Skocz do zawartości
z0mbie

LEDy H7 w lampach Valeo B6

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :tdi2

Sam przerabiałem temat LEDów H7, z tym że u mnie wybór padł na OSLAMP G9 (https://pl.aliexpress.com/item/Auxbeam-All-In-One-CREE-SMD-Chips-H4-H7-H11-Car-Led-Headlight-Kits-6500K-80W/32776465880.html?spm=a2g17.search0104.3.1.259336ebrLo0fR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711216_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_5711316_5722416,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=d70de19c-5d9a-49ff-8890-250e8d1a7265-0&algo_pvid=d70de19c-5d9a-49ff-8890-250e8d1a7265&priceBeautifyAB=0).

Wg mnie na światła mijania się nie nadają - o ile odległość źródła światła od mocowania żarówki pokrywa się faktycznie z żarówką H7, to już odległość od osi żarówki nie do końca. Dodatkowo fakt, że w ledowej H7 diody znajdują się tylko po dwóch stronach sprawia, że światło nie jest emitowane we wszystkich kierunkach tak jak w halogenowej żarówce/żarniku. Światło nie trafia tam, gdzie powinno.

image.png.419120bd4e8be0c5fd85c7de4c26f9e9.pngimage.thumb.png.8e895d6e3ad7fd3e7bc6ba136550155b.png

@z0mbie na bodajże dziewiątym zdjęciu u Ciebie, z prawej strony widać jak linia odcięcia 'zjeżdża' w dół, u mnie było identycznie :| 

Tutaj zdjęcia z Passata B5 z nowymi lampami Depo z soczewką, lewa lampa - Phillips Extreme Vision +130%, prawa lampa - Oslamp G9

image.thumb.png.0fc50d9c6ce0c6b659c143e766a80bbf.pngimage.thumb.png.31c7c939ce027229683bb69df940a544.png

Za to przełożone w miejsce świateł drogowych święcą świetnie:

image.thumb.png.5001e66338e2ab8495ed2f67e0a86219.png

Sytuacja wygląda podobnie na Passacie B6 z Lampami Valeo. Pomimo wystającego dużego wentylatora, udało się zamontować w miejsce świateł drogowych bez kombinowania z dekielkami ;) Jeśli komuś braknie miejsca na wentylator, Majfriendy na Aliexpress oferują już wypukłe dekielki :P
 

Reasumując, jeśli już ktoś kombinuje ze światłami mijania bez homologacji, lepiej założyć dobrego HIDa bo LEDowe świecą wg mnie gorzej niż mocne halogenowe H7 (+120%; +150%) ;) 

Edytowane przez RybsonQS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 Rybson masz rację. Z żarówkami +120,+150% jest tylko ten problem że po 2-6 miesiącach szlag je trafia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  jest to mój pierwszy post na forum i jestem początkującym użytkownikiem więc przepraszam za moje nie fachowe określenia. Zakupiłem takie oto żarówki :

http://allegro.pl/zarowka-led-h7-9v-32v-canbus-72w-2szt-16000lm-i7023515524.html?utm_medium=LikeButton&utm_source=Facebook

 I mam problem z ich zamontowaniem zamiast żarówek H7 świateł mijania, po demontażu zaślepek okazało się że w swoim passacie mam dwie lampy z dwoma różnymi mocowaniami żarówek. Nie chce mówić  jaki to rodzaj lampy ale w prostym języku powiem, że jedna z nich jest normalnie wyciągana z wtyczką i tam nie ma problemu z założeniem ledu. Druga lampa posiada mocowanie, że po przekręceniu żarówki wyjmuje żarówkę razem z plastikiem w którym druciki trzymają żarówkę, ten plastik jest wyposażony w piny i nie ma możliwości montażu tam zakupionych żarówek. Będę wdzięczny za pomoc jeśli ktoś mi powie jak je mogę zamontować lub ewentualnie jaką przeróbkę zrobić żeby je zamontować. Żarówki dla próby założyłem zamiast świateł drogowych i świecą rewelacyjnie więc szkoda żeby ich nie założyć. Z góry dziękuje za pomoc, w jakby co moge dorzucić jakieś zdjęcia gdybyście nie wiedzieli o co mi chodzi 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ta druga lampa to Hella. Pozostaje kupić lampę Valeo do kompletu albo grubo rzeźbić z inną wtyczką i mocowaniem, bo z fabryczną oprawką tego nie założysz. Do tego pewnie dojdą szumy w radiu od tych żarówek.

Ten temat może Ci coś rozjaśni:

Przemyśl, czy warto się w to bawić ;) 

P.S. Nie wiem co sprzedawca miał na myśli pisząc 'LEGALNE UŻYTKOWANIE NA TERENIE EUROPY' - takie żarówki nie mają homologacji i nie są legalne z żadną lampą. Żeby oświetlenie było legalne, w lampie musi się znajdować homologowane źródło światła zgodne z homologacją danej lampy, a gdy przekracza 2000 Lumenów, musi być również samopoziom i spryskiwacze reflektorów. 

Dnia 15.03.2018 o 13:48, Gość napisał:

 Rybson masz rację. Z żarówkami +120,+150% jest tylko ten problem że po 2-6 miesiącach szlag je trafia.

Mi wytrzymywały średnio 15-20 tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, RybsonQS napisał:

1500 Lumenów, musi być również samopoziom i spryskiwacze reflektorów. 

Są już też auta z ori xenonami 25W, które nie mają samopoziomowania oraz sprysków ale nie o tym...

Ogólnie uważam, że takie ledy to szit choć z drugiej strony są ludzie, którzy mają i chwalą. Jak dla mnie to ze względu na temperaturę pracy jest to nie do zaakceptowania. Z drugiej jednak strony mając oświetlenie dzienne to może i ma to szanse trochę pożyć i się nie przegrzać. Ja użytkuje chiński xenon w moich soczewkach i sobie chwalę. Jak na wypalone odbłyśniki (tak podejrzewam, bo w świetnym stanie to one na pewno nie są) to nawet dają radę. Generalnie to wg mnie jak już coś zmieniać to wybebeszyć lampę i wrzucić kita z nową soczewką i xenonem D2S. A samopoziomowanie i spryski? Hmm wg mnie zbędna sprawa o ile ktoś użytkuje takie światła z głową. Ten mit wziął się z tego, że byle każdy bez pomyślunku zaczął ładować xenon w lampy nie mając zielonego pojęcia o ustawieniu takich reflektorów oraz zadbaniu o szybkę reflektora (pomijam już wsadzanie xenonu w lamp tzw. "słoików" - to już przykład marginalny ale jakże realny na naszych drogach). Wszystko z głową i da radę. Dlatego też nawet użytkownicy tych nielegalnych xenonów odradzają ich zakładanie bo wiedzą jak jest...

Edytowane przez tommek7
Dodanie tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet reflektor z ryflowanym szkłem może być dostosowany do źródła ksenonowego - tak miała chyba jakaś ciężarówka Volvo lub Scani oraz chyba Lexus LS. Renault Laguna miała natomiast to z reflektorem typu "Free Form" (czyli z gładką szybą ale bez soczewki). Ale jeśli umiejscowienie źródła jest niedopasowane do reflektora to niestety nie ma szans na dobre świecenie. Nawet w normalnym reflektorze źle założona żarówka będzie oślepiać, a co dopiero inne źródło jak ksenon czy LED (który jest źródłem o zupełnie innym charakterze jak lampa wyładowcza czy żarnikowa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, tommek7 napisał:

Są już też auta z ori xenonami 25W, które nie mają samopoziomowania oraz sprysków ale nie o tym...

Moja pomyłka, powinno być powyżej 2000 Lumenów. Xenony 25W dają mniej światła, przez co nie przekraczają tej wartości.

34 minuty temu, tommek7 napisał:

Ogólnie uważam, że takie ledy to szit choć z drugiej strony są ludzie, którzy mają i chwalą. Jak dla mnie to ze względu na temperaturę pracy jest to nie do zaakceptowania. Z drugiej jednak strony mając oświetlenie dzienne to może i ma to szanse trochę pożyć i się nie przegrzać. Ja użytkuje chiński xenon w moich soczewkach i sobie chwalę. Jak na wypalone odbłyśniki (tak podejrzewam, bo w świetnym stanie to one na pewno nie są) to nawet dają radę. Generalnie to wg mnie jak już coś zmieniać to wybebeszyć lampę i wrzucić kita z nową soczewką i xenonem D2S. A samopoziomowanie i spryski? Hmm wg mnie zbędna sprawa o ile ktoś użytkuje takie światła z głową. Ten mit wziął się z tego, że byle każdy bez pomyślunku zaczął ładować xenon w lampy nie mając zielonego pojęcia o ustawieniu takich reflektorów oraz zadbaniu o szybkę reflektora (pomijam już wsadzanie xenonu w lamp tzw. "słoików" - to już przykład marginalny ale jakże realny na naszych drogach). Wszystko z głową i da radę. Dlatego też nawet użytkownicy tych nielegalnych xenonów odradzają ich zakładanie bo wiedzą jak jest...

Sam jestem zwolennikiem dobrego HIDa 4300K w DOBRZE ustawionych lampach z soczewkami. Nie zmienia to faktu, że takie rozwiązanie nie ma homologacji i mieć nie będzie, a już tym bardziej LEDy w miejscu na żarówki halogenowe. Spryski i samopoziom to nie jest żaden mit. Jak policjant będzie miał wprawne oko to dowód leci z miejsca.

Nawet reflektor z ryflowanym szkłem może być dostosowany do źródła ksenonowego - tak miała chyba jakaś ciężarówka Volvo lub Scani oraz chyba Lexus LS. Renault Laguna miała natomiast to z reflektorem typu "Free Form" (czyli z gładką szybą ale bez soczewki). Ale jeśli umiejscowienie źródła jest niedopasowane do reflektora to niestety nie ma szans na dobre świecenie. Nawet w normalnym reflektorze źle założona żarówka będzie oślepiać, a co dopiero inne źródło jak ksenon czy LED (który jest źródłem o zupełnie innym charakterze jak lampa wyładowcza czy żarnikowa).

W Mercedesie W210 były takie lampy ;)

Edytowane przez RybsonQS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem założyłem Ledy H7 na światła mijania i teraz mam problem cały czas mi wywala błąd spalonej żarówki, Ledy świecą i błąd też jest, próbowałem w brodenz przekodowac żeby nie było zimnej diagnozy jak napisał kolega stronę wcześniej żeby sprubowac no ale lipa a nie chce za bardzo jeszcze pchać grzejników(rezystorów) jakby się do dało obejść to z góry dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozwiązałem problem spalonej żarówki przy założeniu ledów h7. Przez dwa miesiące kontrolka mi świeciła aż postanowilem coś z tym zrobić, zamówiłem u chińczyka antyfiltr can bus ale to nie rozwiązało problemu więc zacząłem temat drążyć dalej i biorąc pod uwagę że zwykła żarówka h7 55W bierze około 4.5A prądu stwierdziłem że muszę zastosować jakiś odbiornik który przy założonym ledzie też będzie wraz z ledem miał podobny pobór prądu, wszyscy pisali o rezystorach ale nie będę dodatkowych grzejników wsadzał. I wtedy przez przypadek w pracy wpadła mi w ręce żarówka 24V 2W z obliczeń przy 12V bierze ona 0.4 A więc zastosowałem dwie takie i uzyskałem na nich pobór 0.8A plus pobór prądu przez Leda i problem spalonej żarówki rozwiązany. Dwie żaroweczki podpiolem równolegle do oryginalnej wtyczki gdzie wpiolem Leda. Jeżeli chodzi o temperaturę to żaroweczki są cały czas chłodne bo tylko leciutko żażą więc wogule się nie nagrzewaja, i nie trzeba ich gdzieś specjalnie montować żeby je schłodzić. Więc jak ktoś ma już założone ledy na światłach mijania i ma cały czas błąd spalonej żarówki to takie żaroweczki są bardzo dobrym rozwiązaniem u mnie spisały się na 200%.

A tak wygląda taka żaroweczka po dwie na Leda i spokój, ani temperatury ani błędu spalonej żarówki. Pozdrawiam 

IMG_20180813_095355.thumb.jpg.64f52551987427d71cc17a3260745205.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sens tego chyba jeszcze mniejszy jak rezystorów. Tracisz podstawową zaletę LED - bezawaryjność. Rezystory się praktycznie nie przepalają, żarówki owszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tak ale jeżeli spali się żaroweczka to porostu wyskoczy mi błąd i tyle, Led świeci nadal, a z kolei jeśli chodzi o montaż to jest dużo prostszy bo nie trzeba kombinować z zamocowaniem rezystora do karoserii i do którego przewody wychodzą poza lampę  gdzie tracimy jej szczelność, a tytaj wszystko jest zamknięte w lampie. A na przyszłość jak ktoś chce założyć spowrotem żarówki h7 to wypina ledy wraz z zarowkami i spokój a po rezystoze jednak zostaną dziury pomontarzowe. Ale to już kwestia wyboru. 

Choć słuszna uwaga żaroweczki nie są wieczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można zamontować bezinwazyjnie wystarczy trochę pomysłów i czasu :) Jak dla mnie to drut i brak sensu jeszcze większy jak rezystor/grzejnik ;) Ale potwierdzam - żarówka kasuje błąd, bo tak samo sprawdzałem LEDy podpięte pod wyjście DRL w moim Passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po co te kombinacje?
We wrześniu będzie rok doświadczenia z LED i rezystorami. Po co teoretyzować, gdy macie wszystko przetestowane:
- montaż - jeden rezystor wisi na "trytytkach", drugi normalnie sobie leży na nadkolu (oglądnijcie zdjęcia); kable wychodzą za lampę i do niej wracają, ale jak już pisałem, pokrywki/gumy są tak grube, że DOSKONALE USZCZELNIAJĄ lampy i NIE MA żadnego problemu z parowaniem kloszy 
- użytkowanie - nie ma żadnego problemu z temperaturami dodatnimi, rezystory żyją, funkcjonują w upałach; same żarówki niestety dają ZA MAŁO ciepła, co w zimie skutkuje zalepianiem się śniegiem i lodem podczas podróży
Nie piszcie o grzaniu, dziurach pomontażowych, czy utracie szczelności, bo to nieprawda. 
Testujcie, zanim napiszecie...

P.S.
Ostatnio znalazłem takie LED: 
https://allegro.pl/zarowki-senso-h7-12000lm-homologacja-8x-zes-led-i7464002420.html
Teoretycznie mocniejsze od moich, bo mają więcej LED na stronę (4, ja mam 3). Lumenami na pudełku i w opisie nie ma się co sugerować. Fajne mocowanie, bo można regulować obraz. Radiator powinien się zmieścić, bo jest płaski.
Ja już nie będę ich testował, bo teraz będę miał Top Led w oryginale ;-), ale może ktoś się skusi.
Pozdrawiam

Edytowane przez z0mbie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mierzył ile światła emitują lampy w B6? 

Udało się komuś podnieść napięcie na żarówce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podniesiesz napięcia, bo nim steruje Bordnetz. Możesz jedynie poprawić połączenie na linii Bordnetz-Lampa. Jak dla mnie jednak te LED to taki sam syf jak HID.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

09- Central Elect.
Long Coding Helper
Byte 19
Bit 0-3 (Pull Down Choice 08 for 13.0 volts)

 

taka jest sugestia z forum vortex lecz u siebie nie widzę takiej możliwości, ktoś wie czy to wina boardnetz w innej wersji?

we wskazanym miejscu mam test żarówek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta funkcja jest dostępna w BCM czyli następcy Bordnetz'a - Passat B7

obraz.png.20f61ef6af72b19f0bfe009036bfa870.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli ja nie mam czego tam szukać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zakupiłem ostatnio zestaw LED żarówek H7, zgodnie z zaleceniami kolegi z0mbie, paski chłodzące, pasujące do adaptera i z możliwością ustawienia polaryzacji. https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-h7-zes-100w-zarowki-dzien-noc-12000-lm-7197495955

Ledy posiadają CAN-BUS, ale niestety po montażu wyświetla się błąd spalonej żarówki. Wykorzystany opornik jest zbyt słaby? Chciałem wymienić również na LED żarówki w5w w pozycjach, ale 3 różne komplety zapalały się, wywalały błąd spalonej żarówki i gasły. Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, istnieje jakieś rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wylutowac oryginalne oporniki z bordnezta i wstawic potencjometry - jest.juz taki temat na.forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności