Skocz do zawartości
dopesurmi

1.8ADR problemy przy rozruchu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Mam problem ze swoim paskiem i postanowiłem sięgnąć rady na forum. Passat 99rok silnik 1.8 adr + lpg.

Miałem wcześniej problem, podczas jazdy na zimnym silniku (wysokie obroty, na niskich nie było problemów) na gazie (na benzynie nie zdarzyło mi się), po dojechaniu na skrzyżowanie auto gasło, po czym normalnie odpalał (dłużej trzeba było kręcić). Myślałem ze to wina zabrudzonej przepustnicy, więc postanowiłem ją wyczyścić, zdjąłem dolot i bez demontażu przepustnicy wyczyściłem ją zwykłym papierem (była rzeczywiście bardzo brudna). Zadowolony złożyłem, przejechałem się i wszystko było ok. Następnego dnia, gdy silnik był zimny miałem problem z odpaleniem, długo kręcił, musiałem wciskać gaz żeby mogła odpalić, silnik bardzo się trząsł, nie mógł wkręcić sie na obroty, po odjęciu gazu schodził z obrotów i gasł. Lecz gdy trzymałem ją na obrotach i silnik sie zagrzał, auto normalnie pracowało, odpalał jak zawsze i nie zauważyłem żadnych innych problemów(gdy silnik jest ciepły). Nie wiem czy to ma związek z tym że czyściłem tą przepustnice czy nie, na ten moment nie mam żadnego pojęcia co może być nie tak. Problemy z porannym odpalaniem nie zdarzały się za każdym razem, czasem auto normalnie odpalało i nie było problemów, a czasem działo sie tak jak wcześniej. Zawsze dolegliwości ustępują gdy silnik sie lekko zagrzeje. Mam wrażenie jakby to jakieś ssanie było. Raz odpalił normalnie i podczas jazdy zaczął szarpać i gasnąć(zimny silnik). Czasem podczas odpalania, rozrusznik kręci dłużej niż zwykle i czuje że auto ciężej odpala, ale po 2-3s pracuje normalnie.

Na vagu zero błędów. Dzieję się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Może ktoś ma jakiś pomysł, albo spotkał się z takim problemem? Nie chciałbym wymieniać pół auta, bo mam bardzo ograniczony budżet, a potrzebuje codziennie auta. Teraz sytuacja jest taka, że czekam aż się zagrzeje i dopiero jadę, bo inaczej auto nie ma siły i gaśnie. :(

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i służę pomocą, chciałbym to sam zrobić aby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw czy reduktor Ci nie przepuszcza gazu... Zakręć kurek w butli, przejedź się kawałek na PB i zostaw go tak na noc. Jeśli odpali bez problemu z rana to już wiesz co Cię czeka, z własnego doświadczenia wiem że najlepiej jest wymienić cały reduktor niż kupić zestaw naprawczy.

Przepustnice musisz wyciągnąć do czyszczenia. Spuszczasz płyn chłodniczy, odkręcasz węże, odpinasz kostki i myjesz ją w środku z tego syfu. U mnie było na tyle w środku syfu że przepustnica do końca się nie otwierała..

Jak czyściłeś na samochodzie przepustnice to co z tym syfem zrobiłeś? Poleciał dalej w kolektor ? To naprawdę nie było mądre.. Możliwe że przepchało wtryskiwacze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby reduktor puszczał gaz to wydaje mi się że byłoby tak za każdym razem i przy odpalaniu, a nie jest za kazdym razem, czasem jak stoi dwa dni potrafi odpalić i smigać od razu, a tak jak pisałem raz miałem że odpalił normalnie ale po chwili stracił moc i szarpał

z dokładnym czyszczeniem przepustnicy muszę sie wstrzymać, bo teraz nie mam warunków dopiero za tydz/dwa gdy będę miał dostęp do garażu

nie wydaje mi się żeby cokolwiek gdzieś poleciało, czyściłem tylko od jednej strony, za klapką nie miałem dostępu, moim zdaniem wtryskiwacze nie mają styczności z problemem, raz gdy był zimny udało mi się przełączyć na gaz i było tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy czujnik temperatury nie jest padnięty,  jaką pokazuje temperature na engine kanał 03, jak jest do 5 różnicy między licznikiem a temperatura silnika (G60, G62 2 czujniki w jednej obudowie)

jak ci pokaże -10 a na dworze 0 czy -1 tzn ze do wymiany

do sprawdzenia przepłwomierz, po czyszczeniu adaptacja przepustnicy i tu raczej jest chyba problem jeżeli takowej nie robiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, janekg16 napisał:

sprawdz czy czujnik temperatury nie jest padnięty,  jaką pokazuje temperature na engine kanał 03, jak jest do 5 różnicy między licznikiem a temperatura silnika (G60, G62 2 czujniki w jednej obudowie)

jak ci pokaże -10 a na dworze 0 czy -1 tzn ze do wymiany

do sprawdzenia przepłwomierz, po czyszczeniu adaptacja przepustnicy i tu raczej jest chyba problem jeżeli takowej nie robiłeś

czujnik mogę sprawdzić dopiero jak będe miał dostep do vaga, czyli muszę trochę poczekać.

Wiesz może jak zrobić adaptację bez vaga? słyszałem coś że jest to możliwe ale nie wiem dokładnie w jaki sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany

Uszkodzona cewka, od zimna nie chciała dać iskry na 2gi cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności