Jump to content
wilczak

Jakie głośniki do Passata B5

Recommended Posts

a więc co w ostateczności polecacie, ogólnie słucham muzy trance nieraz cos z hard trance i housik

 

lubie mocny basik ale i mieciutki żeby był, ogólnie już te oryginalne w miare graja ale coś tam mi zaczyna latać w prawych drzwiach :):):) i przy okazji elektryk wygłuszy mi drzwi ale jaki komplet mam teraz kupić

 

 

z góry dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trociniarz

A ile pieniążków mamy do wydania, no i czy bedzie to grało pod wzmacniaczem czy pod samym radiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forest

Witam. Mam mały problem z kondensatorem do głośnika średniotonowego. Kupiłem ,tak jak jest na schemacie podanego przez kolegę Doc, kondensatory elektrolityczne 10mf i po podłączeniu cewki i kondensatora jak zrobię głośniej w radiu to dźwięk się zatyka. Dokładnie się wyłącza i włącza, jakby kondensator się nie wyrabiał. Tylko nie wiem dlaczego. Jak odłączyłem te kondensatory zostawiając w szeregu same cewki 0.25mH to wszystko działa OK. Czy ten kondensator zabezpiecza głośnik przed przypadkowym spaleniem? Czy jego rola jest inna? Jak podłączyłem na próbę kondensator 4.7mf było tak samo. Na razie mam tylko cewki, kondensatory mam odłączone. Czy to grozi jakimiś konsekwencjami? Jaki ewentualnie kondensator zastosować, żeby nie było zatykania? Dodam, że nie muszę robić głosno, dźwięk zatyka się przy słuchaniu troszeczkę głośniejszym niż normalnie, tak gdzieś 1/2 do 3/4 skali na radiu. Radio mam oryginalne, bez żadnego wzmacniacza. Pozdrawiam i proszę o info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kupiłem ,tak jak jest na schemacie podanego przez kolegę Doc, kondensatory elektrolityczne 10mf i po podłączeniu cewki i kondensatora jak zrobię głośniej w radiu to dźwięk się zatyka.

Sprawdź rezystancje na tym głośniku wraz ze zwrotnicą.

Wymień kondensator, daj większej pojemności, nie mniejszej.

Czy ten kondensator zabezpiecza głośnik przed przypadkowym spaleniem? Czy jego rola jest inna?

Działa jako filtr redukując zbędne wooferowi pasmo.

Jak podłączyłem na próbę kondensator 4.7mf było tak samo.
Może być za mały, choć nie powinien. Zmień testowo na większy. Z 10 daj 16, a nawet ok 22uF.
Dodam, że nie muszę robić głosno, dźwięk zatyka się przy słuchaniu troszeczkę głośniejszym niż normalnie, tak gdzieś 1/2 do 3/4 skali na radiu. Radio mam oryginalne, bez żadnego wzmacniacza. Pozdrawiam i proszę o info.

Włóż większy kondensator i daj znać. Czy są to na pewno elektrolityczne kondensatory ?

Zrób zdjęcie twojej zwrotnicy i sprawdź koniecznie rezystancję głośnika ze zwrotnicą.

 

UpDate:

 

jaki woltarz masz tych kondensatorów ? Może to jakieś pchełki 3V ? Daj znać, bo czuję, że tu zrobiłeś zonka.

Wskazane z zapasem jakieś 60V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Mam mały problem z kondensatorem do głośnika średniotonowego. Kupiłem ,tak jak jest na schemacie podanego przez kolegę Doc, kondensatory elektrolityczne 10mf i po podłączeniu cewki i kondensatora jak zrobię głośniej w radiu to dźwięk się zatyka.

Witaj,

a podłączyłeś dokładnie wg schematu?

Nie podłączyłeś czasami kondensatora przed cewką?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forest

W sumie teraz to już nie wiem. Muszę zobaczyć czy mam tak jak na schemacie. Wydaje mi się, że za cewką, ale głowy nie dam sobie uciąć:-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja właśnie jestem po wymianie audio na przodzie. Głosniki wsadziłem Alpine spe 17 cs. Jest to zestaw odseparowany ze zwrotnicami i łatwy w montażu. Pod basy oczywiście dystanse mdf ( 16 mm ) wystarczają w zupełności bo wys głośnika to 60 mm , Wysokotonowe w miejsce oryginalnych , zwrotki na taśmę 2stronną do blachy pod boczkiem na odwrócony "Y" i jest oki. Radio mam Pioneer deh 5000 ub i miło gra. Mogę dożucic foto montażu zwrotek . Cena głosników od 235 do 390 zł.

Maty wygłuszające dobre to wydatek 500zł na drzwi. Więc niewiem czy warto.

 

P.S ktoś prosił o wymiary oryginalnych sopranów w drzwiach . Mam je wymontowane muszę pomierzyc i zrobić foty to wrzucę za kilka dni.

 

//używaj opcji 'edytuj'. dzięki. artmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

email78 , wymiary już podawałem na forum wraz z danymi wszelkimi.

Sugeruję, abyś edytował, scalał posty ;)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trociniarz
Maty wygłuszające dobre to wydatek 500zł na drzwi. Więc niewiem czy warto.

 

Zawsze warto, i można to zrobić o wiele taniej. Nie warto, to pakować głośników w niewytłumione drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie warto, to pakować głośników w niewytłumione drzwi.

Przesadzasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie w Passacie kolego drogi, montaż głośników bez wytłumiania ma jakikolwiek sens.

W niewielu autach komora rezonansowa jest tak szczelnie oddzielona od wnętrza auta - mam na myśli blachę alu.

Montując lekkie głośniki podłączone bezpośrednio pod radioodtwarzacz mozna uzyskać zupełnie przyzwoite brzmienie bez brzęczenia jakichkolwiek materiałów i bez zbędnego obciążania zawiasów.

 

Rozumiem, że naczytałeś się na rozmaitych forach informacji o wygłuszaniu drzwi zawsze i wszędzie, ale uwierz, że czasami nie ma to większego sensu, chyba, że ktoś lubi przerost formy nad treścią.

 

Głośnik musi być w stanie wytworzyć odpowiednio duże ciśnienie, aby wygłuszanie miało większy sens.

Oczywiście jeśli ktoś lubi walić 10KG bitumu do radia VW beta i papierowych szerokopasmowych głośników, to droga wolna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trociniarz
Rozumiem, że naczytałeś się na rozmaitych forach informacji o wygłuszaniu drzwi

 

hehe :) .... oj naczytałem się

 

Właśnie w Passacie kolego drogi, montaż głośników bez wytłumiania ma jakikolwiek sens.

 

Jeszcze kilka lat temu, chciałoby mi się prostować poglądy tego typu, teraz już nie. Podstawy CA przeczą temu co piszesz, i nie trzeba w tym przypadku mieć jakiejkolwiek wiedzy, to to fundamenty przyzwoitego stereo w aucie, bez względu na markę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ja sie tez nie zgodze ze zawsze trzeba wytłumiac, wszystko zalezy od samochodu, np. w b3 gra beznadziejnie, natomiast w clio '02 nie wytłumiałem bo nie było potrzeby, gra całkiem fajnie a dodatkowe kilogramy na te wielkie drzwi (3d) to by była porażka, kolejnym przykładem moze byc najnowsze audi a3- tam tez gra bardzo fajnie bez wytłumienia. Nie warto ładowac sie w dodatkowe koszty ''bo takie są zasady" szczegolnie gdy ktos kupuje phonocary albo inną niskobudzetówke, a wg mnie fundamentem dobrego audio jest dobre radio+dobre głosniki ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trociniarz
fundamentem dobrego audio jest dobre radio+dobre głosniki ;]

 

Fundamentem, jest dobra aplikacja.Tłumienie to nie jest coś, co się robi lub nie... bez tego nie ma grania i ja sobie tego nie wymyśliłem... uwierz mi, że w dobrze wykonanych drzwiach głośnki za 500zł przegonią te za 1500zł które zagrają w pustych furtkach... ale moze ja sie nie znam skoro tak piszecie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomina mi do dyskusję tego typu -->http://audiovoodoo.freens.pl

Nie zamierzam się z Tobą sprzeczać odnośnie praktyki, stażu itd, ale sugeruję tylko, abyś usilnie nie wprowadzał ludzi w błąd pisząc, że:

Niezależnie od tego co montujesz i pod co podłączasz konieczne jest wygłuszenie drzwi - bo nie jest to prawdą, a jest - jak już pisałem - w niektórych przypadkach przerostem formy nad treścią.

 

Tłumienie to nie jest coś, co się robi lub nie... bez tego nie ma grania

To właśnie wskazuje na to, że nie robisz tego na dużą skalę, komercyjnie, zawodowo.

Po pierwsze kolego pytasz się klienta o jego preferencje i zamiary.

Na ptaka wygłuszać komuś drzwi, kto słucha TOK FM i wiadomości w 98 % ?

Na ptaka robić to komuś, kto ma radio VW beta i chce zamontować papierowe głośniki, których resor nie pozwala niemal na wychylenie membrany ?

 

Dlatego właśnie proszę, abyś nie sugerował, że ZAWSZE należy to robić. Wiem, że teoretycy internetowi ( bez urazy ) tak twierdzą, ale jest to błędne podejście do sprawy.

 

ale moze ja sie nie znam skoro tak piszecie

Obawiam się, że wiesz , że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.

 

Wygłuszenie komory, odseparowanie jej jest niezbędne wtedy, gdy chcesz uzyskać optymalne warunki pracy odpowiednio dobranego ku temu głośnika. Nie należy jednak generalizować, bo wszystko zależne jest od bardzo wielu czynników.

 

To trochę tak, jak byś chciał zamontować PolkAudio głośniki do VW beta. Można, tylko po co ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trociniarz, proponuję Ci tą lekturę http://audiovoodoo.freens.pl

Nie trzeba szukać daleko ;-)

Na tym forum ktoś pisał, że drzwi wygłusza się po to, żeby dźwięk odbijajał się od wygłuszenia i wracał do środka, a nie wychodził na zewnątrz...

 

Proszę nie zrozumieć mnie źle, nie jest to oczywiście żaden przytyk do przedmówców (przedpisarzy).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie w Passacie kolego drogi, montaż głośników bez wytłumiania ma jakikolwiek sens

Zgadzam sie, Passat b5 jak i golf 4 jest autem gdzie prawie kazdy glosnik zagra przyzwoicie (mam tu na uwadze woferki, tweter to zupelnie inna bajka). Jesli planuje ktos wymachac sprzet na wysokim poziomie to jak nabradziej bez wygluszenia sie nie obejdzie, jesli natomiast plan jest aby zalozyc po prostu glosniczki i podpiac je pod radyjko nie przykladalbym do tego wiekszej wagi.

Sa jednak auta gdzie bez wytlumienia nie ma rozmowy (jak na przyklad golf 3) gdzie procz blachy konieczne jest wytlumienie tapicerek poniewaz skacza razem z glosnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygłuszyć można, ale najpierw dobrze jest posłuchać jak gra bez wytłumienia. Drzwi uszczelniane folia jak np. seat Ibiza/Cordoba czy eskort trzeba zamykać i wygłuszać natomiast w passku b5 komora drzwi jest zamknięta i fabrycznie wygłuszona.

Wymieniając głośniki w b5 kupiłem maty i zakleiłem jedne drzwi na próbę i nie było słyszalnej różnicy, więc wywaliłem (dobrze ze się jeszcze w miarę dało poodklejać).

Zamontowałem 4 signaty SMC H16 jak na razie bez wzmacniacza a już mam problemy z brakiem średnich tonów.

Wydaje mi się ze lepszym rozwiązaniem jest dać w przednie drzwi głośniki L16 lub dwudrożne, w tylnie H16 bo w tylnich jest lepszy bas i opcjonalnie do bagażnika 20-25 calowy wooferek z osobnym wzmacniaczem i zwrotnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wygłuszyć można, ale najpierw dobrze jest posłuchać jak gra bez wytłumienia. Drzwi uszczelniane folia jak np. seat Ibiza/Cordoba czy eskort trzeba zamykać i wygłuszać natomiast w passku b5 komora drzwi jest zamknięta i fabrycznie wygłuszona.

 

Ja zastanawiam się nad oklejeniem tapicerki drzwi.

Nie tyle w celu wytłumienie, co usztywnienia konstrukcji.

Przy większej głośności całość drga od pompującego głośnika.

Ma to sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy