Skocz do zawartości
hagop

Kilka usterek - centralny zamek, pilot, tempomat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przyszedł czas, żeby naprawić parę mniej lub bardziej uciążliwych rzeczy w moim paszteciku. To co wyczytałem na forum nie do końca rozwiązuje moje problemy.

1. Pilot. Mam oryginalne 2 piloty (scyzoryki). Jakieś 2 lata temu kiedy wróciłem z trasy, wysiadłem z samochodu i zamknąłem go z pilota. Idąc do domu zwróciłem uwagę, że dioda w pilocie miga (nie naciskałem żadnego przycisku). Wróciłem do samochodu i chciałem go otworzyć. Nie udało się to. Auto nie reaguje na tego pilota. Drugi kluczyk działa poprawnie. Próbowałem zaprogramować go zgodnie z instrukcjami z tego i innych forów. Niestety nie udało mi się to. Wymiana baterii w pilocie nic nie dała. Pilot coś nadaje w eter (sprawdziłem na analizatorze widma). Jak zaprogramować ten pilot w samochodzie? Kolejną rzeczą odnośnie pilota jest jego zasięg działania. Działa on z odległości 2-3m od samochodu (muszę mieć podniesioną rękę żeby to zadziałało z tej odległości). Baterie w pilocie są sprawne. Zasięg pilota jest taki od początku kiedy zakupiłem auto czyli około 4 lat temu. Jak wygląda antena od tego pilota i którędy idzie przewód od niej (podobno jest w przednim lewym słupku)?

2. Tempomat. W wakacje 2017 uszkodził mi się czujnik naciśnięcia pedału hamulca. Wymieniłem ten czujnik oraz ten od sprzęgła (bo gdy go wyciągnąłem, aby sprawdzić jego stan to plastik się rozleciał ze starości, tak samo jak ten od hamulca). W trasie okazało się, że nie działa tempomat. Włączam i zapala się kontrolka, ale nie mogę ustawić prędkości. Czy to wina tych czujników czy coś innego mogło się popsuć?

3. Otwieranie klapy bagażnika. Powinno wyglądać to tak: otwieram auto z pilota lub z kluczyka otwierają się wszystkie drzwi. Podchodzę do klapy i naciskam ten przycisk nad tablicą rejestracyjną obok podświetlania tablicy i otwieram klapę. Po zakupie zdarzyło się że nie mogłem otworzyć bagażnika tym przyciskiem zignorowałem to wtedy bo następnego dnia zaczęło działać. Ten problem później nasilił się więc rozebrałem tylną klapę obejrzałem przewody, sprawdziłem siłownik wszystko wyglądało ok więc skręciłem. Znów działało przez jakiś czas. Obecnie nie działa wcale. Teraz muszę otwierać kluczykiem. Wkładam kluczyk i przekręcam w prawo podnoszę klapę, przekręcam na wcześniejszą pozycję i wyjmuję kluczyk. Gdy przekręcę kluczyk w prawo delikatnie odskakuje i gdy wrócę kluczykiem do pierwotnej pozycji klapy nie mogę otworzyć (jest jakby nie zatrzaśnięta i delikatnie się rusza). Co może być przyczyną?

4. Centralny zamek tyle drzwi (za kierowcą). Zawsze się zamykają ale nie otwierają. Chce się dostać do zamka bo może być zimny lut jak wyczytałem na forum. Mam zdjętą tapicerkę i widzę tą blachę, której nie mogę ruszyć. Podobno trzeba wyjąć szybę, żeby zdjąć tą blachę. Na dole jest otwór z zaślepką w którym widać linkę od szyby. Gdy opuszczę szybę (elektryczna) nie widzę tam żadnych tulejek/trzpieni które mógłbym zdemontować. Widoczna jest tam tylko jakby winda na której stoi szyba. Jak dostać się do tego zamka? Na zdjęciu drzwi. Otwór rewizyjny znajduje się pod silnikiem od podnoszenia drzwi.

5. W samochodzie nie stoi woda (dywaniki są suche) ale coś szyby zaczęły mi parować. Po zakupie miałem problem z wodą bo stały kałuże po stronie pasażera. Od strony kierowcy było sucho. Na szybach tylnych drzwi w rogach pojawiła się pleśń. Czy przyczyną mogą być uszczelki przy szybach?

IMG_20180201_121615.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do czwartego punktu.

W okienku rewizyjnym skoro widzisz szynę w której jest szyba to w tym miejscu będzie widać w pewnym momencie ten trzpienr plastikowy który łączy szynę z szybką. Szybę musisz opuścić,ale tutaj uwaga nie do końca bo trzepiń zejdzie poniżej okienka rewizyjnego. Gdy będziesz miał trzpień to masz dwa sposoby na usunięcie go:

*pierwszy bierzesz jakiś drut,najlepiej sprężynę i wyginasz końcówkę samą tak z milimetr lub dwa by weszło w otworów trzpienia

*drugi sposób to wepchnąć trzpień do środka, najpierw wewnętrzny później zewnętrzny, tutaj istnieje ryzyko że gdy trzpień wpadnie do środka możesz mieć ciężko go znaleźć,lecz jakaś mmloda osoba o szczupłych palcach powinna znaleźć ręką na wyczucie w drzwiach elementy trzpeinia.

 

3. Nie do końca rozumiem czy problemem jest otwieranie reczne czy z pilota czy jak...

No ale potrzebujesz drugiej osoby do pomocy i proponuje tak: rozbierz tpicerke klapy bagażnika tak byś widział cały mechanizm zamka. Złóż tylną kanape i zamknij klape. Jedna osoba niech naciska przycisk otwierania klapy, a druga musi sie położyć tak w aucie by widziała cały mechanizm klapy jak pracuje podczas naciskania przycisku klapy, może być potrzebna latarka do tego. 

Problemem może być słabo naprężone cięgno, kawałk drutu z jeden strony połączony na stałe z mechanizmem, a z drugiej  jest nakrecany platkikowy  "kapsel" z gwintem i ciegno regulujesz przez dokrecenie tego plastiku lub odkrecenie. Ten plastikw tym celu należy zdjąć, wystarczy pociągnąć, nic sie nie urwie.

Drugi powód sam zamek trzeba będzie ustawić na śrubach, to już zabawa i metoda prób i błędów, tak było w moim wypadku. 

 

5. Nie wiem czy masz szyber dach czy nie, bo mogą by kanały zapchane i przez to może woda być w srodku na podsufitce i okolicach, właśnie na rogach. 

Różnie mogae to być uszczelki drzwi.

Pytanie czy jest ogólnie coś mokre w tych zapleśniałych miejscach w deszczowe dni... bo również może to być efekt jakiegoś wczesniejszego zalania

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się temu wizjerowi w drzwiach na szybko. Gdy opuszczę szybę maksymalnie w dół to ta winda jest na 1/3 wysokości tego wizjerka (od góry). Jutro wjadę do garażu i przyjrzę się temu dokładnie bo w śniegu to nie robota...

Tapicerkę na klapie bagażnika już zdemontowałem jutro sprawdzę to tak jak napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, hagop napisał:

 

Tapicerkę na klapie bagażnika już zdemontowałem jutro sprawdzę to tak jak napisałeś.

Tak jak Ci kolega napisał to można sprawdzać ale w przed lifcie.

Ty masz elektroniczną klamkę. Najprawdopodbniej padł Ci mikroprzełącznik w klamce. Nowa kosztuje ok 150zl. Można ją spróbować reanimować ale trzeba ją wyjąć i wymienić ten mikroprzełącznik. Jeśli z uczyka się otwiera to cięgno i silniczek jest sprawny.

Możesz odpiąć wtyczkę od tej klamki i zworką próbować czy zadziała. Ale do tego zamek zatrzaśnięty, nie musisz zamykać i kłaść się do bagażnika, wystarczy zamek np śrubokrętem zatrzasnać na otwartej klapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak nie otwiera też z przycisku w drzwiach kierowcy? kombinuję jak wyciągnąć tą klamkę ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności