Skocz do zawartości
Tomacio

Uszkodzenia lakieru tylne wnęki drzwi B8 sedan - uszczelki?

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum, nie znalazłem nic na ten temat dlatego zakładam wątek. Liczę, że pomożecie.

 

Pacjent:

2016 B8 sedan jeszcze na gwarancji producenta (z polskiego salonu).

Choroba:

Tylne wnęki drzwi (obie) mają uszkodzenia (otarcia?) powłoki lakierniczej - foto.

Pytania:

- co może być przyczyną (na drzwiach nic nie widać)?

- można to naprawiać w ramach gwarancji?

- czy taka naprawa przez, jak się domyślam, ponowne lakierowanie będzie skutkowała cieniowaniem błotników tylnych?

- czy aso może mieć zastrzeżenia do tego, że dopiero teraz to zgłoszę (ślady dosyć mocno widoczne)?

- czy ktoś z szanownych forumowiczów miał/widział podobny przypadek?


 

Z góry dzięki za wskazówki - nie wiem co z tym tematem robić.

1.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie delikatne zarysowania w poprzednim B8, ale auto było w kolorze białym i wtedy te rysy były ciemne. Wydaje mi się, że to jest od uszczelki, którą jest na krawędzi drzwi. U mnie zeszło pastą polerską i nie było śladu. Wiem, że nie powinno tak być, ale spróbuj u siebie też to zrobić. U Ciebie te uszkodzenia widać mocniej (być może ja trochę szybciej zauważyłem ten problem) więc być może trzeba będzie użyć polerki (ja u siebie zrobiłem to ręcznie). Trzeba tylko uważać bo we wnękach powłoka lakiernicza zawsze jest cieńsza. Jak nie dasz rady to śmiało reklamuj, tylko wtedy pewno będą musieli lakierować:(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to w Golfie "piątce". Serwis twierdził, że to eksploatacja. Moim zdaniem uszczelka łapie piasek i rysuje. Teraz mam Passata B8 kombi. Nie ma takiego problemu, bo inaczej wykończony jest styk drzwi z nadwoziem. Kolega w firmie ma sedana i po kilku miesiącach też zauważyliśmy takie rysy. TTTM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy @[email protected] i @Akronaut dziękuję za informacje. Widzę, że wyśwetleń tematu przybywa - czy ktoś jeszcze chciałby coś dodać/doradzić?

Wybieram się w ciągu najbliższych dni na oględziny do lakiernika (w sprawie polerki) a następnie do ASO (gwaranyjne załatwienie sprawy).  Będe wdzięczny za ewentualne podpowiedzi. Po załatwieniu sprawy poinformuję o rezultatach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co do lakiernia? ASO zrobi wszystko skoro masz gwarancję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do samego lakieru to grubość lakieru we wnękach jest na poziomie około 40 mikronów. Szału nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie  zauważyłem to po kilku miesiącach. Najpierw sądziłem że to brud i zejdzie ale niestety. Na białym dosyć mocno to widać - po zamknięciu drzwi otarcia sa widoczne na zewnątrz.

Zgłosiłem do ASO razem z głośnym zawieszeniem i nawigacją pokazującą w mieście dozwolone prędkości jak poza miastem - nawet w centrum miasta (w obu tych tematach zostałem olany).

Jednak z przetarciami lakieru coś się dzieje - porobili zdjęcia, pomierzyli i wysłali do centrali.

Czekam cały czas na odzew co dalej - już w sumie od ponad 2 miesięcy.

Dam znać jaka naprawę zaproponują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pdzieniew napisał:

U mnie  zauważyłem to po kilku miesiącach. Najpierw sądziłem że to brud i zejdzie ale niestety. Na białym dosyć mocno to widać - po zamknięciu drzwi otarcia sa widoczne na zewnątrz.

Zgłosiłem do ASO razem z głośnym zawieszeniem i nawigacją pokazującą w mieście dozwolone prędkości jak poza miastem - nawet w centrum miasta (w obu tych tematach zostałem olany).

Jednak z przetarciami lakieru coś się dzieje - porobili zdjęcia, pomierzyli i wysłali do centrali.

Czekam cały czas na odzew co dalej - już w sumie od ponad 2 miesięcy.

Dam znać jaka naprawę zaproponują.

A jak rozwiązali problem głośnego zawieszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie zignorowano zupełnie.

Jeździłem kilka razy z panami z serwisu i wychodzi na to, że tak może być. Sprawdzali i nie ma luzów, więc samo stukanie jest ok.

Szczegóły w wątku: zawieszenie B8 naprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany w pazdzierniku 2017, dzis zauwazylem rysy na wnękach tylnich dzwi z obu stron. Jutro wybieram sie do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w octavii 2 z 2006 też był ten problem. Koniec końców wyprodukowali inne uszczelki bo dużo ludzi to zgłaszało. Podobno za twarde były

Tam tylna zewnętrzna uszczelka cały rant nadkola tarła (prawie od podłogi do klamki) Więc na rancie lakier zdrapywał się do blachy. Co było bardziej widoczne i bardziej niszczące.

Tutaj "tylko" 20-30 cm? może będą zrzucać na źle założone drzwi - jeżeli jest regulacja jakakolwiek

 

Edytowane przez keneida
interpunkcja i gramatyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś, zgodnie z zapowiedzią, zgłosiłem się do ASO. Przedstawiłem problem, umyli samochód I zrobili sesje zdjęciową wnęk tylnych drzwi (z obu stron), przerw między drzwiami itd.

Zgłoszą ten problem do centrali.

pdzieniew - czekanie ponad dwa miesiące na odzew ze strony VW to przesada, mnie poinformowano, że VW ma 14 dni na odpowiedz.

P.S. Przy okazji pozwoliłem sobie na otwarcie tylnych drzwi przebywających w serwisie passatów, zauważyłem ten sam problem z otarciami wnęk tylnych drzwi - wychodzi na to że problem jest globalny. Proszę pozostałych użytkowników o zgłaszanie problemu, im wiecej zgłoszeń, tym większa szansa, że VW tym się zajmie na poważanie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po wizytach. Wyniki:

1. Konsultacja z zaufanym lakiernikiem - jego ocena dość jednoznaczna: wnęka drzwi zbiera kurz/pył/piach, uszczelka drzwi trze tym "brudem" po lakierze podczas otwierania powodując mikrouszkodzenia. Dalsze postępowanie: polerować (delikatnie), nałożyć folię ochronną. Zdecydowałem, że poczekam na odpwiedź ASO.

2. Wizyta w ASO - przebieg niemal identyczny jak u kolegi @Robertsas: sesja, zgłoszenie, oczekiwanie na odpowiedź. Potwierdzam również spostrzeżenia co do innych niż mój Passatów B8 : ryski występują i są widoczne nawet przy zamkniętych drzwiach tylnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy otwieraniu tylnych drzwi dosłownie słychać skrzypienie uszczelek jak trą w tym miejscu, zarysowania mam ale nie bardzo widoczne bo mam passata koloru tungsten grey, może by impregnować czymś te uszczelki? Np. silicone spray, zawsze mniej będzie obcierało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po miesiącu oczekiwania mam odpowiedz z serwisu VW dotyczący rys na wnękach tylnich drzwi.

W związku z tym że moje uszkodzenia są nieznaczne, gwarant dokona naprawy tych elementów.

Wypolerują te element oraz zalożą folie ochronną na wnęki - zawsze to lepiej niż nic nie zrobić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie i ja pomyślę o wizycie. Dzięki za info @Robertsas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do drzwi, to jak ci się zamykają ??? lekko, praktycznie same czy musisz poprawiać często czy mocno trzaskać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czasami muszę poprawić. Same drzwi chodzą lekko ale bywa że się nie zamkną. Są lekkie przetarcia jednak nie jest tak jak u kolegi na zdjęciu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak samo mam ze jak za lekko trzasnę drzwiami to mi się nie zamkną i muszę poprawić, może to drzwi opadają na zawiasach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może być właśnie wina tych uszczelek, za ciasno spasowanych. U mnie tak od nowości jest problem z zamykaniem drzwi. W b7 zamykają się praktycznie same, wystarczy leciutko puścić. Ale tam też były inne zawiasy.Najlepiej ściągnąć uszczelki i zobaczyć jak bez nich się zamykają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności