Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma może dane dotyczące wyciszenia? Od tygodnia jeżdżę wersją 1.8 i mam wrażenie (subiektywne), że poziom wyciszenia jest dwie półki wyżej niż w moich poprzednich dwóch BMW (wcześniej seria 5 i 3). Trzymam kciuki, żeby to nie było tylko do czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem zadowolony, znajdziesz jednak na forum opinie odmienne od tego. Ja jednak jeździłem ostatnio Mazdą 6 i jak wszyscy wiedzą to auto nie słynie z wyciszenia. 

Dla mniempoziom wyciszenia jest optymalny. Jedyna kwestia to rezonans boczków drzwi przy głośniejszej muzyce. W Mazda6 przy dość dobrym systemie nagłośnienia (Bose) było z tym nieco lepiej. Tam jednak żeby nie słyszeć czegoś z zewnątrz trzeba było podkręcić muzykę. Tu już tak na szczescie nie jest ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje to bmw to wyższa klasa względem vw to i z wyciszeniem na pewno będzie lepiej, no i w bmw nie trzeszczą tak plastiki po kilku latach :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, LeszekCzarny napisał:

Czy ktoś ma może dane dotyczące wyciszenia? Od tygodnia jeżdżę wersją 1.8 i mam wrażenie (subiektywne), że poziom wyciszenia jest dwie półki wyżej niż w moich poprzednich dwóch BMW (wcześniej seria 5 i 3). Trzymam kciuki, żeby to nie było tylko do czasu...

Seryjnie B8 właściwie nie ma wyciszenia (puste drzwi itp). Można znacznie obniżyć poziom hałasu w środku kupując usługę w jednej z kilku profesjonalnie zajmujących się tym firm. Trwa to około tygodnia i kosztuje 5~6 koła. Polega na demontażu całego środka, wyklejeniu auta matami i ponownym złożeniu. Razem z szybami dźwiękoszczelnymi daje to naprawdę dobry efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy u was też podczas jazdy autostrada przy prędkości średniej 140 km na godz jest słyszalny dźwięk z silnika tzn słychać tak jak by prace silnika czy jakieś dziwny głos . Czy nie powinno być słychać silnika a jedynie szum z kół proszę o opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm,  niby wyciszenie w BMW powinno być bez zarzutu, ale nie jest - nawet taka głupota jak uszczelki w drzwiach słychać przy prędkościach powyżej 140 km/h.  Nie mówiąc o hałasie powyżej 200 km/h - to już huk samolotu odrzutowego :)
Zdziwiłbyś się też odnośnie plastików po kilku latach... Zdecydowanie płacisz za znaczek...

A tu, przy prędkości 160 km/h bez problemu słyszałem i radio, i żonę ;)
Póki co, szybciej nie miałem możliwości...
Na pewno nie będę inwestował w dodatkowe wyciszenie - Passat to trochę eksperyment naukowy ;) Auto jest w wynajmie na 2 lata, a potem nie zamierzam go odkupywać - względnie wezmę ponownie, jeśli wrażenia dalej będą pozytywne.

Ale odpowiadając na pytanie odnośnie dziwnych odgłosów z silnika przy 140 km/h - to nie, nie słyszę nic takiego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Barteko napisał:

A czy u was też podczas jazdy autostrada przy prędkości średniej 140 km na godz jest słyszalny dźwięk z silnika tzn słychać tak jak by prace silnika czy jakieś dziwny głos . Czy nie powinno być słychać silnika a jedynie szum z kół proszę o opinie

Ja też nie mam problemu z odgłosami z silnika. Może ktoś z tym samy silnikiem coś powie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

160 km/h, 1.8 manual. Jest cicho. Może automat ci się nudzi i śpiewa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2018 o 17:07, Barteko napisał:

A czy u was też podczas jazdy autostrada przy prędkości średniej 140 km na godz jest słyszalny dźwięk z silnika tzn słychać tak jak by prace silnika czy jakieś dziwny głos . Czy nie powinno być słychać silnika a jedynie szum z kół proszę o opinie

z tym hałasem to może być problem z przewodami od nagrzewnicy wchodzącymi do kabiny, podszybie może brzęczeć i kierownice powietrza czy jakoś tak kierujące powietrze na chłodnice, ja tak samo miałem, w sumie to mam, ale doszedłem z tym trochę do ładu przez weekend i mam dużo ciszej w samochodzie. Posiedzę jeszcze w tym w następny weekend i mam nadzieję że wyciszę całkiem dziwne odgłosy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że wyciszenie silnika 1.8 jest bardzo dobre (może sama kultura jego pracy) albo po prostu Highline ma dodatkowe wyciszenie w porównaniu z Comfotline - ktoś ma jakieś informacje na ten temat?.

W 1.4 powyżej 2 tys. obrotów robi się nieprzyjemnie głośno, i przy jeździe autostradą daje się we znaki hałas silnika (takie buczenie tłumika - może to tylko u mnie). W 1.8 HL silnika po prostu nie słychać wcale...

Ten hałas od przewodów nagrzewnicy narasta równomierniewraz z obrotami silnika? Czy to dźwięk jakby buczenie tłumika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, pdzieniew napisał:

Mam wrażenie że wyciszenie silnika 1.8 jest bardzo dobre (może sama kultura jego pracy) albo po prostu Highline ma dodatkowe wyciszenie w porównaniu z Comfotline - ktoś ma jakieś informacje na ten temat?.

W 1.4 powyżej 2 tys. obrotów robi się nieprzyjemnie głośno, i przy jeździe autostradą daje się we znaki hałas silnika (takie buczenie tłumika - może to tylko u mnie). W 1.8 HL silnika po prostu nie słychać wcale...

Ten hałas od przewodów nagrzewnicy narasta równomierniewraz z obrotami silnika? Czy to dźwięk jakby buczenie tłumika?

Posiadam 1,8 w wersji comfortline, podejrzewam ze nie ma różnicy pomiędzy  comfortline a highline w zakresie wyciszenia, myśle ze to kultura pracy silnika robi swoje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, pewnie tak właśnie jest.

Chociaż 1.4 160 w moim poprzednim B7 brzmiał naprawdę dobrze i cicho...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak reasumując to B8 jest całkiem dobrze wyciszone, czyli odcina hałas zewnętrzny. Bardzo to było widoczne jak przy ruchliwej drodze przesiadłem się z superba do passata.

B8 (z wyjątkiem diesla) nie generuje hałasów i dlatego jest cicho w środku. BMW jest lepiej wyciszony ale generuje dużo hałasów przepływu powietrza. To potwierdzało mi kilka osób, egzemplarz którym jeździłem był bardzo cichy do 90 a przy 100 generował uciążliwy wręcz szum.

B8 też miał takie wpadki, ale serwis usuwał i mój pod tym względem chwaliłem swój egzemplarz. Mazda 6 jest powszechnie znana jako jeden z najgorzej wyciszonych samochodów.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam odmienne doświadczenia z wyciszeniem. Przesiadłem się ze starej BMW 5 (2005r) i w passacie jest bardzo głośno powyżej 140kmh ¬¬ .

Na jakich oponach jeździcie? Bo może to kwestia opon? Silnika raczej u mnie nie słychać, tylko szum.

 

 

 

Edytowane przez perconti
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dziki_pl napisał:

Tak reasumując to B8 jest całkiem dobrze wyciszone, czyli odcina hałas zewnętrzny. 

B8 (z wyjątkiem diesla) nie generuje hałasów i dlatego jest cicho w środku.

Sorry, ale B8 nie odcina hałasu zewnętrznego. Dlatego mam tylko uśmiech na twarzy przy twoich wypowiedziach o głośności diesla i cichości benzyny, w tym sensie, że w trybie niepostojowym (jazdy) ja tej kolosalnej różnicy nie dostrzegam, wręcz przeciwne a jeździłem TSI. Natomiast różnica może występować jedynie na postoju gdzie TSI nie słychać, pod jednym wszakże warunkiem - że stoisz na wiejskiej drodze. Bo w mieście sorry, ale to właśnie otoczenie jest najbardziej słyszalne w aucie. Ja stojąc na krzyżowaniu słyszę raczej diesla stojącego obok niż własnego, a zaznaczę, że nie korzystam z SS. Poza tym te Twoje komentarze o dieslu już się stają nudne.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czasie jednej z pierwszych jazd na mieście zauważyłem, że bardzo późno usłyszałem karetkę.

Mówię tutaj o porównaniu z octavią 2 przed FL.  Jak ktoś zna we Wrocławiu pl. Społeczny (całkiem wielki) to stojąc na estakadzie słyszałem je jak do placu dojeżdżają. A w pasacie to dopiero jak były dużo bliżej. Więc dla mnie duża różnica jest i można stwierdzić, że "odcina" hałas zewnętrzny subiektywnie patrząc.

Przydałby się jakiś test rzetelny o inaczej znowu będzie spinka :D

 

Edytowane przez keneida

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, MM_VW napisał:

Sorry, ale B8 nie odcina hałasu zewnętrznego. Dlatego mam tylko uśmiech na twarzy przy twoich wypowiedziach o głośności diesla i cichości benzyny, w tym sensie, że w trybie niepostojowym (jazdy) ja tej kolosalnej różnicy nie dostrzegam, wręcz przeciwne a jeździłem TSI. Natomiast różnica może występować jedynie na postoju gdzie TSI nie słychać, pod jednym wszakże warunkiem - że stoisz na wiejskiej drodze. Bo w mieście sorry, ale to właśnie otoczenie jest najbardziej słyszalne w aucie. Ja stojąc na krzyżowaniu słyszę raczej diesla stojącego obok niż własnego, a zaznaczę, że nie korzystam z SS. Poza tym te Twoje komentarze o dieslu już się stają nudne.

Jestem tego samego zdania. Nie dokucza mi TDI a wręcz go nie słyszę. Jeździłem przez ponad tydzień 1.6 TSI i tak jak piszesz, auto na postoju (przykładowo na światłach) nie było go słychać niemal wcale. W sytuacji kiedy wkręcało się na obroty (np przy wyprzedzaniu) to dawało już niezły koncert. W TDI które ja posiadam ten problem nie jest już odczuwalny. Przynajmniej ja go nie zauważam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie proszę uwagę, że nie wszystkie TSI tak samo pracują. Np. różnica między 1,4 TSI a 1,8 czy 2,0 to duża różnica szczególnie przy wkręcaniu na wyższych obrotach. Oczywiście nie umniejszając tu silnikowi 1,4 zdecydowanie 1,8 brzmi przyjemniej (Thomson pisze np o silniku 1,6 TSI,  ale to nie w B8). Na temat Dieslel'a się nie wypowiadam, bo jeździłem tylko kiedyś 2,0 TDI w B6, a to było inne auto i inny silnik. Benzyna zawsze będzie cichsza, bo taka już charakterystyka tych silników i to pomimo iż wersje z Diesel'em mają inne (czyt. lepsze) maty wygłuszające (chociażby między deską rozdzielczą a ścianą grodziową, czy pod dywanem stosuje się zupełnie inne materiały tłumiące).

Silniki Diesel'a ludzie kupują nie dlatego, że są tak samo ciche jak benzyny, tylko dla innych aspektów, takich jak niższe spalanie i lepiej wykorzystana moc na niższych obrotach (bądź też z przyzwyczajenia).

I pomimo postępów technologicznych i malejącej różnicy między plusami i minusami w obu silnikach, to nadal: benzyna jest cichsza i tańsza, a Diesel oszczędniejszy. I każdy użytkownik będzie obstawiał przy swoim ;)

 

Edytowane przez [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2018 o 23:01, LeszekCzarny napisał:

Hmm,  niby wyciszenie w BMW powinno być bez zarzutu, ale nie jest - nawet taka głupota jak uszczelki w drzwiach słychać przy prędkościach powyżej 140 km/h.  Nie mówiąc o hałasie powyżej 200 km/h - to już huk samolotu odrzutowego :)
Zdziwiłbyś się też odnośnie plastików po kilku latach... Zdecydowanie płacisz za znaczek...

A tu, przy prędkości 160 km/h bez problemu słyszałem i radio, i żonę ;)
Póki co, szybciej nie miałem możliwości...
Na pewno nie będę inwestował w dodatkowe wyciszenie - Passat to trochę eksperyment naukowy ;) Auto jest w wynajmie na 2 lata, a potem nie zamierzam go odkupywać - względnie wezmę ponownie, jeśli wrażenia dalej będą pozytywne.

Ale odpowiadając na pytanie odnośnie dziwnych odgłosów z silnika przy 140 km/h - to nie, nie słyszę nic takiego...

 

Rozumiem masz nowy samochód, prezentujesz subiektywną opinie ale nigdy passat nie osiągnie poziomu bmw serii 5. Jesli mówimy o nowych autach.

Mam okazję porównać te auta i to przepaść. Ale to subiektywnie.

 

Dane dla Arteona 2,0 TSI z porównania z BMW G30 530i  z testu z Auto Moto nr 9/2017

50 km/h VW 59db BMW 54

130 km/h VW 68 BMW 64

Dla porównania dane z tego samego numeru dla nowej Insignii 20 CDTI czyli diesla- 50 km/h-68 db 130 km/h- 68

a 3 db to 2 razy głośniej dla ucha.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg niemieckie adaca 130km/h
Passat 1.4 tsi 65,5db, 2.0 tdi 65,4db

Bmw 2.0 benzyna - 65,9db, 3.0 diesel 65,1db

Nie wiem czy usłyszysz jakąś różnicę.

Edytowane przez Jarod84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności