Skocz do zawartości
bekaz

diesel Przeguby: problem ze stukami; poprawność doboru części

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam pewien problem z prawidłowym dobraniem części, które zastosować w przegubach (prawdopodobnie to jest przyczyną moich problemów ze stukami tylko podczas dodawania gazu i puszczaniu pedału; raz na jakiś czas z nieznanych powodów stuki mijają – najczęściej na maksymalnie kilka kilometrów). Przeguby nie terkoczą, nie wibrują, bez problemu pracują przy maksymalnych wychyleniach kół.

 

W ETCE dla 1Z z 1995 r. pokazane są dwie możliwości:

 

A) przegub wewnętrzny: pierścień osadczy (nr 7) i podkładka wygięta z ząbkami (nr 8) oraz

przegub zewnętrzny: pierścień osadczy (nr 2) i podkładka wygięta bez ząbków (nr 4), a dodatkowo duża podkładka (nr 14) pod główną nakrętkę.

 

B) przegub wewnętrzny: tylko podkładka wygięta z ząbkami (nr 7)

przegub zewnętrzny: pierścień osadczy (nr 2), pierścień plastikowy oporowy (nr 3) i podkładka wygięta bez ząbków; brak podkładki (nr 14)

przegub.png

U mnie mam taką sytuację, że w przegubie wewnętrzny mam jak w sytuacji A, przegub zewnętrzny także jak w sytuacji A, ale bez podkładki (nr 14) pod główną nakrętką.

 

Na jakiejś niemieckiej stronie wyczytałem, że w związku z niewłaściwie wycentrowanym silnikiem ze skrzynią jedna z półosi może lekko wypadać z przegubu i powodować stuki. Porównałem wiele przegubów i okazuje się, że co firma, to co innego umieszcza w zestawie (często brak plastikowych pierścieni – nr 3).

 

Za kilka dni gdy przyjdzie zamówienie z VW założę nowe, oryginalne elementy, aby spróbować wyeliminować prawdopodobne błędy konstrukcyjne części z różnych zestawów przegubów, które wymieniałem przez czas eksploatacji samochodu. Rozumiem, że te wygięte podkładki mają za zadanie kompensować ruchy wzdłużne i muszą być założone wklęsłą częścią w stronę przegubu.

 

Co z pierścieniami plastikowymi (nr 3) oraz podkładkami (nr 14) – może muszą być zawsze założone ? Jeszcze jedno flansze wychodzące ze skrzyni mam przykręcane na śrubę i nie mają pierścienia rozprężnego, tak więc problem z nimi wykluczam, do tego nowe piasty Febi, nowe oryginalne łożyska, nowy EGR Pierburg, nowa przepływka Pierburg, ale turbosprężarka z luzami – dolewka oleju maks. 700 ml/10000 km przy wysokich prędkościach na autostradzie.

 

W czym może być rzecz?

 

 

7.jpg8.jpg4.jpg

2.jpg14.jpg3.jpg

Edytowane przez bekaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wewnętrznego - bo tylko taki rozbierałem, to kupowałem Lobro i był w zestawie element 8 i 7, a i inne również (mam gdzieś karton). Montaż na ścisk, bo nawet zabezpieczenie (nr 8) ciężko było wcisnąć.

Co do przegubu zewnętrznego - zobacz na YouTube filmik z kanału Warsztat VW - serwisant z UK wymienia tam przegub zewnętrzny w B5 i zdaje się, że właśnie tam był ten plastik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności