Skocz do zawartości
zworo

benzyna TSI - nierównomierne przyspieszanie - błąd P0088 / 000136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ostatnio sporadycznie odnotowuje błąd jak w tytule - za wysokie ciśnienie na szynie paliwowej.

 

	Address 01: Engine       Labels: 06J-907-115-CDA.clb
Control Module Part Number: 06J 906 026 ER    HW: 06J 907 309 
  Component and/or Version: MED17.5             5770
           Software Coding: 0404000C18070160
            Work Shop Code: WSC 05314 000 00000
                      VCID: 7EF318732902AEEEE6F-802B
1 Fault Found:
	000136 - Fuel Rail/System Pressure 
               P0088 - 000 - Too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 120307 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2023.14.12
                    Time: 16:01:47
	             Freeze Frame:
                    RPM: 764 /min
                    Load: 13.7 %
                    Speed: 37.0 km/h
                    Temperature: 93.0°C
                    Temperature: -3.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V
	

 

Jestem w stanie dokładnie stwierdzić kiedy występuje - objawy są takie: przy gazie wciśniętym w podłogę (biegi 4, 5, 6, niżej nie sprawdzałem) auto przyspiesza nierównomiernie. Przyspiesza ok. 0.5sek, później 0.5sek dziura i takw kółko. Póki co zdarzyło mi się to dwukrotnie (odstęp około 2 miesięcy), za każdym razem po zgaszeniu silnika i uruchomieniu na nowo, problem znika. Nie świeci się przy tym żadna kontrolka i nie ma żadnego innego błędu (a przynajmniej mój chiński kabel nie wskazuje :P)

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w silniku benzynowym TSI? Przejrzałem trochę innych for i zdarza się to czasami w tdi łącznie z błędem P0087 / 000135 (ciśnienie zbyt niskie) ale u mnie występuje tylko ten jeden osobno. 

Pytanie pomocnicze, który mechanik w Warszawie jest godny polecenia do tego typu silnika?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka - od uszkodzonej pompki w zbironiku (zablokowany zawór regulacyjny) po uszkodzony zawór w pompie HP na silniku.

Sprawdź jak zachowuje się ciśnienie w listwie (zrób logi) - nazywa się to Fuel Rail Pressure lub podobnie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 które bloki warto zmierzyć i w jakich warunkach?

Znalazłem coś takiego: http://forums.ross-tech.com/showthread.php?10310-Fuel-Rail-Pressure-Test-with-VCDS ale z tego co tam jest przedstawione to test jest na postoju, czy to wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pamiętam tam sprawdzano czy nie ma ubytku ciśnienia (czy układ jest szczelny) - w zasadzie już wtedy powinno być widać czy jest gdzieś problem i czy ciśnienie faluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test na postoju wykonałem, niestety nie widać nieprawidłowości, tutaj log: https://goo.gl/kJV7vh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz zwalony czujnik temperatury paliwa masz stałe -48 stopni.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, nie zwróciłem na to uwagi choć zastanawiam się czy to nie jest przekłamanie bo nie mam żadnych innych błędów poza wymienionym P0088 no i chiński kabel :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w końcu zrobić dynamiczne logi na czwartym biegu, tu na moje oko też nie widzę anomalii, podczas pomiaru (niestety) nie wystąpił problem: https://goo.gl/io5JeK

Wygląda na to że temat będzie musiał poczekać aż stan się pogorszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Zacznij od najbardziej prostej czynności i wymień filtr paliwa,tylko na dobry markowy a nie tanie byle co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W benzynie nie ma filtra do wymiany. Jest zintegrowany z pompą paliwa, regulatorem ciśnienia oraz całą resztą osprzętu w zbiorniku paliwa. Koszt w ASO w okolice 600-700 PLN, więc słaba porada :D

Ciśnienie paliwa lekko faluje, nie jest to szczególnie dramatyczne, ale jednak występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 występuje, ale to zdecydowanie nie jest efekt problemu które chcę rozwiązać - wtedy odczucie braku mocy jest mocno wyczuwalne i widać gołym okiem po obrotomierzu..

@sly-s2 Co do filtra to wydaje mi się że gdyby nawet był zapchany to wtedy ciśnienie nie było zbyt wysokie a wręcz odwrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to oczywiście zauważam - dlatego, jedynie na podstawie tych logów jakie masz, można stwierdzić, że ciśnienie na listwie jest OK. Możliwe jednak, że zawór regulacyjny się przycina pytanie tylko czy lepiej szukać dalej, czy może lepiej poczekać do wystąpienia problemu i wtedy zrobić logi, bo inaczej wymienisz pół auta i dalej nie będzie wiadomo co jest przyczyną. Ja stawiam na zaworek w pompie HP ale to tylko teoretyzowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dzięki wszystkim za porady, pozostaje mi czekać. Jak coś się zmieni lub znajdę przyczynę to na pewno opisze w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne logi podczas występowania problemu.. I tu moje zaskoczenie, bo pomimo tego że błąd dot. zbyt wysokiego ciśnienia na listwie to na wykresie wygląda raczej ok, natomiast widać po boost pressure jakie są skoki.. Poniżej oba logi:

 

2, 3, 4 bieg:
https://goo.gl/6ko9iW

tylko 4 bieg:
https://goo.gl/kn2Zwo
 

Dodam że udało mi się zaobserwować to z łatwością podczas ostatnich mrozów (może ma to związek??) bo problem łapałem praktycznie codziennie (a temperatury raczej poniżej -10C)

 

PS. Zauważyłem też że tutaj throttle angle nie jest w granicach 100% tylko faluje a raczej starałem się non stop trzymać gaz w podłodze..

Edytowane przez zworo
dodatkowe informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo kanałów mierzysz na raz - rób logi każdemu z kanałów z osobna, bo poprawia to próbkowanie (czyt. dane zapisywane są z większą częstotliwością).

Na tych logach doładowanie wygląda bardziej podejrzanie niż samo ciśnienie paliwa i być może to w nim należy upatrywać problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maksymalne zadane doładowanie 1.4-1.5 bara to coś mało.... Powinien chyba żądać 1.7-1.8 bara przy maksymalnym obciążeniu?

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może błąd wysokiego ciśnienia to tylko efekt, zwróćcie uwagę że on został zarejestrowany przy obrotach 764 RPM no i wykresy nie wskazują na jakieś problemy z tym związane.. 

 

To co proponujecie, zacząć wymieniać podzespoły od najtańszych czy coś jeszcze można sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym próbował (o ile się da) przeczyścić pompę i jej zawory regulacyjne, bo to pewnie w nich jest problem (nie nadąża zbijać ciśnienia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez całe lato problem pozostał w ukryciu, natomiast jak tylko temperatury spadły poniżej 10 stopni znów poczułem odcięcie mocy i powrócił błąd.. Przeszukałem ponownie internet i okazało się że w międzyczasie ten sam problem rozwiązał kolega zza wschodniej granicy. Wszystko ładnie opisał tutaj: https://www.drive2.ru/l/492227992206966859/

Jako bezpośredniego winowajcę wskazał zawór w regulatorze wysokiego ciśnienia, jest to element nie występujący osobno, żeby go wymienić wymienia się całą pompę (numer 06H127025N najnowsza wersja jest z literką Q na końcu).

Tak więc kupiłem tę pompę i własnymi siłami wymieniłem, jest piękny video tutorial na youtube: 

 

Od siebie mogę dodać że warto zanim się wyjmie starą pompę poluzować także króciec do którego przykręca się twardy przewód paliwowy bo po wyjęciu jeśli jest ściśle dokręcony bez jakiegoś imadła nie jest łatwo go odkręcić..

 

Ogólnie po wymianie przejeździłem dwa tygodnie bez wystąpienia problemu (wcześniej w temp < 10 stopni wystąpił mi dwukrotnie z dnia na dzień) więc jestem dobrej myśli. Pompa trochę kosztuje ale za to po wymianie można cieszyć się obrotami powyżej 4k :D

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zrób teraz log dynamiczny na 3 biegu od 1.5 tysiąca obrotów do odcinki ale tylko grup 115 i 118

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności