Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Takie stan rzeczy to w samochodach za 30 - 50 tysięcy, a nie za ponad 100 000.  Kpina z klienta.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Macmaciek napisał:

Wielokrotnie była o tym mowa na tym forum: b8 wyjeżdża z fabryki praktycznie z gołymi blachami. Załączam garść zdjęć przed i po wygłaszaniu u profesjonalisty. 

dsc06792.jpg

dsc06794.jpg

dsc06795.jpg

dsc06796.jpg

dsc06797.jpg

dsc06805.jpg

dsc06814.jpg

dsc06816.jpg

dsc06818.jpg

dsc06823.jpg

dsc06827.jpg

dsc06828.jpg

dsc06830.jpg

dsc06833.jpg

dsc06859.jpg

dsc06834.jpg

dsc06846.jpg

dsc06853.jpg

dsc06947.jpg

dsc06952.jpg

 Dobrze widzę że kabiny czyli podłogi pod siedzeniemi i grodzi nie robiłeś? Czy mimo to jesteś zadowolony z efektu? Pytam bo wyciszyłem tylko drzwi i o ile muzyka gra lepiej i dźwięk mijających samochodów jest cichszy to dalej jak dla mnie jest dosyć głośno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Starl0rd napisał:

Dobrze widzę że kabiny czyli podłogi pod siedzeniemi i grodzi nie robił?

Cała podłoga jest zrobiona. Jedynie dach nie jest, bo mam szklany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje takie wyciszenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co dokładnie robisz. Od 3 do 6 koła (z fv, gwarancja itp). To jest prawie tydzień pracy dwóch osób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Macmaciek napisał:

Zależy co dokładnie robisz. Od 3 do 6 koła (z fv, gwarancja itp). To jest prawie tydzień pracy dwóch osób.

Jak efekty? Robiłeś jakieś pomiary przed i po? Wiekszość dobry warsztatów robi to nawet we własnym zakresie aby pochwalić się rezultatami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekt jest super. W połączeniu z warstwowymi szybami to jest jak inne auto. 

Pomiary: tak, warsztat robi domyślnie pomiar przy przyjęciu auta i po operacji. Dla mnie to trochę nie ma sensu, ponieważ jest tak wiele zmiennych do wyeliminowania, ze takie pomiary nie są w żaden sposób miarodajne. Trzeba by zamknąć auto w laboratorium :) Dla mnie odczuwalna różnica jest ogromna. Do kompletu szczęścia można by jeszcze pokusić się o wymianę amorów na coś lepszego, niż te fabryczne (aczkolwiek u mnie dramatu nigdy z amortyzatorami nie było). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie decybele vs decybele nie zawsze ma sens. 
Po prostu niektóre zakresy częstotliwości dźwięku są dla człowieka mniej przyjemnie i może się okazać że cichszy samochód (wg decybelomierza) będzie gorzej odebrany przez użytkownika. 

Firmy motoryzacyje z dalekiego wschodu już dawno zauważyły, że samochód dobrze wyciszony na ich rynek - nie musi się tak samo sprawować w Europie. Chociażby z tego względu, że ich ludzka mowa jest w nieco innym zakresie częstotliwości niż w Europie. Czyli samochód w którym im się dobrze rozmawia - u nas może być ciut gorzej i odwrotnie.

 

Z innej beczki:

miałem w rękach maty wygłuszające - one są zaskakujące ciężkie ;-) 
Wg danych katalogowych zwykle od 3,8 do 4.4kg na metr kw. 
2metry na dwie parę drzwi to raczej mało... 
Takie kompletne wygłuszenie jak przedstawione powyżej to tak myślę że >50kg jak nic.

Coś za coś :-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilkadziesiąt kilo dochodzi, to prawda. Warto w komplecie dodać trochę kucy. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczyły mnie negatywne wpisy nt wyciszenia passka. Z b8 nie mialem.zadnej stycznosci i zglebiam wiedzę na jego temat przed zakupem, ale pewnie to nic nie da i ponownie okaze sie ze b8 jest mega przereklamowany jak kiedys b5, ktora chcialem sie pozbyc po 3.miesiach od jej nabycia (tdi, bo 1.8t jeździłem 7 lat do kolizji ?).

Pare lat temu mialem okazje pojechac wersja b7 demo 2.0tdi CR dsg.. silnik na zimno nie wiele roznil.sie dzwiekiem od 1.9tdi pd, po rozbrzaniu ciut lepiej, ale w dalszym ciagu bylo sluchac w.srodku ze to diesel. Co do ogolnego wygluszenia to przy 190kmh bylo ciszej niz w mojej bylej b5 fl 1.8T tiptronic przy 140kmh, co mnie milo zaskoczyli i nie za bardzo chce mi sie wierzyc ze w b8 poszli z wygluszeniem w druga stronę czyli na.minus. 

Moze wszystkie b8 sa wyciszone jednakowo, jednakże kazdy z nas inaczej odbiera czestotliwosc na ktorej generowany jest szum w czasie jazdy.

 

Co do dudnienia zawieszenia to mi w skodzie zdecydowanie pomoglo zmniejszenie ciśnienia w oponach przy zaladowanym aucie z 2.9 na 2.5 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie ciśnienia w oponach pomaga bo sam tak zrobiłem jednak i tak nadal praca zawieszenia i opon na gorszych drogach jest głośna i słychać ją według mnie za bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat wyciszenia w B8. U mnie z przodu jest dobrze, ale z tyłu tragedia, byłem na regulacji drzwi, nie wiele to pomogło. Mogę potwierdzić to co piszą inni forumowicze, w Skodzie Rapid kombi jest ciszej, ba w Chevrolecie Cruize kombi jest ciszej z tyłu nawet z odsuniętą roletą. Jadąc 120km/h jest naprawdę głośno, każdy ze znajomych kto wsiada do mojego Passata mówi, że jakoś głośno jest. Nie wiem jak przycisnąć serwis, że by coś z tym zrobili, dla nich jest cicho. Także myślę o dodatkowym wyciszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rapida kombi 2016 i powyżej 160kmh robi sie juz w miare glosno, do 140kmh jest komfortowo, jak na takie autko.

Michal17 ty masz kombi b8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2019 o 08:09, Jericho napisał:

Zaskoczyły mnie negatywne wpisy nt wyciszenia passka. Z b8 nie mialem.zadnej stycznosci i zglebiam wiedzę na jego temat przed zakupem (...)

Według poprzedniego właściciela mojej B6, który kupił B8 1.4 (też Comfortline) jest nieco gorzej. Ja sam tylko praktycznie sobie posiedziałem w niej więc się nie wypowiem dokładnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadłem się z b6 do b8 i jak już nieraz pisałem jeśli chodzi o hałas zawieszenia i kół jest gorzej niż w b6.Cóż życie nie można mieć wszystkiego?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a przecież i B6 nie należy do najlepiej wyciszonych.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Jericho napisał:

Mam rapida kombi 2016 i powyżej 160kmh robi sie juz w miare glosno, do 140kmh jest komfortowo, jak na takie autko.

Michal17 ty masz kombi b8?

Tak kombi B8. Wg mnie w Rapidzie jest ciszej. W Passacie przy 160km/h z tyłu jest huk. Potwierdzam, że w B6 kombi jest ciszej. Myślałem, że takie rzeczy jak wyciszenie też są poprawiane i coraz lepsze w następnych generacjach, ale wyciszenie B8 tego nie potwierdza.

Edytowane przez Michał17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To muszę umowic się z kims na jazde ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciszenie to samo zło.  

Zwiększa wagę auta.

Bardzo wpływa na ekologię, bo przy recyklingu oderwać taką masę od blachy i zutylizować, to potworne koszty.

Koszty produkcji przy montażu tego czegoś i koszt samej masy. 

Więc VW robi tak jak wszystko w dzisiejszych czasach, ma ładnie wyglądać, być jak naj tańsze w zakupie. Kosztem niby drobnych szczegółów, których i tak większość klientów nie wyłapie.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wyciszenie musi być nie eko lub nadmiernie zwiększać masę.

Miałem do niedawna Lagunę II. Ten samochód był zdecydowanie lepiej wyciszony niż Passat. Nie trochę, dużo dużo lepiej (brak dudenienia z podwozia, brak odgłosów z tylnej części samochodu, mocno zredykowany szum z kół).
Z tym , że Laguna miała wszędzie za tapicerką wygłuszenie w postaci filcu. Wszędzie gdzie udało mi się zajrzeć:

Co będę opisywał - pokażę porównanie tapicerek klapy bagażnika:

Laguna II:

1659004180_LagunaII.thumb.jpg.02dad1c9d9980ec008657e8f729235f3.jpg

 

Passat B8:

Passat.thumb.jpg.4086f3b33755822f69bbaaa2541aaccb.jpg

Za tą cięką tapicerką w Passacie nie ma już nic - tylko goła blacha klapy.

Podobna sytuacja jest z podsufitką. W Passku montując wideorejestrator widziałem, że nad przednią lampką jest goła blacha dachu (przynajmniej tam gdzie dojrzałem).
W Lagunie wymieniając spaloną żarówkę w lampce napotkałem barierę w postaci  warstwy filcu.
Efekt był taki, że czy to jazda w tunelu czy padający deszcz - w LII nadal panowała cisza.

Tak samo wymieniając spaloną żarówkę w tylnych lampach w Lagunie - tam wszędzie było wygłuszenie.
 

Laguna ważyła 1350kg w wersji benzyna 2.0T 170KM czyli jakieś 100kg mniej niż Passat 1.8TSI. Z tym, że Passat jest dłuższy o 19cm. 
Laguna miała aluminiową lekutką maskę, kompozytowe błotniki, kompozytową klapę bagażnika co skutecznie obniżało masę.

Tak, że można mieć eko wygłuszenie i nadal mieć lekki samochód.

Nie wiem po co o tym piszę, chyba tylko po to aby pokazać jak inni producenci radzą sobie w tym temacie ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności