejskich). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #68 Napisano 9 Marca 2018 10 godzin temu, dziki_pl napisał: Jak nie ma wady konstrukcyjnej to może jeździć długo. Nie wiem dlaczego też ma być parodią, podejście wąsatego janusza typu "hłe hłe, ale mała pojemność"? Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #69 Napisano 9 Marca 2018 Jeśli chodzi o dieselgate, to sprawa jest krótka i prosta-VW oszukiwał w sprawie emisji spalin, było instalowane odpowiednie oprogramowanie. Każdy to wie i ubieranie tego w kwestie ekonomicznej wojny celnej między EU i USA nie ma sensu. Było oszukiwanie w kwestii emisji spalin-koniec i kropka. USA swoje już uzyskało od VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #70 Napisano 9 Marca 2018 5 godzin temu, Krawcol82 napisał: Jeśli chodzi o dieselgate, to sprawa jest krótka i prosta-VW oszukiwał w sprawie emisji spalin, było instalowane odpowiednie oprogramowanie. Każdy to wie i ubieranie tego w kwestie ekonomicznej wojny celnej między EU i USA nie ma sensu. Było oszukiwanie w kwestii emisji spalin-koniec i kropka. USA swoje już uzyskało od VW. Czyli amerykańskie diesle bez wyjątku są eko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #71 Napisano 9 Marca 2018 10 godzin temu, dirve napisał: Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane. Najlepiej takie konstrukcje weryfikuje czas. W przypadku słynnego 1.9 tdi były modele trwałe i beznadziejne, panewki dawały ciała. Jak mówisz o liczeniu to policz proszę i wskaż jak to robić bo kompletnie nie wiem co masz na myśli. 1.0 będzie lżejszy i "siły" mniej trzeba będzie generować, to co ja potrafię policzyć wskazuje na wysilenie obecnych diesli. A jeżdżą, więc dlaczego mniej wysilony benzyniak ma nie jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #72 Napisano 9 Marca 2018 Wszystko rozbija się o serwisowanie - gdyby do tych 1.0 lać porządne oleje i zmieniać je zgodnie z ich zużyciem (t.j. zapewne co około 6000-8000 km), a nie co 25000-30000 to taki silnik śmigałby nie krócej jak stare jednostki. Co by nie mówić, moc silników rośnie mocno, a jakość środków smarnych spada (może poza produktami premium za około 300 PLN za 4/5 litrów). Do tego wszechobecny Start&Stop, jazda na niskich obrotach (a co za tym idzie duża ilość drgań) i problemy gotowe. Ale to moja teoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #73 Napisano 10 Marca 2018 http://m.interia.pl/biznes/news,2559156,4199 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #74 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) Dnia 6.03.2018 o 15:17, unreal napisał: Panowie z dala od nowych diesla po decyzji sądu w Lipsku, każde niemieckie miasto będzie miało prawo zakazać wjazdu diesla do miasta, pierwszy jest Hamburg już zamówił tablice zakazujece wyjazdu do centrum diesla, a to oznacza, że pojazdy z diesla mi stracą dużo więcej na wartości niż benzyny. Fiat i toyota już zapowiedziały koniec sprzedaży aut osobowych z diesla mi. Pegout od 2020 to samo. Niemcy zostali sami z diesla i. Jestem ciekaw co oni zaczną sprzedawać w najbliższym czasie do drogich dużym limuzyn, dwa szykują się cla na europejskie czytaj niemieckie samochodów w USA. Hamburg kolego zakaże od końca kwietnia wjazdu diesli na jednej ulicy na długości dokładnie 600 metrów, a na kolejnych 1700 metrach zakaz będzie tylko dla ciężarówek. Także nie wiem skąd bierzesz te informacje o zakazie wjazdu do centrum miasta. Edytowane 10 Marca 2018 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #75 Napisano 10 Marca 2018 Dnia 2018-03-09 o 08:53, dirve napisał: Piotr radze ci poczytać, pogadać z ludźmi pracującymi np. jako dostawca części dla skody etc i jak się dokształcisz mogę dalej z tobą rozmawiać Powiem ci jedno - wszystkie trzycylindrowe silniki i ich jakość pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o materiałach z których są wykonane korby, panewki etc. Dodatkowo zobacz w masę skody octavi, i przelicz sobie ile siły musi wygenerować silniki np. 1.0 TSI aby pociągnąć skodę, a ile 2.0 TDI aby pociągnąć skodę i wtedy będziesz miał odpowiedź co jest bardziej wyżyłowane. 1. Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników? 2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że silniki trzycylindrowe sia gorszej jakości i wyprodukowane z gorszych materiałów niż silniki czterocylindrowe? 3. Silnik 1,0 TSI i 1,2 TSI i 1,4 STI musi wygenerować tyle samo siły do napędzania tego samego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #76 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, d7d napisał: 1. Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników? 2. Na jakiej podstawie twierdzisz, że silniki trzycylindrowe sia gorszej jakości i wyprodukowane z gorszych materiałów niż silniki czterocylindrowe? 3. Silnik 1,0 TSI i 1,2 TSI i 1,4 STI musi wygenerować tyle samo siły do napędzania tego samego samochodu. Dokładnie... Moja żona ma w fiacie 500 silnik o pojemności 0,9l, 2 cylinderki + turbo+automat. Z tego wyciśnięte 85KM czyli prawie 100koni z litra. Auto rozpedza się do 180km/h (więcej się już bałem) i niejednego golfa spod świateł odstawiło. Auto jeździ bezproblemowo po mieście od 7 lat a jeździ nim kobieta która nie zawraca sobie głowy rozgrzewaniem silnika, schładzaniem turbo, itp. A co do wyżyłowania silników to wszystko co ma turbo jest wyżyłowane. Do tego dokłada się dwumasowe koła zamachowe no bo z 4 cylinderków ciśnie się już takie moce i momenty które kiedyś były zarezerwowane dla naturalnie wyważonych silników (V8). Spokojnym silnikiem był 2.0 diesel w 'beczce'. Terkotał sobie spokojnie przy mocy 60KM. Dziś przy tej samej pojemności diesle mają już 4 razy więcej mocy... ale i pewnie 4 razy mniej km przejadą. Edytowane 10 Marca 2018 przez marcin232 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olanzapina Zgłoś #77 Napisano 10 Marca 2018 Dnia 6.03.2018 o 15:17, unreal napisał: Panowie z dala od nowych diesla po decyzji sądu w Lipsku, każde niemieckie miasto będzie miało prawo zakazać wjazdu diesla do miasta, pierwszy jest Hamburg już zamówił tablice zakazujece wyjazdu do centrum diesla, a to oznacza, że pojazdy z diesla mi stracą dużo więcej na wartości niż benzyny. Fiat i toyota już zapowiedziały koniec sprzedaży aut osobowych z diesla mi. Pegout od 2020 to samo. Niemcy zostali sami z diesla i. Jestem ciekaw co oni zaczną sprzedawać w najbliższym czasie do drogich dużym limuzyn, dwa szykują się cla na europejskie czytaj niemieckie samochodów w USA. Decyzja sądu nie dotyczy diesli z normą spalin E6. Po co głupoty wypisywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #78 Napisano 11 Marca 2018 (edytowane) Bo wystarczy przeczytać nagłówek , po co czytać cały tekst w dodatku ze zrozumieniem ? Edytowane 11 Marca 2018 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #79 Napisano 11 Marca 2018 20 godzin temu, d7d napisał: Dostawcy części znają się na silnikach ? na użytych materiałach? na procesie projektowania silników? Dostacy w sensie producenci np blokow co do sily ...4 cylidnry zawsze beda potrzebowac mniej sily niz 3.. etc. 17 godzin temu, marcin232 napisał: Auto jeździ bezproblemowo po mieście od 7 lat Po miescie, a ile w trasie ? Jaki styl ma zona ? Podaj wiecej zmiennych i obecny przebieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #80 Napisano 11 Marca 2018 @dirve Kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Największy problem silników R3 to ich wyrównoważenie (konieczność stosowania wałków wyrównoważających, kół dwumasowych lub skomplikowanego zawieszenia silnika) o ile chcemy i potrzebujemy zachować jakąś marginalną wygodę użytkowania. To czy silnik ma 1,2 czy 8 cylindrów nie ma żadnego znaczenia w odniesieniu do jego wysilenia i obciążeń. O tym decydują takie parametry jak średnie ciśnienie użyteczne, ciśnienie sprężania, ustawienie zapłonu, ustawienie dawek paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach