Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku 2002 nie musisz tego robić, ale skoro Ci kazali, musisz być posłuszny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podrzućcie info jak odnaleźć szyby boczne do sedana - te wyciszajace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, szukaj na Allegro wpisując:

Passat b8 szyba podwójna

Passat b8 szyba klejona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tworzyć nowego tematu, a sporo w sumie zagadnienie pasuje tutaj. Czy ktoś próbował w celu lepszego wyciszenia auta trochę zwiększyć docisk drzwi na ryglu? Z tego co zauważyłem to fabrycznie np. drzwi przednie z reguły są nieco wysunięte względem drzwi tylnych. Teoretycznie powinny być chyba w idealnej płaszczyźnie? Czy taki zabieg może zmniejszyć hałasy/szumy? Czy może zbyt mocne dociskanie drzwi do uszczelki też nie jest korzystne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tadziak napisał:

Nie chcę tworzyć nowego tematu, a sporo w sumie zagadnienie pasuje tutaj. Czy ktoś próbował w celu lepszego wyciszenia auta trochę zwiększyć docisk drzwi na ryglu? Z tego co zauważyłem to fabrycznie np. drzwi przednie z reguły są nieco wysunięte względem drzwi tylnych. Teoretycznie powinny być chyba w idealnej płaszczyźnie? Czy taki zabieg może zmniejszyć hałasy/szumy? Czy może zbyt mocne dociskanie drzwi do uszczelki też nie jest korzystne?

Ja miałem dociskane w aso na początku tylko przednie lewe, a później wszystkie. Szum który mi przeszkadzał spowodowany był tym, że wyciszyłem auto i mam podwójne szyby i tylko w jednym miejscu miałem szum pomiędzy uszczelkami. Pomogło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

ostatnio miałem trochę czasu i zająłem się tematem wyciszenia.
W moim przypadku (sedan) przeszkadzały mi szumy docierające z tyłu pojazdu. Poszukiwania zacząłem od przejrzenia zdjęć w Internecie jak jest skonstruowana B8.
Dużo ciekawych zdjęć znalazłem na allegro wpisując frazę "Passat B8 ćwiartka". Takie aukcje zawierają zdjęcia fragmentów samochodu bez wyposażenia i wgłuszenia.

Moją uwagę zwróciło zdjęcie tyłu Passata sedan a dokładniej półki. (zdjęcie z Internetu)

1079762740_Passatbyotwory.thumb.png.495baf92ea3d67e9c9ca373654fbda66.png
 

Zwróćcie uwagę na otwór nr 1 - zaraz za nim jest podstawa kolumny koła (czytaj tam jest głośno od pracującego zawieszenia / koła) 
Otwór nr 1 jest zabezpieczony tylko boczkiem kanapy - a więc jak na miejsce z którego wychodzi mnóstwo hałasu - jest bardzo słabo wygłuszony.
Otwór nr 2 jest bezpośrednio nad mocowaniem kolumny koła. Ten otwór w zasadzie nie jest niczym wygłuszony - jedynie tą półką która jest za tylnymi siedzeniami i kawałkiem filcu. 
Otwór nr 3 tutaj jest otwór na zawiasy klapy bagażnika. Otwór prowadzi na wylot do bagażnika. Akurat w takim miejscu gdzie nie ma w ogóle wygłuszenia. Jedynie cięka blaszka odgradzająca od zewnętrza samochodu. 

Na otwory 2 i 3 jak w spomniałem przychodzi tylko półka która jest zrobiona z ciękiego materiału, który sam dosyć hałasuje (spróbujcie w nią stuknąć). Od spodu półki jest skromny kawałek waty wygłuszającej. 

Po po odnalezieniu tych otworów byłem już pewnien którędy hałasy wpadają do środka kabiny.


Następnie zacząłem szukać na różnych forach sprawdzonych materiałów wygłuszeniowych. Na naszych polskich stronach jest mało przydatnych informacji. Na rosyjskich stronach (Rosjanie dosyć lubują się w temacie wyciszenia pojazdów) znalazłem informacje o materiale STP Black Ton.
Zakupiłem kilka arkuszów i zrobiłem test. Oto on:

https://youtu.be/U1o09wA37Mg

 

Na filmie widać porównanie maty wygłuszającej K6S oraz maty STP Black Ton o grubości 4mm oraz STP Black Ton o grubości 8mm.
Wyników chyba nie muszę komentować. Wreszcie znalazłem to czego szukałem.

Mata K6S z tego co mi wiadomo jest najczęściej stosowana w Polsce. Panowie... nie kupujcie tego. Szkoda pieniędzy - mój test to potwierdził. 
To jest technologiczna pianka stosowana w budownictwie do ocieplania rur a jest sprzedawana w cenie złota.
Broń Boże również nie kupujcie maty butylowej producji Bitmat... przepraszam ale dziadowstwo jakiego dawno nie widziałem. 

Dlaczego nie zastosowałem jak wszyscy maty bitumicznej? - po pierwsze jest b. ciężka. Jest droga. Nie wyobrażam sobie żeby zaparpać nią cały samochód - ona już jest w zasadzie nieusuwalna. STP Black Ton można odkleić - odchodzi dosyć łatwo, tak że wszystkie zmiany można odwrócić i nie będzie śladu. Mata butylowa jest bardziej przeznaczona do eliminacji wibracji a nie szumów z którymi ja walczyłem. 
Black Ton jest ciężkie jak na piankę ale dużo lżejsze niż maty butylowe. 
Jestem bardzo zadowolony, że znalazłem ten materiał. 

Tutaj jest kolejny filmik z testem tej pianki: 

https://youtu.be/6A-jn85CqN0

------------------

OK ale pora na wygłuszanie. Zdemontowałem: boczki kanapy, osłonki słupków C i tylną półkę. 
Niestety zdjęć ze swojej operacji mam mało :/ - czas gonił. 

Dla przykładu tak wygląda otwór na zawias:

IMG_20190810_173536.thumb.jpg.2d862ae6772fcb4bcc0dd2fdb2d2104a.jpg

 

A tak jego wygłuszenie:

IMG_20190810_183043.thumb.jpg.b25c35f35ec7f51234e880c0042ff025.jpg

Po zaklejeniu otworów - pianką należy wyłożyć również CAŁĄ  półkę - ponieważ jest ona zrobiona z ciękiej blachy i ma tendencję do przenoszenia hałasu z kielichów kół.

Między blaszaną półką a tą półką z twożywa, która jest na niej zainstalowana jest dużo miejsca. Ważne aby pianka wygłuszająca podchodziłą jak najbliżej do okna.
Tam jest belka która również może hałasować. 

Tak półka wygląda gdyby ktoś był ciekawy:

IMG_20190810_173546.thumb.jpg.e44ed2e7db861b1ed64eccbd55df5740.jpg

Konieczne jest aby zasłonić otwór nr 2. 

 

Kolejno zaklejamy otwór nr 1 oraz całą powierzchnię którą zaznaczyłem poniżej.

784977596_tonaleywyguszy.thumb.png.be6a4208d77ffe253a6dd71d45e0869d.png

Jest to dosyć ciężkie zadanie ponieważ na zdjęciu jest to kawałek prostej przestrzeni ale w rzeczywistości przechodzi tam sporo przewodów, również boczki kanapy mają swoje punkty mocowania.
To wszystko należy uwzględnić tak aby później dało się zmontować kanapę, boczki i wszystkie inne elementy. 
Dużo pracy - ale to tamtędy sporo hałasu od kół/jezdni dostaje się do kabiny.

Warto rozważyć położenie pianki rónież na spodniej (wewnętrznej) części boczka kanapy. 

Na koniec oklejamy osłonę słupka C. 

 

------------------------------

U siebie rónież wygłuszałem boczki drzwi:

 

IMG_20190810_225923.thumb.jpg.991d1ee4291b3da16b720fdb9c87c653.jpg

Bez problemu weszła tam mata 8mm. Wyszło ok 1,5 maty o wymiarach 50 x 37,5 cm na boczek. 
Prawdopodobnie jeszcze dołożę matę 4mm na tą część na której widoczna jest naklejka. 

---------------

Dodatkowo co wyciszyłem to tylne błotniki:

Przed:

IMG_20190817_183035.thumb.jpg.21905876b404499baa1bf25118d5a352.jpg

Po:

321503674_Tylnenadkole.thumb.jpg.606f477f5559530d746e1af18221037c.jpg

Niestedy do demontażu tapicerki bagażnika (tak jak na zdjęciu) - jest potrzebny bit typu spilne, który raczej nie jest zbyt popularny. 
Należy nim odkręcić śrubę która jest w miejscu zaznaczonym na żółto na zdjęciu.

---------------------------

Ostatnia część - to wygłuszenie słupków B.

Przed:

IMG_20190825_125023.thumb.jpg.1c84fee754a1b5a3a80e82febb66d377.jpg

Po:

IMG_20190825_134015.thumb.jpg.19934ab764f0fc2ed760d7ace95746c6.jpg

Tutaj dałem piankę 4mm. 
Trzeba pamiętać, że w tym miejscu są zamontowane elementy ważne dla bezpieczeństwa. Nic nie możemy naruszyć. Uwaga na przewody od napinaczy pasów. Pianka ma być tak przyklejona aby z czasem nic się nie odkleiło i nie wpadło w mechanizm pasów.

NIE montowałem pianki w pobliżu napinacza - odpuściłem sobie tę część - bezpieczeństwo przede wszystkim: 
320628543_Tunicniedotykamy.thumb.jpg.ed3aeb71a1cae52586b689dba7d4873f.jpg


Na koniec wyklejenie osłony słupka:
IMG_20190825_140902.thumb.jpg.9562c53b6397818b2fc72ae007649f68.jpg

Tutaj dałem matę 8mm. Jest tam sporo miejsca. Tak to wyglądało przed:
IMG_20190818_133314.thumb.jpg.5084728eb82d04cb5eccad9af3f92d78.jpg

Nie ma możłiwości wyklejenia kremowej osłony słupka. Za dużo miejsca zajmuje mechanizm regulacji zawieszenia pasów. 

Taki jeden słupek zajął mi 2.5h - pracy jest sporo, zwłaszcza jeśli chce się aby nie było śladu po demontażu. Ja robiłem pomału i uważnie i nie zostawiłem śladu po sobie. 
Wyklejenie wyszło bardzo estetycznie.
 

Najwyższa pora opisać efekty :)
Bardzo bardzo znacząca poprawa. Na prawdę dużo to dało, wnętrze jest dużo lepiej wyciszone. Podczas jazdy nie słychać już tak mocno tyłu pojazdu. Teraz jest na prawdę dobrze. Ciekawie jest obserwować mijane samochody kiedy już się ich w zasadzie nie słyszy. Modyfikacje w zasadzie wyeliminowały świsty pochodzące z drzwi i słupka B. 
Gdy się jedzie po gładkim asfalcie - jest mega cicho. Gdy się jedzie po chropowatym - jednak nadal go słychać (mam koła 18 cali).
Polecam z pełną odpowiedzialnością. :)

 

Ile to trwa  Myślę, że to co powyżej opisałem to trzeba mieć zarezerwowane dwa całe dni i najlepiej robić to z kimś. 
Mi cały tył rozebrał, a po wszystkim złożył kolega @Ysebulba za co mu dziękuję :) Warto aby plastiki były demontowane przez kogoś kto to już robił. W przeciwnym wypadku ryzykujemy uszkodzenia zatrzasków. 
Teraz chyba jednak odpuściłbym sobie wygłuszanie tylnych błotników choć nie jest z tym dużo pracy. Akurat po tej części nie zaobserwowałem odczuwalnej różnicy. 
Bardzo polecam zająć się tylną półką, słupki B i wygłuszenie boczków również polecam. 
Modyfikacja nie jest bardzo trudna. 

Koszt: okolice 400zł za materiał. Orientacyjnie 15 arkuszy pianki 8mm  50 x 37,5 cm po 19zł i 6x 4mm po 15zł
 

Powodzenia! :super:


 

  • Like 6
  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kawał porządnej roboty, dzieki wielkie za cenne info juz wiem co kupowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, SeBa_ napisał:

Dlaczego nie zastosowałem jak wszyscy maty bitumicznej?

 

Napewno nie chodziło Ci o alubutylową? No bo bitumiczna faktycznie nie ma sensu ale od lat nikt tego nie stosuje na rzecz alubutylowej - plastycznej, lekkiej, cienkiej no i skutecznej.  Nie wiem kto w tych czasach miałby komuś polecić bitumiczną.

Alubutyl + ten materiał który stosowałeś przyniósłby jeszcze lepsze efekty, choć kosztem większych nakładów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, miałem na myśli maty alubutylowe. Nawet nie wiem jak bitumiczne wyglądają.
Maty alubutylowe głównie służą do eliminowania wibracji. Idealnie nadają się do wygłuszenia drzwi - wewnętrznej blachy. 
W moim modzie chodziło o wyeliminowanie szumów. Żadna z powierzchni którą wykleiłem nie miała tendencji do wpadania w wibracje. Wszystkie były twarde  - może poza tylną półką. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myśle czy warto kupić StP silver czy lepiej dopłacić do Areo lub nawet Dynamat hmmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnego z powyższych nie miałem w rękach ale miałem matę butylową firmowaną przez Bitmat i miałem Audio System Alubutyl.
Bitmat było ciężke, jego konsystencja zmieniała się wraz z temperaturą, co nie wróżyło trzymania parametrów. To także nie był czysty alubutyl tylko jakaś mieszanka z chyba smołą... bardzo brudzące.
Audio System Alubutyl - przeciwieństwo. Bardzo estetyczny materiał. Polecam.
Audio System miałem w wersji 2000 - na allegro jest dostępna chyba tylko wersja 1500 (chodzi o grubość). Ten sam sprzedawca ma oba warianty. 

O innych materiałach może ktoś coś się wypowie. Fakt faktem - ciężko znaleźć jakieś opinie w Internecie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki radom kolegi SeBa_ i ja wyciszyłem Passata.

Potwierdzam, że największy efekt daje wyciszenie tylnej półki i nadkoli od strony kabiny.

Aby ułatwić kolejnym użytkownikom pracę podam kilka technicznych aspektów.

Zaczynamy od demontażu siedziska tylnej kanapy - pociągając ją do góry.

Zdejmujemy boczki tylnej kanapy: wypinamy spinkę słoneczko - na dole przy podłodze, wypinamy plastikowy kołeczek (dół) i wypinamy z zatrzasku boczek. Góra - tutaj mała uwaga - mały kawałeczek wchodzi w białą osłonę słupka (najlepiej pociągnąć w dół i do siebie).

Zdejmujemy białe osłony słuków C.

Wypinamy 3 spinki tylnej półki - są w okolicach słupków C i mniej niż w połowie od słupka C.

Wysuwamy półkę - pod tylną szyba mamy 3 mocowania (wsuwane).

Edytowane przez marcinsgdz
literówka
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Poddałem kompleksowemu wyciszeniu (nadkola przednie i tylne, słupki, drzwi przód i tył, podłoga, dach) swojego Passata (1.8, 180KM, rocznik 2018, sedan).

 

Nie posiadam szyb dźwiękoszczelnych, ale różnica przed/po i tak jest wyraźnie słyszalna/odczuwalna - mniej więcej o połowę ciszej (szczegóły poniżej).

 

Generalne odczucia:

  • na pierwszy plan wybija się teraz szum powietrza opływającego auto, ale to dopiero przy wyższych prędkościach (powyżej 110-120km/h)
  • jazda z prędkością 80-100km/h jest super komfortowa
  • dużo ciszej jedzie się w deszczu (zarówno od strony nadkoli, jak i dachu jest ciszej)
  • przyspieszanie pomiędzy 130-170km/h to w praktyce jedynie głośniejszy szum powietrza, a silnika praktycznie nie słychać
  • wygłuszenie drzwi poprawiło dźwięk fabrycznego systemu audio (niezależnie od tego, tydzień później i tak wymieniłem głośniki na JBL - nawet bez wzmacniacza, dźwięk jest dużo lepszej jakości i nic nie rezonuje, nawet gdy jest bardzo głośno)

 

  • Pomiary przed wyciszeniem:
    • na biegu jałowym - 36,8dB
    • na postoju przy 3800-3900 obrotów (odcięcie) - 59dB
    • 100km/h - 65,2,dB
    • 130km/h - 67,6dB
    • 160km/h - 71dB
    • Max. głośność (rozpędzanie na 1-4biegu do ok.140-150km/h i 4300obr/min) - 71,4

 

  • Pomiary po wyciszeniu:
    • na biegu jałowym - 35,4dB (-1,4dB)
    • na postoju przy 3800-3900 obrotów (odcięcie) - 57,1dB (-1,9dB)
    • 100km/h - 61dB (-4,1dB)
    • 130km/h - 64,3dB (-3,3dB)
    • 160km/h - 67,4dB (-3,6dB)
    • 190km/h - 71dB (-3,2dB)
    • Max. głośność (rozpędzanie na 1-4biegu do ok.140-150km/h i 4300obr/min) - 68,2 (-3,2)

 

Jeśli więc ktoś planuje użytkować auto dłużej niż 2-3 lata i sporo jeździ oraz ma kilka "zbędnych" ?tysięcy (lub jest w stanie samodzielnie wykonać te prace) - polecam...

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nikt nie wycisza sprayem ???  bo jest cos takiego co nazywa sie  noisekiller  w spraju , tez dobrze wycisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak się do tego ma potem gwarancja, czy konieczność ewentualnego rozebrania drzwi lub jakiejś naprawy lakierniczej?

Wygłuszenie matami, pozwala dalej na dostęp do istotnych elementów...

 

Pianki nie można chyba użyć w dowolnym miejscu. No chyba, że masz np. na myśli nadkola ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pablosik73 Wyciszenie dachu (czytaj ściągnięcie podsufitki) w nowym samochodzie - jak dla mnie hardcore :D 
Ale rozumiem potrzeby i gratuluję udanego zabiegu :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SeBa_ napisał:

Wyciszenie dachu

Ruch wart każdego poświęcenia i pieniędzy. Efekt, szczególnie w kombi, jest powalający

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend biorę się za słupki C.

Czy ktoś podpowie - zamierzam zając się wygłuszeniem w okolicy nóg kierowcy (ściana od srony silnika)?

 

Zdejmujemy osłonę pod konsolą (2x plastikowe nakrętki oraz 2 x wkrety). Zdejmujemy plastikowa zaślepka na osłonie środkowego tunelu oraz wykrecamy wkret  i wypinamy osłonę. Odciągamy wykładzinę i umieszczamy matę. 

Składamy.

Efekt: im więcej wyciszam  auto w różnych miejscach to tym bardziej słyszę opony. Czyli to miejsce też jest warte uwagi.

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 lat mam B6-kę i uważam go za jeden z lepiej wyciszonych samochodów. Po kupnie B8 jestem rozczarowany szczególnie dudnieniem kół. Im szybciej tym gorzej. Fakt że tylne opony mam wyząbkowane ale to nie powinno dawać aż takich efektów.

Dziś porównałem wyciszenie bagażnika i półki pomiędzy tymi samochodami i to co zobaczyłem to jakaś kpina. B6 ma wnękę koła wyłożoną plastikiem a półka zawiera pełno wykładziny. W B8 tam są gołe blachy z przyklejonymi paroma paseczkami czegoś tam. Jak to ma nie hałasować.

Czy ktoś z Was wyciszał skutecznie to auto w jakiejś firmie w Warszawie lub okolicach ?

 

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ciśnienia w oponach poprawia komfort jazdy.Ja w kombi mam ustawione na 2,1 w standardowych 16 calowych felgach. Jest dużo ciszej ale dalej bez szału.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności