Skocz do zawartości
boleq

Prośba o analizę danych 1.8 ADR, duszenie na zimnym.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem silnika 1.8 ADR 125KM 20V w budzie Audi A6 C4.

Samochód jest wyposażony w instalację LPG STAG-4 Eco

Objawy: 

- Na początku na samym gazie, a później też i na benzynie gdy silnik jest zimny po dodaniu gazu samochód z opóźnieniem wkręca się na obroty, ma dołka, na LPG znacznie bardziej jest to odczuwalne. 

- Czasami "szarpnie" na biegu jałowym, tak jakby coś z zapłonem (wymieniłem dwa kable zapłonowe ale bez zmian)

Kody błędów (aktualnie już je wykasowałem, zobaczymy czy wrócą za jakiś czas):

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY

16486 Przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzęte

Logi (2 wykonane statycznie a reszta jest dynamicznie, wszystko na samej benzynie i rozgrzanym silniku)

000 statyczny http://vaglogi.pl/log-000_t8DBy.html

001 statyczny http://vaglogi.pl/log-001_60VQTG.html

000, 001, 002 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-000_001_002_uxAZI7.html

003, 004, 005 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_004_005_t2RS6.html

006, 007, 008 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-006_007_008_Ztpt9t.html

009, 010, 011 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-009_010_011_I16TD.html

012, 013, 014 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-012_013_014_8R1cq.html

015, 016, 017 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-015_016_017_fzcwTb9.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi w benzynie robi sie ponad 6000RPM. w adr robi się głównie 002+007. Z lpg warto zrobić statyczny 007 z przelaczaniem paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, zwonko napisał:

logi w benzynie robi sie ponad 6000RPM. w adr robi się głównie 002+007. Z lpg warto zrobić statyczny 007 z przelaczaniem paliwa.

Tak zrobię. Jutro postaram się zrobić statyczny z rana, sprawdzę też temperatury czujników.

A z tych logów co podesłałem można coś wywnioskować ? Czy przepływomierz nie daje delikatnie za mało powietrza ? Zastanawia mnie też kąt wyprzedzenia zapłonu. I mam pytanie, czego dotyczy grupa 016 ? Ma to jakiś związek z zapłonem ?

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, boleq napisał:

grupa 016 ?

tak o ile umiesz interpretować te odczyty. Bo ja nie umiem. Lepiej korzystać z 013. W ADR jest czujnik stukowego ale z tego co pamiętam nie ma czujnika missfire. 

3 godziny temu, boleq napisał:

Czy przepływomierz nie daje delikatnie za mało powietrza ?

przepływomierz nie daje powietrza, tylko podaje jego ilość do kompa. Po tych logach nie da się być tego pewnym.

Nie podobają mi się za to korekty, ogólnie nie rozumiem do końca tej wartości, nie tak to powinno wyglądać.

Btw. dziwne że kasowałeś błędy, bo są duże wartości w 008. I rozjechane strasznie, pewnie przyczyna LPG i to powód Twoich bolączek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, zwonko napisał:

tak o ile umiesz interpretować te odczyty. Bo ja nie umiem. Lepiej korzystać z 013. W ADR jest czujnik stukowego ale z tego co pamiętam nie ma czujnika missfire. 

przepływomierz nie daje powietrza, tylko podaje jego ilość do kompa. Po tych logach nie da się być tego pewnym.

Nie podobają mi się za to korekty, ogólnie nie rozumiem do końca tej wartości, nie tak to powinno wyglądać.

Btw. dziwne że kasowałeś błędy, bo są duże wartości w 008. I rozjechane strasznie, pewnie przyczyna LPG i to powód Twoich bolączek

Witam.

Odpiąłem na noc akumulator, przed uruchomieniem silnika zostawiłem zapłon włączony na minutę.

Samochód generalnie zachowuje się znacznie lepiej, jest opóźniona reakcja na gaz (na lpg może nawet trochę bardziej) ale już się tak nie dławi. Szczególnie na zimnym silniku po odpuszczeniu gazu obroty na chwilę się zmniejszają poniżej tych nominalnych i wiadomo wtedy trochę trzęsie itd. po rozgrzaniu zostaje głównie tylko opóźniona reakcja na gaz.

Po tej operacji wrzucam log statyczny z rana zaraz po odpaleniu (z przełączeniem na lpg pod koniec): http://vaglogi.pl/log-007_001_002_r4kVV5.html

Oraz log dynamiczny na rozgrzanym silniku do 6K RPM: http://vaglogi.pl/log-008_002_007_9eNbN.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz jest dobry.   

Na loguz rozgrzewania jest trochę zalany...  Szkoda że nie wciskes mark przy przekazaniu na lpg ale wydaje się że po przełączeniu na lpg jeśli dobrze rozpoznaje moment to już jest w ogóle zalany na amen...

Zakrec butle LPG, odpal go jeszcze na chwilę niech wypali resztki lpg i odepnij Aku jeszcze raz. Powtórz log z rozgrzewania. Log zrób tak ze trzy minuty dłuższy niż ten dla pewności.

Co do logu z przełączaniem paliw miałem na myśli taki ma wolnych na ciepłym silniku gdzie na lpg powiedzmy logujesz koło 60s potem klikasz na pb 60s i tak dwa razy czyli 4 minuty w jednym logu. Przy przełączaniu paliwa najlepiej klikac mark.

A co do opóźnionej reakcji... Wrzuć fotki jak zainstalowane są wtryski LPG. No i próbowałeś może kiedykolwiek czyścić i adaptowac przepustnice?

Co do opadających obrotów to może faktycznie być problem starych świeczek czy kabli. Z logu grupy 013 odstaje 2 i 3ci cylinder. Niby nie jakoś tragicznie ale odstają.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Świece mają jakieś 5k km, nowe NGK. Tydzień temu zmieniłem kable zapłonowe, zostały do wymiany jeszcze 2 "fajki", zastanawiam się ewentualnie nad wymianą cewki. W piątek lub sobotę postaram się wyczyścić odmę, przepustnicę i sprawdzę stan świec.

Wybacz o nie "markowaniu" w logach, nie wiedziałem o tej funkcji.

Jutro lub w środę wrzucę logi o które prosiłeś.

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, zwonko napisał:

Przepływomierz jest dobry.   

Na loguz rozgrzewania jest trochę zalany...  Szkoda że nie wciskes mark przy przekazaniu na lpg ale wydaje się że po przełączeniu na lpg jeśli dobrze rozpoznaje moment to już jest w ogóle zalany na amen...

Zakrec butle LPG, odpal go jeszcze na chwilę niech wypali resztki lpg i odepnij Aku jeszcze raz. Powtórz log z rozgrzewania. Log zrób tak ze trzy minuty dłuższy niż ten dla pewności.

Co do logu z przełączaniem paliw miałem na myśli taki ma wolnych na ciepłym silniku gdzie na lpg powiedzmy logujesz koło 60s potem klikasz na pb 60s i tak dwa razy czyli 4 minuty w jednym logu. Przy przełączaniu paliwa najlepiej klikac mark.

A co do opóźnionej reakcji... Wrzuć fotki jak zainstalowane są wtryski LPG. No i próbowałeś może kiedykolwiek czyścić i adaptowac przepustnice?

Co do opadających obrotów to może faktycznie być problem starych świeczek czy kabli. Z logu grupy 013 odstaje 2 i 3ci cylinder. Niby nie jakoś tragicznie ale odstają.

Dzisiaj i wczoraj pojeździłem trochę na LPG i znowu jest coraz gorzej, chociaż na rozgrzanym silniku nie ma co narzekać.

Zdjęcie spod maski mam tylko takie, jutro zrobię lepsze.

7062244700_1519144827_thumb.jpg 

Zrobiłem log ze zmianą paliw co 60 sekund, (logowanie zaczyna się od benzyny): http://vaglogi.pl/log-002_003_007_0480oX.html

Zakręciłem butlę gazu, wypaliłem wszystko, odpiąłem aku,  dzisiaj wieczorem zrobię też test statyczny z odpalaniem o który prosiłeś. 

Dodatkowo nagrałem filmik jak samochód pracuje z rana, zawsze tak pluje wodą z rana, ale pewnie przez to że nie mam katalizatora i sam wydech może mieć gdzieś dziurkę. Nie ma woni glikolu.

https://drive.google.com/open?id=1eTNsozsPvsDJzdEz0oGsKg2WROThz24O

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

log nie wyglada źle, co by potwierdzało że na ciepłym jest ok. Jak zrobisz ten test wieczorem... Daj mu pochodzić te 8minut. Potem znowu odkrec LPG, i zloguj moment przełączania Pb na LPG recznie (pamietaj o mark). Chodzi mi o to że silnik będzie już ciepły troche, ale sam gaz zimny. Różna temperatura gazu to różna "bogatość" podejrzewam że stąd mogą być problemy.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, zwonko napisał:

log nie wyglada źle, co by potwierdzało że na ciepłym jest ok. Jak zrobisz ten test wieczorem... Daj mu pochodzić te 8minut. Potem znowu odkrec LPG, i zloguj moment przełączania Pb na LPG recznie (pamietaj o mark). Chodzi mi o to że silnik będzie już ciepły troche, ale sam gaz zimny. Różna temperatura gazu to różna "bogatość" podejrzewam że stąd mogą być problemy.

Aj, właśnie przed chwilą robiłem loga z samą pracą benzyny, ale to nic, jutro zrobię to o czym przed chwilą napisałeś

Na razie odpalanie na zimnym na benzynie: http://vaglogi.pl/log-002_007_008_PREg70.html (przez przypadek w którymś momencie kliknąłem mark)

Co mogę powiedzieć, to że ma tą zadyszkę jak mu się gwałtownie depnie do podłogi, nawet na benzynie, kiedyś problem występował tylko na lpg. 

Przy okazji chciałbym się trochę czegoś nauczyć, co oznaczają te odchylenia dot. Lambdy wyrażane w % w grupie 07 ? 

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

log miałbyć dłuższy, niż poprzedni, nie widać żeby go tutaj zalewało. 
W kolumnie pierwszej grupy 007 są tzw. korekty krótkoterminowe. Czyli o ile sonda uważa że trzeba skrócić/wydłużyć czas wtrysku aby mieszanka była odpowiednia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, zwonko napisał:

log miałbyć dłuższy, niż poprzedni, nie widać żeby go tutaj zalewało. 
W kolumnie pierwszej grupy 007 są tzw. korekty krótkoterminowe. Czyli o ile sonda uważa że trzeba skrócić/wydłużyć czas wtrysku aby mieszanka była odpowiednia.

http://vaglogi.pl/log-002_003_007_4ZgD5Cz.html

Między Mark 1 a 2 odkręcałem butlę gazu.

Przy Mark 3 włączyłem przyciskiem centralkę gazu

Przy Mark 4 centralka przełączyła się na gaz.

Jak się przełączył na gaz to dwa razy wcisnąłem pedał gazu do końca, może to coś pokaże.

Jakieś propozycje działań ? Dzisiaj spróbuję podmienić cewkę i kable ale niestety tylko na chwilę, nie będę miał okazji pożyczenia zestawu na później żeby sprawdzić jak będzie z rana.

Po podmianie cewki i wszystkich kabli zapłonowych brak jakiejkolwiek różnicy.

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgupłem nic tu nie widać, może był już ciepły i dlatego.
Moja propozycja, jechać do ogarniętego, nie byle jakiego, gazmana. Skoro auto po zakręceniu i resecie (odpieci aku) lepiej chodziło. Sposób instalacji wtrysków mi się nie podoba, nie potrafię stwierdzić z tego jak długie są wężyki, ale wtryski lepiej montować pionowo. TO moze wyjaśniać kiepską reakcje na pedał gazu. Do tego 4 ECO czyli brak korekty po temperaturze gazu to może coś mieszać, może da się wgrać jakiś nowszy soft, bo pewnie ostatnio gazownik się wpinał w kompa kilka lat temu :) problemy z utrzymanie obrotów przy hamowaniu silnikiem, obstawiam jakieś dotryski gazu (zakładam, że problemu nie ma na Pb). Czy problemy z kiepską pracą silnika były w lecie na zimnym silniku? 
Wszystko niestety nie wyjaśnia opóźnionej reakcji na pedał gazu na benzynie. Może to być przepustnica... Wcześniej trzeba wyjeździć/zakręcić ten gaz i pojeździć na Pb, najlepiej tak podjechać do gazmana, żeby był pewien że auto jest sprawne na Pb. NDobry gazman nie powinien się popatrzyć nawet na auto które kuleje na Pb :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, zwonko napisał:

zgupłem nic tu nie widać, może był już ciepły i dlatego.
Moja propozycja, jechać do ogarniętego, nie byle jakiego, gazmana. Skoro auto po zakręceniu i resecie (odpieci aku) lepiej chodziło. Sposób instalacji wtrysków mi się nie podoba, nie potrafię stwierdzić z tego jak długie są wężyki, ale wtryski lepiej montować pionowo. TO moze wyjaśniać kiepską reakcje na pedał gazu. Do tego 4 ECO czyli brak korekty po temperaturze gazu to może coś mieszać, może da się wgrać jakiś nowszy soft, bo pewnie ostatnio gazownik się wpinał w kompa kilka lat temu :) problemy z utrzymanie obrotów przy hamowaniu silnikiem, obstawiam jakieś dotryski gazu (zakładam, że problemu nie ma na Pb). Czy problemy z kiepską pracą silnika były w lecie na zimnym silniku? 
Wszystko niestety nie wyjaśnia opóźnionej reakcji na pedał gazu na benzynie. Może to być przepustnica... Wcześniej trzeba wyjeździć/zakręcić ten gaz i pojeździć na Pb, najlepiej tak podjechać do gazmana, żeby był pewien że auto jest sprawne na Pb. NDobry gazman nie powinien się popatrzyć nawet na auto które kuleje na Pb :)

W sumie właśnie o to mi chodziło, żeby wyeliminować pewne rzeczy jak przepływomierz, lambdę, zapłon. Dziękuję ci za pomoc przy diagnozie. Wtryski od gazu były wymieniane 2 miesiące temu na nowe stagi w autoryzowanym serwisie, bo rano LPG zalewał silnik (nieszczelne wtryski czy coś) ale dławienie po gwałtownym dodaniu gazu zostało mniej więcej takie samo, z tym że na benzynie wtedy tego jeszcze nie było, dopiero od niedawna na obydwu paliwach tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie wygladaja na wmiare nowe, to chyba W-01, ale z tymi autoryzowanymi serwisami to jest różniej. Akurat do wyboru warsztatu polecam główne forum lpg w Polsce. Lepeij faktycznie odżałować pare złotych i upewnić się na benzynce samej wszystko wroci do normy. Najlepiej wyjeździć lpg do zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2018 o 13:18, zwonko napisał:

No własnie wygladaja na wmiare nowe, to chyba W-01, ale z tymi autoryzowanymi serwisami to jest różniej. Akurat do wyboru warsztatu polecam główne forum lpg w Polsce. Lepeij faktycznie odżałować pare złotych i upewnić się na benzynce samej wszystko wroci do normy. Najlepiej wyjeździć lpg do zera.

Z silnikiem jest coraz gorzej.

Planuję wymienić odmę i sprawdzić węże podciśnienia. Ostatnio czyściłem przepustnice i wszystkie węże od ezektora i te przy przepustnicy sprawdziłem, bez poprawy.

Pytanie, jak najszybciej zdemontować kolektor żeby dostać się do odmy ?

Pojawił się też problem że samochód "kopie", po jakimś czasie tak się elektryzuje że boję się dotykać drzwi, obstawiam tutaj jakiś problem z modułem zasilania.

Nagrałem film z pracy silnika, temp. płynu około 60 stopni.
https://www.youtube.com/watch?v=hP9cvT7F_F8&index=1&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA
https://www.youtube.com/watch?v=a4LkzV5PGhI&index=2&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA

Edytowane przez boleq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności