Skocz do zawartości
ragazzo

Passat B8 1.6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jesli ten post powinien byc w innym dziale,to przepraszam.

Jezdze Golfem 6 1.6 TDI,ale mysle o czyms wiekszym.

Wiadomo cos o silniku 1.6 tdi montowanym w B8? Czy to jest ten sam silnik co w Golfie Mk7? On ma co prawda wiekszá moc,120 BHP,ale to pewnie zasluga innego softu.

Gdzies ktos pisal,ze sa z nim jakies problemy i lepiej wziasc 2.0.Ale nic wiecej nie wiem.

Wiem,ze to nie bedzie rakieta,ale glównie chodzi mi o zuzycie paliwa.

 

Z góry dzieki za odpowiedz.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto z takim silnikiem to będzie trochę taki "rower" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj przesadzasz kolego :) lepiej chodzi niż ci się wydaje. Ja mam i nie narzekam, a jeżdżę po górzystym terenie w irlandii. jedyne co to na 6 biegu samochód był trochę przymulony ale wrzuciłem boxa i jest teraz dużo dynamiczniej :) z czego jestem zadowolony w tym silniku? najbardziej ze spalania względem osiągów, na trasie 300km spalanie około 4,2-4-4 przy spokojnej jeździe z wyprzedzaniem do 120km/h a przy ostrej jeździe 6,5l  nie przekroczysz praktycznie nigdy. Drugą zaletą jest elastyczność, praktycznie na każdym biegu ten silnik bez problemu "wdrapuje" się z niskich obrotów, czyli jak to moja żona mówi "oo nie muszę biegów zmieniać" i faktycznie tak jest. Mam też kilka zastrzeżeń. Pierwsza wada to czułość na paliwo, ten silnik bardzo nie lubi słabej jakości paliwa i trzeba bardzo dbać żeby nie tankować syfu i wymieniać często filtr paliwa. Ogólnie silnik brzydko pracuje na wolnych obrotach, dziwne odgłosy słychać, ale ten typ tak ma że brzydko pracuje. W sumie na zamkniętej masce tego nie słychać ale jak się otworzy maskę to jak ktoś nie wie że tak ma być to może pomyśleć że coś jest nie tak. Mam jeszcze zastrzeżenie co do skrzyni biegów, biegi są po prostu krótkie takie jest moje wrażenie, przy mniejszych prędkościach może tego tak się nie odczuwa, ale na autostradzie np. przy 120km/h mam 2 tys. obr. co jest jeszcze spoko, ale przy wyższych prędkościach na początku mnie denerwowały tak wysokie obroty, ale z drugiej strony dzięki krótszym biegom mamy większą elastyczność i samochód lepiej się zbiera na każdym biegu.

 

jak kupowałem mojego passata to szczerze wątpiłem w ten silnik, że taki mały, że nie będzie czym jechać. Teraz po czasie jestem zadowolony z zakupu bo mam dosyć dynamiczny samochód o małym spalaniu. Jeżeli szukasz samochodu dynamicznego i oszczędnego to myślę że to będzie dobry wybór.

W irlandii są głównie małe silniki,  1.6 jest popularny jak w Polsce 2.0, 1.6 Tdi jest w IE uważany za dobry silnik, nikt nie narzeka, jakoś nie ma ich więcej u mechaników od innych samochodów, tylko podstawą żeby chodził bez problemów jest częsta wymiana filtra paliwa

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem go w B7, demonem prędkości nie jest ale dla normalnego użytkownika wystarczy. Silnik jest mały dlatego tak dziwnie chodzi, ale tylko jak stoisz z jednej strony, z drugiej jest ok, takie wrażenie jak by coś luźne było, jak dwumasa czy coś w tym stylu. W 2.0 tdi już tego nie ma. Spalanie rewelacja, jak jedziesz normalnie, to można zejść nawet poniżej 4 litrów na trasie. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Golfa 6 z 2.0TDI 110PH. Dodam, że przesiałem się z użytkowanego przez 6 lat Peugeota 207 1,4HDI 70PH, wiec jeżeli chodzi o moc czułem mega różnicę. Niestety 5-biegowa skrzynia dość mocno ograniczała możliwości Golfa a na niskich obrotach (1200-1400) stała się nieznośny jeżeli chodzi o drgania i szarpanie (nie, to nie wina dwumasy). Finalnie zawirusowałem go na 175PH i dopiero zaczął chodzić jak należy.

Teraz szukając nowego auta postawiłem sobie dwa cele:

- 6-biegowa skrzynka

- min 140PH

Szukałem Golfa 7 w kombi ale już zważywszy na postawione cele odrzucałem silnik 1,6TDI. Finalnie trafił się Passat B8 w kombi 2,0 150PH i uważam, że to jest optymalny silnik do tego auta. W mojej codziennej jeździe (50-50 miasto-trasa, codziennie dojeżdzanie do Wrocławia) spala mi 5.5l/100. Dla porównania dodam, że Golf palił 5.3l/100 a Peugeot 5.0l/100. Tak więc wynik Passata uznaję za rewelacyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poznaliśmy Twoją historię, ale nie rozumiem jak ma się Twoja wypowiedź do zadanego w tym wątku tematu?? :16:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie potrafisz wyciągnąć wniosków z mojej wypowiedzi to pozwól, że streszczę Tobie moją wypowiedź: moim zdaniem silnik 1.6TDI będzie za słaby do tak dużego auta i zdecydowanie polecam rozglądać się za wersją 2.0 150PH.

PS: a co twój post wnosi do zadanego w wątku pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wyluzujcie ;). Ja bym polecał demówką 1.6 się przejechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,temat do zamkniecia.

Nie mogác doczekac sie odpowiedzi,kupilem Golfa Mk7 kombi z 1.6 tdi.

Nie wiem,moze dlatego ze kombi jest ciezsze,ale moje 1.6 CAYC w poprzednim golfie jechalo lepiej I palio mniej niz Mk7.

Ale moze to komp troche zawyza.Wyjezdze zbiornik I policze.

Ale mega plus za wyciszenie.Jesli w Passacie jest jeszcze ciszej,a pewnie jest,bo to wyzsza pólka to naprawde rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności