Trener Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2007 Witam Podczas zamykania "elektrycznej" szyby w drzwiach kierowcy, po całkowitym zamknięciu mechanizm nie zatrzymauje się tylko zaczyna terkotać i podrzucać szybę jakby chciał jeszcze wyżej ją pchać - co być może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Acadaptor Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2007 po całkowitym zamknięciu mechanizm nie zatrzymauje się tylko zaczyna terkotać i podrzucać szybę jakby chciał jeszcze wyżej ją pchać - co być może? podczas opuszczania szyby jezeli przytrzymac dluzej przycisk to dopiero wtedy szyba sama zjedzie do konca... do gory tego nie ma wiec jezeli dojedziesz do konca i puszczasz to silniczek powinien przestac pracowac. Najprawdopodobniej te "terkotanie" to nic innego jak wyrobione juz zeby mechanizmu szyn. Mialem taki sam objaw... tzn. terkotanie. Musialem kupic nowy mechanizm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2007 Trener, moim zdaniem to przyjrzyj się sterownikowi ( najwidoczniej podaje napięcie i dlatego szyba cały czas chce się domknąć ) el szyb który znajduje się w drzwiach, sprawdź też instalację elektryczną żeby wyeliminować zwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trener Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2007 Nie mam zwarcia, ani samo się domyka - po prostu zanim puszczę przycisk po domknięciu szyby - wtedy terkocze - więc chyba jak napisał Acadaptor wyrobione juz zeby mechanizmu szyn - ile to może kosztować i jak wygląda wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek754 Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2007 na 99% masz wyrobioną zębatkę. Trzeba wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Izydor Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2007 Mam taki sam objaw jak zamykam szybe lub zakluczam samochód gdy szyby sie domykaja i jest to tylko z lewej strony. Czy można wymienić tą zebatke czy trzeba cały mechanizm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Acadaptor Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2007 Ja musialem kupic caly mechanizm tj razem z silniczkiem chyba ze poszukasz z rozbitka.. ale nie polecam. Chodzi o to ze zebatke na rzut oka raczej nie ocenisz w jakim jest stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #8 Napisano 26 Lutego 2007 Mialem to samo po kupnie auta. Musialem wymienic mechanizm, w okolicach Szczecina ciezk oznalezc uzywke zamowilem z allegro, a silniczek przekrecilem do nowego mechanizmu, klucze torxy:) i juz dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerwg Zgłoś #9 Napisano 15 Grudnia 2012 witam koledzy ja tez mam podobny problem mianowicie zebatka sie wyrobiła w podnosniku szyby. wymienilem caly podnosnik ale cos musialem zle zalozyc bo gdy wyciagnie mi calą szybe do góry to wypada mi z plastiku łapka która jest w tej prowadnicy... nie mam koncepcji co sie moglo stac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #10 Napisano 16 Grudnia 2012 Ja - gdy wyrobiła się zębatka w drzwiach od strony pasażera, kupiłem cały mechanizm i założyłem, a gdy wysiadł mechanizm od strony kierowcy to go wymontowałem, wyciąłem ten uszkodzony fragment zębatki i wstawiłem ( wspawałem ) taki sam odcinek tylko z dobrymi ząbkami z mechanizmu uszkodzonego ze strony pasażera. także ten uszkodzony podnośnik wystarczy jeszce na jakieś 3-4 naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2012 witam koledzy ja tez mam podobny problem mianowicie zebatka sie wyrobiła w podnosniku szyby. wymienilem caly podnosnik ale cos musialem zle zalozyc bo gdy wyciagnie mi calą szybe do góry to wypada mi z plastiku łapka która jest w tej prowadnicy... nie mam koncepcji co sie moglo stac Miałem to samo, żeby było dobrze i żeby Ci nie wypadała ta łapka od tej listwy do której przymocowana jest szyba, musisz przełożyć tą szynę ze starego podnosnika. Ja tak zrobiłem i teraz jest ok. w tych zamiennikach jest chyba za mała tolerancja ruchu tego bolca w szynie i wyskakuje na przegięciach, pomimo tych zapinek które powinny to trzymać. Druga sprawa nie trzeba było wymieniac podnosnika tylko naspawać te zęby i je ładnie dopiłować i byś miał na długo jeszcze stary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #12 Napisano 16 Grudnia 2012 tylko naspawać te zęby i je ładnie dopiłować To się nazywa napawanie i nie polecam jeśli nie masz zamiaru hartować zębatki. Po takiej naprawie u ojca po kilku domknięciach było dokładnie to samo co wcześniej. Napawana część była zbyt miękka i przy regularnej pracy szybko się wyrobiła. Możesz adaptować zębatkę (jak już ktoś wyżej napisał), a jeśli nie masz warunków, to po prostu wymień na nową (koszt zamiennika z przesyłką ok 100PLN). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerwg Zgłoś #13 Napisano 16 Grudnia 2012 Miałem to samo, żeby było dobrze i żeby Ci nie wypadała ta łapka od tej listwy do której przymocowana jest szyba, musisz przełożyć tą szynę ze starego podnosnika. Ja tak zrobiłem i teraz jest ok. w tych zamiennikach jest chyba za mała tolerancja ruchu tego bolca w szynie i wyskakuje na przegięciach, pomimo tych zapinek które powinny to trzymać. Druga sprawa nie trzeba było wymieniac podnosnika tylko naspawać te zęby i je ładnie dopiłować i byś miał na długo jeszcze stary Kolego serdeczny zrobiłem tak jak mi mowiłes tzn wymieniłem dolną listwę przykręciłem szybke i działa jak należy dzieki wielkie za podpowiedz nigdy bym do tego nie doszedł pozdrowionka serdeczne:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dyszaa Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2013 Witam. U mnie jest coś podobnego. Szyba pasażera otworzyła się normalnie, ale gdy zamykałem, to po dojściu do góry zaczęła "strzelać". Wysiadłem, obejrzałem - nie domknęła się (jakby nierówno doszła, od strony maski ok, od strony klamki miała szczelinę 5mm), musiałem otworzyć drzwi, chwycić szybę i ją podciągnąć do góry. I teraz, zamiast się opuszczać, też "strzela", żeby otworzyć muszę ręcznie odrobinę obniżyć. Co poradzicie? To samo, wymianę mechanizmu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2013 Rozkręcić, ocenić zębatkę i naprawić ją (wyżej opisane ) lub wymienić cały mechanizm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2013 wyjąć naspawać w miejsce zębów, i wyszlifować nowe zęby. Godzinka roboty, kasa w kieszeni i napewno będzie lepiej chodził niż zamiennik;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2013 Po naprawie lub wymianie mechanizmu nie wolno zapomniec wyregulowac ow mechanizm na tym takim jajku po ktorym sie slizga zebatka. Jesli sie to zaniedba to szyba albo sie nie domknie albo bedzie za bardzo domykana. Ja u siebie nie wyregulowalem i tak zalatwilem dwa mechanizmy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #18 Napisano 5 Lutego 2013 Nie wiem w tym momencie o czym mowisz? przecież silnik przykręca się do mechanizmu bo inaczej się nie da niż było, a mechanizm ma silnik oporowy także jak czuje opór to się odłącza i tyle. Ja ściągałem to kilka razy i z jednej i z drugiej strony nic nie regulowałem i chodzi tak jak chodziło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #19 Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Silnik do mechanizmu przykrecony jest za pomoca 3 srubek torx. Dwie z nich mozna okrecic bez problemu ale zeby dobrac sie do tej trzeciej trzeba odkrecic taka niby duza podkladke, wlasnie ta podkladka ma od strony mechanizmu takie plastikowe jajko i to wlasnie na tym sie reguluje kiedy silnik ma przestac krecic. Silnik ma mechanizm oporowy tak jaki piszesz Krynio ale ten opor wlasnie ustawia sie na tym jajku. Zeby mechanizmu wyrabiaja sie wlasnie przez zle ustawione "jajko oporowe" i cale naprezenie pomiedzy silnikiem, a zamknieta szyba przechodzi przez dwa zeby mechanizmu, jsli wiesz o co mi chodzi:) troszke male zdjecie ale chyba widac o co mi chodzi Edytowane 5 Lutego 2013 przez kielon.m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #20 Napisano 5 Lutego 2013 Wiem wiem, ale u mnie to jajko miało takie dziureczki i było tak wyprofilowane że można było je logicznie założyć tylko w jednym tym poprawnym ustawieniu, bo inaczej nie siedziało tak jak trzeba i wtedy przykręcanie na chama;) ale dobrze że mu o tym wspomniałeś chociaż może jak by skręcał, skręcił by dobrze i nawet się nie kapnął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach