Skocz do zawartości
kenczorf

benzyna [B5] Swap tylnych hamulców na większe

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z podklejonych tematów znalazłem informacje, że wystepowały 245 lita (mam ją obecnie), 256 wentylowana i 269 wentylowana. Pisano tam również, że był tam tylko jeden typ zacisku...a jeśli tak to co muszę zmienić żeby przejść z 245 litej na np 269 wentylowaną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaciski z jarzmami z passka b5fl 4 motion lub a6c5 v6/v8 plus dydtans 1cm, żeby to zamontować w B5 ośce - rozstawy śrub pasują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się tym mocno interesowałem ale stwierdziłem że to tylko hamulce tylne i nie chciałem płacić dwukrotnie wyższej kwoty żeby tylko ładnie wyglądało z tyłu. Tu masz linka do tylnych hebli że wszystkimi opcjami jakie wychodziły. http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/2002/226/R/6

Rozstaw śrub pasuje i tu i tu jest taki sam. Coś mi się wydaje że nawet zaciski są te same i jarzma tylko trza dołożyć dystans do jarzma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany są potrzebne :

Tarcza 2 x 269x22 tylko od w8 nie pasuje no na inne osadzenie zostaje se poszukać numery Tarcz masz podane w niemieckim linku także sprzedawca kumaty dobierze Ci coś.

Jarzmo 2x od 4 motion.

Klocki też podane w linku

I dystans 10 mm 2 x na zacisk

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz zmieniał heble to zrób foto relacje dla potomnych.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ja z tyłu zmienilem na 256 wentylowane.  Do tego użyłem dawcy Passata b5 2003 r 2.5 tdi 4motion automat.  

Potrzebne były: 

Jazma 

Zaciski 

Tarcze 

Klocki (takie same jak w 245)

DYSTANS  6MM

z tym ze w 4motion sa linki ręcznego od dołu a u nas id góry. .

Więc albo linki od 4motion albo zezbic łapki od zacisków . Ja zezbilem łapki. Linka na styk starczyla 

No a w 269 to już linka koniecznie będzie potrzebna ..

A różnica w hamowaniu ogromna .. nie tylko ładnie wygląda ale z 200 hamuje w momencie. .

Z tym ze przód 312 najpierw założyłem to strasznie nurkowalo auto , po wymianie tyłu całe siada. 

Tył dał większy efekt niż przejście przodu z 288 na 312.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dystans ktoś Ci wycinał? Pokaż foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kenczorf napisał:

Dystans ktoś Ci wycinał? Pokaż foto

Sąsiad ma tokarka.  Wiec sam sobie u niego do robilem tuleja . Wykozystalem do tego  ze starej tuleja wahacza materiał . Uciololem na długość 7-8mm reszta ztoczylem na wymiar i tyle.  Foto nie mam bo wszysko zmontowane.  Aleja bym zdjął koło to probie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

269 na tyle siedzialo i u mnie, choc mialem problem z ręcznym, li ki dalem z superba ale jakoś dziwnie to odbijało, trzyma- nie chciało (mechanik spartaczył jak nic) ale w zimie przy ośce i przy przodzie 321 niestety pare razy na dohamowaniu zaliczyłbym fose, ze względu że **** mi pierwsze łapała. Za lekki tył i niestety, abs lubiał poświrować czasem. Już chyba lepiej wsadzić samą większą tarcze na tył z odsadzeniem miejaca montażu jarzm tylko na większą tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odkopię i zostawię podsumowanie dla potomnych:

Różnica w sile hamowania względem tarcz 245x10 (4A0 615 601 A) przedstawia się następująco

Dostępne opcje swapa:

 256x228(D0 615 601 D) wymiana zacisków (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425)

269x22 (4B3 615 601) wymiana zacisków i jarzm (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425 B)

288x12 (8E0 615 423 H) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają

302x12 (4F0 615 601 E) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają

 

Przy tarczach 288 i 302 - w zależności od dokładności wykonania adapterów może być konieczność podszlifowania jarzma ok 0,5 mm

 

Obliczenia dość niedokładne ale dające pogląd jak zmienia się siła hamowania tylnej osi po swapie na konkretny setup

Ciśnienie pracy układu nie ma wpływu na procentowy przyrost siły

powierzchnia tłoczka = (pi * średnica tłoczka)/4

siła nacisku = (ciśnienie x powierzchnia tłoczka) / 2

siła hamująca = siła tłoczka * średnica tarczy

 

model zacisku	śred. tłoczka	wymiar tarczy	Siła tłoczka (kN)	średnica tarczy (mm)	siła hamująca (kN)	Wzrost siły hamowania (%)
8E0 615 423 /A	38		245x10		5,6677			245			1388,59	
4B0 615 423	43		256x22		7,257325		256			1857,88				33,80
4B0 615 423	43		269x22		7,257325		269			1952,22				40,59
8E0 615 423 /A	38		288x12		5,6677			288			1632,30				17,55
8E0 615 423 /A	38		302x12		5,6677			302			1711,65				23,27

 

 

Dnia 27.06.2018 o 00:11, Sanki16 napisał:

269 na tyle siedzialo (...) w zimie przy ośce i przy przodzie 321 niestety pare razy na dohamowaniu zaliczyłbym fose, ze względu że **** mi pierwsze łapała. Za lekki tył i niestety, abs lubiał poświrować czasem. Już chyba lepiej wsadzić samą większą tarcze na tył z odsadzeniem miejaca montażu jarzm tylko na większą tarcze.

Jak widać na przykładzie kolegi wzrost siły hamowania z tyłu o ~40% względem serii jest już dość niebezpieczny

Ja osobiście bym się skłaniał do tarczy 256 wentylowanej lub 302 litej

Edytowane przez piotraskbw
  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieram graty na swap tyłu 256mm. Mam pytanie odnośnie hamulca ręcznego, a dokładnie linki - chcę kupić od 4motion i moje pytanie brzmi: jak będzie z montażem? 

I czy ktoś może mi wytłumaczyć wymiary (skąd się one biorą) linek hamulca ręcznego dla przedniej ośki oraz dla 4motion?

Na przykładzie producenta TRW:

Ośka: prawy tył - 1890/1577MM, lewy tył - 1577MM

4motion: prawy i lewy tył - 1835/1250MM.

Wydawało mi się, że dla 4motion będą linki dłuższe niż dla ośki, a po tych wymiarach jest zupełnie odwrotnie.

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.04.2018 o 09:26, misiek 19 napisał:

20180411_132420.jpg

20180411_132353.jpg

20180411_132402.jpg

20180411_130628.jpg

Cześć, jak wygląda sprawa osłon na tarcze hamulcowe? Montowałeś jakieś np. z 4x4. Pytam, bo będę robił taki SWAP. Z góry dzięki za odpowiedź 

Cześć, jak wygląda sprawa osłon na tarcze hamulcowe? Montowałeś jakieś np. z 4x4. Pytam, bo będę robił taki SWAP. Z góry dzięki za odpowiedź 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności