Skocz do zawartości
Rock Oil Polska

Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Passata. Abyśmy mogli szybko i sprawnie dobierać dla was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

    Marka ;) :

    Model:

    Rok produkcji:

    Pojemność silnika:

    Moc silnika:

    Kod silnika (jeżeli znamy):

    Rodzaj przekładni:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Passat

    2001

    1896

    AWX

    Manual

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    Dnia 20.01.2018 o 23:44, Kuba2000 napisał:

    Passat

    2001

    1896

    AWX

    Manual

    Cześć, do Twojego Volkswagena według tabel doboru można zastosować Sytnhesis 4 Sport w dwóch lepkościach 5W40  (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-4-sport-5w40/) oraz 5W30 (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-5w30-4sport/). W przypadku 5W30 powinieneś osiągnąć lepsze fuel economy natomiast 5W40 sugerujemy do bardziej sportowej jazdy (jeżeli bardziej katujesz motor;) )

    Do skrzyni manualnej: Gearaxl S 75W90 http://rockoil.jpoils.pl/produkt/gearaxl-s-75w90/

    Edytowane przez Rock Oil Polska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Wrzuciliście 2 razy link do 5w30 ;).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Wyslijcie Waszą olive do Piotr Testera z Youtube, ciekawi mnie jak wypadnie na tle konkurencji.
    Jak wyglądap po przegrzaniu, jak pod obciazeniem i jak sie rozprowadza :)

    Mysle ze to bedzie najlepsza forma testu, a jesli wypadnie ok to i reklamy dla Was :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000
    4 godziny temu, golden87 napisał:

    Mysle ze to bedzie najlepsza forma testu, a jesli wypadnie ok to i reklamy dla Was :)

    Ale testy Piotra mają zerowe przełożenie na rzeczywistą jakość oleju i tego jak się spisuje w silniku. 

    Testy te należy traktować jako ciekawostkę bo nie odnoszą się one ani trochę do tego jak olej zachowuje się w silniku. 

     

    Można się nimi interesować albo BROŃ BOŻE kierować się nimi przy wyborze oleju dla siebie. 

    Edytowane przez StreamHD
    • Like 1

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    Godzinę temu, StreamHD napisał:

    Ale testy Piotra mają zerowe przełożenie na rzeczywistą jakość oleju i tego jak się spisuje w silniku. 

    Testy te należy traktować jako ciekawostkę bo nie odnoszą się one ani trochę do tego jak olej zachowuje się w silniku. 

     

    Można się nimi interesować albo BROŃ BOŻE kierować się nimi przy wyborze oleju dla siebie. 

    Moglbys rozwinac?

    Mialem na mysli wybór oleju różnych producentów o tej samej klasie lepkości i spełniającymi zalecane normy producenta, a nie większe experymenty.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Olej jest tworzony pod środowisko jakie panuje w silniku podczas jego pracy. Eksperymenty Piotra nie odzwierciedlają tego środowiska.

    Inaczej olej wypada w krótkotrwałym jednolitym teście poddany jednakowym warunkom, a inaczej w silniku gdzie pracuje w zróżnicowanych warunkach, temperaturach, atakowany przez mnóstwo różnych mechanizmów, narażony na zmiany temperatur, udział paliw, spalin itp itp.      Mówiąc krótko w silniku olej dostaje wycisk na 100 różnych sposobów przez miesiące pracy i tysiące kilometrów i tam wychodzi jak rzeczywiście chroni silnik, jak go konserwuje i jak szybko się degraduje. Bardzo ważne przecież żeby olej trzymał swoje witaminy jak najdłużej, nie zostawiał nagaru, skutecznie pracował podczas zimnych startów  i sam doskonale wiesz co jeszcze. 

    Dlatego dla mnie testy Piotra są tylko ciekawostką która może posiadać swój ranking lepszych i gorszych olejów ale za cholerę nie wolno się nim sugerować podczas wyboru oleju do silnika.  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Ogolnie juz rozumiem Twój punkt widzenia :-)
    Ja patrząc od strony mechanicznej, widze tam (na tych testach Piotra) przegięte przeciążenia dla przyśpieszenia wyników testu i ograniczonej dokladnosci narzedzi pomiarowych.
    Zeby był bardziej miarodajny przydałoby się podobnej próbie poddać taki przepracowany i zlany olej po przebiegu 5 tys i 10 tys, jak utrzymuje swoje parametry.

    Tak czy inaczej warto czesto zmieniac olej. :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    Dnia 24.01.2018 o 18:38, golden87 napisał:

    Ogolnie juz rozumiem Twój punkt widzenia :-)
    Ja patrząc od strony mechanicznej, widze tam (na tych testach Piotra) przegięte przeciążenia dla przyśpieszenia wyników testu i ograniczonej dokladnosci narzedzi pomiarowych.
    Zeby był bardziej miarodajny przydałoby się podobnej próbie poddać taki przepracowany i zlany olej po przebiegu 5 tys i 10 tys, jak utrzymuje swoje parametry.

    Tak czy inaczej warto czesto zmieniac olej. :D

    Wątek testów zdążył się już trochę wyklarować bez naszego udziału :) Nie chcemy też deprecjonować cudzych pomysłów na testy, fajnie, że ktoś się tym interesuje i na pewno ma to walory rozrywkowe, natomiast nawet z stricte perspektywy testów na zużycie powierzchni, to tak na prawdę nie są to testy. 

    Nie wspominając już o tym, że na pracę środka smarnego w jednostce napędowej ma wpływ tysiące innych czynników które muszą zostać uwzględnione przy tworzeniu formulacji danego produktu. 

    Przykładowo tak wygląda jedna z sekwencji testowych dla naszego produktu z gamy Rock Oil Carbon która nawiązuje tematyką do testów z YouTube (zużycie powierzchni):

    rock-oil-carbon-series-test-data.pdf (wstęp i opis)

    rock-oil-carbon-information-sheet.pdf (materiał promocyjny m.in. zawierający wynik opisanej powyżej sekwencji)

    Na pewno dużą zaletą takich testów jest fakt popularyzacji tematu - w końcu dzięki tym testom możemy o tym porozmawiać :) Natomiast ocena środka smarnego wyłącznie na tej podstawie jest błędem i może być też krzywdząca dla niektórych producentów olejów.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    Ten test youtubera o kant d..py rozbić. Kiedyś trafiłem na ciekawy wątek o olejach w USA. Jest forum, na którym zwykły człowiek umieszcza dane z testów oleju na którym jeździł. Wysyła próbkę po przejechaniu 10,15,20 tys. km do firmy, która sprawdza jego parametry.....Koszt około 20-30$.. jak znajdę to podeślę..... Ogólnie rzecz biorąc olej po przejechaniu 15 tys km nie wykazywał zużycia.....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    Witam 

    B6

    2007

    2.0tdi

    170km

    BMR

    Manual 

    Z góry dzięki 😉

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności