Skocz do zawartości
zomos

Większe spalanie po wymianie kompletu wtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Wszyscy ponieważ jest to mój pierwszy post na forum.
Słyszałem o tym forum wiele dobrego więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać problem z moim wozidłem. VW Touran 2.0 TDI CFHC 140 KM z 2012. Mianowicie ostatnio dosięgła mnie konieczność wymiany kompletu wtryskiwaczy. Po ich wymianie średnie spalanie wzrosło od 1l do 1,5l/100 km. Co może być przyczyną? Zła adaptacja wtryskiwaczy czy może coś innego? Do tego komputer pokładowy zaczął zaniżać średnie spalanie mniej więcej o podane wcześniej wartości. Przed wymianą wtryskiwaczy pokazywał z dokładnością do 0,1l/100 km. Nie ma mowy o błędzie dystrybutora bo tankowałem specjalnie na 1 stacji przy 1 dystrybutorze. Auto znam też już dość dobrze bo przejechałem nim ponad 50000 km. Wzrost spalania zaobserwowałem na trasach które znam i wiem ile na nich wcześniej palił. Z informacji jakie dostałem od mechanika, który wymieniał wtryskiwacze, 2 stare nie miały fazy przedwtrysku, a pozostałe 2 miały za duże korekty. Wtryskiwacze kupiłem nowe, oryginalne. 
Jeśli zaś chodzi o moc i pracę silnika wszystko jest super. Silnik dostał kopa i zachowuje się jakby miał ze 20 km więcej, przy czym stylu jazdy nie zmieniałem, więc nie jest tak, że teraz latam bokami, a wcześniej jeździłem jak kapelusznik. 
Pomóżcie proszę co może być nie tak. Czy poza adaptacją wtryskiwaczy są jeszcze jakieś inne możliwości regulacji czy to programowej, czy sprzętowej? Mechanik generalnie spuszcza mnie na drzewo bo uważa, że zrobił wszystko tak jak powinien i tyle. Co z tego, że pali o 1,5 l więcej, co przy wcześniejszym średnim spalaniu na poziomie 6,5 l / 100 km daje prawie 25% zwiększenie spalania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz spalanie na rozgrzanym silniku, na luzie z powyłączanymi wszystkimi odbiornikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0,5 l/h. Przed wymianą było 0,7 l/h. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze teraz masz jak powinno byc, skoro nie bylo przedwtrysku to mniej paliwa szlo, tak na moja logike mysle:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś kto potrafi zrobić porządną diagnostykę i poobserwować parametry w czasie rzeczywistym. Nie wiem skąd jesteś na Śląsku/Zagłębiu mogę polecić kilka adresów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Kamera napisał:

a moze teraz masz jak powinno byc, skoro nie bylo przedwtrysku to mniej paliwa szlo, tak na moja logike mysle:)

No właśnie wydaje mi się, że coś jest nie tak. 2 wtryski nie miały fazy przedwtrysku ale dwa pozostałe rzekomo lały więc powinno się w miarę równoważyć. 

Druga sprawa jest taka, że od momentu zakupu auto palio mniej więcej tyle samo, a jak je kupiłem to wtryski były sprawne. Teraz względem tego pali więcej o 1-1,5l/100 km co daje spalanie 7,5-8 l/100 km gdzie wcześniej nigdy nie miałem więcej niż 6,9 l/100 km. Średnie z 50000 km mam 6,6 l/100 km. Więc nawet gdyby przyjąć, że przez przedwtryski pali więcej to chyba jednak nie o 1,5l... 

Trzecia to ten nieszczęsny komp. Dotychczas pokazywał dobrze, a teraz myli się o 25%...

16 minut temu, tomek evo napisał:

Znajdź kogoś kto potrafi zrobić porządną diagnostykę i poobserwować parametry w czasie rzeczywistym. Nie wiem skąd jesteś na Śląsku/Zagłębiu mogę polecić kilka adresów.

No właśnie z tym mam problem. Dotychczaszas problemów z nim nie miałem, zmieniałem tylko olej i filtry i lałem ropę :) Jestem z Wrocławia, gdybyś kogoś polecił będę bardzo wdzięczny. 

I jeszcze jedno o, czy poza adaptacją wtrysków po wymianie da się tam jeszcze coś w sterowniku poustawiać?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze tak na wszelki wypadek zapytam. Nie zmieniałeś kół na większe ostatnio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, koła cały czas te same. Ostatnio, razem z wtryskiwaczami robiłem przegląd olejowy wraz z wymianą kompletu filtrów i wymieniłem termostat. Stary się niedomykał i jak na dworze były ujemne temperatury to przy jeździe z małym obciążeniem silnika (zjazd z górki, stanie na światłach) temp. cieczy chłodzącej opadała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi po zmianie synchronizacji walka rozrzadu na minus spalanie spadlo z 0,6l na 0,4 a sredni nieco wzroslo. Sprawdzilem faktyczne spalani lejac pod korek. Na wyswietlaczu pokazywalo 6,5l a dolalem niecale 6l. Mowisz ze termostat zmieniales, moze cos z nim nie halo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić? Chyba nie zakładać inny termostat prawda :)? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatury cieczy chłodzącej i oleju w normie to nie wina termostatu ale jeśli jest niedogrzany to spalanie będzie wyższe, choć nie aż tak.  We Wrocławiu jest firma ECU Projekt, która z pewnością zna się na diagnostyce ale pogadaj o kasie bo może być drogo. Userzy z Wroclawia powinni kogoś polecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo po regeneracji spalanie wzroslo o 1 litr i kopmputer teraz zle pokazuje

ja mam 1.6 cr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności