Skocz do zawartości
zuma_0399

zespolony sterownik do silników szyb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Paska B6 w którym nie otwiera mi się tylna lewa szyba.

Diagnoza jest taka, że jest trafiony sterownik zespolony z silnikiem podnoszenia/opuszczania szyby znajdujący się w lewych przednich drzwiach.

Mój mechanik podał mi nr części której powinienem szukać. Ten numer to 3AA998701z07. W necie prawie nie ma tej części w "używanych" a w ASO to koszt około 1500 pln

W jednym miejscu na stronie holenderskiej jest wymieniony ten nr części wraz z innym  numerem 1K0959701P.

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/3aa998701z07/onderdeel/raammotor-portier/onderdeelid/9351759/

Używanych części z tym numerem (1K0959701P) w Polsce jest kilka do kupienia, bez większych problemów.

 http://allegro.pl/silniczek-szyby-lewy-przod-passat-b6-1k0959701p-eu -i7188897483.html

 http://allegro.pl/silniczek-szyby-lewy-przod-passat-b6-1k0959701p-i7 163788132.html
http://allegro.pl/silniczek-vw-passat-b6-kombi-2005-szyby-1k0959701p -i7171616633.html

 

Pytanie moje brzmi czy można to stosować zamiennie (te części które pokazałem podlinkowane z Aledrogo)?

Czy muszę szukać tego jednego numeru który podał mi mechanik?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł 1k0959701 przeznaczony jest do aut gdzie każde drzwi z osobna, połączone są pod CAN, więc nie pośredniczy w komunikacji z modułem tylnych drzwi i nie będzie zamiennikiem do 3AA998701. Prędzej taki moduł 3C0959701 ale nie dam sobie uciąć...

A tak na marginesie - o jaki rocznik B6 się pytasz? W 2006 były właśnie 1k0... a dopiero w 2008 (zdaje się) zmieniła się konfiguracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc teoretycznie powinny być moduły 1k0... ale mogło być coś zmieniane. Skąd ten mechanik odczytał numer moduł? Robiony był "autoscan"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał w jakimś systemie Bosch auto serwis.

Jak zadałem mu pytanie o te inne sterowniki to nie potrafił mi odpowiedzieć, więc zadałem tutaj pytanie.

Dzięki wieelkie za odpowiedź!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, nTomek napisał:

Prędzej taki moduł 3C0959701 ale nie dam sobie uciąć...

3C0959701 są 4gen więc działają już po protokole UDS, nie CAN.

5 godzin temu, nTomek napisał:

Więc teoretycznie powinny być moduły 1k0... ale mogło być coś zmieniane.

Jakoś wątpię żeby ktoś zmieniał z 1k0 na 3aa, dużo roboty nie tylko same sterowniki drzwi a jeszcze wiązki i Can Gateway, bo w 2006 nie wychodziły jeszcze gw obsługujące UDS

Najlepiej jakbyś poprosił o autoscan, albo samemu zdjął boczek i odczytał numer, bo z mechanikiem to różnie może być.

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolfie

pewnie zakończy się na zdjęciu boczka, ale poczekam z tym na brak mrozów, no chyba, że można to sprawdzić po VIN??

Gdzie zasięgnąć takiej informacji (konfiguracja/specyfikacja tego rozwiazania po VIN), jeśli to w ogóle możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Wolfe napisał:

3C0959701 są 4gen więc działają już po protokole UDS, nie CAN.

UDS to "wirtualny" protokół diagnostyczny, który działa fizycznie na magistrali CAN i zastępuje starsze protokoły tak jak np. KWP2000.

Pisząc CAN miałem na myśli fizyczne połączenie sterownika drzwi do tej magistrali. Różnica między 1k0... a 3C0/3AA... jest taka, że w pierwszym przypadku wszystkie 4 sterowniki są podłączone bezpośrednio pod magistralę CAN - więc pracują niezależnie od siebie. W drugim przypadku tylne sterowniki są podłączone do przednich przez magistralę LIN - dlatego "mechanik" sugeruje błąd przedniego sterownika mimo, że problem jest z tylną szybą. 

Rocznik auta mówi, że mają tam być 1k0... a "pan mechanik" albo "ściemnia" albo może ma rację :)

A co do tego czy komuś chciałoby się przerobić 4xCAN na 2xCAN+2xLIN - historia zna bardziej złożone przeróbki (np. Bordnetz >> BCM, ksenony itp.) więc nic mnie nie zdziwi ;)

@zuma_0399 podjedź do kogoś kto ci zrobi "autoscan" - da się zrobić na mrozie i wszystko będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek

ten "autoscan" zrobi mi każdy warsztat wyposażony w komputer diagnostyczny?

Mechanik dokładnie mi powiedział że jest tak jak piszesz ". W drugim przypadku tylne sterowniki są podłączone do przednich przez magistralę LIN - dlatego "mechanik" sugeruje błąd przedniego sterownika mimo, że problem jest z tylną szybą."

czyli powinienem szukać tylko i wyłącznie oznaczenia 3C0/3AA, oczywiście warunkiem jest to, że mechanik miał rację :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy warsztat, który na poważnie zajmuje się naprawą aut "niepełnoletnich" powinien mieć taki sprzęt. A może któryś z aktywnych forumowiczów mieszka w pobliżu - możesz zapytać - np. na chatboxie na głównej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności