Skocz do zawartości
MarheV

1.8T AWT Problem z katalizatorem i sondą lambda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pół roku temu zauważyłem spadek mocy w moim Passacie 1.8T AWT 2001. Postanowiłem udać się z tym problemem do mechanika i tam stwierdzono, że turbina do regeneracji, a katalizator do wymiany. Naprawa została wykonana i samochód zaczął śmigać, aż miło. Po przejechaniu ok. 500 km od naprawy pojawił się check engine (błąd P0420). Mechanicy postanowili wymienić drugą sondę lambda. Po wymianie sondy znów po przejechaniu ok. 300 km znów pojawił się check engine, a mechanicy postanowili zastosować emulator drugiej sondy lambda. Teraz jeżdżę z emulatorem i check pojawia się co ok. 800 km (cały czas błąd P0420). Dodam, że posiadam instalację gazową. Miał ktoś z forumowiczów podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator został wymieniony na odpowiedni? Ja ten problem załatwiłem w ten sposób że katalizator został wywalony, a sonda numer 2 wywalona z softu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w samochodzie został zamontowany nowy zamiennik dedykowany do tego modelu auta.

Edytowane przez MarheV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Totalna bzdura, brak kompetencji, a mechanicy naciągnęli Cię tylko na koszty.
Żaden zamiennik katalizatora nie oczyszcza tak spalin jak oryginał. Nie ważne że jest nowy sonda widzi głupoty i wyrzuca błąd. Normalne.

Jeśli emulator to tylko kątowy, ale i on nie zawsze się sprawdza. Albo kat oryginał i spokój, albo wyłączenie drugiej sondy w sofcie i też spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zainstalowałem coś takiego

http://allegro.pl/emulator-katalizatora-druga-sonda-lambda-i6891675973.html?reco_id=8bb5ace6-174d-11e8-9170-246e9677fe30

i pozbyłem się cheka związanego z wydajnością katalizatora bezpowrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanko. Orientuje się ktoś ile może kosztować wyłączenie drugiej sondy w sofcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 100 do 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, MarheV napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanko. Orientuje się ktoś ile może kosztować wyłączenie drugiej sondy w sofcie?

Mogę Ci wyłączyć jak chcesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich 

Od dłuższego czasu borykam się z błędem P0130 (przerwa w obwodzie sondy lambda). Kupiłem nową sondę bosh, a błąd dalej występuje. Zostawiłem samochód u elektryka, żeby sprawdził kabel od ecu do kostki gdzie wpinam sondę, mówi że wszystko jest ok ale zwala winę na gazowników, gazownicy mówią, że wszystko jest ok! (ale błąd wyskakuje zarówno na lpg jak i na pb). No i teraz mam nową teorię....swego czasu zalewało mi dywaniki przez obudowę ECU, wszystko wokół jest zawilgocone i skorodowane no i właśnie tu moje pytanie czy jest możliwość, że na ECU poszła wilgoć i uszkodzona została jakaś sekcja gdzie podłączona jest sonda lambda? W aucie ewidentny jest problem mieszanki spalania, bo mam dość wysokie spalanie, zamulenie przy ruszaniu i brak mocy (jakby ktoś za hak trzymał) no i świece mi padają szybko (ostatnio wymieniałem 3 miesiące temu i było super przez jakieś 2 tygodnie). Może jakieś sugestie gdzie jeszcze szukać problemu? Aha i błąd po skasowaniu wyskakuje co jakieś 50 km w bliżej nieokreślonych warunkach jazdy. 


Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba w aucie wykonać logi dynamiczne i wstawić tu do oceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest może ktoś z Białegostoku lub okolic zainteresowany pomocą? Dla mnie jest to ciemna magia. Interesowałem się nawet zakupem kabla, prześledziłem forum ale nic z tego nie rozumiem. Sam posiadam tylko takiego ELM do kasowania błędów silnika ;/

A jeszcze wyczytałem w necie, że użytkownik opla miał podobny problem i u niego okazało się, że powodem była nieszczelność między kolektorem a wydechem i ponoć sonda łapała lewe powietrze i dlatego wariowała... w weekend postaram się sprawdzić czy u mnie jest ok ale myślę, że gdyby była nieszczelność to pewnie pracowałby głośniej. Dodam jeszcze, że nie mam katalizatora, a drugą sondę mam na emulatorze i ona błędów nie wywala. 

Edytowane przez sajukk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrze, że wielkiego zainteresowania tematem nie ma....zamówiłem dzisiaj kabel diagnostyczny i w najbliższym czasie chce wykonać logi (trochę na ten temat poczytałem mam nadzieję, że sobie poradzę) pytanie tylko logi których grup powinienem wykonać? Ponadto byłem dziś u elektryka i powiedział mi, że to wygląda na problem nie związany z sondą tylko coś w osprzęcie, dodam że poruszałem dziś przewodami od ciśnienia/podciśnienia, pogrzebałem przy elektrozaworze i ezektorze, zdjąłem rurę od przepustnicy (olej był w środku - czy to normalne? zapocona była też kostka do podpinania przepustnicy) poruszałem ją paluchem i o dziwo samochód lepiej ciągnie i dziś błąd nie wyskoczył. Pytanie tylko czy gdy poruszałem to uszczelnił się dolot czy problem jest w przepustnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności