Skocz do zawartości
mikusbwo

diesel Nierówna praca koła pasowego Passat b4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Wydaje mi się, że mogę mieć problem ze swoim paskiem. Otóż koło pasowe na wale odpowiadające za napędzanie pompy wspomagania nie pracuje równo, tj. bije. Natomiast koło pasowe odpowiedzialne za napędzanie alternatora, klimy itp pracuje równo. Nie wiem czy to się kwalifikuje do wymiany. Czy stwarza to zagrożenie ścięcia cięciwy na wale? Może miał ktoś już taki problem. Czytałem o tym na forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Załączam film jak to wygląda. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź śruby mocujące koła pasowe do koła rozrządu. Jeśli są luźne w drugiej kolejności sprawdź śrubę główną - jest dokręcona (tzn. powinna być) na tyle mocno, że na zablokowanym silniku (choćby wrzucony bieg i wciśnięty hamulec nożny) przy próbie odkręcania nie powinna puścić ani się dokręcać przy wykorzystaniu normalnej "grzechotki". Jeśli to tylko imbusy to je dokręć z wyczuciem i powinno być ok.

Możesz też sprawdzić jak pracuje koło bez pasków.

Ja swego czasu w swoim dawnym B4 miałem luźne 3 imbusy i też był taki efekt ale bujało całością ale też spanikowałem przez chwilę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, radekrp90 napisał:

Sprawdź śruby mocujące koła pasowe do koła rozrządu. Jeśli są luźne w drugiej kolejności sprawdź śrubę główną - jest dokręcona (tzn. powinna być) na tyle mocno, że na zablokowanym silniku (choćby wrzucony bieg i wciśnięty hamulec nożny) przy próbie odkręcania nie powinna puścić ani się dokręcać przy wykorzystaniu normalnej "grzechotki". Jeśli to tylko imbusy to je dokręć z wyczuciem i powinno być ok.

Możesz też sprawdzić jak pracuje koło bez pasków.

Ja swego czasu w swoim dawnym B4 miałem luźne 3 imbusy i też był taki efekt ale bujało całością ale też spanikowałem przez chwilę ;)

Konkretna odpowiedź. Dam znać jak posprawdzam elementy. Dzięki.

Edytowane przez mikusbwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TO NIE SRUBY TYLKO guma majaca tlumic drgania sie rozwalila,kolo pasowe do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pracuje koło od wspomagania, a to jest sztywne. Gdyby bujało się tylko kolo wielorowkowe - owszem, rozwulkanizowane. W tym przypadku całość jest niedokręcona do koła rozrządu lub uszkodzone czoło wału korbowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło napędzające pompę wspomagania do wymiany jest podkrzywione, bardzo częsty przypadek przy wymianie rozrzadu gdy nie chce zejść osoby nieobeznane z tematem je podważają i krzywią 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.03.2018 o 22:37, lisek171 napisał:

koło napędzające pompę wspomagania do wymiany jest podkrzywione, bardzo częsty przypadek przy wymianie rozrzadu gdy nie chce zejść osoby nieobeznane z tematem je podważają i krzywią 

To by miało sens. Niedawno rozrząd był wymieniany, a przed tym zabiegiem koło nie gibało się. Myślisz, że można to tak zostawić? 

Edytowane przez mikusbwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam, bo takie drgania mogą uszkodzić resztę sprawnych elementów (z samym wałem włącznie). Zdemontuj to koło pasowe i sprawdź na stole czy jest równe - to tylko 4 imbusy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem koło pasowe na wale, te napędzające pompę wspomagania. Teraz jest idealnie. Problem rozwiązany. Można zamykać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności