mikusbwo Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2018 Witam forumowiczów. Wydaje mi się, że mogę mieć problem ze swoim paskiem. Otóż koło pasowe na wale odpowiadające za napędzanie pompy wspomagania nie pracuje równo, tj. bije. Natomiast koło pasowe odpowiedzialne za napędzanie alternatora, klimy itp pracuje równo. Nie wiem czy to się kwalifikuje do wymiany. Czy stwarza to zagrożenie ścięcia cięciwy na wale? Może miał ktoś już taki problem. Czytałem o tym na forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Załączam film jak to wygląda. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2018 Sprawdź śruby mocujące koła pasowe do koła rozrządu. Jeśli są luźne w drugiej kolejności sprawdź śrubę główną - jest dokręcona (tzn. powinna być) na tyle mocno, że na zablokowanym silniku (choćby wrzucony bieg i wciśnięty hamulec nożny) przy próbie odkręcania nie powinna puścić ani się dokręcać przy wykorzystaniu normalnej "grzechotki". Jeśli to tylko imbusy to je dokręć z wyczuciem i powinno być ok. Możesz też sprawdzić jak pracuje koło bez pasków. Ja swego czasu w swoim dawnym B4 miałem luźne 3 imbusy i też był taki efekt ale bujało całością ale też spanikowałem przez chwilę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikusbwo Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2018 (edytowane) 22 godziny temu, radekrp90 napisał: Sprawdź śruby mocujące koła pasowe do koła rozrządu. Jeśli są luźne w drugiej kolejności sprawdź śrubę główną - jest dokręcona (tzn. powinna być) na tyle mocno, że na zablokowanym silniku (choćby wrzucony bieg i wciśnięty hamulec nożny) przy próbie odkręcania nie powinna puścić ani się dokręcać przy wykorzystaniu normalnej "grzechotki". Jeśli to tylko imbusy to je dokręć z wyczuciem i powinno być ok. Możesz też sprawdzić jak pracuje koło bez pasków. Ja swego czasu w swoim dawnym B4 miałem luźne 3 imbusy i też był taki efekt ale bujało całością ale też spanikowałem przez chwilę Konkretna odpowiedź. Dam znać jak posprawdzam elementy. Dzięki. Edytowane 25 Lutego 2018 przez mikusbwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2018 TO NIE SRUBY TYLKO guma majaca tlumic drgania sie rozwalila,kolo pasowe do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2018 Ale pracuje koło od wspomagania, a to jest sztywne. Gdyby bujało się tylko kolo wielorowkowe - owszem, rozwulkanizowane. W tym przypadku całość jest niedokręcona do koła rozrządu lub uszkodzone czoło wału korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2018 koło napędzające pompę wspomagania do wymiany jest podkrzywione, bardzo częsty przypadek przy wymianie rozrzadu gdy nie chce zejść osoby nieobeznane z tematem je podważają i krzywią 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikusbwo Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2018 (edytowane) Dnia 7.03.2018 o 22:37, lisek171 napisał: koło napędzające pompę wspomagania do wymiany jest podkrzywione, bardzo częsty przypadek przy wymianie rozrzadu gdy nie chce zejść osoby nieobeznane z tematem je podważają i krzywią To by miało sens. Niedawno rozrząd był wymieniany, a przed tym zabiegiem koło nie gibało się. Myślisz, że można to tak zostawić? Edytowane 9 Marca 2018 przez mikusbwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2018 Nie polecam, bo takie drgania mogą uszkodzić resztę sprawnych elementów (z samym wałem włącznie). Zdemontuj to koło pasowe i sprawdź na stole czy jest równe - to tylko 4 imbusy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikusbwo Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2018 Wymieniłem koło pasowe na wale, te napędzające pompę wspomagania. Teraz jest idealnie. Problem rozwiązany. Można zamykać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach