Skocz do zawartości
Pietiapk1

Czy pchać się w diesla?

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, paolokos napisał:

Czyli za parę srebrnikow można się  nawet do smrodu przyzwyczaić. 

Ja nie identyfikuje się ani z dieslami ani z benzyniakami, nie odbieram jak MM krytyki diesla jako czegoś osobistego. To nie religia. Wybieram to co mi obecnie najlepiej pasuje.

Kupuję diesla ale nie zaklinam że spaliny diesla nie śmierdzą. Mógłbym kupić i diesla w B8 który miałem gdyby on miał dla mnie sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziki_pl nie traktuję Twoich uwag osobiście, tylko niektóre z nich oceniam jako skrajnie subiektywne w temacie diesla, a przez to wymagające riposty równoważącej. 

Jakby nie było to forum ma charakter opiniotwórczy dla wielu.

Jakbyś napisał, że nie identyfikujesz się z benzyniakami a już na pewno nie z dieslami to bym się zgodził :aniolek      :tdi2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie z dala od nowych diesla po decyzji sądu w Lipsku,  każde niemieckie miasto będzie miało prawo zakazać wjazdu diesla do miasta,  pierwszy jest Hamburg już zamówił tablice zakazujece wyjazdu do centrum diesla,  a to oznacza,  że pojazdy z diesla mi stracą dużo więcej na wartości niż benzyny.  Fiat i toyota już zapowiedziały koniec sprzedaży aut osobowych z diesla mi.  Pegout od 2020 to samo.  Niemcy zostali sami z diesla i.  Jestem ciekaw co oni zaczną sprzedawać w najbliższym czasie do drogich dużym limuzyn,  dwa szykują się cla na europejskie czytaj niemieckie samochodów w USA. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co decyzja sądu ma do nowych diesli? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, paolokos napisał:

A co decyzja sądu ma do nowych diesli? 

Nie decyzja sądu daje możliwość wprowadzenia zakazu wjazdu pojazdów nie spełniających norm..  Jakie to pojazdy z jaką normą to już decyzja radnych miast. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Pietiapk1 napisał:

ale Fiat zawsze nie miał ich wybitnych

Hahaha, dobre. Diesel 1.9 Fiata to coś czego VW nie osiągnie nigdy swoimi dieslami do traktorów.

Jeździłem oboma więc jak dla mnie nie ma sensu nawet tego porównywać bo to są silniki innej klasy.. :)

 

Jakkolwiek era diesli się skończyła. Jest taka nagonka "smogowa" że kwestia 3-5 lat i będzie pozamiatane na dobre.

A ITD będzie robiła polowania na drogach na cwaniaczków bez DPFów i z lejącymi wtryskami.

I czekam na to z utęsknieniem bo to ilu idiotów jeździ trując innych to jest dramat.

Zwykle jadąc kilkadziesiąt km z punktu A do B nie da się przejechać bez kilkukrotnego zamykania obiegu powietrza.

A dalsza podróż to już chyba w masce gazowej.. :) Polska rzeczywistość oszczędzania kosztem innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, unreal napisał:

Nie decyzja sądu daje możliwość wprowadzenia zakazu wjazdu pojazdów nie spełniających norm..  Jakie to pojazdy z jaką normą to już decyzja radnych miast. 

Widzisz, już mówisz konkretniej, najpierw zasiales panikę o nowe diesle, teraz już mówisz o normach, czyli nie chodzi tylko o diesle, patrz posty wcześniejsze. Co do wyroku, chyba troszkę go nie zrozumiałeś, tam jest napisane że będą mogły jeśli.... 

Dzisiaj padła nowa propozycja CSU plakietki niebieskiej w 2 odcieniach, jasniejsza/ciemniejsze dla euro 6 i Euro 5 po udoskonaleniu, i dla Euro 6 temp b, c, d.. 

Nowym dieslem nic nie zaszkodzi, a może, będą droższe, bo jak ktoś dojeżdża do pracy kupę kilometrów to będzie musiał szukać z lepszą normą, pożyjemy zobaczymy. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozstrzygnąć spór, co jest lepsze: diesel czy benzyna, to tak jakby zapytać ludzi, która kawa jest lepsza: rozpuszczalna czy parzona (lub z ekspresu ;-). Każdy będzie obstawiał przy swoim, to oczywiste, dlatego wszystkie kawy sprzedają się dobrze.

Jednakże, z całym ogromnym szacunkiem do silników diesel'a, które zawojowały świat motoryzacyjny, niestety zbliża się ich koniec... Za 5 lat będą przeważały już tylko benzyny i hybrydy, za 10 lat hybrydy i elektryki, a za 15 lat już tylko elektryki.

I nie twierdzę tego jako jakaś wyrocznia (co może być tak postrzegane), tylko takie są plany, cele i wizje największych koncernów na świecie (co nie jest niczym zaskakującym, bo opowiadają o tym przy każdej nadarzającej się okazji np podczas targów motoryzacyjnych). Wszyscy zdali sobie sprawę  (pomimo zwlekania przez długie lata i negowanie napędów elektrycznych), że tędy droga, jeżeli chcesz liczyć się w tej branży ("ekonaciski" klientów i instytucji międzynarodowych).  I dzisiaj wszyscy inwestują i skupiają się na rozwoju właśnie tej technologii, żeby była jak najlepsza  (najtańsza  i przy tym jak najwydajniejsza) oraz obiecują wysyp nowych modeli elektrycznych w nadchodzących latach.

Nie słychać, aby ktoś chciał jeszcze chętnie pracować nad rozwojem  silników wysokoprężnych, gdyż wyśrubowane wymagania coraz trudniejspełnić.  Przestaje się to po prostu opłacać, a użytkowanie diesli jest coraz bardziej uciążliwe.

A co z ropą? Jeszcze długo tym paliwem będą z pewnością napędzane statki i ogromne kontenerowce, gdzie każdy z nich wydziela do atmosfery tyle zanieczyszczeń co 90.000 pojazdów jednocześnie  (gdzieś to czytałem). I swoją drogą to tu jest największy problem z ekologią, bo takich statków na oceanach pływa pewno kilka (albo kilkanaście) tysięcy...

Ciężarówki i autobusy również powoli, ale pójdą z pewnością w hybrydy. Już takie jeżdżą...

Ja sam mam benzynę i diesel'a, i każdy z tych samochodów ma swoją rolę do spełnienia (dlatego oba napędy). Ale pewnie już niedługo, bo niektórzy producenci już kuszą cenami hybryd w cenie diesla. Próbują wytyczyć nową ścieżkę nam,  klientom może jeszcze do końca niezdecydowanym... 

Na dzień dzisiejszy wynik:

diesel-benzyna 1:1 :)

Więc każdy kupuje co chce, ale warto żeby dobrze to przemyśleć (wszystkie punkty "za i przeciw").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hybrydy niestety nie rozwiązują problemów ze spalaniem w trasie. Też jestem przekonany że silniki elektryczne wejdą bardzo szybko, ale zdziwiony jestem że na rynku pojawiają się nadal całkowicie nowe wersje silników diesla i benzynowych. W VW świeżych diesli co prawda nie widać, ale nowa seria TSI która na razie wkroczyła z pojemnościami 1.0 i 1.5 to bardzo wyraźny skok. Dostałem do zabawy octavię.... 1.0 TSI. Złego słowa nie powiem, przy obecnym 1.4 TSI 125KM silnik jest ideałem. 1.4 palił nie mało, kultura pracy średnia, dźwięk pracy słaby. Nowe 1.0 to pierwszy trzycylindrowiec który znam i dobrze brzmi, nie ma zadyszki i jest cholernie oszczędny. Wynik dzisiaj z trasy, krótki pomiar ale na płaskim, bez wiatru.

 

Mercedes wypuścił też całkowicie nowego diesla, 2.0. Konstrukcja nie jest odświeżanym kotletem, ale co ciekawe jest zaprojektowana od razu pod nowoczesne automaty. Silnik spalinowy najefektywniej pracuje w wąskim zakresie obrotów. Wymagania łączenia z manualami, oraz z automatami o małej ilości biegów wymuszało szerszy zakres użytecznych obrotów. Jak możemy ograniczyć zakres obrotów można pomyśleć o lepszej sprawności. Ich nowe diesle mają max moc przy 3500rpm, jazda takim silnikiem przy manualu to byłaby udręka, jak mamy 9-cio biegowy automat to żaden problem. 

20180306_175846.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mn, Co, Li i Ni, ceny tych pierwiastków eksplodowały, baterie będą tylko droższe, i nic tego nie zmieni przez najbliższe 20 lat. W wolnej chwili policzcie sobie ile potrzeba w Polsce nowych elektrowni, żeby nakarmić te wszystkie elektryki, co z infrastruktura? Pozostaje jeszcze kwestia, np wydobycia Kobaltu w Kongo, gdzie pracują w kopalniach małe dzieci, ale co to obchodzi ekologa w tesli, przecież to nie jego dziecko. 

IMG_20180306_193621.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, paolokos napisał:

Mn, Co, Li i Ni, ceny tych pierwiastków eksplodowały, baterie będą tylko droższe, i nic tego nie zmieni przez najbliższe 20 lat. W wolnej chwili policzcie sobie ile potrzeba w Polsce nowych elektrowni, żeby nakarmić te wszystkie elektryki, co z infrastruktura? Pozostaje jeszcze kwestia, np wydobycia Kobaltu w Kongo, gdzie pracują w kopalniach małe dzieci, ale co to obchodzi ekologa w tesli, przecież to nie jego dziecko. 

Dane podam w PJ (petadżule)

Zużycie benzyny 154, oleju napędowego 628, produkcja prądu w Polsce 612.

Lekko się nie domyka....

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba czegoś nie zrozumiałeś, do elektryków będziemy zużywać prąd z węgla, gratuluję poczucia humoru. Potrzeba czystych elektrowni, żeby to miało sens. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i tak prawdziwym źródłem problemów ekologicznych jest nadmierny konsumpcjonizm .... a tego nikt nie będzie zwalczał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam te wasze wypowiedzi i trzeba przyznać, że niestety w wielu przypadkach to tylko powielanie mitów jakie obrosły wokół motoryzacji.

Z techniczno-inżynieryjnego punktu widzenia lepszy wydaje się "diesel" (choć poprawnie to silnik wysokoprężny, bo z silnikiem diesla to ma tyle wspólnego, że nie ma układu zapłonowego). Z założenia zapłon samoczynny ma zapewniać lepszą efektywność, a więc i lepszą sprawność. Dziś jednak gdy w silnikach o zapłonie iskrowym dochodzi się do sprawności 42% okazuje się, że te pierwsze tracą swoje przewagi techniczne i rozpoczyna się walka na zalety polityczne.

Dziś w europie jest wielki odwrót o silników wysokoprężnych - zarówno ze względu na zanieczyszczenia (choć trzeba przyznać, że w zasadzie jedynym "czystym" paliwem jest CNG) jak również na lobby "ekologów". Benzynowe silniki z wtryskiem bezpośrednim, co już ktoś tu zauważył, również produkują znaczne ilości tlenków azotu oraz cząstek stałych - taka charakterystyka wtrysku bezpośredniego. Moim zdaniem walka z emisją NOx powinna skupiać się na katalizatorach (choćby SCR, które w gruncie rzeczy są genialnym rozwiązaniem ale niestety nie w naszym klimacie, bo mogą w osobówkach sprawiać problemy zimą), bo to że jest ich wielka produkcja w silniku jest efektem wysokiej temperatury spalania, a ta powoduje, że sprawność silnika rośnie. Swego czasu było gdzieś porównanie silnika 2.0 TDI-CR DPF z 2.0 TDI-CR DPF+SCR gdzie ten drugi miał sprawność ogólną wyższą o około 2-5% (albo o 2-5 punktów procentowych - niestety piszę to z głowy i mogę lekko mieszać).

Ja nie upatruję również w dzisiejszych rozważaniach dotyczących samochodów elektrycznych przyszłości - technologia akumulatorowa to nie ta droga. Lepsze byłoby rozwijanie ogniw paliwowych ale zanim to będzie rzeczywisty problem minie jeszcze kilka lat.

Dziś o zakazach dużo więcej się mówi i straszy niż faktycznie je wprowadza. Prawdą jest jednak, że coraz większa ilość producentów ogłasza, że rezygnuje z silników wysokoprężnych na rzecz "benzyniaków", hybryd i "elektryków" (m.in. Skoda i jej Fabia-FL, Volvo, FCA = Fiat-Chrysler).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, paolokos napisał:

Chyba czegoś nie zrozumiałeś, do elektryków będziemy zużywać prąd z węgla, gratuluję poczucia humoru. Potrzeba czystych elektrowni, żeby to miało sens. 

Ty chyba nie zrozumiałeś, policzyłem tylko deficyt energii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Energia ze źródeł kopalnych do zasilania "ekologicznych" aut elektrycznych to hipokryzja w, nomen omen, czystej postaci. Sama "ekologiczność" samochodów elektrycznych jest dyskusyjna jako produktu, a już ich eksploatacja... nie dziś. To tylko zabawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne miasto tym razem Rzym wprowadza zakaz wjazdu dla diesli od 2024, kolejne miasto po Madrycie,  Paryżu,  Atenach. Niemcy pewnie wprowadza swoją naklejkę blue dlaeuro 6 ale pytanie jak szybko diesle będą tracić na wartości skoro coraz więcej zakazów dla nich. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilką podali, że w Monachium urządzenia pomiarowe stoją za blisko i najprawdopodobnie dane odnośnie zanieczyszczeń są zafalszowane. Unia nakazuje odstęp co najmniej 25 metrów, a Niemcy sami to zastrzyli i mają to teraz sprawdzać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja lubie te dyskusje, wojny lpg vs on vs pb vs elektryk vs hybryda

Kazdy rodzaj napedu ma swoje plusy i minusy i nie ma zasilania idealnego. 

Hybryda ma sens w miesice, w trasie pije tyle samo co kazde inne PB

Elektryk - zobaczcie co sie dzieje z zasiegiem w skrajnych temperaturach np -15 i +30 zasieg leci w dol.

PB - dobra jak ktos malo jezdzi, lub jezdzi glownie po miescie. Skoda octavia 1.0 tsi to parodia , ten silnik dlugo nie pozyje, ale na flote idealny. 

ON - na krotkoch dystansach pije tylko co PB, w trasie pokazuje swoje zalety

To tak po krotce , oczywiscie dochodza osobiste preferencje etc.

co do skierdzacego diesla - wydech w passacie (nigdy nie myty) po 100 tys , zero sadzy nic , jak w PB

336C9933-DEAE-47F3-A1AE-1BAA81011C03.jpeg

Edytowane przez dirve
Literowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw zobacz ten wydech w Pb po 100 tys. km, chyba taki ładny nie będzie. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności