Skocz do zawartości
ziomek1988

benzyna CC - suchy bagnet oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy VCDS idzie jakoś sprawdzić poziom oleju? Zdaje się, że nie ... Profilaktycznie sprawdziłem wczoraj poziom oleju (przy ostrym zakręcie zapalilo się sprawdź ciśnienie oleju) w bagnet był suchy. Dolałem pół litra dalej suchy, po litrze to samo (tj nie jest zupełnie suchy bo jak go wytrę, to zostawia ślad oleju na białym ręczniku ale w ogóle nie idzie ocenić poziomu oleju bo się praktycznie na nim nie osadza). Przy jakiej ilości oleju zapala się kontrolka stanu oleju? A może bagnet jest nie taki jak powinien być? Boje się dodać więcej oleju, żeby nie przesadzić. Silnik 2.0 TSI. 

Edytowane przez ziomek1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDSem jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju. U mnie zalany na maksa, po odstaniu pokazuje 77,5mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W której grupie to pokazuje? Jak sprawdzić?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku grupa 007 (nie jestem pewien grupy) lub przez Advanced Measuring Values i poszukaj Oil Level

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie nie ma, widocznie nie każdy ma czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, ziomek1988 napisał:

Niestety u mnie nie ma, widocznie nie każdy ma czujnik

Przez Advanced Measuring Values patrzyłeś? Według mnie powinien być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, patrzyłem przez grupy i bloki pomiarowe - jest tylko temperatura oleju, poziomu brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podeślij zdjęcie bagnetu... od maksa do informacji o braku oleju mniej więcej jest litr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej zmienić olej z filtrem na nowe?  Kilkanaście minut roboty w jakimś warsztacie, 200-300zl i po sprawie. Wg mnie taniej niż jeździć i mieć za dużo/za mało oleju liczonego w litrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolałem 1,2L i stan jest trochę ponad minimum - olej oczywiście profilaktycznie wymienię w przyszłym tygodniu, zastanawiam się bardziej dlaczego kontrolka nie zareagowała albo dlaczego nie reaguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile przejechałeś od ostatniej wymiany oleju? Wygląda na to, że zjadł 2 litry :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok 8 tys km, chyba miał prawo? Tylko dlaczego na zegarach nic nie pokazało...to zapali się jak będzie 2litry oleju czy co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z ostatnich pomiarów zjadł 1,5l za 9 tys km . "konewka" na wyświetlaczu pojawia się po zniknięciu 0,5l oleju. W blokach pomiarowych mam poziom oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie obraź się. Ale żeby przez kilka tys. km nawet nie zajrzeć pod maskę??? Czy ktoś słyszał o czymś takim jak OC(obsługa codzienna i nie mylić z ubezpieczeniem) pojazdu? Naturalnie, że za każdym razem przed jazdą nie będziesz sprawdzał płynów ustrojowych, ale choćby dolewając płynu do spryskiwaczy aż prosi się żeby zerknąć na bagnet i osprzęt(paski klinowe, czy silnik nie zarzygany, czy kable w całości, czy w chłodnicy jest to co potrzeba, czy płyn w ukł. hamulcowym jeszcze jest i parę innych dupereli). Bo jeżeli lampka kontrolna zacznie upominać się o olej to często oznacza to, że silnik pracuje "na sucho", a nie że "tylko" ubyło oleju. A co za tym idzie, można szybko doprowadzić do zgonu silnika. Ja jestem starej daty i jakoś nie do końca wierzę w te wszystkie LongLify, czy inne czujniki poziomu płynów, bo jak się okazuje nie zawsze działają tak jakbyśmy sobie tego życzyli.

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ziomek1988 napisał:

Ok 8 tys km, chyba miał prawo? Tylko dlaczego na zegarach nic nie pokazało...to zapali się jak będzie 2litry oleju czy co...

Widać brakujące 2litry nie zrobiło na nim wrażenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.02.2018 o 21:47, ziomek1988 napisał:

Ok 8 tys km, chyba miał prawo? Tylko dlaczego na zegarach nic nie pokazało...to zapali się jak będzie 2litry oleju czy co...

A czy czasem wersja silnika w tym roczniku nie miała już być poprawiona? :annoyed:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien być już ten poprawiony ale każdy silnik może pociągnąć olej - kwestia użytkowania również jest tu istotna.

Tutaj jednak jest chyba raczej problem z czujnikiem poziomu oleju, może z jego kalibracją (jeśli taka istnieje).

Sprawdzanie oleju co jakiś czas to inna sprawa - ja nie mam zaufania do tych systemów, bo to tylko czujnik. Ciśnienia oleju nie sprawdzisz samodzielnie w prosty sposób, ale olej zawsze można przy okazji sprawdzić nawet zaraz po zgaszeniu choć na czubku bagnetu powinno się pokazać i to będzie oznaka w miarę prawidłowego stanu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mój ma w tej chwili przebieg 113 tys i dziś zapaliła się konewka,że trzeba dolać oleju.Olej miał wymieniany w serwisie przy stanie 103 tys km.W dwa miesiące przejechałem ok 10 tys i trzeba dolać oleju.Pomijam już inne samochody,ale dam tu jako przykład Forda Mondeo 2.0 tdci który ma na zegarach ponad 450 tys km,olej wymieniam co 15 tys i nie ubywa od wymiany do wymiany nawet gram oleju.Dodam jeszcze,że Ford przy silniku ma wszystko oryginalne (wtryski,pompa nawet świece żarowe,a sprzęgło wymieniłem przy 305 tysiącach,nie dlatego że padło tylko dlatego,że bałem się ewentualnych problemów jak się uszkodzi w trasie)Coraz mniej podoba mi się Passat,a jak tu czytam co i po jakich przebiegach naprawiacie to włosy na głowie się jeżą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.02.2018 o 21:47, ziomek1988 napisał:

Ok 8 tys km, chyba miał prawo? Tylko dlaczego na zegarach nic nie pokazało...to zapali się jak będzie 2litry oleju czy co...

Jak tam sprawa się rozwinęła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej po prostu. Generalnie ten bagnet jest taki,że mało na nim widać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności