Skocz do zawartości
GTO

Manetka/przełącznik wycieraczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z wycieraczkami, a mianowicie po włączeniu nie chcą się wyłączyć, trzeba gasić auto by sie wyłączyły.

Sprawdzony został przekaźnik i wymieniony na drugi, lecz brak poprawy więc kolej na manetkę

Problem w tym, że nie mogę znaleźć dokładnie takiej manetki wycieraczek jak moja.

Posiadam numer przełącznika - 8L0 953 503 B.

Gdzie bym nie dzwonił i nie pytał każdy mówi mi, iż coś zły numer podaję, że numer przełącznika wycieraczek powinien zaczynać sie na 4B0.

Nie chcę by sie okazało że wizualnie jest przełącznik podobny, a różni sie pinami/podłączeniem.

Nie wiem co robić, może jakiś odpowiednik mojej manetki ? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wrzucałem manety od Audi A6 C5, żaden problem. Zostało mi tego trochę.

Może jakieś zdjęcie te manetki? Bo może być od kombi(nie wiem co masz) że się ją pcha żeby włączyć tylną wycieraczkę. Z sedanem to jakoś tam wariuje, przynajmniej u mnie. Chyba sprysk wtedy psika nieustannie. Może być z regulacją częstotliwości pracy. I do tego z obsługą FIS, czyli przyciskami po bokach i resetem od spodu. Piny ogólnie pasują uniwersalnie, wrzuć fotkę to podpowiem bo mam kilka takich manetek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam fotki mojej manetki, chciałem wstawić wcześniej ale autko było u mechanika więc nie miałem możliwości.

Co do mojego Passeratti to jest to sedan z 96, 1.8T 150 koni.

A oto moja manetka wycieraczek

 

 

 

IMG_20180117_113340.jpg

IMG_20180117_113346.jpg

IMG_20180117_113400.jpg

IMG_20180110_115041.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2018 o 10:41, GTO napisał:

mam problem z wycieraczkami, a mianowicie po włączeniu nie chcą się wyłączyć, trzeba gasić auto by sie wyłączyły

To działało i teraz nie działa czy kupiłeś auto w tym stanie? To bardzo ważne, bo w pierwszym przypadku trzeba szukać usterki, a w drugim może być np. nieodpowiednia manetka.

 

Dnia 15.01.2018 o 10:41, GTO napisał:

każdy mówi mi, iż coś zły numer podaję, że numer przełącznika wycieraczek powinien zaczynać sie na 4B0

Nie musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działało jak kupowałem, autko kupiłem jakieś 5 lat temu.

Stało sie to jakieś 2 tygodnie temu, szukałem przyczyny na forum i na wujku google. Więc w pierwszej kolejności poleciał do sprawdzenia przekaźnik który okazał sie zwarty więc myślałem, że trafiłem i najpierw przekaźnik został naprawiony przez elektryka. Nic to nie dało.

Wymieniłem przekaźnik na drugi tak dla pewności, ale problem dalej pozostał. Więc teraz kolej na manetkę, chyba że macie lepsze pomysły.

 

Witam, ciągle nie dokonałem zakupu drugiej manetki, czy jest w stanie mi ktoś doradzić, ktoś kto już przerabiał temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak po problemie co było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej nic nie ruszyłem,jestem na etapie szukania manetki. Na forum nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi. Chcę uniknąć kupowania menetek jedna za drugą, aż trafię w końcu na taką która by pasowała do mojego Passeratti. 

Jeśli ktoś wymieniał już manetke bądź może coś doradzić to z chęcią słucham. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc dzisiaj odebrałem auto o elektromechanika i co się okazało w moim przypadku za ciągle działające wycieraczki po włączeniu zapłonu robił zwarcie silnik tylnej wycieraczki który robił Zwarę na przednie wycieraczki efektem były popalone styki z przodu owiane tajemnicą gdzie w jakim miejscu oczywiście wszystko wymienione.W silniku tylnej wycieraczki jest jakaś płytka,która odpowiada za pracę i skupia w całość wycieraczki trochę to pogmatwane i nie mogę wam dokładnie wyjaśnić wycieraczka tylna mi normalnie działała spryskiwacz chodził,a przednia swoje tu nagle że to tylna ona robi problem w tej chwili została odłączona i muszę wymienić silnik z tyłu, dodatkowo sprawdzić czy nie zrobi zwarcia jak kupię używkę bo te nowe z allegro o trochę nie bardzo.Prawda jest taka że podmieniałem 377 przekaźnik podmieniałem silniki przednie podmieniałem manetki i nie no już nie mogę idę do elektryka,a tu że to silnik tylnej wycieraczki myślę ze te sugestie trochę was naprowadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, andrew1312 napisał:

bo te nowe z allegro o trochę nie bardzo

Kup Boscha. Te silniczki są dość awaryjne, albo po prostu mało żywotne, nie kupowałbym 15letniego.

Przykład: https://allegro.pl/uzytkownik/entercars?string=0390201592&description=1&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-5-0115

 

Ten zapewne będzie miał pozycję spoczynkową wycieraczki po stronie prawej, jak w ostatnich rocznikach.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sedana wiec u mnie to troszke inaczej musi być.

Na tą chwilę wymieniłem przekaźnik - nie pomogło.

Wymieniłem manetke - jest regulacja prędkości przynajmniej ale wycieraczki dalej sie nie wyłączają.

Na tą chwile do czego doszedłem, jeśli mamy wycieraczki które po włączeniu nie chcą sie wyłączyć to na ten czas można wyjąć przekaźnik. Gdy to zrobimy nie będą one działać na pierwszym biegu (jedna pozycja w górę), lecz już na drugim biegu i trzecim będą działały normalnie. Dzięki temu zabiegowi wycieraczki będzie można wyłączyć w momenci cofnięcia manetki na pozycję pierwszą bądź zero. 

To mi dało do myślenia i muszę jednak rozebrać silniczek wycieraczek pomimo, iż wydawało sie że skoro wycieraczki chodzą bez żadnego oporu to silniczek powinien być sprawny. Z tego co wnioskuje na ten moment: w silniczku musi być jakaś blaszka bądź coś co jest zerem i odcina zasilanie w momencie gdy ustawimy manetkę w pozycji zerowej. Na tą chwilę wszystko wygląda tak  jak by w silniczku było zwarcie i nie mam zera przez co wycieraczki pracują cały czas. 

Gdy rozbiore podszybie i dobiore sie do silniczka to po diagnozie pacjeta powiem co wyszło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności