StreamHD Zgłoś #101 Napisano 1 Czerwca 2018 Takie stan rzeczy to w samochodach za 30 - 50 tysięcy, a nie za ponad 100 000. Kpina z klienta. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #102 Napisano 1 Czerwca 2018 46 minut temu, Macmaciek napisał: Wielokrotnie była o tym mowa na tym forum: b8 wyjeżdża z fabryki praktycznie z gołymi blachami. Załączam garść zdjęć przed i po wygłaszaniu u profesjonalisty. Dobrze widzę że kabiny czyli podłogi pod siedzeniemi i grodzi nie robiłeś? Czy mimo to jesteś zadowolony z efektu? Pytam bo wyciszyłem tylko drzwi i o ile muzyka gra lepiej i dźwięk mijających samochodów jest cichszy to dalej jak dla mnie jest dosyć głośno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #103 Napisano 2 Czerwca 2018 6 godzin temu, Starl0rd napisał: Dobrze widzę że kabiny czyli podłogi pod siedzeniemi i grodzi nie robiłeś? Cała podłoga jest zrobiona. Jedynie dach nie jest, bo mam szklany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #104 Napisano 2 Czerwca 2018 Ile kosztuje takie wyciszenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #105 Napisano 2 Czerwca 2018 Zależy co dokładnie robisz. Od 3 do 6 koła (z fv, gwarancja itp). To jest prawie tydzień pracy dwóch osób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starl0rd Zgłoś #106 Napisano 2 Czerwca 2018 10 godzin temu, Macmaciek napisał: Zależy co dokładnie robisz. Od 3 do 6 koła (z fv, gwarancja itp). To jest prawie tydzień pracy dwóch osób. Jak efekty? Robiłeś jakieś pomiary przed i po? Wiekszość dobry warsztatów robi to nawet we własnym zakresie aby pochwalić się rezultatami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #107 Napisano 3 Czerwca 2018 Efekt jest super. W połączeniu z warstwowymi szybami to jest jak inne auto. Pomiary: tak, warsztat robi domyślnie pomiar przy przyjęciu auta i po operacji. Dla mnie to trochę nie ma sensu, ponieważ jest tak wiele zmiennych do wyeliminowania, ze takie pomiary nie są w żaden sposób miarodajne. Trzeba by zamknąć auto w laboratorium Dla mnie odczuwalna różnica jest ogromna. Do kompletu szczęścia można by jeszcze pokusić się o wymianę amorów na coś lepszego, niż te fabryczne (aczkolwiek u mnie dramatu nigdy z amortyzatorami nie było). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #108 Napisano 7 Czerwca 2018 Porównanie decybele vs decybele nie zawsze ma sens. Po prostu niektóre zakresy częstotliwości dźwięku są dla człowieka mniej przyjemnie i może się okazać że cichszy samochód (wg decybelomierza) będzie gorzej odebrany przez użytkownika. Firmy motoryzacyje z dalekiego wschodu już dawno zauważyły, że samochód dobrze wyciszony na ich rynek - nie musi się tak samo sprawować w Europie. Chociażby z tego względu, że ich ludzka mowa jest w nieco innym zakresie częstotliwości niż w Europie. Czyli samochód w którym im się dobrze rozmawia - u nas może być ciut gorzej i odwrotnie. Z innej beczki: miałem w rękach maty wygłuszające - one są zaskakujące ciężkie Wg danych katalogowych zwykle od 3,8 do 4.4kg na metr kw. 2metry na dwie parę drzwi to raczej mało... Takie kompletne wygłuszenie jak przedstawione powyżej to tak myślę że >50kg jak nic. Coś za coś :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #109 Napisano 7 Czerwca 2018 Kilkadziesiąt kilo dochodzi, to prawda. Warto w komplecie dodać trochę kucy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #110 Napisano 10 Lutego 2019 Zaskoczyły mnie negatywne wpisy nt wyciszenia passka. Z b8 nie mialem.zadnej stycznosci i zglebiam wiedzę na jego temat przed zakupem, ale pewnie to nic nie da i ponownie okaze sie ze b8 jest mega przereklamowany jak kiedys b5, ktora chcialem sie pozbyc po 3.miesiach od jej nabycia (tdi, bo 1.8t jeździłem 7 lat do kolizji ?). Pare lat temu mialem okazje pojechac wersja b7 demo 2.0tdi CR dsg.. silnik na zimno nie wiele roznil.sie dzwiekiem od 1.9tdi pd, po rozbrzaniu ciut lepiej, ale w dalszym ciagu bylo sluchac w.srodku ze to diesel. Co do ogolnego wygluszenia to przy 190kmh bylo ciszej niz w mojej bylej b5 fl 1.8T tiptronic przy 140kmh, co mnie milo zaskoczyli i nie za bardzo chce mi sie wierzyc ze w b8 poszli z wygluszeniem w druga stronę czyli na.minus. Moze wszystkie b8 sa wyciszone jednakowo, jednakże kazdy z nas inaczej odbiera czestotliwosc na ktorej generowany jest szum w czasie jazdy. Co do dudnienia zawieszenia to mi w skodzie zdecydowanie pomoglo zmniejszenie ciśnienia w oponach przy zaladowanym aucie z 2.9 na 2.5 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #111 Napisano 10 Lutego 2019 Zmniejszenie ciśnienia w oponach pomaga bo sam tak zrobiłem jednak i tak nadal praca zawieszenia i opon na gorszych drogach jest głośna i słychać ją według mnie za bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał17 Zgłoś #112 Napisano 10 Lutego 2019 Podepnę się pod temat wyciszenia w B8. U mnie z przodu jest dobrze, ale z tyłu tragedia, byłem na regulacji drzwi, nie wiele to pomogło. Mogę potwierdzić to co piszą inni forumowicze, w Skodzie Rapid kombi jest ciszej, ba w Chevrolecie Cruize kombi jest ciszej z tyłu nawet z odsuniętą roletą. Jadąc 120km/h jest naprawdę głośno, każdy ze znajomych kto wsiada do mojego Passata mówi, że jakoś głośno jest. Nie wiem jak przycisnąć serwis, że by coś z tym zrobili, dla nich jest cicho. Także myślę o dodatkowym wyciszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #113 Napisano 12 Lutego 2019 Mam rapida kombi 2016 i powyżej 160kmh robi sie juz w miare glosno, do 140kmh jest komfortowo, jak na takie autko. Michal17 ty masz kombi b8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #114 Napisano 12 Lutego 2019 Dnia 10.02.2019 o 08:09, Jericho napisał: Zaskoczyły mnie negatywne wpisy nt wyciszenia passka. Z b8 nie mialem.zadnej stycznosci i zglebiam wiedzę na jego temat przed zakupem (...) Według poprzedniego właściciela mojej B6, który kupił B8 1.4 (też Comfortline) jest nieco gorzej. Ja sam tylko praktycznie sobie posiedziałem w niej więc się nie wypowiem dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #115 Napisano 12 Lutego 2019 Ja przesiadłem się z b6 do b8 i jak już nieraz pisałem jeśli chodzi o hałas zawieszenia i kół jest gorzej niż w b6.Cóż życie nie można mieć wszystkiego? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #116 Napisano 12 Lutego 2019 ...a przecież i B6 nie należy do najlepiej wyciszonych. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał17 Zgłoś #117 Napisano 12 Lutego 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Jericho napisał: Mam rapida kombi 2016 i powyżej 160kmh robi sie juz w miare glosno, do 140kmh jest komfortowo, jak na takie autko. Michal17 ty masz kombi b8? Tak kombi B8. Wg mnie w Rapidzie jest ciszej. W Passacie przy 160km/h z tyłu jest huk. Potwierdzam, że w B6 kombi jest ciszej. Myślałem, że takie rzeczy jak wyciszenie też są poprawiane i coraz lepsze w następnych generacjach, ale wyciszenie B8 tego nie potwierdza. Edytowane 12 Lutego 2019 przez Michał17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #118 Napisano 12 Lutego 2019 To muszę umowic się z kims na jazde ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #119 Napisano 12 Lutego 2019 Wyciszenie to samo zło. Zwiększa wagę auta. Bardzo wpływa na ekologię, bo przy recyklingu oderwać taką masę od blachy i zutylizować, to potworne koszty. Koszty produkcji przy montażu tego czegoś i koszt samej masy. Więc VW robi tak jak wszystko w dzisiejszych czasach, ma ładnie wyglądać, być jak naj tańsze w zakupie. Kosztem niby drobnych szczegółów, których i tak większość klientów nie wyłapie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #120 Napisano 13 Lutego 2019 Niekoniecznie wyciszenie musi być nie eko lub nadmiernie zwiększać masę. Miałem do niedawna Lagunę II. Ten samochód był zdecydowanie lepiej wyciszony niż Passat. Nie trochę, dużo dużo lepiej (brak dudenienia z podwozia, brak odgłosów z tylnej części samochodu, mocno zredykowany szum z kół). Z tym , że Laguna miała wszędzie za tapicerką wygłuszenie w postaci filcu. Wszędzie gdzie udało mi się zajrzeć: Co będę opisywał - pokażę porównanie tapicerek klapy bagażnika: Laguna II: Passat B8: Za tą cięką tapicerką w Passacie nie ma już nic - tylko goła blacha klapy. Podobna sytuacja jest z podsufitką. W Passku montując wideorejestrator widziałem, że nad przednią lampką jest goła blacha dachu (przynajmniej tam gdzie dojrzałem). W Lagunie wymieniając spaloną żarówkę w lampce napotkałem barierę w postaci warstwy filcu. Efekt był taki, że czy to jazda w tunelu czy padający deszcz - w LII nadal panowała cisza. Tak samo wymieniając spaloną żarówkę w tylnych lampach w Lagunie - tam wszędzie było wygłuszenie. Laguna ważyła 1350kg w wersji benzyna 2.0T 170KM czyli jakieś 100kg mniej niż Passat 1.8TSI. Z tym, że Passat jest dłuższy o 19cm. Laguna miała aluminiową lekutką maskę, kompozytowe błotniki, kompozytową klapę bagażnika co skutecznie obniżało masę. Tak, że można mieć eko wygłuszenie i nadal mieć lekki samochód. Nie wiem po co o tym piszę, chyba tylko po to aby pokazać jak inni producenci radzą sobie w tym temacie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach