Skocz do zawartości
Hawana

Zamówiłem dziś ALLTRACKA - dyskusja o cenniku

Rekomendowane odpowiedzi

Czepiacie sie TDI w B8 a nim nie jeździcie. Mam porównanie sprzed kilku dni. Jeździłem TSI w nowym aucie (październik 2018)-dostałem z serwisu na czas naprawy i o tyle co odgłosy silnika podczas normalnej jazdy były mniej odczuwalne to w momencie kiedy wkręcało się TSI na wyższe obroty to już nie było tak miło i przyjemnie. Na zewnątrz faktem jest że słychać że to diesel i jest głośniej ale przecież to ... DIESEL. Czego to oczekiwać? Jak ktoś chce żeby było cicho to kupuje elektryka. W środku jest zupełnie komfortowo. Zawsze jest sie do czego przyczepić. To tak jak porównać Mercedesa z napędem na tył i powiedzieć że w zimę strach tym jeździć i passat jest lepszy. Każdy z samochodów wywołuje jakieś emocje u określonej grupy odbiorców. Niech tak zostanie... 

Skoda Superb się poprawiła stylistycznie, jest sporo miejsca na tylnej kanapie. To zawsze było i jest zaletą, wielu jednak bedzie jej stylistykę komentować i traktować większą ilość miejsca na nogi z tylu jako jej wadę ponieważ jej zewnętrzny design nie daje tak wiele emocji patrząc się na to auto z zewnątrz (i tak jest lepiej w obecnej wersji niż było w poprzedniej). 

Jeździłem wcześniej Mazdą 6, bywało że podróżowałem w 5 osóbi i jadąc czasami B8 w pięć osób to można powiedzieć że osoba siedząca na środku kanapy jedzie z nami "za karę". Tunel pod nogami jest wyżej i nie ma już tyle miejsca na nogi. Ale jest za to wiele innych zalet. Idealne auto ciężko znaleźć a nawet jeśli już takie jest to czasami nas na nie stać... niestety. Ale taka jest motoryzacja. Wypada się nią cieszyć ?

Edytowane przez Thomsoon
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

46 minut temu, Thomsoon napisał:

Czepiacie sie TDI w B8 a nim nie jeździcie.

Jeździłem dieslami i benzyniakami B8. Najpierw benzyniak, co mi się podobało to zachował (ale chyba ciut gorzej) ciszę z B6 TSI którą ceniłem, to wielki plus paska. Poźniej miałem diesla, od samego początku hałas kontrastował z ciszą w TSI, totalnie nie pasował do tego samochodu. Najlepszy miks jaki miałem to arteon 240tdi. Samochód zwraca uwagę wyglądem, odpalasz zimny silnik i budzisz całe osiedle. Naprawdę spory szok, fiat doblo w dieslu jest cichszy, a jemu klekot wypada, to dostawczak. Póżniej jeszcze sprawdziłem tablicę dopłat za tdi, zmroziło mnie. Chyba największe dopłaty do klekota jakie widziałem. W wyższych klasach diesel i benzyna kosztują podobnie a diesla od benzyny trudno rozpoznać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....... To jest forum Passata. Dlatego zmuszony byłem zakończyć tę pasjonującą dyskusję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie miałem okazji przeczytać ostatnich dwóch wpisów-a może i nawet dobrze :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.02.2018 o 18:22, radzio_s napisał:

Ja pitolę 237 000 za passata,

Nawet nie zdawałem sobie sprawy że można tyle dać za takie auto.

no.. za 240 tys można już kupić Porsche Macana... co prawda 2.0 TSI, ale to i tak najprawdziwsze Porsche :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszmy dalej może kolega jeszcze zmieni zdanie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, keneida napisał:

piszmy dalej może kolega jeszcze zmieni zdanie :D

Mnie najbardziej przeraża w takich podsumowaniach taka pozycja:

Wyposażenie dodatkowe - 69 010 zł

Mało zabrakło i drugi passat golas by był

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.02.2018 o 23:43, Hawana napisał:

zamowilem dzis w bursiaku w Łodzi passat a2.0 tsi alltrack.

Kolego zrezygnuj z tego zamówienia.

Uszczęśliwisz tym całą gromadę "doradców". :D

Po nocach nie śpią ile wydałeś na taki beznadziejny samochód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, dziki_pl napisał:

Mnie najbardziej przeraża w takich podsumowaniach taka pozycja:

Wyposażenie dodatkowe - 69 010 zł

Mało zabrakło i drugi passat golas by był

Dokładnie - nie rozumiem dlaczego wszyscy nie kupujemy Porsche Macan gdzie fajne felgi kosztują 13 000 zł albo Mercedesa E z fotelami za 16 000zł. U konkurencji same okazje. 

@Hawana Wracając do tematu, co wyszło z tym pakietem - dałeś rade zmienić? :) No i mam nadzieję, że z tym mercem V to żartowałeś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak udało mi się zmienić - dzięki za podpowiedzi.

natomiast mam jeszcze wątpliwości co do tylnych świateł. Te ledowe (które zdaje się zamówiłem) nie specjalnie mi się podobają a nie mogę nigdzie w sieci odszukać jak wyglądają zwykłe tylne światła w kombi.

co byś sugerował jeszcze zmienić w konfiguracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, shoo napisał:

Dokładnie - nie rozumiem dlaczego wszyscy nie kupujemy Porsche Macan gdzie fajne felgi kosztują 13 000 zł albo Mercedesa E z fotelami za 16 000zł. U konkurencji same okazje. 

@Hawana Wracając do tematu, co wyszło z tym pakietem - dałeś rade zmienić? :) No i mam nadzieję, że z tym mercem V to żartowałeś...

To co właśnie pompuje cenę w B8 to cena dodatków, tutaj jest już klasa premium, ale tylko w cenami:

Porównanie, odpowiednio skoda superb, passat B8, mercedes E

Elektryka foteli 2200 - 4670 - 5758

Ale np webasto 4000 - 7090 - 6887.

Macan się bardzo dobrze sprzedaje, E w kombi w tym roku już nie odbierzesz, B8 sprzedaż spadła i są rabaty, dobry moment na zakup :D

Patrzenie jakim składnikiem ceny są dodatki wcale nie jest głupie bo liczmy koszt zakupu powiązany z utratą wartości. Najłatwiej będzie sprzedać w przyszłości highline, ale na poszczególne dodatki to już mało kto będzie chciał dopłacać.

Właśnie sprzedawałem swojego B8, w mniej niż trzy lata stracił na wartości ok 90k. A to była wersja za 165k. 

 

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Hawana napisał:

tak udało mi się zmienić - dzięki za podpowiedzi.

natomiast mam jeszcze wątpliwości co do tylnych świateł. Te ledowe (które zdaje się zamówiłem) nie specjalnie mi się podobają a nie mogę nigdzie w sieci odszukać jak wyglądają zwykłe tylne światła w kombi.

co byś sugerował jeszcze zmienić w konfiguracji?

Zobacz ten filmik od około 15s. To są "zwykłe" światła takie jak w Comfortline. Natomiast te LEDowe światla ze zmienną grafiką (takie jak w Highline) wyglądają tak. Dla mnie wersja LED jest 100x lepsza, to jeden z powodów dla których nie kupiłem Alltracka rok temu (stał u Krotoskiego bardzo fajny, w czerwonym kolorze, ale przed RM2018 nie można było zamówić świateł LED co mnie zniechęciło - ale ja może jestem dziwny :)). 

Jeśli chodzi o wyposażenie to gdybym konfigurował pod siebie:

  1. wziąłbym czarną podsufitkę
  2. wziąłbym park assist (choć nie wiem jak to działa, nigdy nie korzystałem, ale większość ludzi która takie coś ma jest zadowolona). 

Natomiast (ja) bym nie brał:

  • System kontroli ciśnienia w oponach ->nie jestem fanem tego rozwiązania (w tej wersji masz czujnik w każdym kole), jest problem jak chcesz mieć osobny zestaw kół na lato/zima (zestaw czujników z 1000zł + musisz znaleść kogoś kto Ci to zakoduje), a jeśli masz jeden zestaw kół i wymieniasz opony to jest drożej i jeszcze zdarza się, ze uszkodzą taki czujnik, potem są jaja bo nikt nie chce płacić. Mnie osobiście system oparty na ABS wystarcza. 
  • Poduszki powietrzne boczne dla zewnętrznych siedzeń z tyłu -> czytałem kiedyś artykuł, gdzie twierdzili że to nie jest dobre rozwiązanie jak wozisz dzieci (w fotelikach), ale nie wiem ile w tym prawdy - może doczytaj?
  • Tuner DAB+, ale ja nie słucham radia :)

@dziki_pl porównujesz jabłka i gruszki. W jednym aucie podajesz cenę samej elektryki (skoda), a w innym elektrykę i funkcje masażu (passat), nie mówiąc o tym że w niekórych modelach ta elektryka wymaga pakietu skórzanego, w innych chyba nie itp. Może porównajmy siedzenia premium, a więc pakiet "elektryka + skóra + klimatyzacja + masaż" ? Wtedy ceny wyglądają inaczej: passat ~8k, E klasa ~17k.  To ile sie na co czeka na samochód to też argument nie powiem skąd - na kodiaqa czeka się jedynie troche ponad rok, więc to musi być najlepszy samochód w cenie do pół miliona. 

Edytowane przez shoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, shoo napisał:

Zobacz ten filmik od około 15s. To są "zwykłe" światła takie jak w Comfortline. Natomiast te LEDowe światla ze zmienną grafiką (takie jak w Highline) wyglądają tak. Dla mnie wersja LED jest 100x lepsza, to jeden z powodów dla których nie kupiłem Alltracka rok temu (stał u Krotoskiego bardzo fajny, w czerwonym kolorze, ale przed RM2018 nie można było zamówić świateł LED co mnie zniechęciło - ale ja może jestem dziwny :)). 

@dziki_pl

Imho te "zwykłe" światła z comfortline'a to też przecież ledy... tyle, że nie ze zmienną grafiką...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pioteres napisał:

Imho te "zwykłe" światła z comfortline'a to też przecież ledy... tyle, że nie ze zmienną grafiką...

Postojowe / hamowania to są prawdopodobnie LEDy, tyle że nie widać na nich poszczególnych diód ("neon"). Mam wątpliwości co do kierunkowskazów i wstecznych, ale tak naprawdę nie wiem :) 

Tak czy inaczej, mnie się znacznie bardziej podobają te ze zmienna grafiką - delikatna ramka dookoła + widoczne poszczególne LEDy. Ale wiadomo, co kto lubi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie dołożył jeszcze HUD-a. AID jest fajne ale nie zawsze potrzeba na niego patrzeć. Na HUD-zie prędkość i podstawowe informacje od navi bardzo wygodnie się  sprawdza 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby huda vw zrobil pozadnie jak w audi z projekcja na przedniej szybie to tez bym go kupil. Ale to plastikowa szybka  w vw wyglada beznadziejnie...a swiatla tylne w comfortlinie sa w pelni ledowe tylko nie maja zmiennej grafiki

Edytowane przez kriss555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2018 o 22:06, kriss555 napisał:

Gdyby huda vw zrobil pozadnie jak w audi z projekcja na przedniej szybie to tez bym go kupil. Ale to plastikowa szybka  w vw wyglada beznadziejnie...a swiatla tylne w comfortlinie sa w pelni ledowe tylko nie maja zmiennej grafiki

sorry, ale mimo że może i światła w pełni ledowe to wizualnie jest to spory minus (jeśli ktoś oczywiście na to patrzy), całym okropnym elementem w Comfortline z tyłu jest ten "pasek" na dole dla kierunkowskazów, nawet jak popatrzysz z profilu na B8 to widzisz ten paseczek

moim zdaniem świadła z HL nadają tyłowi zupełnie inny wyraz (mam comfortline i nie lubię tych świateł z tyłu, są brzydkie... ale to już rzecz gustu czy ktoś zwraca na to uwagę czy nie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2018 o 13:28, keneida napisał:

Ja bym sobie dołożył jeszcze HUD-a. AID jest fajne ale nie zawsze potrzeba na niego patrzeć. Na HUD-zie prędkość i podstawowe informacje od navi bardzo wygodnie się  sprawdza 

A ja jestem rozczarowany jednym i drugim.

HUD pokazuje mało informacji i największą jego wadą jest szybka, przez nią też mamy ograniczoną regulację pozycji informacji. Gdyby był na szybie i bardziej rozbudowany to tak.

AID po dłuższym użytkowaniu mnie rozczarował, w nowym samochodzie specjalnie z niego zrezygnowałem mimo że jest dużo lepszy.

zalety:

- mapa przed oczami

wady:

- bardzo małe możliwości konfiguracji, zmarnowany potencjał rozwiązania

- szybciej mi się odczytuje wskazania z tradycyjnych zegarów

- zawodna regulacja podświetlenia, są momenty kiedy razi zbyt mocnym podświetleniem, częściej jest słabo widoczny gdy np mamy słońce za plecami. Momentami miałem trudność odczytania prędkości.

Idealnie gdyby zrobili wersję zegarów jak w obecnym A6, bardzo ładne i czytelne tarcze tradycyjnych zegarów plus wyświetlacz wypełniający całą powierzchnię pomiędzy nimi.

Park Assist to chyba najlepsza opcja w relacji możliwości - cena. Działa bardzo dobrze, szczególnie przy parkowaniu równoległym.

Jedyna wada to słaba wizualizacja miejsc które rozpoznał i mógłby już mieć opcje jak w innych samochodach gdzie sam zmienia D-R i hamuje.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności