Jump to content
oczkopl7

Głuche pukanie/stukanie zawieszenie DCC

    Recommended Posts

    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2010

    Na wstępnie chciałbym się przywitać. Tak wiec Dzień Dobry wszystkim.

    Posiadam Passata B6 3.2 Vr6 2010r. z zawieszeniem DCC. Mój problem to niemiłosiernie stukające zawieszenie nawet na najmniejszej nierówności nawierzchni. Jadąc np. po lekkiej nierównej drodze słychać głuche pukania w rytm bujającego się auta. (armortyzującego). W zawieszeniu zostało wymienione łączniki stabilizatora i główne tuleje wahacza oraz prawe łożysko amortyzatora wraz z poduszką. Stuki nadal występują. Sytuacja jest na tyle dziwna ze zmiana trybu jazdy nie powoduje zmian częstotliwości stukania (comfort, sport, normal). Drugą ciekawostką jest to ze po pod lewarowaniu lewego przodu auta stukanie ustaje na kilka kilometrów. Wystarczy tylko podnieść i opuścić i jest nagle cisza. Na stacji diagnostycznej zawieszenie nie wykazuje żadnych widocznych luzów, amortyzatory ponad 80 % sprawności. Auto nie nurkuje itp. prowadzi się stabilnie. Jeden z mechaników obstawia właśnie amortyzatory, chciałbym być pewien, że jak wymienię amorki to będzie dobrze ale On nie daje mi takiej pewności a jak wiadomo koszt to przynajmiej 2200 zł. Prosiłbym Was o jakieś porady co można jeszcze sprawdzić.

    PS. Jak jest na dworze mokro to także jest lepiej mniej słychać pukanie oraz jak jeździe się szybciej ponad 90 km/h. Najbardziej odczuwalne to jest w przedziałach prędkości miastowych.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Tak na pierwszy rzut oka to problem jest w silentblokach.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Podpinam się pod temat. U mnie ta sama sytuacja z tym głuchym stukaniem. Dziś kazało się, że drążek stabilizatora do wymiany za ponad sześćset złotych. Miesiąc temu samochód był na badaniu technicznym i prosiłem żeby szczegółowo sprawdzić zawieszenie. Niczego diagnosta nie wykrył. A tu taka niespodzianka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: ---

    Czesc,

     

    W moim pasku z zawiasem DCC jest to samo. Dodam ze w zeszlym roku wymienilem wszystkie gumy i amortyzatory skretu z przodu. Niedlugo sciagam zawieszenie do pomiaru sprezyny i zamawiam amortyzatory oraz sprezyny. Jezeli sie poprawi to dam znac.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: ---

    Wracam do tematu, pojechał na warsztat aby zrealizować stuki i okazało się że stuki są na przekładni. Sposób sprawdzenia: samochód na kanał i podnieść na kobyłkach. Jeden siedząc w aucie wykonuje szybkie, krótkie ruchy a drugi na dole łapie oba drażni kierownicze. 

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0TSI 200KM
    Rok prod: 2009
    Dnia 16.02.2018 o 14:49, oczkopl7 napisał:

    Na wstępnie chciałbym się przywitać. Tak wiec Dzień Dobry wszystkim.

    Posiadam Passata B6 3.2 Vr6 2010r. z zawieszeniem DCC. Mój problem to niemiłosiernie stukające zawieszenie nawet na najmniejszej nierówności nawierzchni. Jadąc np. po lekkiej nierównej drodze słychać głuche pukania w rytm bujającego się auta. (armortyzującego). W zawieszeniu zostało wymienione łączniki stabilizatora i główne tuleje wahacza oraz prawe łożysko amortyzatora wraz z poduszką. Stuki nadal występują. Sytuacja jest na tyle dziwna ze zmiana trybu jazdy nie powoduje zmian częstotliwości stukania (comfort, sport, normal). Drugą ciekawostką jest to ze po pod lewarowaniu lewego przodu auta stukanie ustaje na kilka kilometrów. Wystarczy tylko podnieść i opuścić i jest nagle cisza. Na stacji diagnostycznej zawieszenie nie wykazuje żadnych widocznych luzów, amortyzatory ponad 80 % sprawności. Auto nie nurkuje itp. prowadzi się stabilnie. Jeden z mechaników obstawia właśnie amortyzatory, chciałbym być pewien, że jak wymienię amorki to będzie dobrze ale On nie daje mi takiej pewności a jak wiadomo koszt to przynajmiej 2200 zł. Prosiłbym Was o jakieś porady co można jeszcze sprawdzić.

    PS. Jak jest na dworze mokro to także jest lepiej mniej słychać pukanie oraz jak jeździe się szybciej ponad 90 km/h. Najbardziej odczuwalne to jest w przedziałach prędkości miastowych.

     

    Witam,

    borykam się z tym samym problemem od ponad roku i nie mogę dojść co tak dudni i najlepsze jest to że w rytm obracanego koła. Opony wymienione były na nowe, amorki nowe, łapy wahacza nowe + gumy + końcówki drążków + łożyska  można powiedzieć że prawie wszystkie elementy amortyzujące, nawet półosie wraz z przegubami i dalej du..a. Prócz poduszki silnika i skrzyni. A czy nasila się to np: w koleinach,  przy bardziej obciążonym aucie, po ujechaniu dłuższego odcinka trasy u mnie tak się dzieje i tak naprawdę nie mam już pomysłu co może być nie tak. Jak uporasz się z problemem to odpisz na forum.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2010

    Czesc,

    Auto naprawione. Po wymianie amortyzatorów nadal problem występował wiec popłynąłem 2000 zł. Ale nie dawałem już psychicznie rady wiec oddałem raz jeszcze auto do zupełnie innego zakładu i skubańcy znaleźli przyczynę. Miałem lekko wygiętą sprężynę (nie była osiowa) lewa strona. Czasami się dobrze ułożyła a czasami nie i dlatego raz stuki były i czasem znikały. Po wymianie sprężyn problem zniknął. Mechanicy rozbebeszyli mi całe zawieszenie i po oględzinach elementów udało im się dojść do tego. Komentarz jednego z nich był taki ze pierwszy raz widział cos takiego ponieważ sprężyny zazwyczaj pękają.

    Mam nadzieje ze może i Tobie przytrafiła się taka przypadłość.  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy