Skocz do zawartości
DamianKowal93

diesel automat ag4 problem ze wstecznym R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,posiadam passata b5 fl'a 1.9 avb 101 z A/S ag4 mój problem dotyczy biegu wstecznego w skrzyni otóż na zimnym oleju w skrzyni wsteczny wchodzi książkowo ,natomiast po przejechaniu założmy 5/6 km i tym samym rozgrzaniu oleju w skrzyni automat gubi wsteczny.Pojawia się on dopiero kiedy wrzuce z R NA D I znów powtórze operacje na R wtedy zapina wsteczny znowu od razu.Dodam też ,że przy zakupie auta sprzedający uprzedził mnie ,że nie wymieniał oleju w skrzyni ,także obstawiam ,że olej nie był wymieniany przez ok 60 tys. km .Ja również go nie zmienilem ponieważ po zapytaniu kilku mechaników twierdzą ,że skoro nikt nie wymieniał to wymiana w nim oleju może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni.Mam sporo wątpliwości co do ich spekulacji i jednak przymierzam się do wymiany oleju .Jak myślicie poprawi to działanie biegu wstecznego ? Dodam też ,że kiedy wsteczny już się włączy raz to pozniej wachlując z D -R i innych na R wsteczny wchodzi od razu , tylko po przejechaniu dłuższego dystansu na Drive wsteczny tak jakby potrzebował zmiany ciśnienia lub miał za słabe ciśnienie i nie wbija go .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś Ci powiedział, że wymiana oleju może uszkodzić skrzynie biegów to od razu lepiej dla własnego i passata dobra zmień warsztat. Pierwsze co to wymień olej i znajdź kogoś w swojej okolicy kto zmieni Ci go dynamicznie, nie tylko miska w dół, zlanie połowy oleju i nowy filtr bo na długo Ci to nie pomoże, być może już nie uratujesz skrzyni, która wymaga jednak obsługi i wymiany oleju. Odpowiedź na swoje pytanie umieściłeś na początku swojego posta. Gdy olej jest zimny i jeszcze gęsty to problem nie występuję natomiast jak zagrzejesz olej to traci już swoje właściwości, drastycznie zapewne spada jego ciśnienie i właściwości smarne. Jeśli chcesz poprawić również żywotność twojej skrzyni to pamiętaj również o umiejętnym przełączaniu biegów, nie ciągnij gałki prosto z pozycji "D" na "R" tylko wyrób sobie nawyk abyś wybijał skrzynie z pozycji "D" na "N" odczekał sekundę i dopiero przełącz na "R", da to skrzyni czas na wybicie biegu i nie będziesz robił tego na chama, to samo w drugą stronę. No i pilnuj pilnuj tego oleju norma do Twojej skrzyni to VW G 052 162 A2. Znajdź również kogoś kto podłączy Ci Vaga do wymiany, często robiłem wymiany w W211 to tam była procedura, że po wymianie oleju przyglądałeś się parametrom skrzyni a głównie temperaturze oleju, przełączałeś kilkakrotnie biegi a później jazda próbna. Może to wszystko strasznie dla Ciebie brzmi, ale jak znajdziesz kogoś kto się tym trudni to raczej nie powinno być kłopotu.

Edytowane przez rhx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź ,troche mnie tu nie było.Też byłem w 90% przekonany ,że to wina oleju może być ,który traci właśnie gęstość podczas rozgrzania.Jednakże zadzwoniłem do Serwisu automatów w moich okolicach i oni upierają się przy wymianie statycznej oleju.Twierdzą ,że dynamiczna wymiana może za bardzo wypłukać skrzynie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony statycznie, tak jak zaleciali automaciarze,problem nadal ten sam.Miał ktoś podobny problem ze wstecznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz znaleść dobry warsztat z automatami , najlepiej 2 niż od razu zosta u jednym wiem z doświadczenia u mnie w ustroniu morskim jak pojechałem od razu chciał skrzynie regenrować za 3800 , pojechałem do innego do bruskowa małego czy wielkiego (koło lęborka) , poduszke wymienili za 200 zł i jeżdzi już 3 miesiące z  olejem   (olej i filtr sam zamówiłem). 

 

 

Co do twojego przypadku to obawiam się że masz urwany koszyk biegu wstecznego , bardzo częsty przypadek w skrzyniach 5hp19 , jak chcesz mam na sprzedaż używaną skrzynie bo zamówiłem a nie wymieniłem bo moja jednak okazała się ok , wsteczny działa i jest z nią wszystko ok  5hp19 CJQ kod , jak będzie pasować po kodzie to sprzedam Ci za groszę bo mi nie potrzeba i stoi i się marnuje . Jak masz urwany koszyk biegu wstecznego to wsteczny jest słaby coraz słabszy aż w końcu nie będzie go wcale . Luknij jaką masz skrzynie jak taką co mam to mogę Ci sprzedać za 400 zł  kompletną z sprzęgłem całą mechatroniką z miską olejową itp . po prostu cała stoi do montażu . 

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze po kodzie jutro na najazdach i dam Ci znać ,jeszcze spróbuje zaadaptować skrzynie do ustawień fabrycznych ,bo kiedyś zmieniałem kodowanie na tryb economy vagiem i zobaczymy :) Ale co Myslisz Adamus2006 ,że przy zerwanym koszu wstecznego wchodził by on po przewachlowaniu pozniej od razu ? bez zająknięcia ? troche dziwna sprawa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności