Skocz do zawartości
Doktorekwp

Problem z elektryką na mrozie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu powiem, że szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem. Jeśli takowy istnieje proszę o link. Mam następujący problem: Po odpaleniu samochodu i przejechaniu 300-500 metrów wyskakuje mi kontrolka migającego czerwonego wykrzyknika oraz dużo innych kontrolek (nie zdążyłem spamiętać które dokładnie) po czym podświetlanie licznika gaśnie, a z pośród kontrolek zapalona pozostaje pomarańczowa kontrolka "abs". Wszystko ustępowało po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. Co więcej kiedy ostatnio mi się to przytrafiło spaliły mi się 3 żarówki w ciągu 1 sekundy (2 mijania i 1 od drogowych).  Problem występuje tylko przy dużym mrozie i znika po przejechaniu 5-10 km.  Przez kilka dni będę potrzebował auta więc muszę odwlec w czasie odprowadzenie go do mechanika. Liczę, że może uda się znaleźć przyczynę. Nie znam się na mechanice, ale wydaje mi się oczywiste, że to przez mróz gdzieś robi się jakieś zwarcie. Znajomy miał podobny problem. W jego przypadku okazało się, że przyczyną było gniazdo do wtyki od przyczepy (podobno auta sprowadzone z zachodu często mają coś tam pozmieniane we wtyce pod podpięcie kempingu  i mróz może zrobić tam zwarcie, a mój samochód też jest świeżo z holandii.) To prawdopodobne? Bo znajomy miał podobne,ale jednak nieco inne objawy.  Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj