Skocz do zawartości
Gość jędrek

Pasek rozrządu - co ile wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o czas pomiędzy wymianą rozrządu trzeba wziąść pod uwagę prawdziwy przebieg auta bo nie wszyscy go znają albo myślą że znają ;)

A tak niestety bywa. :mur: A potem opowiada się o wadzie fabrycznej któregoś z elementów rozrządu..

Dlatego jak nie jesteśmy pewni trzeba chociaż wzrokowo oblukać przez osobe która się na tym zna. Inaczej ......niespodzianka. :mur:

tez sie zgadzam z taba,ale

to mi nie pomoglo?? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez sie zgadzam z taba,ale

to mi nie pomoglo??

No a jak wiesz na pewno że był wymieniany przy 95tys no to teraz 185tys.

Nie widzę powodu aby wymieniać częściej. :ok:

Czasem zdarzyć się może że walnie wcześniej ale nikt tego nie przewidzi. Może po 30tys a może po 5tys(Znam przypadek w Mistu lancer właśnie po 5tys)

Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem na pewno bo mam fakture na to.dzieki za odpowiedz. :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eliott231

ostatnio sciągnąłem osłonę od paskai ogarneło mnie troszkę zdziwienie,gdy zobaczyłem na pasku lekkie wybrzuszenia,tak jakby powstałe od zbyt mocnego naciągnięcia przy zakładaniu.Czy tak zbyt mocno naciągnięty pasek może być niebezpieczny?Nadmieniam,iż wymieniany był ok30000km temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość judzin

A ja powiem tak....

 

Bezpiecznie i rozsądnie jest wymienić pasek rozrzadu po zakupie uzywanego samochodu.

Pouczeni naszym narodowym sprytem powinniśmy brać pod uwage iż przekręty różnego rodzaju mają równiez miejsce nie tylko w polityce :hyhy: ale często dotyczą używanych samochodów... :dobani:

 

1. Wszystko zalezy od dokumentacji lub też od uczciwości sprzedającego

 

Podam dobry przykład.

 

Jesli brak jest dokumentów czyli książki serwisowej to mozna na 99% byc penym że jakis powód tego jest. Jesli auto sprowadzone zostało z zagranicy w większości sa to auta serwisowane jesli w kupione z salonu w Polsce to juz różnie.

 

Oglądałem Passata 1,9 TDI 90 km 1998 r. jedyne 187 tys km. i wszystko było pieknie do czsu sprawdzenia numerów VIN w autoryzowanej stacji. Sprzedjący (brak ksiażki)twierdził iż auto ma 187 tys km bzdura po telefonie do VW okazało sie iż samochód ten ostatni autoryzowany seris miał 3 lata wczesniej z przebiegiem ponad 240 tys km.

 

2. W naszej rzeczywistości dosztukowanie ksiażki serwisowej nie jest niczym wielce skomplikowanym :przestraszony: . Dobrze jest zawsze skontaktować się z autoryzowanym serwisem i sprawdzić info w bazie. (czasami zdaża się iż samochód nie był serwisowany w autoryzowanym serwisie lub serwis nie wprowadził danych , poza tym nie wszystkie kraje udostępniają takie dane na zewnatrz)

 

A co do kolegi "Dziadek" jestm pełen podziwu. POsiad aon Passata z 1998 r. z przebiegiem 124 tys, km mój choc ten sam rocznik ma juz nastuklane 255 tys km.

 

124 tys to jest jakieś 15 tys rocznie faktycznie wygląda mi to na niedzielny samochód ale jest to mało prawdopodobne bo dizle kupuje się z regóły żeby troche nimi pojeździć. :hyhy:

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eliott231

ostatnio sciągnąłem osłonę od paskai ogarneło mnie troszkę zdziwienie,gdy zobaczyłem na pasku lekkie wybrzuszenia,tak jakby powstałe od zbyt mocnego naciągnięcia przy zakładaniu.Czy tak zbyt mocno naciągnięty pasek może być niebezpieczny?Nadmieniam,iż wymieniany był ok30000km temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do kolegi "Dziadek" jestm pełen podziwu. POsiad aon Passata z 1998 r. z przebiegiem 124 tys, km mój choc ten sam rocznik ma juz nastuklane 255 tys km.

 

124 tys to jest jakieś 15 tys rocznie faktycznie wygląda mi to na niedzielny samochód ale jest to mało prawdopodobne bo dizle kupuje się z regóły żeby troche nimi pojeździć. :hyhy:

 

No i właśnie tu jest pies pogrzebany jak wymieniał poprzedni właściciel to nigdy nie ma pewności. Fakturkę podrobić nie jest problem. Chyba że było robione w ASO i mają to w bazie danych.

 

eliott231, nie dubluj postów tylko poczekaj, jak ktoś będzie w temacie obeznany to ci odpowie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Mam pytanie co ile wymienia pasek właśnie w takim aucie 110 kw/150 km jeszcze starej generacji silnik w automcie dopiero go kupiłem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arti

witam, mam takie auto, wg instrukcji co 120 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal6272

U mnie wg. ksiazki serwisowej mial wymieniany przy 88 tysiach.... teraz ma 135. Do ilu mniej wiecej jezdzic bez zmieniania rozrzadu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arti

Passat 1,9 co 90 tys., 2,5 V6 co 120 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

daj jakiś kontakt do siebie tez z lbn jestem i podobny vw !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po wymianie paska rozrzadu trzeba cos ustawiac? np.kat wtryskow czy cos w tym rodzaju? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam_ek

Witam, ja właśnie odstawiłem swojego paska do mechaniora na wymianę 177tys km przynajmniej na liczniku i stwierdzono że ogólnie to jest w stanie opłakanym nie sam pasek ale hydrauliczny napinacz pasek był za lekko naciągnięty i w każdej chwili mógł przeskoczyć. Mam pytanie czy to już czas że mógł paść czy faktycznie powinien mieć dwójkę z przodu przebiegu przy tym stanie napinacza (za który wybuliłem 5 stów) który od nowości nie był zmieniany. 1,8 20V ADR + gaz.

 

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Uważam, że nie był wymieniany bo ja jeszcze nie widziałem napinacza hydr. w opłakanym stanie po normalnym przebiegu pomiędzy wymianami.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666

"Oglądałem Passata 1,9 TDI 90 km 1998 r. jedyne 187 tys km. i wszystko było pieknie do czsu sprawdzenia numerów VIN w autoryzowanej stacji. Sprzedjący (brak ksiażki)twierdził iż auto ma 187 tys km bzdura po telefonie do VW okazało sie iż samochód ten ostatni autoryzowany seris miał 3 lata wczesniej z przebiegiem ponad 240 tys km."

 

Witam,

 

Z tego co wiem, w polskich ASO można sprawdzić auta serwisowane w Niemczech. Wystarczy numer nadwozia posiadać. Uniknąłem w ten sposób zakupu auta z Włoch. Co prawda, nie mam nic do Włochów ale jeśli ktoś podaje przebieg i info, ze serwisowane w Niemczech, w ASO, a okazuje się, że auto w żadnym ASO niemieckim nigdy nie było, to już źle świadczy o sprzedającym. Sprawdzałem trzy Paski w ten sposób i to działa! Jesli auto poszło na inny rynek niż niemiecki, to powinni mieć przynajmniej w kompie info, o kraju sprzedaży w salonie. Potem, to już zależy gdzie był serwisowany.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość qqxczek51

Mam pytanie co ile wymieniamy rozrząd w silnikach 19 tdi silnik AVF 130 konny.- mam kolegę pracującego w VW w Niemczech i mówił mi, że co 120 tys. km - czy to prawda?

Może ktoś mi odpowie .

Podobny problem ma mój kolega który kupił paska z 1999 roku z silnikiem 2.5 tdi V6 model silnika AFB i w serwisie VW w Polsce powiedzieli, że musi wymieniać co 90 tyś km a on ma już przebieg 188 tyś km. co ma robić . W książce ma przy 120 tyś wpis wymiany po niemiecku :zahnriemenwechsel -czy to jest rozrząd?

 

Pomocy!! :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest po niemiecku, a rozrzad pierwszy po 90 tys, a potem to juz kazde 60 tys, zreszta rozne modele rozne wymiany, przeczytaj w ksiazce serwisowej, zajze pozniej do mojej to napisze co ile, zreszta zadajecie pytania, rozwazacie je na tysiac sposobow, jest milion odpowiedzi kazda prawidlowa i kazda inna, a przeciez wszystko jest napisane literami w zalaczniku do ksiazki serwisowej co i jak robic z autkiem, a jak nie to sa serwisy VW mozna podjechac i zapytac fachowca, a nie filozofowac na kazdy temat, a potem samochod sie psuje i wszyscy nazekaja na marke, zastosuj sie do ksiazki co i jak, a bedzie jezdzil i jezdzil i jezdzil, az sie droga skonczy :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal6272

Mi tam w serwisie vw powiedzieli, ze co 90 tys i z taka odpowiedzia spotykam sie najczesciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co 90 000 km!

i błagam w imieniu pozostałych, używaj proszę szukajki!

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności