mieszko330 Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2018 Witam! Mam problem z zaworem EGR... chyba. Samochód Passat 2.0TDi 140KM cr 2009 rok. Pół roku temu blokował się strasznie ten zawór. Wymontowałem go i po tym co zobaczyłem w środku (nagar) stwierdziłem że czyszczenie nic nie da. Kupiłem zamiennik. Przy okazji w rurze która doprowadza powietrze do przepustnicy znalazłem dziurę więc i ją wymieniłem. Wszystko było oki - auto więcej nie wywalał błędów. Aż do grudnia. Szczególnie na zimnym silniku. Zaraz po odpaleniu przechodziło w tryb awaryjny. Sprawdziłem błędy. Znów wywalił problem z systemem EGR dodatkowo za mały przepływ powietrza. Uznałem że to wina przepustnicy - na zimnym silniku od razu wywalał błąd - kiedy samochód był ciepły działał poprawnie jeśli nie ciągnąć go wysoko na obrotach. Jako że nie mam garażu pojechałem tydzień temu do znajomego mechanika. Wymienił przepustnicę - zamontował oryginalną. W czwartek odebrałem auto i wszystko było pięknie - przegoniłem się po obwodnicy. Potem auto stało kilka dni aż do wczoraj. Wieczorem musiałem gdzieś pojechać i 2-3 minuty po tym jak ruszyłem z pod domu znów zapaliła się kontrolka świec żarowych (zaczęła migać) i silnik przeszedł w tryb awaryjny. Podłączyłem komputer i wywalił mi tak błąd: Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 QC HW: 03L 907 309 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 3732 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 00001 067 57207 VCID: 76E300530132E6AEBEF-8023 1 Fault Found: 001027 - EGR Valve (N18) P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 186123 km Time Indication: 0 Date: 2036.14.14 Time: 19:13:29 Freeze Frame: RPM: 1311 /min Speed: 2.0 km/h Load: 14.5 % Load: 100.0 % Lambda: 64.7 % Mass Air / Rev.: 615.0 mg/str Temperature: 17.1°C Readiness: 0 0 0 0 0 Wykasowałem błąd i w grupie 04 zrobiłem test egr basic settings on po zakończeniu wywalił ponownie błąd EGR... Ponownie wykasowałem błąd i przegoniłem na krótkim odcinku samochód. Kiedy już podjeżdżałem pod dom ponownie przeszedł w tryb awaryjny... Pytanie co się dzieje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2018 Widocznie masz pecha i jednak egr padł ponownie. Być może dlatego, że to zamiennik. Przy tym samym kodzie błędu EGR wymieniłem na nowy ale ori Valeo razem z ori przepustnicą VDO i autko pięknie chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mieszko330 Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2018 witam. A przyczyną może być walnięty przepływomierz?? Dziś rano jadąc do pracy podłączyłem kompa i zapisałem logi z jazdy. Silnik był zimny więc jechałem spokojnie. pod koniec jak się nagrzał nieco mocniej dałem gaz i ilość powierza jest ciągle mniejsza niż wymagana... Może tu jest problem. Może wcześniej to nie były problemy z przepustnicą a właśnie z przepływomierzem. Tym bardziej że starą przepustnicę rozebrałem w domu i mechaniczne jest sprawna - bez problemów otwiera się i zamyka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2018 (edytowane) Mój EGR jest zaolejony jak cholera. Tzn olej wydostaje sie na zewnątrz. Diagnoza? Co trzeba zrobić? Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach