Skocz do zawartości
nicu

[B5] Tuning Mechaniczny Passka ( pomoc przy doborze )

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od razu zaznaczę że dosyć mocno w tym temacie wertuję strony wujka google a wątek tutaj zakładam jako dodatkowe wsparcie . Odpowiedzi na część pytań które tutaj zadam już mam, ale może ktoś podpowie coś innego bądź doradzi lepiej niż informacje z inych źródeł . A więc tak posiadam Passka B5 FL AVF 2004 ( Sedan ) Auto po swapie z 2.5 V6 na 1.9 skrzynia 6B oryg z AVF (Półosie, tarcze i inne elementy nadwozia są z wersji 2.5 o ile któreś się od siebie różniły z tego co wiem na 100 % półośki są grubsze ) poważnie myślę nad podniesieniem mocy auta. Aktualnie wgrany wirus nigdy nie mierzyłem jego aktualnych mocy po zmianie mapki autko trochę ożyło lecz jeszcze to nie jest to czego bym oczekiwał. A więc zwracam się do was z ogromną prośbą udzielenia mi porad oraz pomocy dotyczącej poprawy HP pojazdu. Zacznę od problemów z jakimi aktualnie się borykam a zakończę na częściach które chciałbym wymienić ( wymiana może któryś z nich usunie problem który męczy moje auto ) Ok czas zacząć .

Aktualnie mam problemu typu : 

-Zacinająca się geometria ( często auto gubi moc pod czas wyprzedzania ) pomimo że był czyszczona 

-Auto czasem leniwie dochodzi do 2k obrotów po czym dostaje kopa, a innego dnia juz od 1.4k idzie do góry jak burza

-Sprzęgło dwumasa oryg. zestaw z AVF przy pedale max w podłodze potrafi się ślizgać 

-Egr mży jak szalony olejem 

-Rury od tubiny wszystkie powkręcane na blachowkręty + " trytytki" po prostu je wystrzeliwało z gniazd mimo obecności spinek ( przed i po mapie )

-Drgania silnika przy przyśpieszaniu niby nic nie czuć ale słychać jak z kierunku maski coś drży  ( tutaj totalnie nie wiem co jest grane ) Jeżeli będzie zainteresowanie nagram filmik

 

Ok co planuję zrobić tutaj bardzo bym poprosił o fachową poradę co wybrać jakie są mniej więcej koszty części, materiału ( wymiany nie chcę się tego podjąć osobiście )

-Fmic Intercooler centralny .  Bardzo bym poprosił o podpowiedzi od jakiego auta taki można zakupić czy ten z Iveco da rady może jakiś chińczyk a może oryginalny FMIC EU , zaznaczę że chciałbym zminimalizować demolowanie zderzaka

-Orurowanie z kwasiaka . Myślę że tego tematu podejme się osobiście nie kupię gotowca koniecznie będę chciał zminimalizować ilość silikonowych kolanek spawając łączenia ale tam gdzie to koniecznie uzyję silikonu Czy 52mm będzie dobrym wyborem ? słyszałem też o wstawianiu 52 ale przed i po fmicu powstawiać większe rurki z redukcją na właśnie 52czy to ma jakiś sens ? ile mniej więcej m potrzebujęna kompletną instalcję ? 

-Turbina . I tutaj zaczynają się schody po przeczytaniu miliona stron jestem głupszy w tym temacie niż przed ich przeczytaniem. Aktualnie moim liderem jest GT22V z mietka 2.7cdi nie potrafię powiedzieć czemu. Co Wy moglibyście polecić jakich przeróbek będzie trzeba dokonać w konkretnym modelu który będzie się szybciej budził a który będzie lepiej łapał od góry czemu ten a nie inny ? 

-Sprzęgło. Regeneracja mojego + kevlar 700 zł może podmianka na coś innego ?  Czytaj dalej zanim zaczniesz odpisywać :P

 

 

Teraz tak chciałbym to zrobić wiadomo jak najlepiej aby służyło jak najdłużej dając dobre efekty ale niestety finanse nie pozwalają mi sięgać po to co powinno być ( dobre jakościowo podzespoły ) ale też nie jest tak że mam zamiar wydać na wszystko 100 zł :D:D:D:) nie mam limitu czasowego na bieżąco z każdej wypłaty będzie odkładana jakaś kwota i przeznaczana na każdy kolejny podzespół. tak więc nic nie jest na gwałt. Bardzo proszę nie oferować póki co części na priv po prostu aktualnie chciałbym się rozeznać cenowo ( najważniejszy wyznacznik ) a dopiero później powolutku dążyć do celu wiadomo "grosz do grosza a będzie ... " :P mam nadzieję że do 2 lat się wyrobimy z ukończeniem projektu :D Z góry serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym . W 100 % założę jakąś fotorelację gdy wszystko już zacznę ogarniać :)

 

 

 

 

Edytowane przez nicu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Z tym, że autko leciwie leci to może być nawet jakiś głupi wężyk. Ma to swoje lata i prawo do delikatnego braku szczelności. Sprawdź chociaż te co są łatwo widoczne. W okolicach za filtrem powietrza w drodze do pompy Vacuum. Ona dosyć istotna w ramach działania turbiny, warto też spojrzeć i na nią.

 

Z EGR uważaj. U mnie leciał i leciał, poprzedni właściciel po czasie ogarnął ale olej idealnie kapał na rozrusznik niżej, jak już tam olej pięknie wszedł to autko nie chciało za bardzo odpalać. Tym bardziej, że masa jest z kontaktu rozrusznika z blokiem. Więc do czyszczenia może troche potem być.

 

Rurki... kurde chyba do wymiany. Może ktoś inny bedzię miał jakąś fajną idee.

 

Co do mocy to proste pytanko czego oczekujesz od autka?

Ja jestem powalony w tym temacie to wszystko brałem tak by był zapas a w przyszłości jeszcze więcej było robione.

Napisz ile chcesz osiągnąć, to będzie można porozmawiać o wymaganych podzespołach.

No i staraj się nie "napalać" na dużą moc. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Autko powinno się trzymać drogi i dobrze na niej hamować. Najpierw wszystko powinno być "zdrowe". Oczywiście nie znam całej historii twojego pojazdu, wiec nie będę zakładał, że jest jakaś masakra, ale nie zapominajmy o podstawach. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności